דרוש מידע פטור ממס רכישה בשל ילד נכה

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום
אני צריך בדחיפות מידע על פטור ממס רכישה בשל ילד נכה.
אשמח מאד אם למישהו יש מידע, או שיכול להפנות אותי לאדם\ איש מקצוע שיש לו מידע בתחום.
תודה מראש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אשמח גם
Lea.dev.topאין לכתוב כתובת מייל
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מה ההגדרה של "נכה"? דווקא מוגבלות פיזית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לפי תקנה 11 לתקנות מס הרכישה נכה מוגדר כך:
נכה מכוח חוק רדיפת הנאצים, תאונות עבודה, משותק, קטוע יד או רגל, תאונת דרכים בעל נכות לצמיתות בשיעור 50% לפחות. נכה בעל נכות כללית הכוללת דרגת אי כושר בשיעור 75% לפחות. נכה בשיעור של 100% או 90% לפחות מחמת פגיעה במס' איברים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שאלתי היא, ילד נכה שמקבל 100% עד גיל 18 נכלל בהגדרה?
וכן מה הפרוצדורה לקבל את הפטור (וועדה?),
ב"כל זכות" המידע לא מספיק ברור.
תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ידוע לי שילד נכה זה יותר מורכב, בגלל שהזכאות היא פעם אחת בחיים לנכה עצמו
צריך להוכיח שהדירה עבור הנכה ותנאים נוספים, הרוב שזקוקים לכך פונים בלווי עו''ד
*אצל ילד אין מושג של אחוזי נכות, אלא אחוזי גמלת ילד נכה, וזה שונה
(זה מחושב לפי עומס טיפולי יותר מאשר לפי רמת נכות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
חייבים עו"ד ברגע שזה ילד נכה צריך אישור מבית משפט שהדירה נרכשת בגלל הנכות (כגון קומה יותר נמוכה, איזור יותר מתאים וכו') וממש יש דיון ע"ז בבית משפט שזה אומר עמלת פתיחת תיק וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אשמח גם להמלצה על עו"ד בעניין, NTHRRRRR בג'ימייל
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
@נננ333 אני רואה ששאלת על ילד נכה, האם תוכלי לעזור לי מה הפרוצדורה. לילד נכה שמקבל 188% נכות?
או להפנות אותי לאיש מקצוע שיש לו מידע בתחום הזה ממש (לא נכות כללית)
כי ביטוח לאומי דוחה אותי בהלוך ושוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
@נננ333 אני רואה ששאלת על ילד נכה, האם תוכלי לעזור לי מה הפרוצדורה. לילד נכה שמקבל 188% נכות?
או להפנות אותי לאיש מקצוע שיש לו מידע בתחום הזה ממש (לא נכות כללית)
כי ביטוח לאומי דוחה אותי בהלוך ושוב
קחי בחשבון שמותר לנכה פעמיים בלבד בכל חייו.
יכול להיות שלא יהיה לך שווה להשתמש עכשיו בפטור ולבזבז זכות אחת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
זה לא ענין של שווה. זה נצרך דווקא בשביל הילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לילד נכה? (בדגש על ילד)
תוכלי לכתוב מה הפרוצדורה?
או לחילופין אשמח אם אוכל לדבר איתך טלפונית. תודה מראש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
פונים לבית משפט עם בקשה לפטור.
אתה רושם מדוע קנית את הדירה הזו ובלה בלה.. זה עובר לאישור האפוטרופוס הכללי.
כשזה מאושר בית משפט חותם על האישור.
עם האישור פונים למיסוי מקרקעין והם פוטרים אותך ממס הרכישה.

הקושי זה מול בית משפט כי צריך למלא את הבקשה בפורמט מסויים,כתב דוד גודל 12.
אם תרצה אחפש את הבקשה שלי ואצרף פה... מקווה שיש לי את זה באיזה מקום
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לילד נכה? (בדגש על ילד)
תוכלי לכתוב מה הפרוצדורה?
או לחילופין אשמח אם אוכל לדבר איתך טלפונית. תודה מראש!
בהחלט ההורים זכאים לפטור בגין הילד הנכה.
תכתבי מה הבעיה אשמח לעזור.
אני גם חשבתי שאקח עוד אבל אחד רצה 10 אלף והשני 7 אלף.
העדפתי כבר לעשות לבד. עלה לי 250 שח אימות חתימה אצל עוד
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הבעיה אצלי שיש נכות של 188% אבל לא קבועה (אומנם במשך 7 שנים כבר, אבל נקבעת פעם בשנה למשך שנה)

כשפנינו למיסוי מקרקעין כתבו לי שאני צריכה לעבור עם הקטין וועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות.
בנוסף לבית משפט.

לפי מה שאני רואה בכל זכות אין צורך לעבור וועדה רפואית לילד נכה אם יש לו נכות זמנית של 188%. אבל זה לא עוזר מול ביטוח לאומי.

האם לא פניתם בכלל לביטו"ל, או שמדובר אצלכם בנכות קבועה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לנו נכות קבוע עם אי כושר השתכרות של מעל 75%
לנו היתה בעיה אחרת מאוד מסובכת אבל אלוקים ריחם עלינו למרות שהיה הזוי שנקבל את האישור קיבלנו ... איזה עוד אמרה שאין סיכוי שנקבל, השני רצה 10 על הניסיון בלי הבטחה שנקבל, השלישי 7
לא רוצה לרשום פה מה הבעיה.....
אבל היה לנו נס ענקקקק
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכות קבועה זה משהו אחר. נכות מבוגר זה ענין אחר.

מחפשת מישהו עם ניסיון בענין ונכות זמנית של 188% לילד נכה.
תודה לכל המסייעים
@נננ333 אולי תוכלי לעזור בענין?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה