- הוסף לסימניות
- #21
נכתב ע"י תמי1;1526884:בעלי עוור צבעים (מאובחן), בדרגה קלה, כמו שרוב עוורי הצבעים המסתובבים בינינו.
זה באמת נפוץ יותר אצל גברים, אצל נשים זה אולי 1 לאלף.
זה "פגם" גנטי ועובר בירושה דרך מהסבא- דרך האמא- לבן.
וזה אומר, שאין אפשרות ללמד אותו את הצבעים (כמו בסיפור הנ"ל) כי הוא פשוט לא רואה הבדל בין הצבעים- איפה נגמר הסגול ואיפה מתחיל הכחול. איפה נגמר הבורדו ומתחיל השחור.
וכן הבדלים בין גוונים של אפור-תכלת-ירוק, הכל נראה צבע אחד, וכל פעם הוא קורא לזה בצבע אחר...
הארון ספרים אצלו בגדול, אותו צבע.
יום אחד קניתי לילדים משקפיים, לאחד בורדו ולאחד סגול. יצא ששנינו היינו מבסוטים, הוא ראה את המסגרות שחור-הבורדו וכחול- הסגול. (לא נראה לי שהוא היה מסכים מלכתחילה לקנות לבן מסגרת סגולה)
תכל'ס ביומיום לא כ"כ נתקלים בזה, אבל כשהנושא עולה, יש הרבה מה לצחוק.
אפיזודה קטנה נוספת, היינו פעם בחנות רהיטים, והתווכחנו שם מלא על הצבעים של הריפוד, איזה גוון זה ואם זה מתאים או לא. אז המוכר אומר פתאום- יואו! פתאום אני מקשר שזה היה אחיך פה לא מזמן בחנות, וגם הוא התווכח עם אשתו בדיוק ככה... (הם 3 אחים כאלה, ואגב, הם בטוחים שהעולם הוא הטועה והם הצודקים... )
וכל הנושא הזה מזכיר לי את זה:
אהבתי...
נתת לי השראה לרעיונות...
הנושאים החמים