ערעור דרגה

  • הוסף לסימניות
  • #1
אם מערערים על דרגה מעונות יום ע"י שליחת תלושי שכר של חודשים מואחרים, מקבלים החזר רטרואקביטבי או רק מאז שהמסמכים הגיעו לתמ"ת?
אשמח למידע בענין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני קבלתי רטרואקטיבית.
בדיוק עכשיו הגשתי מסמכים שעדכנו לי את הדרגה ונתנו לי החזר רטרואקטיבי מספטמבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם התמ"ת אכן מקבל את הערעור ההחזר הוא רטרואקטיבית- לפי התאריך שנרשמת בפעם הראשונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
משהיא ניסתהלשלוח תלוש לבעל אברך?וגם קיבלה החזר אחורה??
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
במקרה שלי לא מדובר בערעור אלא בעדכון, שליחת תלושים של חודשים מאוחרים ע"מ לזכות בדרגה גבוהה יותר. האם גם במקרה כזה ההחזר רטרו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני שלחתי תלושים מאוחרים יותר (היה צריך עד אפריל ושלחתי מאי, יוני, יולי כי היו יותר גבוהים)
וקיבלתי החזר מהמעון, במשך חודשיים לא גבו לי כלל תשלום וחודש אחד גבו לי תשלום חלקי עד שהתקזז ההפרש
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י sari93;1499564:
אני שלחתי תלושים מאוחרים יותר (היה צריך עד אפריל ושלחתי מאי, יוני, יולי כי היו יותר גבוהים)
וקיבלתי החזר מהמעון, במשך חודשיים לא גבו לי כלל תשלום וחודש אחד גבו לי תשלום חלקי עד שהתקזז ההפרש

כלומר, בתחילת השנה שלחתם תלושים ולאחמ"כ עידכנתם וקיבלתם החזר.
למה לי מאשרים דרגה נמוכה, אך רק מהחודש בו שלחתי את התלושים ולא רטרואקטיבית?
מישהו יכול לעזור בענין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י קלתק;1499642:
כלומר, בתחילת השנה שלחתם תלושים ולאחמ"כ עידכנתם וקיבלתם החזר.
למה לי מאשרים דרגה נמוכה, אך רק מהחודש בו שלחתי את התלושים ולא רטרואקטיבית?
מישהו יכול לעזור בענין.

אה, לא, אולי זה ההבדל
מלכתחילה לא שלחתי תלושים כי ידעתי שבחודשים הבאים אקבל תלושים גבוהים יותר
הגשתי את הבקשה ואת כל המסמכים שהיה צריך ללא תלושים, אז ברור שנתנו לי דרגה 12
לאחר כל חודש שקיבלתי תלוש שלחתי אותו עד שבסוף נתנו לי דרגה 3
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום וברכה.
אני סטודנט מאז אוגוסט 2024 ברצף.
עומד בתנאים עם 24 שעות שבועיות.
ב25 הייתי שכיר עד אוגוסט עם הכנסה של 2500 לחודש.
מספטמבר אני על הרבה יותר מזה, מעל המינימום הנדרש.
בכל מקרה סטודנט תמיד הייתי.
בגיל 27.
קיבלתי דרגה לאחד מילדי אתמול כמו שנה שעברה. על פי מה שהבנתי קבעו דרגה זמנית לכל הילדים הממשיכים כדי לשחרר את העומס עד לקביעת דרגה.
הבעיה שלילד שנכנס השנה למעון קיבלתי את התשובה הבאה.

עבור ..., על פי המידע שברשותינו ובהתאם לגילך טרם הסדרת את מעמדך מול צבא הגנה לישראל, ועל כן אין זכאות לסבסוד. במידה וישנו פטור או אישור על מעמדך מול צבא הגנה לישראל ניתן לצרף אותו לצורך המשך טיפול בבקשה. בנוסף,לצורך המשך טיפול בבקשה, עבור ..... יש לשלוח אישור הכנסות החייבות במס על גבי נספח 4 חתום על ידי יועץ מס או רואה חשבון כולל מספר רישיון. הדיווח יהיה עבור ההכנסה ברוטו של מינימום שישה חודשים רצופים בין החודשים ינואר 2025 לדצמבר 2025.

א. אני זכאי בהתאם לתבחינים אחרים ולא לימודים תורניים, על סמך מה הצבא רלוונטי, לא עברנו את הסרט הזה שנה שעברה? מה נהיה עם הפקידים החצופים האלו?
ב. מעולם לא הייתי עצמאי על מה נספח 4? יש סיכוי שזה בגלל ההכנסות הנמוכות בחודשים הראשונים ב24? מה זה רלוונטי אם גם ככה אני סטודנט? זה נשלח לכל חרדי בגיל גיוס סתם כדי להציק?

מי שיכול לעזור לי או לומר לי איפה אני טועה, אשמח מאוד
@אמת ליעקב
איך הגיוני שב־2025 הורים צריכים לשלם למטפלת את כל המחיר המלא במשך חודשים
או שהמטפלת נשארת בלי משכורת , רק כי דרגת הסבסוד עדיין לא חושבה?

שלחתי למשפחתון בידיעה ברורה שאני צריכה לשם X ש"ח אחרי סבסוד.
שלושה חודשים עברו מאז תחילת השנה.
אין דרגה. אין תשובה. אין צפי.
ובינתיים או שההורים נושאים בנטל לא הגיוני, או שמטפלת אמורה “להמתין בסבלנות”.


והכול בגלל דבר אחד: אין מספיק כוח אדם שמטפל בדרגות בזמן.


אבל אפשר לעשות את זה הפוך.
במקום שכל המערכת תעמוד עד שתגיע הדרגה, המדינה יכולה פשוט:


לתת דרגת ביניים זמנית ולבצע התאמה רטרואקטיבית רק אחרי שהחישוב הסופי מוכן.
כך ההורים משלמים סכום סביר כבר מהיום הראשון,
והמטפלת מקבלת שכר מלא בזמן,
והמדינה משלימה או מקזזת בהמשך לפי הדרגה המדויקת.

לא צריך להשאיר משפחות ועובדות בלי ודאות ובלי יכולת להתקיים עד שמישהו יספיק לעבור על התיק.


עד מתי נמשיך לממן את המחסור בכוח אדם?
ולמה שלא יבחרו בדרך שמקלה על כולם
ולא מכבידה על מי שגם ככה מתקשה?
 תגובה אחרונה 
קחו כמה דקות לקריאה, אולי גם אתם תגלו שאתם זכאים להחזר של אלפי שקלים.

כמו רוב ההורים לילדים במעונות יום, גם אני התחלתי את הסיוט של הגשת בקשה להנחה במעונות. זה התחיל ביום הראשון שבו המערכת נפתחה, והמשיך בשעות אינסופיות של המתנה בטלפון, בגלל קבלת דרגה לא נכונה. כל מסע הייסורים הזה היה למען מטרה אחת: לקבל את ההנחה במעון יום לילדיי, שאני, כמו רבים אחרים, זכאי לה, אבל נראה שגורלנו הוא לסבול בדרך.

המסע התחיל בצורה הרגילה. אני, כהורה שכיר-עצמאי, מילאתי את כל הטפסים במחשבה שאהיה זכאי לדרגה 4, כפי שמגיע לי על פי החישוב המדויק. אלא שבמקום זאת, הוענקה לי "דרגה 8" מפוארת, בלי שום הסבר. תגובת המערכת? אפס. כנראה שבמשרד העבודה, החלק שאחראי על ההנחות במעונות מתגמל עובדים על שתיקה ועל אי-מענה לטלפון, ולא על מתן תשובות.
בתחילה, כמו כל הורה תמים, ניסיתי את הדרך ה"רגילה". ערעור אחר ערעור, שעות על גבי שעות של המתנה בטלפון, שם נדרשתי לפתח סבלנות של פיל. לאחר שהבנתי שאיבדתי תקווה לדבר עם בן אנוש, או לקבל יחס כבן אנוש החלטתי לנקוט בצעד ייאוש: פניתי למבקר המדינה.

וכאן הופתעתי לטובה, לאחר כמה זמן עורכת דין ממשרד מבקר המדינה חזרה אליי, והחליטה להתייחס לסיפור ברצינות. אחרי בדיקה מעמיקה של הנתונים, היא חשפה את הבעיה: שטח אפור בנספח 10, הטופס המיועד לעצמאים. התברר שהניסוח הלא ברור "סך כל החייבים במס" גרם לחשבים במשרד העבודה לבצע טעות חישוב פטאלית.

המערכת החשיבה את תלושי השכר שלי כשכיר כהכנסה נפרדת, ואת נספח 10 כהכנסה נוספת, וכך חישבה את הכנסותיי כפול מהאמת. הפתרון? פשוט, אך נסתר: היה צריך לפרט בבירור בטופס את ההכנסה כשכיר ואת ההכנסה כעצמאי, למרות שהטופס אינו מורה לעשות זאת, ואף נראה שאינו מאפשר זאת.

הסיפור הסתיים בניצחון מתוק: הדרגה תוקנה, וקיבלתי החזר כספי של אלפי שקלים. הניצחון הזה הגיע ביום האחרון של שנת הלימודים, כן נכון כמעט שנה של מרדף, אבל בסופו של דבר, זה הוכיח שמי שמתעקש מולם אם הוא צודק – בסוף הוא ינצח. נאמר לי ממשרד מבקר המדינה שזו בעיה חדשה שעלתה במשרד העבודה, וייתכן שהיא משפיעה על הורים רבים אחרים.

לכן, אני ממליץ בחום לכל מי שמילא את נספח 10 לבדוק היטב את החישוב. וודאו שלא חישבו לכם את ההכנסות כשכיר בנפרד מחישוב נספח 10. אם אתם רואים שיש כפל בחישוב – אל תתייאשו. פשוט הגישו מחדש את טופס 10, אך הפעם פרטו בבירור כמה הייתה ההכנסה מהעסק וכמה ההכנסה כשכיר. העלו את הטופס המתוקן ל"עדכונט" יחד עם מכתב הסבר על הבעיה, ובקשו לתקן את הדרגה.

ברוב המקרים, אם הבעיה היא בחישוב, התהליך אמור להיות מהיר יחסית. ייתכן ותראו את הדרגה המגיעה לכם תוך כמה ימים, ותוכלו לקבל את ההחזר הכספי המגיע לכם.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה