עיוורת צבעים

  • הוסף לסימניות
  • #21
נכתב ע"י תמי1;1526884:
בעלי עוור צבעים (מאובחן), בדרגה קלה, כמו שרוב עוורי הצבעים המסתובבים בינינו.
זה באמת נפוץ יותר אצל גברים, אצל נשים זה אולי 1 לאלף.
זה "פגם" גנטי ועובר בירושה דרך מהסבא- דרך האמא- לבן.
וזה אומר, שאין אפשרות ללמד אותו את הצבעים (כמו בסיפור הנ"ל) כי הוא פשוט לא רואה הבדל בין הצבעים- איפה נגמר הסגול ואיפה מתחיל הכחול. איפה נגמר הבורדו ומתחיל השחור.
וכן הבדלים בין גוונים של אפור-תכלת-ירוק, הכל נראה צבע אחד, וכל פעם הוא קורא לזה בצבע אחר...
הארון ספרים אצלו בגדול, אותו צבע.

יום אחד קניתי לילדים משקפיים, לאחד בורדו ולאחד סגול. יצא ששנינו היינו מבסוטים, הוא ראה את המסגרות שחור-הבורדו וכחול- הסגול. (לא נראה לי שהוא היה מסכים מלכתחילה לקנות לבן מסגרת סגולה)

תכל'ס ביומיום לא כ"כ נתקלים בזה, אבל כשהנושא עולה, יש הרבה מה לצחוק.

אפיזודה קטנה נוספת, היינו פעם בחנות רהיטים, והתווכחנו שם מלא על הצבעים של הריפוד, איזה גוון זה ואם זה מתאים או לא. אז המוכר אומר פתאום- יואו! פתאום אני מקשר שזה היה אחיך פה לא מזמן בחנות, וגם הוא התווכח עם אשתו בדיוק ככה... (הם 3 אחים כאלה, ואגב, הם בטוחים שהעולם הוא הטועה והם הצודקים... )

וכל הנושא הזה מזכיר לי את זה:

אהבתי...
נתת לי השראה לרעיונות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
תגידו, זה שהם קוראים לחליפה: שמלה
זה גם קשור לעוורון צבעים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י לנדא;1526195:
לבן שלי יש בצורה קלה (אני מקווה... :))
אמרו לי שעד גיל 5 לא מאבחנים את זה "על בטוח", כי הראיה עוד מתפתחת...
לכן בסיפור שלך הילד צריך להיות גדול מ-5...
כמו שאני יודעת זה באמת הרבה יותר שכיח אצל גברים...

כרגע (בן 4) הוא לא מצליח להבחין כלל בין כחול לירוק, (ואולי לא מצליח להבחין בין עוד "גוונים" כמו סגול, קצת קשה לאמוד את זה בכזה גיל...) הוא רואה אותם כגוונים שונים של אותו צבע, כך שהוא אומר על משהו אחד לפעמים כחול ולפעמים ירוק,
מספר אפיזודות שכולות לעזור לך:
-כשאני בונה איתו בקליקס ואני אומרת לו ,"תביא ירוק" הוא לוקח מכונית כחולה ומכונית ירוקה ושואל "ירוק כזה או ירוק כזה?"
-פעם ציירתי לו חצי דף שמיים וחצי דף דשא ושאלתי אותו מה מצוייר, הוא לא ידע..."מצוייר פה כחול כזה..."
כששאלתי אותו איזה צבע למעלה הוא אמר "כחול" ואיזה למטה? "גם כחול",שאלתי:"וזה אותו דבר?"
"לא... כי זה כחול כהה (השמיים) וזה (למטה) כחול בהיר..." טוב לפחות הוא רואה את זה כשני גוונים שונים... גם משהו ;)

דיייייי, איזה מותק!!! :)
מקווה שזה יעבור, לחכם הקטן הזה :) ;) :eek: :D
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י יעל א;1526930:
תגידו, זה שהם קוראים לחליפה: שמלה
זה גם קשור לעוורון צבעים?

:D :D :D
ואם את כבר בנושא שמלה או חליפה...
אז נראה לי שאצל גברים זה ממש בקטנה עיוורון צבעים
אבל בת שלוקה בזה, זה עלול להיות ממש קריטי,
תחשבו מה יקרה אילו היא תתאים את הפפיון שבנעל לגוון ה'לא תואם' של השמלה?
ואם התיק לא יהיה בצבע המדויק של הקוקיה??
ובכלל, האודם עלול להיות ורוד זרחן
והמייקאפ בגוון ורוד חולני...
והחגורה והחולצת בסיס והטבעת והעגיל....
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י שריתs;1526944:
:D :D :D
ואם את כבר בנושא שמלה או חליפה...
אז נראה לי שאצל גברים זה ממש בקטנה עיוורון צבעים
אבל בת שלוקה בזה, זה עלול להיות ממש קריטי,
תחשבו מה יקרה אילו היא תתאים את הפפיון שבנעל לגוון ה'לא תואם' של השמלה?
ואם התיק לא יהיה בצבע המדויק של הקוקיה??
ובכלל, האודם עלול להיות ורוד זרחן
והמייקאפ בגוון ורוד חולני...
והחגורה והחולצת בסיס והטבעת והעגיל....

לא נשמע טוב!

אלא א"כ גם הבעל כזה ואז הוא במילא לא ישים לב..
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י יעל א;1526945:
לא נשמע טוב!

אלא א"כ גם הבעל כזה ואז הוא במילא לא ישים לב..

וגם החברות
הרי המעמד החברתי שלה עלול לרדת פלאים.....:p
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י תמי1;1526884:
בעלי עוור צבעים (מאובחן), בדרגה קלה, כמו שרוב עוורי הצבעים המסתובבים בינינו.
זה באמת נפוץ יותר אצל גברים, אצל נשים זה אולי 1 לאלף.
זה "פגם" גנטי ועובר בירושה דרך מהסבא- דרך האמא- לבן.
וזה אומר, שאין אפשרות ללמד אותו את הצבעים (כמו בסיפור הנ"ל) כי הוא פשוט לא רואה הבדל בין הצבעים- איפה נגמר הסגול ואיפה מתחיל הכחול. איפה נגמר הבורדו ומתחיל השחור.
וכן הבדלים בין גוונים של אפור-תכלת-ירוק, הכל נראה צבע אחד, וכל פעם הוא קורא לזה בצבע אחר...
הארון ספרים אצלו בגדול, אותו צבע.

יום אחד קניתי לילדים משקפיים, לאחד בורדו ולאחד סגול. יצא ששנינו היינו מבסוטים, הוא ראה את המסגרות שחור-הבורדו וכחול- הסגול. (לא נראה לי שהוא היה מסכים מלכתחילה לקנות לבן מסגרת סגולה)

תכל'ס ביומיום לא כ"כ נתקלים בזה, אבל כשהנושא עולה, יש הרבה מה לצחוק.

אפיזודה קטנה נוספת, היינו פעם בחנות רהיטים, והתווכחנו שם מלא על הצבעים של הריפוד, איזה גוון זה ואם זה מתאים או לא. אז המוכר אומר פתאום- יואו! פתאום אני מקשר שזה היה אחיך פה לא מזמן בחנות, וגם הוא התווכח עם אשתו בדיוק ככה... (הם 3 אחים כאלה, ואגב, הם בטוחים שהעולם הוא הטועה והם הצודקים... )

וכל הנושא הזה מזכיר לי את זה:
בתמונה המצורפת הייתי מגדיר את הלבנדר כורוד ואת המגנטה כסגול, זה אומר עלי משהו מלבד זה שאני גבר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מה שידוע לי על עיוורון צבעים קל זה שקשה להבחין בין אדום לירוק ובעיה זו נמצאת אצל 5 אחוז מהאוכלוסיה בעיקר אצל בנים לבעיה זו אין טיפול
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י תות בננה 2;1526959:
מה שידוע לי על עיוורון צבעים קל זה שקשה להבחין בין אדום לירוק ובעיה זו נמצאת אצל 5 אחוז מהאוכלוסיה בעיקר אצל בנים לבעיה זו אין טיפול

טעות.
בין אדום לירוק הוא מבחין מצוין. וכן בכל צבעי היסוד.
הבעיה מתחילה בצבעים המורכבים.
אין הבדל בכלל בין סגול לכחול, בין בורדו לשחור- ושאר גוונים כהים לשחור, וגם טורקיז -תכלת וירוק נראים איכשהו אותו דבר.
למעשה, צבעים זה אחד הדברים שאי אפשר להוכיח שאנחנו באמת רואים אותו דבר. כלומר, את רואה צבע ומכנה אותו בשם מסוים. אני רואה צבע ומכנה אותו באותו שם, אבל מי אמר שאנחנו רואות אותו דבר? נקודה מעניינת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אני מכירה אישה עם עיוורון צבעים, שפעם היתה מלבישה את הבנות שלה בצבעים מזעזעים (חצאית כחולה וחולצה צהוב-חום) למרות שהן דווקא היו לבושות בסדר בדרך כלל....
עכשיו הבנות שלה כבר גדולות ויכולות לעזור לה להבדיל בצבעים..

כל המשפחה שלה עוורי צבעים חוץ מאמא שלה, תמיד היא מספרת שכולם היו אומרים בגן החיות שהפילים הם בצבע ירוק ורק האמא היתה מתווכחת נואשות שהם אפורים :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אתן מדברות על שני סוגים שונים של עיוורון צבעים

ומה דעתכן על בחור שהלך עם אמא לקנות שטיח חדש לחדר שלו
בחר שטיח שנראה לו יפה
ואמא שואלת - אתה בטוח?
והוא - כן. את זה אני רוצה.

רק מה, השטיח האפרפר, עם דוגמה יפה של גווני אפור, היה במציאות אדום עם נגיעות של ורוד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נכתב ע"י ariels;1526984:
אתן מדברות על שני סוגים שונים של עיוורון צבעים

מסתומרת 'שני סוגים שונים '?
חוץ ממה שיש בזה רמות, יש בזה גם סוגים?
כי אני מחפשת פרטים על הסוג הכי גרוע....
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
בין אדום לירוק קשה להבחין כשהם בהירים מידי או מורכבים עם עוד צבעים
וכן שהוא מדבר על חפצים סגולים או כחולים כל פעם הוא מתעקש על גוון שהיה נראה לו מתאים... והרבה פעמים לא הבנתי על איזה דבר הוא מדבר..
היום כבר התרגלתי ישר להקביל בין כחול לסגול
וכן לפעמים בין אדום לירוק בד"כ זה בסדר לפעמים לשניהם הוא קורא חום
בהתחלה הוא טען שלא לימדו אותו בתור ילד צבעים לכן הוא מתבלבל
וכשעשינו לו "מבחנים" גילינו שהרבה גוונים הוא בכלל לא מבחין
כמובן שבהתחלה האשם היה כי הקוביות של הצבעים היו קטנות מידיי.....
ואגב יש לו התאמה מאד טובה בין צבעים ואין השפעה בחיי היום יום כלל
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
לפי התמונה הזאת'י
אני מבינה שגם בין ורוד לתכלת אינם מבחינים?
וכן בין ורוד בהיר לירוק בהיר?
ס'תומרת, הם רואים את זה כעליון הימני והתחתון השמאלי?
או שלא הבנתי נכון את המבחן?
 

קבצים מצורפים

  • ScreenShot005.png
    KB 103 · צפיות: 57
  • הוסף לסימניות
  • #35
בעלי עוור צבעים
ואם את רוצה יש לי אפיזודות רבות לספר לך - כמו שהוא לימד את ביתי שבאדום עוברים ובירוק עוצרים
וביתי שיננה את זה בשיא המרץ והוא היה בטוח שאני עובדת עליו שזה הפוך

הוא לא רואה צבע אדום בכלל -כמו רוב העורי צבעים, ואכן הם גם לא יכולים לראות ורודים למניהם - כל פעם שאני קונה לביתי בגד בצבע ורוד הוא שואל למה אני קונה לה כזה צבע מגעיל- הוא רואה את זה כמו משהו מלוכלך כזה.
וצבע ירוק הוא רואה חלקי
ואגב הקשר לקשיי למידה הוא מצחיק מאוד כי בעלי גאון והוא גילה את העוורות שלא כשהוא למד הוראה(רבנות) ולא הצליח בשום אופן להבחין בהבדלים ב"מראות".
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
בעין שלנו יש 3 סוגים של קולטני צבע (RGB) ולקות בראיית צבעים קשורה לאיזה קולטן משובש
עיוורון צבעים מוחלט הוא רק אם 3 סוגי הקולטנים לא עובדים, וזה נדיר.
אצל רוב עיוורי הצבעים הבעיה היא ברגישות של אחד הקולטנים (ולא אי-תפקוד מוחלט)
(הכי נפוץ - שיבוש חלקי בקולטן של צבע ירוק)

למה זה נדיר אצל נשים? (חצי אחוז מהאוכלוסיה)
כי עיוורון צבעים יושב על כרומוזום X
לנשים יש שני כרומוזום X ומספיק שאחד היה תקין כדי למנוע את הבעיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י OR_Design;1527270:
אריאלס, זה נשמע שאת גאון..
בכל התחומים את מבינה מעולה ;)

תמיד התגובות שלך בעלות ידע ובמיוחד מועילות :)

(לי בכל אופן)
אשרייך!

רק לי יש הרגשה שאריאלס זה גבר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
נכתב ע"י OR_Design;1527270:
אריאלס, זה נשמע שאת גאון..
בכל התחומים את מבינה מעולה ;)

תמיד התגובות שלך בעלות ידע ובמיוחד מועילות :)

(לי בכל אופן)
אשרייך!

לא גאון ולא נעלים, סה"כ סיכמתי לה במילים ברורות ושפוטות את מה שהביאו מויקיפדיה.... ;)
אבל תודה על הפרגון

נכתב ע"י Efratush;1527286:
רק לי יש הרגשה שאריאלס זה גבר?

נו... עם כל הידע שלי בהנקה.... משעשע
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י שריתs;1526944:
:D :D :D
ואם את כבר בנושא שמלה או חליפה...
אז נראה לי שאצל גברים זה ממש בקטנה עיוורון צבעים
אבל בת שלוקה בזה, זה עלול להיות ממש קריטי,
תחשבו מה יקרה אילו היא תתאים את הפפיון שבנעל לגוון ה'לא תואם' של השמלה?
ואם התיק לא יהיה בצבע המדויק של הקוקיה??
ובכלל, האודם עלול להיות ורוד זרחן
והמייקאפ בגוון ורוד חולני...
והחגורה והחולצת בסיס והטבעת והעגיל....

מכירה אשה שלא מבדילה בין כחול לירוק. והיא מתלבשת ומלבישה בטעם טוב מאוד, לולא סיפרה לי לא הייתי יודעת.
לגבי השאלות הנ"ל, שמעתי מאופטומטריסט שאדם לבקן בד"כ יהיה עיוור צבעים. (נשמע הגיוני, שניהם עניין של פיגמנטציה)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה