דרוש מידע פינוי גניזה על חשבון העריה בבני ברק?

  • הוסף לסימניות
  • #41
שום דבר לא מתיר את ההתנהלות הזו. כמו שאף לא חושב שצריך לשלם יותר ארנונה בבני ברק כי הפחים רבים יותר כך גם בגניזה, זה דורש יותר שישאבו יותר אבל מהמקום הנכון.
כל המושג הזה של גניזה חינם זה חידוש של השנים האחרונות,
זו הטבה שעיריות מסוימות החליטו להעניק אותה ואי אפשר לדרוש את זה כמו פינוי אשפה (להבדיל...)
ואם הבעיה זה יתד וכל הנספח יש לזה פתרון כדוגמת מיקום מרכזי אחיד, אף אחד לא ילך 10-15 דק' ברגל עם שקיות מלאות ביתד לגניזה, הוא יזרוק את זה בפח מתחת לבית.
אני כבר מריח פה את הסערה הבאה
למה עשו רק מקום אחד....

וחוצמזה' אם מספיק לך מקום אחד קח אוטובוס פנימי לר"ג או ת"א
אני חושב שיש גם בתי קברות שיש בהם מקום להנחת גניזה חינם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
מועצה דתית מתוקצבת לפי מס' תושבים בעיר, לא משנה כמה מהם צורכים את שירותיה
לא משנה אם חלק מהם בכלל לא יהודים!

למשל בעיר א' - גרים 100 תושבים, מועצה דתית מתוקצבת על 100 תושבים - מתוכם 100 דתיים
התקציב מתחלק לצריכה רבה של שירותי דת

עיר ב' גם כן עם 100 תושבים - מתוקצבת כמו עיר א',
אבל גרים בה רק 20 דתיים
תוצאה?
עיר עם עודף תקציב לשירותי דת

תוצאה?
בעיר ב' - 80% חילונית - יש שירותי דת בחינם! (למשל גניזה)
בעיר א' הדתית/חרדית כולה - אותם שירותים עולים כסף
לא בטוח שזה כזה נכון
לצורך הענין ברמת גן ולא רק המועצה מחלקת בחגים מחזורים לבתי כנסיות הגדות של פסח מגילות אסתר
משא"כ בערים חרדיות שאין
המקווה באזורים חילונים כמעט בחינם ובדרך כלל קצת יותר מפואר מבני ברק ואין שם ציבור גדול כל כך משא"כ בערים חרדיות
למסקנה לכל דבר יש מעלה וחיסרון
אבל מענין מאוד ששום עריה לא אומרת בגלל שיש אוכלסיה גדולה כל שקית זבל עולה כסף (למעט פחי אשפה שכן עולה כסף בבני ברק)
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מועצה דתית מתוקצבת לפי מס' תושבים בעיר, לא משנה כמה מהם צורכים את שירותיה
לא משנה אם חלק מהם בכלל לא יהודים!

למשל בעיר א' - גרים 100 תושבים, מועצה דתית מתוקצבת על 100 תושבים - מתוכם 100 דתיים
התקציב מתחלק לצריכה רבה של שירותי דת

עיר ב' גם כן עם 100 תושבים - מתוקצבת כמו עיר א',
אבל גרים בה רק 20 דתיים
תוצאה?
עיר עם עודף תקציב לשירותי דת

תוצאה?
בעיר ב' - 80% חילונית - יש שירותי דת בחינם! (למשל גניזה)
בעיר א' הדתית/חרדית כולה - אותם שירותים עולים כסף
כל זאת במידה והכסף אכן מגיע ליעדו ולא נופל בחורי הכיסים של נציגי העיריה, או במקרה הטוב יותר הולך לנציגי הקהילות המקורבים לנציגי העיריה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
צילום מסך 2025-12-08 234305.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
לא בטוח שזה כזה נכון
לצורך הענין ברמת גן ולא רק המועצה מחלקת בחגים מחזורים לבתי כנסיות הגדות של פסח מגילות אסתר
משא"כ בערים חרדיות שאין
המקווה באזורים חילונים כמעט בחינם ובדרך כלל קצת יותר מפואר מבני ברק ואין שם ציבור גדול כל כך משא"כ בערים חרדיות
למסקנה לכל דבר יש מעלה וחיסרון
אבל מענין מאוד ששום עריה לא אומרת בגלל שיש אוכלסיה גדולה כל שקית זבל עולה כסף (למעט פחי אשפה שכן עולה כסף בבני ברק)
זו בדיוק הוכחה למה שכתבתי

פינוי זבל - כל האוכלוסיה צורכת
ולכן אין הבדל בין עיר גדולה לעיר קטנה
העיריה מקבלת נניח 10 אג' על כל תושב לפינוי זבל יומי (סכום מומצא לחלוטין), ומוציאה את הסכום הזה על תינוקות, ילדים, זקנים, דתיים, חילונים, ערבים וכו'
אם גרים בה 10 תושבים - היא תקבל 1 ש"ח ליום
אם גרים בה 100 תושבים - היא תקבל 10 ש"ח ליום
תקצוב לפינוי זבל בהתאם למס' תושבים - וכולם משתמשים, גם לעיר קטנה וגם לעיר גדולה אין עודפים

לעומת זאת,
לנושאי דת - המועצה דתית מתוקצבת בהתאם למס' תושבים
עיר קטנה מקבלת 1 ש"ח
עיר גדולה מקבלת 10 ש"ח
אבל-
אין התיחסות בתקצוב לאחוז המשתמשים.
בשונה מפינוי זבל - לא כל התושבים משתמשים בשירותי דת לצערינו,
ולכן בעיר שאחוז הדתיים בה יותר נמוך - שירותי הדת באופן יחסי יותר מתוקצבים וממילא יותר זולים לתושב / יותר מפוארים וכו'


(כמובן שזה קצת פשטני, ופינוי זבל לעיר גדולה יכול להיות יחסית זול יותר ביחס לעיר קטנה,
ולכן בעיר הגדולה אולי יהיה מופע תרבות חינם, אולי.
תקציב מועצה דתית נפרד מתקציב העיריה, הרי זהו גוף נפרד!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
מתוך האתר של הגניזה הכללית

התפתחות אמצעי ההדפסה בדורנו, ובעקבות כך ריבוי כמויות הגניזה, החלה לפני כ-35 שנה. כך שבעת חקיקת חוק שירותי הדת היהודיים, נושא הגניזה לא הוכנס ברשימה של נושאי הפעילות. עקב כך פעילות הגניזה אינה מתוקצבת על ידי הרשויות, למרות היותה שרות דת נחוץ לכל תושב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
וזה מתוך המועצה הדתית בירושלים

גניזה - נתונים כלליים​

  • בירושלים הוצבו עד כה ע" העמותה 113 מתקני גניזה
  • כל מתקן מפונה אחת לשלשה ימים – עד אחת לחודש
  • בכל פינוי מפונה 500 ק"ג גניזה (2 שקי ביג ביג)
  • בשנת 2021 פונו ממתקני הגניזה בירושלים : 1,566 טון גניזה. (כ- 5,000 שקים)
  • בממוצע פונה מכל מתקן 14 טון = 1.2 טון בחודש
  • במהלך שנת 2021 בוצעו 3,130 פינויים של מתקני גניזה
  • משאיות הגניזה עובדות בירושלים – 4 ימים בשבוע
  • עלות פינוי מתקן גניזה : 500 שח
  • סך עלות פינויי מתקני הגניזה בירושלים לשנת 2021: 1,565,000 ₪
  • כמו כן נעשה פינוי שוטף וישיר מ 282 בתי כנסת בירושלים
  • בשנת 2021 פונו 43.2 טון גניזה = 158 שקי גניזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
זו בדיוק הוכחה למה שכתבתי

פינוי זבל - כל האוכלוסיה צורכת
ולכן אין הבדל בין עיר גדולה לעיר קטנה
העיריה מקבלת נניח 10 אג' על כל תושב לפינוי זבל יומי (סכום מומצא לחלוטין), ומוציאה את הסכום הזה על תינוקות, ילדים, זקנים, דתיים, חילונים, ערבים וכו'
אם גרים בה 10 תושבים - היא תקבל 1 ש"ח ליום
אם גרים בה 100 תושבים - היא תקבל 10 ש"ח ליום
תקצוב לפינוי זבל בהתאם למס' תושבים - וכולם משתמשים, גם לעיר קטנה וגם לעיר גדולה אין עודפים

לעומת זאת,
לנושאי דת - המועצה דתית מתוקצבת בהתאם למס' תושבים
עיר קטנה מקבלת 1 ש"ח
עיר גדולה מקבלת 10 ש"ח
אבל-
אין התיחסות בתקצוב לאחוז המשתמשים.
בשונה מפינוי זבל - לא כל התושבים משתמשים בשירותי דת לצערינו,
ולכן בעיר שאחוז הדתיים בה יותר נמוך - שירותי הדת באופן יחסי יותר מתוקצבים וממילא יותר זולים לתושב / יותר מפוארים וכו'


(כמובן שזה קצת פשטני, ופינוי זבל לעיר גדולה יכול להיות יחסית זול יותר ביחס לעיר קטנה,
ולכן בעיר הגדולה אולי יהיה מופע תרבות חינם, אולי.
תקציב מועצה דתית נפרד מתקציב העיריה, הרי זהו גוף נפרד!)
לא הצלחתי להבין
בכיר חילונית המעוצה הדתית משיעה יותר כגון חלוקת חנוכיות עם נרות ואין ספור דוגמאות
משא"כ בבני ברק שאין את כל זה כיון שכל אחד קונה לעצמו
אפילו שחילקו סליחות חלקו את זה באמצע חודש אלול שלא היה רלונטי לספרדיים
משא"כ ברמת גן מחלקים סליחות לכלל הבתי כנסיות מלפני אלול
חלוקת חוברות בהלכה ובאגדה של הרב נקי וכו'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
ברדק ניסה כבר לעשות את זה והתייאש...

כנ''ל בערים שציינתי לעיל, ממש לא חידוש של השנים האחרונות.
אני כבר מריח פה את הסערה הבאה
למה עשו רק מקום אחד....
קודם שיעשו מהלך שכזה אח''כ נפתור את הסערה אם תיהיה לה משמעות כלשהי.
וחוצמזה' אם מספיק לך מקום אחד קח אוטובוס פנימי לר"ג או ת"א
אני חושב שיש גם בתי קברות שיש בהם מקום להנחת גניזה חינם...
ליד הבית שלי זה חינם, אין לי את הבעיה הזו. ב''ה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
מועצה דתית מתוקצבת לפי מס' תושבים בעיר, לא משנה כמה מהם צורכים את שירותיה
לא משנה אם חלק מהם בכלל לא יהודים!

למשל בעיר א' - גרים 100 תושבים, מועצה דתית מתוקצבת על 100 תושבים - מתוכם 100 דתיים
התקציב מתחלק לצריכה רבה של שירותי דת

עיר ב' גם כן עם 100 תושבים - מתוקצבת כמו עיר א',
אבל גרים בה רק 20 דתיים
תוצאה?
עיר עם עודף תקציב לשירותי דת

תוצאה?
בעיר ב' - 80% חילונית - יש שירותי דת בחינם! (למשל גניזה)
בעיר א' הדתית/חרדית כולה - אותם שירותים עולים כסף
פשוט לא נכון
מועצות דתיות מתוקצבות לפי מס' תושבים דתיים המודד הוא לפי' תלמידי בתי ספר דתיים וחרדיים

ולגופו של דיון
אין חובה בחוק לפינוי הגניזה לא לעירייה ולא למועצות הדתיות

יש ערים שהעמותה מנהלת את זה באופן פרטי וגובה את התשלום מהציבור לדוג' בני ברק
יש ערים שהמועצה דתית מממנת את פעילות העמותה באופן מלא ובמס' ערים בודדות העירייה מממנת
יש ערים שהמועצה הדתית/העירייה מממנים באופן חלקי והציבור נדרש לשלם חלק

מידיעה עמותות הגניזה בגירעונות עצומים
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #55




איך זה מסתדר עם זה שיש ערים שזה בחינם ובכל זאת זה לא רשום כאן בהכנסות?
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20251210_191430_Chrome.jpg
    Screenshot_20251210_191430_Chrome.jpg
    KB 386.4 · צפיות: 29
  • הוסף לסימניות
  • #59
  • הוסף לסימניות
  • #60
לא יודע מה קורה בחברה קדישה, אין ״פחי״ גניזה ליד בתי כנסת וכדו׳, ולכן אפילו ברוב בתי הכנסת יש שלט נא לא להביא גניזה כי הגבאים לא רוצים בלאגן בבית הכנסת.
אם זה גניזה של ספרים ניתן להעבירם לאוצ"ס ולא לזרוק לגניזה
תוכל ליצור קשר במייל x0583212115
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה