דרוש מידע עשיתם פדיון הבן? יש לכם נסיון?

  • הוסף לסימניות
  • #21
הייתי ממליצה לחבר את התכשיטים מראש עם חוט ומחט (לפחות את אלו שיש לך בבית) גם הרבה יותר יפה בעין בלי מלא סיכות ביטחון וגם יותר בטוח...
לבדוק שהמגש מכסף הוא קל - יש מגשים כבדים כבדים והאמא צריכה ללכת עם זה כשהתינוק בפנים (להביא לכהן)
לעשות איזהשהוא סקר שוק כמה אנשים מתכוונים להשתתף כדי שלא תהיה עוגמת נפש עם המנות
להתארגן עם בגד טוב - את מרגישה הכי יולדת בעולם אבל כבר לא מספיק יולדת כמו בברית, בגד טוב/ איפור טוב יעזרו לך להרגיש טוב יותר..
בהצלחה! ומזל טוב! זה אירוע של פעם בחיים, תנצלו...
אגב, שאלה.
בכל הפדיוני הבן שהייתי שמו על התינוק רק זהב צהוב, לא שמים זהב לבן? או שפשוט בכל מה שהייתי לא היה זהב לבן בסביבה ולכן לא שמו?
לפי מה שאני שמעתי מקפידים על צהוב
רק לפי הספרדים, לפי האשכנזים האמא מחוץ לתמונה:)
לא נכון
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אני עשיתי פדיון לבן שלי וזה אירוע של פעם בחיים על באמת,
אז אני מציעה שמי שיש לו את הזכות הזו, שקודם כל ישקיע עד כמה שהוא יכול, ולהנות הכי הכי חשוב זה פשוט לשחרר ולהנות
לבעלי היה מאד חשוב שזה יהיה כהן מיוחס, אבל אם יש כהן במשפחה זה מאד יפה לתת את זה לו.
ובקשר לבגד-אני השתמשתי בבגד של הברית, ותפרתי את התכשיטים בבית לבגד עצמו, גם לא נופל וגם יוצא מאד יפה. ממליצה מאדדדד ואחרי הטקס החלפתי לו בגד שיהיה לו יותר נח וגם להחזיר את התכשיטים (צריך להביא או פורם או מספרי ציפורניים כדי לפרום את החוטים בקלות)
ובאמת להנות זה כבר אחרי ההתאוששות שמרגישים כבר הרבה יותר טוב.
והייתי ממליצה גם ללכת למאפרת, אני רציתי ובסוף לא הלכתי אבל הצטערתי על זה, למרות שאני יודעת להתאפר. אבל עדיין אין על מאפרת מקצועית, שיודעת איך לפסל את הפנים מקצועי
בהצלחה למי שעושה כזה אירוע זה באמת מרגש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
  • הוסף לסימניות
  • #29
1. התינוק לובש בגד לבן - שימו לב, לא תמיד הבגד של הברית יהיה מתאים גם לפדיון (פה הילד בן חודש.... )
ולכן אם קונים בגד לברית לשים לב שזה מספיק גדול
2. היום ניתן להשיג סיכות ביטחון קטנות בצבע זהב - מוסיף יופי
3. יש כמה גמחים של אנשים שעושים שקיות של שום וסוכר - ניתן להזמין זה יוצא בדיוק אותו מחיר וחוסך עבודה....
4. ניתן לקנות לכהן מתנה בשווי 5 סלעים (כדוגמאת גביע ) ולהמיר אותם אצלו אח"כ ולשים בוויטרינה בבית זה מאוד מיוחד!!!
5. יש תפילה מיוחדת לאם בשעה שעושים פדיון לבנה - ראוי לדאוג לכך מראש
6. רצוי ומומלץ מאוד להניח 2 ידיים על התינוק בשעה שהכהן גומר לפדותו, הקהל רוצה לקחת מהשום והסוכר - שסגולתם רבה מאוד!) ולפעמים שוכחים שיש שם תינוק.......
7. לדעתי אירוע של פדיון הבן זה טקס מיוחד שלא כל הילדים זוכים לראותו, ולכן אם יש אפשרות כמובן לא להזמין רק מבוגרים אלא כולל ילדים,
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
חבל להגיד סתם לא מנסיון
האשכול לא שואל על מקורות למנהגי ישראל אלא על פרקטיקה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אשמח לשמוע על קהילה אשכנזית שנוהגים בה לשאול את האמא.
לשאול מה? לא בדיוק הבנתי.
כי אני הייתי מעורבת בכל דבר שעניין אותי, ואני ובעלי תיכננו הכל ביחד, ומה שפחות עניין אותי הוא רק עידכן אותי ושאל את דעתי. לא עשה שום דבר בלי שאשרתי לו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
NATI9052.JPGNATI9181.JPG
NATI9053.JPG
NATI9040.JPG
NATI9041.JPG
NATI9042.jpg
 

קבצים מצורפים

  • NATI9038.JPG
    NATI9038.JPG
    4.5 MB · צפיות: 63
  • הוסף לסימניות
  • #34
לשאול מה? לא בדיוק הבנתי.
כי אני הייתי מעורבת בכל דבר שעניין אותי, ואני ובעלי תיכננו הכל ביחד, ומה שפחות עניין אותי הוא רק עידכן אותי ושאל את דעתי. לא עשה שום דבר בלי שאשרתי לו.
שואלים את האמא האם הילד שלה, האם הוא בכור, נולד בלידה רגילה, האם לא היו לה הפלות קודם וכו'.
על זה היה הדיון. וזה נהוג אצל ספרדים ולא אצל אשכנזים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מטבעות 5 סלעים למי שרוצה לקנות, מוכרים אצל "תפארת לנדמן" במאה שערים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
שואלים את האמא האם הילד שלה, האם הוא בכור, נולד בלידה רגילה, האם לא היו לה הפלות קודם וכו'.
על זה היה הדיון. וזה נהוג אצל ספרדים ולא אצל אשכנזים.
שאלו רק אם זה הילד שלי ואם הוא הבכור
אבל לא עשו מזה עניין. לא חשבתי שדיברו על זה.
זה פשוט נבלע בטקס
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
שואלים את האמא האם הילד שלה, האם הוא בכור, נולד בלידה רגילה, האם לא היו לה הפלות קודם וכו'.
על זה היה הדיון. וזה נהוג אצל ספרדים ולא אצל אשכנזים.
חסידים לא שואלים את האמא, אצל הליטאים שואלים
ובוודאי לכולם שזה לא חלק מהטקס עצמו אלא קודם ובצנעה
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
להחביא שום וסוכר בין הבגדים של התינוק.
לפעמים מתנפלים על השום והסוכר ואז לא נשאר לאחרים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה