כללי על טעויות משלמים - השאלה, מי...

  • הוסף לסימניות
  • #1
שאלה שחברה ביקשה ממני להעלות:

אם לקוח הזמין עבודה,
והיו לו תיקונים הלוך חזור בלחץ של הרגע האחרון.
מרוב בלבול ותיקונים בלי סוף, היה איזה תיקון שלא נשמר...
והחומר הודפס עם הטעות.

מדובר בעשרות אלפי שקלים.

על מי האחריות נופלת?‬
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לדעתי שאלת רב
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י chavi9;1050394:
שאלה:

אם לקוח הזמין עבודה,
והיו לו תיקונים הלוך חזור בלחץ של הרגע האחרון.
מרוב בלבול ותיקונים בלי סוף, היה איזה תיקון שלא נשמר...
והחומר הודפס עם הטעות.

מדובר בעשרות אלפי שקלים.

על מי האחריות נופלת?‬

זה דברים מאד מצערים, בכל מקרה.
אך למניעת תביעה כדאי לכלול מראש בחוזה שאתם לא אחראים על ההגהה כלל. ושליחה לדפוס היא באחריות הלקוח בלבד. אפילו על טעויות שלכם.
(אלא אם ירצה לשלם ,המון, על השגחה על הדפוס)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י eliezer;1050415:
זה דברים מאד מצערים, בכל מקרה.
אך למניעת תביעה כדאי לכלול מראש בחוזה שאתם לא אחראים על ההגהה כלל. ושליחה לדפוס היא באחריות הלקוח בלבד. אפילו על טעויות שלכם.
(אלא אם ירצה לשלם ,המון, על השגחה על הדפוס)

השגחה על הדפוס לא כוללת הגהה
מפיק דפוס לוקח אחריות רק על איכות ההדפסה ולא על טעויות שקשורות לעיצוב
איך באמת אפשר לבטח שלא יקרה דברים מעצבנים שכאלה?
(אני בד"כ שולחת את הקובץ הסופי לאישורו של הלקוח לפני ההדפסה, אבל במקרה המתואר לעיל נראה שלחץ הזמן שיבש את הסדר הטוב. והלחץ הזה, לצערינו מבקר לעיתים לא נדירות...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
השאלה מי חתם על העתק שמש...
(אם חתמו...)

לא הייתי רוצה להיות במקום הזה,
אך אם הגרסה שנשלחה לדפוס היא לא הגרסה שהלקוח אישר זו טעות אנוש עצובה לגרפיקאית ואולי חלילה ממונית, עניין של שאלת רב.
אם זה לקוח גדול ויש סיכוי לראות ממנו עוד הרבה כסף בעבודות נוספות אולי כדאי לקחת אחריות מראש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
האמת שאני לא בדיוק יודעת מה היה,
מישהי שיתפה אותי במקרה הנ"ל, שאלה אותי מי נראה לי אשם, לא כ"כ ידעתי לענות לה,
בגלל שלמעשה הטעות היא שלה, אבל הלקוח היה כ"כ טרדן ולא עמד בלוח זמנים ושינה את המידות והנתונים פעם אחר פעם - בצורה שממש מזמינה טעויות...

אני חושבת אלו דברים שקורים ועלולים לקרות לכל גרפיקאי מידי פעם.

עניין אותי לשמוע מה אומרים הגרפיקאים פה, למי קרה דבר כזה ואיך הסתדרו עם הנזק הכספי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
במקרה הזה, הלקוח עצמו שלח את הקבצים לדפוס. הוא עמד מול הדפוס. רק שהוא לא חשב לבדוק טעות שתוקנה כבר בהגהה קודמת ונשמטה בהגהה הסופית.
כלומר - הוא אישר להדפסה. אז מי צריך לשאת באחריות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מה שנראה לי שאם הגרפיקאי אישר להדפיס זה אומר שזה אחריותו.
אני רושמת בחוזה מראש שההגהה היא ע"י הלקוח וכן אישור ההדפסה
בנוסף לזה במייל האחרון עם הקובץ להדפסה אני רושמת בצורה ברורה
לעבור על תקינות הטקסט + העיצוב בצורה היסודית ביותר ע"מ שלא תקרנה טעויות ח"ו.
ומוסיפה משפט ע"כ שהאחרויות להגהה היא ע"י הלקוח ואחריותו לבדוק את ההעתק שמש.
אגב למרות שזה לא קשור במהלך העבודה עם הלקוח אני אומרת לו להדפיס לפני כן במדפסת האישית שלו ולבדוק איך דברים נראים בהדפסה כי תמיד יש דברים ששמים לב אליהם רק בהדפסה.
וכל זאת מכיוון שלנו כגרפיקאיים קשה לעשות את ההגהה אנחנו חיים יותר מידי בתוך הקובץ, ללקוח זה יותר קל כי הוא יותר בוחן מה שחשוב לו שה הטקסט והעיקר ואנחנו יותר נתמקד בעיצוב..

וגם במקרים שעבדתי בקצב מטורף ובלחץ של הרגע האחרון על הדברים הללו לא וויתרתי כי הם לוקחים שניה ויכולים להיות קריטים...

איחולי לכם ולי שמקרה כזה לא יקרה לאף אחד בעז"ה...

רק לחשוב על זה שזה יכול להיות עלות כפולה ומכופלת משכרו על העבודה... :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
להרגיע את כולם. לא על כל טעות גרפית/עיצובית, גם כשהגרפיקאי אשם - משלמים את כל סכום ההדפסה.
בעיקרון אחריות הגרפיקאי לטעויות די מוגבלת, ואף אחד גם לא בתי המשפט, לא מצפה ממנו לשלם את כל ההדפסה שבאה לאחר מכן.
אם הטעות אכן של הגרפיקאי - ממליץ להיכנס לדיון על מחיר פשרה ביניכם, וודאי לא פשרה שתכלול את מחיר ההדפסה. לכל היותר - ויתור על תשלום הגרפיקה.

ודרך אגב - הלקוח או בתי הדפוס לא שמעו על המושג "העתק שמש" או משהו בדומה כדי לעמוד על טעויות, אם קורות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י אוהב0ישראל;1050498:
להרגיע את כולם. לא על כל טעות גרפית/עיצובית, גם כשהגרפיקאי אשם - משלמים את כל סכום ההדפסה.
בעיקרון אחריות הגרפיקאי לטעויות די מוגבלת, ואף אחד גם לא בתי המשפט, לא מצפה ממנו לשלם את כל ההדפסה שבאה לאחר מכן.
אם הטעות אכן של הגרפיקאי - ממליץ להיכנס לדיון על מחיר פשרה ביניכם, וודאי לא פשרה שתכלול את מחיר ההדפסה. לכל היותר - ויתור על תשלום הגרפיקה.

ודרך אגב - הלקוח או בתי הדפוס לא שמעו על המושג "העתק שמש" או משהו בדומה כדי לעמוד על טעויות, אם קורות?

האם זה מידיעה ברורה?
גם ע"פ דין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מידיעה די ברורה. מעולם לא נשמע פסק דין המחייב גרפיקאי לשלם את עלויות ההדפסה, בפרט כאשר מדובר על סיפור כמו של פותח האשכול, בה הטעות נבעה מלחץ, שינויים חוזרים ונשנים ואי עמידה של הלקוח בזמנים. נשמע לי מאוד שבבית משפט התביעה לא היתה מחזיקה מים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י chavi9;1050453:
עניין אותי לשמוע מה אומרים הגרפיקאים פה, למי קרה דבר כזה ואיך הסתדרו עם הנזק הכספי.

לי קרה בעבר.
זו הייתה טעות קריטית של הקלדה לא נכונה של סוף זמן קריאת שמע בלוח שנה
הלקוח הדפיס עשרות אלפי עותקים!!!
ואז התגלתה השגיאה החמורה.
כשהוא התקשר, (הוא לא כעס, אבל היה ברור לו שהאשמה שלי) הסברתי לו בנעימות שעם כל הצער והכאב, הוא זה שחתם על העתק שמש והיה אמור לעשות הגהה לפני שאישר. הוא התקשר כמה פעמים ועמדתי על כך בעדינות, שבהסכם בינינו רשום שעל הלקוח להגיהה את הטקסט וטעויות הקלדה אינן על הגרפיקאית.בסופו של דבר הוא הבין אותי ונפרדנו בידידות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה