פסח בפתח

  • הוסף לסימניות
  • #1
רק אצלי לא זז כלום???
שנה שעברה עבדתי שכירה מחוץ לבית, ועוד הייתי בחודש 9 ובזמן הזה חצי מהבית היה נקי
השנה לא התחלתי!!!!

אני עובדת (כרגע בקושי..) מהבית , עם תינוקת בת 11 חודשים (דבקית לא קטנה)
רוב הבוקר אני איתה חוץ משעתיים שהיא ישנה ואז אני מסדרת מבשלת או עובדת אם לא סיימתי בזמן שהיא ערה,
ב 4 הילדים באים ואני איתם עד 8 , או 9 במקרה הפחות טוב (עד שהילד מסיים שיעורים......)
אח"כ נשאר לי לארגן את הבית , כביסות, כלים, לשטוף, ואני כבר גמורה..
איפה אני מכניסה נקיונות לפסח?? איך את עושות את זה?
אשמח לשמוע עצות .. אני כבר מיואשת לפני שהתחלתי!!

:(:(:(:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מאד קשה לעמוד בזה... אבל אם את רוצה נעשה תחרות. :)
כל יום - מדף אחד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני פשוט מכריחה את עצמי,
מוותרת מעט בבית (פחות אפיה וכד') ועושה כל פעם קצת.
המלצה שלי - קחי את הלוח, סמני את תאריך היעד לסיום הניקיונות, ומשם לכי אחורה, כך תוכלי לחלק את העבודה בצורה נכונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תחרות נושאת צלצולים:)
אבל לא כל יום מדף. גדול עלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
שנה שעברה עבדתי שכירה מחוץ לבית, ועוד הייתי בחודש 9 ובזמן הזה חצי מהבית היה נקי
השנה לא התחלתי!!!!

אני עובדת (כרגע בקושי..) מהבית , עם תינוקת בת 11 חודשים (דבקית לא קטנה)

לדעתי, תינוקת דבקית, זה יותר גרוע מהריון!!! לפחות אצלי מוציא את מנוחת הנפש, סוחט אותי ואין לי כח להתרכז לכלווום!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
יותר גרוע?
לא הייתי מתבטאת ככה על נשמה מתוקה בת 11 חודש
כן, גם לי יש אחת כזו.
אני שומעת אותה מתחילה להתעורר וטסה לחבק אותה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י דיזיין אסתי;1531898:
לדעתי, תינוקת דבקית, זה יותר גרוע מהריון!!! לפחות אצלי מוציא את מנוחת הנפש, סוחט אותי ואין לי כח להתרכז לכלווום!

כל אחת...
אני מעדיפה ההפך, עם כל ההגבלות וההרגשה הרעה....
בכל מקרה, תמיד אפשר לדאוג לבייביסיטר שתשגיח שעה-שעתיים למטרה הזו.
מה שב"מצב" בלתי אפשרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מה דעתך לקחת עזרה במיוחד למטרה הזו?
זה מה שאני עושה, אחרת באמת אי אפשר...
עוזרת לכמה שעות שתתחיל לנקות את המקומות הבעייתיים כדי שתרגישי שאת קצת מתקדמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני גם חושבת שתינוק בגיל כזה מנטרל יותר מכל דבר אחר.. אי אפשר לעבוד כשמישהו כל הזמן מושך בחצאית ובשניה מאבד שווי משקל...

דברים שקצת עוזרים:
כל יום קצת. אחרי היום הראשון שעושים בו מדף אחד. נהיה יותר קל להגיע למדף השני.

הגדרת יעדים.
עד פורים אני רוצה להספיק כך וכך.
עד ר"ח ניסן כך וכך.
בשבוע הראשון של ניסן X
ועל השבוע השני כבר להגיע לפרוט של כל יום. בהחלט עוזר להתחיל מהסוף אחורה.
לי יש רשימה כזו כבר שלוש שנים. היא מאד עוזרת.
כמובן שאני מתאימה משנה לשנה. והשנה לאור התינוקי הדביקי ישמטו בהחלט דברים מהרשימה.

אגב למי שיש עוזרת. זה הזמן להחליט מה היא תעשה בכל שבוע. כי אם סופרים את הפעמים עד פסח זה פעמים בודדות.
רעיונות לנקיונות שלא צריכים להיות צמודים לפסח: דלתות פנים, אריחים בשרותים ובאמבטיה. נקיון יסודי של חדר כביסה (קרוב לפסח לא יהיה לי זמן ואנרגיה להזיז את המכונה ואת כל הבלגן שם) כמובן שכל אחת צריכה להתאים לביתה ולנתונים שלה.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אם זה עושה לך טוב, אני לא התחלתי ואפילו לא חושבת על זה עד אחרי פורים.

ואני מרגישה נפלא בקשר לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בלי קשר לפסח, שגם אני לא מתחילה לפני פורים,
תנסי להוציא את הבת שלך למטפלת, עם ילדה בגיל כזה ברור שא"א להספיק משהו משמעותי בבוקר. תראי שתפתחי את העינים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אל תשוו לשנה שעברה,
היתה לנו שנה מעוברת - ברור אם כן שההספקים אחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תנסי לזהות מה נקודת הקושי ובמה את יכולה(לא רק טכנית אלא גם יכולת נפשית) להעזר. עוזרת את לא רוצה, אגב אני מבינה אותך מאד, על הזמן עם הילדים את ודאי לא תוותרי. מה נשאר?! אולי תכניסי הביתה נערה שתעזור בעבודות הבית השוטפות, כביסו ת וכלים ותארגן זאת בזמן שאת עם הילדים. שעות הערב יתפנו לך לנקיונות לפסח!
אם את בוחרת לקחת בחורה לעזרה תעשי זאת בהקדם כי ככל שהזמן יעבור יהיה קשה יותר למצוא בנות פנויות. בהצלחה!
ושכחתי עוד משהו חשוב... תבדקו מה באמת פסח ומה סתם ניקיון אביבי. לפי הלכה אפשר לוותר על ניקיון אריחי אמבטיה בכלל אלא אם את נוהגת להאכיל שם את הילדים, ארונות עליונים, לסגור ולמכור וכן הלאה על זו הדרך. רשימת המטלות תצטמצם מאד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
פחות שעות בפרוג, מעט עזרה מהבעל והבית שלך מוכן לפסח בר"ח ניסן..
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם החלטת שעדיין את לא רוצה להוציא את הילדה בקביעות בשעות בוקר, את יכולה למצוא מטפלת שמקבלת לפי שעות ולשלוח את הילדה נגיד פעמיים או שלוש בשבוע וזה מאוד מאוד ממריץ כשאת יודעת שאת משלמת על הזמן הזה את פשוט עובדת במרץ.

עוד משהו שעוזר מאוד, תציבי לעצמך יעדים בלילה שלפני ותצ'פרי את עצמך אם עמדת בהם.

וכל כך נכון מה שכתבה משהי למעלה לקחת את הלוח ולכתוב ברברס את מה צריך להספיק עד מתי...


ובהקשר לביטוי שמישהי כתבה שילדה בת 11 חודש יותר גרוע מהריון, אז ממש עבר לי צמרמורת לקרוא את זה, שלא תדעי בחייך מה זה גרוע, הייתי ממליצה לערוך את ההודעה ולכתוב שזה יותר קשה אבל ילדים זה אף פעם לא דבר גרוע, כדאי להזהר מכאלה התבטאויות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
גם אני ב"ה לא יודעת איפה להכניס את הניקיונות עם הבובה שלי בת החצי שנה שרוצה כל הזמן ידיים.
(ואני חוזרת מהעבודה רק בחמש...)
הבו לי בבקשה עיצות
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מי אמר שאת לא יכולה השנה להקל על עצמך בדרישות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
[QUOTEותר גרוע?
לא הייתי מתבטאת ככה על נשמה מתוקה בת 11 חודש
כן, גם לי יש אחת כזו.
אני שומעת אותה מתחילה להתעורר וטסה לחבק אותה....][/QUOTE]
אני לא מתבטאת על הילד עצמו שהוא גרוע ח"ו!!!
אגב... התינוקת הדבקית כזאת מתוקה שאני משחקת איתה במקום לנקות
מה שבטוח ב"מצב" אפשר יותר להספיק...
להפיך התינוק כ"כ מתוק ומגרה להניח הכל בצד ולפנק!!! אי אפשר לעבוד, לפחות אצלי, עם שלוות נפש וריכוז מלא כשיש משהו ליד דביקי.
ולכן התכוונתי שבהריון זה בטח יותר קל לעבוד!! ולהגיע למתוכנן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
את יכולה לעבוד כשהילדים בבית
במקום שיהיה לחץ לפני פסח , בטוח שגם הילדים שלך מעדיפים שתעבדי כל יום שעה שעתיים אפילו יחד איתם מאשר שלפני פסח לא יהיה לך אפ' מעט זמן
(אגב אני אמא למס' קטנטנים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
את מצליחה לעבוד עם ילדים בבית? תספרי לי איך, זה רוצה בקבוק, זה רוצה מוצץ, זה נפל, היא בוכה... נראה לי שעדיף להתרכז בהם ואפילו לשלוח אותם עם ביביסיטר מאשר לעבוד איתם. תלמדי אותי איך עובדים איתם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה