תקשורת עזרה בתקשורת לבחורה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #43
סתם זורקת - את טוענת שמדברים אליה והיא לא עונה
בדקו אפילפסיה - ניתוקים שקטים?!
לא נראה לי שזה הסיפור כי היא מאוד מחוברת לדברים אחרים וכשמדברים איתה אחד על אחד היא ממש בענין ולא מתנתקת, יכול להיות ניתוקים שקטים לא באחד על אחד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
היא לא עונה לאנשים מסוימים- מוכרים? או לאנשים שהיא לא מכירה?
אם זה אנשים שהיא מכירה יכול להיות שהם מדברים אליה בצורה פוגעת ולכן היא מעדיפה להתנתק מהם.
אולי תבררי על איש מקצוע טוב בעזר מציון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
@צלצולית , באמת אין טעם לאבחן ואולי יש .
אם היא הייתה אוטיסטית, היא הייתה יודעת את זה מזמן. וגם אם לא, לא קרה כלום.
הקב"ה ברא אותה עם המון המון מעלות והרבה כישרונות - ותפקיד מיוחד בשבילה!! אין אך אחד בעולם כמוה ואין אף אחד שיכול להחליף אותה!!
כל מה שאנחנו עוברים בדרך, ואוספים בה- אילו מתנות שבאו לקרב את הזווג שלנו, ולא ח"ו להרחיק.
מה שכן, היא צריכה לאהוב את עצמה ואת המתנות שה' נתן לה!! גם את זה שלפעמים היא קצת מתרגשת ולא הכי יודעת לענות,
אולי זה מה שהיא צריכה, לא לשנות את עצמה, כמו שהיא מנסה הרבה זמן, אלא עבודה חדשה, לדעת שזה בסדר!! ומותר לה!!!- כי היא כזאת!!!
זה מילים טובות אבל מרגיש לי שאם היא גם דברה על זה איתי, כנראה זה צריך טיפול
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
היא לא עונה לאנשים מסוימים- מוכרים? או לאנשים שהיא לא מכירה?
אם זה אנשים שהיא מכירה יכול להיות שהם מדברים אליה בצורה פוגעת ולכן היא מעדיפה להתנתק מהם.
אולי תבררי על איש מקצוע טוב בעזר מציון.
היא אמרה לי שהיא שמה לב שזה לאנשים מוכרים אבל יכול להיות שגם לאנשים אחרים היא ככה והיא פשוט לא עקבה אחרי זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
היא אמרה לי שהיא שמה לב שזה לאנשים מוכרים אבל יכול להיות שגם לאנשים אחרים היא ככה והיא פשוט לא עקבה אחרי זה
תחפשי אשכול "עיקר וטיפול". יש שם רשימת מטפלים מוסמכים בלבד, מומלצים ע"י נשות הפורום, לעיתים עם פירוט תחום התמחות.
גם אני ממליצה להתמקד דווקא בפסיכולוגיות קליניות כי הן היחידות שמוסמכות לאבחן (בנוסף לפסיכיאטרים, כמובן) ויש להן את הכלים לכך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
האשכול הזה מתחיל לענין אותי יותר....חשבתי רק לעזור לה ונהיה פה דיון מענין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לא הבנתי מה פירוש שהמטפלת שלה יודעת מה הבעיה ולא יודעת איך לעזור לה עם זה...
יותר סביר שהיא לא יודעת מה הבעיה.
מציעה שהיא תפגוש גורם מוסמך עם יכולת וסמכות לאבחן. פסיכולוג או פסיכיאטר .
תחפשי אשכול "עיקר וטיפול". יש שם רשימת מטפלים מוסמכים בלבד, מומלצים ע"י נשות הפורום, לעיתים עם פירוט תחום התמחות.
גם אני ממליצה להתמקד דווקא בפסיכולוגיות קליניות כי הן היחידות שמוסמכות לאבחן (בנוסף לפסיכיאטרים, כמובן) ויש להן את הכלים לכך.
פסיכולוגים קליניים הם לא היחידים שמוסמכים לאבחן, כמובן.
אם יש באמת שאלה לגבי asd (מה שלא נובע ישירות מהתיאור כאן.) כדאי לפנות לפסיכולוג עם נסיון והתמחות באוטיזם.
לרב פסיכולוגים שיקומיים הם הכתובת, אבל מה שחשוב הוא ההתמחות הפרטית של הפסיכולוגית שאליה פונים, כי היא יכולה להיות מתחומים מגוונים בפסיכולוגיה, העיקר עם נסיון רלוונטי.

בהצלחה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
בגיל 33 כשהיא מעוק בשידוכים אולי זה לא הזמן לעשות את האבחון הזה, הוא רק יתייג אותה יותר. צריך למצוא מישהי שתעזור לה בלי זה.
אני לא חושבת שזה גישה נכונה.
היא הרי לא סתם תקועה בשידוכים, ברור שחלק התקשורתי משפיע גם שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אני לא חושבת שזה גישה נכונה.
היא הרי לא סתם תקועה בשידוכים, ברור שחלק התקשורתי משפיע גם שם.
נכון אבל מה זה יעזור שהיא תהיה מאובחנת? גם אם זה יעזור, תכלס אף בחור לא רוצה בחורה מאובחנת
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
יש תחום שנקרא C.B.T -כישורים חברתיים זו נישה בפני עצמה [בנוסף: אם בהליך טיפול רגשי יש היענות משמעותית ושיפור בתקשורת זו הוכחה שאין זה אוטיזם
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
נכון אבל מה זה יעזור שהיא תהיה מאובחנת? גם אם זה יעזור, תכלס אף בחור לא רוצה בחורה מאובחנת
גם עכשיו לא הולך לה....
כשהיא תדע למה אולי יהיה לה כלים לעבוד על זה.
אי אפשר להתמודד עם בעיה שלא יודעים מהי.
חוץ מזה, מי אמר שטוב לה בחור רגיל? (אם אכן יש לה בעיה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
פסיכולוגים קליניים הם לא היחידים שמוסמכים לאבחן, כמובן.
צודקת, כמובן, ותודה על הדיוק
הכוונתי להבדיל ממטפלים רגשיים אחרים (כולל מוסמכים כגון עו"ס קליני ותרפיסטים) שמוסמכים לטפל אך לא לאבחן ואולי במקרה הזה יש משמעות לדיוק באבחנה ואבחנה מבדלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
גם עכשיו לא הולך לה....
כשהיא תדע למה אולי יהיה לה כלים לעבוד על זה.
אי אפשר להתמודד עם בעיה שלא יודעים מהי.
חוץ מזה, מי אמר שטוב לה בחור רגיל? (אם אכן יש לה בעיה)
היא לא מחפשת בחור רגיל אבל לפי מה שאמרה לי היא תקועה כי היא רגילה עם קושי ומציעים לה בחורים שלא תואמים אותה, בגלל זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
לא הבנתי מה פירוש שהמטפלת שלה יודעת מה הבעיה ולא יודעת איך לעזור לה עם זה...
יותר סביר שהיא לא יודעת מה הבעיה.
מציעה שהיא תפגוש גורם מוסמך עם יכולת וסמכות לאבחן. פסיכולוג או פסיכיאטר .

פסיכולוגים קליניים הם לא היחידים שמוסמכים לאבחן, כמובן.
אם יש באמת שאלה לגבי asd (מה שלא נובע ישירות מהתיאור כאן.) כדאי לפנות לפסיכולוג עם נסיון והתמחות באוטיזם.
לרב פסיכולוגים שיקומיים הם הכתובת, אבל מה שחשוב הוא ההתמחות הפרטית של הפסיכולוגית שאליה פונים, כי היא יכולה להיות מתחומים מגוונים בפסיכולוגיה, העיקר עם נסיון רלוונטי.

בהצלחה רבה
שיהיה ברור
להבדיל בין לאבחן לבין לטפל !
כי היחידים המוסמכים לאבחן הם פסיכולוגיים [לאו דווקא קליניים] אם מדברים על סמכות חוקית רשמית כמובן.
פרט לנישות ספציפיות או לחומים בהם נקבע על ידי בדיקה של כמה בעלי מקצוע יחד
הכותב הינו בעל תואר ורישיון משה"ח בייעוץ חינוכי
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #57
נכון אבל מה זה יעזור שהיא תהיה מאובחנת? גם אם זה יעזור, תכלס אף בחור לא רוצה בחורה מאובחנת
את יודעת, הפסיכולוג לא תולה בכיכר העיר את אבחנותיו
לא חושבת שמה שמשנה זה האם היא "מאובחנת" או לא
לא תצמח לה קרן ברגע שיאבחנו אותה
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
את יודעת, הפסיכולוג לא תולה בכיכר העיר את אבחנותיו
לא חושבת שמה שמשנה זה האם היא "מאובחנת" או לא
לא תצמח לה קרן ברגע שיאבחנו אותה
הפנמה של אבחנה היא תהליך קשה, ודאי שמשנה ולו נפשית לאדם המאובחן, הכותרת שמושמת עליו.
כמובן שהתעלמות או מחשבה שכך יבוא שידוך טוב יותר יכולים לגבול בהונאה, והפעם לא הונאה עצמית אלא הונאת הזולת ): אבל עם זאת יכולה להבין את הקושי לגשת לאבחון.

לגבי פסיכולוגית שיקומית - מכירה אחת שאינה מופיעה במאגר 'טיפול ועיקר' בשם טלאור ברזל. חרדית, חסידית נעימה מאד. לא הוספתי אותה למאגר כי לא קבלתי עליה חוות דעת ממטופלות, אבל אני כותבת את התרשמותי האישית ממנה וגם מצטרפת להמלצה לפנות לעזר מציון, לגב' תחיה פוזן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
בגיל 33 כשהיא מעוק בשידוכים אולי זה לא הזמן לעשות את האבחון הזה, הוא רק יתייג אותה יותר. צריך למצוא מישהי שתעזור לה בלי זה.
המטרה של אבחון היא התאמה של טיפול.
טיפול בלי לדעת מה שורש הבעיה זה פול גז בניוטרל.
לעניין השידוכים כמו שכבר אמרו, הבעיה עצמה מן הסתם תפריע לה. מאד. חוסר תגובה זה דבר חריג שמעורר נורות אזהרה רציניות.
לעניות דעתי הבלתי מקצועית זה כן יכול להיות משהו שקשור לרצף האוטיסטי או להפרעה בתקשורת חברתית (SCD). אני ממליצה לנסות להגיע לפרופ' קורי שולמן מהמרכז לאוטיזם באוניברסיטה העברית. היא מומחית לאבחון כולל אצל מבוגרים.
במקביל לא לוותר על בירור הצד הפיסי (גם שמיעה וגם נוירולוג / פסיכיאטר). יש הפתעות בדברים האלו ולפעמים אחרי שסוחבים משהו "התנהגותי" או "רגשי", מגלים שהוא בכלל פיסיולוגי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
נכון אבל מה זה יעזור שהיא תהיה מאובחנת? גם אם זה יעזור, תכלס אף בחור לא רוצה בחורה מאובחנת
הבנת הבעיה היא 'חצי דרך' להתמודדות נכונה עם בעיה.
קודם צריך להבין מה הבעיה ומכך מחפשים דרכי התמודדות.
אין 'פתרונות-קסם' אבל יש דרכי התמודדות.
====================
אם היא הגיעה לגיל 33, אז צריך לעשות 'חושבים' כיצד יוצאים לדרך שונה.
אולי תריך לשנות כיוון וטיפול אחר בבעיה.
====================
לגבי שידוכים עם בעיית תקשורת.
ישנם הרבה בחורים נהדרים עם בעיית תקשורת קלה.
ישנם הרבה יותר בנים עם בעיה שכזאת.
צריך ייעוץ מקצועי האם ללכת לשידוך כזה.

אבל קודם צריך להבין את הבעיה ולאבחן אותה נכון.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה