דרוש מידע פתק לבן או לא להצביע כלל?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
מה ההבדל בין להגיע לקלפי ולשים במעטפה פתק לבן, לבין לא להגיע לקלפי כלל???
אשמח למידע אמין, ולא השערות.
וכ"ז בלי להיכנס לעניין של האם צריך להצביע או לא, וציות מוחלט לגדולי ישראל-כל אחד יעשה כציווי רבותיו בעניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
הדבר היחיד כששמים פתק לבן מטה הבחירות של המפלגה שחושבת שאתם מצביעים עבורם מפסיקים לנדנד ולדרבן אתכם לצאת ולהצביע..
מטרת הפתק הלבן במקור היא אחרת לחלוטין, הפתק הזה לא משמש להצבעת מחאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש הבדל,
ברגע שאתה שם פתק לבן אתה כביכול הצבעת,
ואחוז ההצבעה עלה, ואח"כ החישוב של חברי המועצה וראשות העיר זה מתחשב לפי אחוז ההצבעה.
טעות , פתק לבן נחשב לפסול ולא נכלל בספירה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש הבדל,
ברגע שאתה שם פתק לבן אתה כביכול הצבעת,
ואחוז ההצבעה עלה, ואח"כ החישוב של חברי המועצה וראשות העיר זה מתחשב לפי אחוז ההצבעה.
בקלפיות נמצאים פתקי הרשימות השונות, וכן פתקים ריקים, המכונים לבנים (אפשר גם לבקש מוועדת הקלפי פתקים לבנים). הפתקים האלה נועדו, לפי סעיף 76(ג) לחוק הבחירות לכנסת, עבור מצביעים שמעוניינים לרשום את הצבעתם על גבי הפתק. הם עושים זאת באמצעות סימון בעט בצבע כחול של אות הרשימה או האות עם הכינוי שלה.

מדוע יש צורך בכך? למקרה שבו פתקי ההצבעה של רשימה מסוימת אוזלים – בשל בעיה באספקת הפתקים לקלפי, חבלה מכוונת, או ריבוי מצביעים בקלפי לאותה רשימה.

כלומר: למרות התפיסה של פתק לבן כסוג של הימנעות, זו לא המטרה שלו בישראל. זו גם לא התוצאה שלו: פתק לבן ריק נספר כקול פסול לכל עניין ודבר. אין שום דרך לדעת כמה מצביעים שלשלו לקלפיות מעטפות ובהם פתקים לבנים ריקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אדם שלא מצביע קולו עובר למפלגה הגדולה ביותר, ואדם שאינו מעוניין להצביע לאף אחד ולא רוצה שקולו יעבור לאי מי בעל כורחו מצביע בפתק לבן. לדוג' הרבה מהפלג בעיקר בבחירות הארציות מצביעים בפתק לבן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אדם שלא מצביע קולו עובר למפלגה הגדולה ביותר, ואדם שאינו מעוניין להצביע לאף אחד ולא רוצה שקולו יעבור לאי מי בעל כורחו מצביע בפתק לבן. לדוג' הרבה מהפלג בעיקר בבחירות הארציות מצביעים בפתק לבן.

על פי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ״ה–1965 סעיף 63 (9) פתק ריק הוא פתק פסול

סעיף 67 (1) לחוק זה קובע כי רק קולות כשרים נספרים לתוצאות הבחירות
וכך תיערך חלוקת המנדטים:

(1) המספר הכולל של הקולות הכשרים שניתנו בבחירות יחולק למספר חברי המועצה העומדת לבחירה והמספר השלם היוצא מחילוק זה יהיה ”המכסה“;

המשמעות של זה היא שפתק לבן לא נספר בחלוקת המנדטים מכיוון שהוא פסול ומשכך אין לו משמעות בספירת הקולות
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
וגם אם יש מי שחושש שישתמשו בקול שלו, ע"י זיוף או בהסדר בין חברי הקלפי, קול פסול מוריד את הסיכוי שזה יקרה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אז למה הוא קיים?
כדי שתרגיש ש'בחרת'?
לפי לשון החוק הוא מיועד למקרה שבו נגמרו פתקי ההצבעה של המועמד שאותו רצית לבחור

סעיף 61 ג'
במקום פתק מודפס בהתאם להוראות סעיף 51, יכול בוחר להשתמש להצבעה גם בפתק ריק שצורתו נקבעה על ידי השר בתקנות, שעליו מסומנים בכתב ידו של אותו בוחר אות הרשימה או האות עם הכינוי, ותו לא ובלבד שסומנו כאמור בעט בצבע כחול; הרישום בכתב יד ייעשה בעברית, בערבית או בשתי השפות; כל בוחר רשאי לקבל מועדת הקלפי פתק ריק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אבל יש פתק ריק שאם שמים אותו שליש נראה לי מתמודד לראשות לא מקבל את התפקיד אלאראשות המפלגה הגדולה, לא?
ראש ראשות צריך לקבל 40 אחוז מקולות המצביעים לכן אם באת להצביע גם אם לא הכנסת שום פתק למעטפה אתה נספר בתור מצביע למניין האחוזים.
אין שום הבדל בין מעטפה ריקה למעטפה עם פתק לבן או שתטרח ותשים את כל המועמדים יחד קול פסול לא נחשב אלא רק לאחוזים לראשות.
לבחירות למועצה אין נפק"מ בכלל אם באת או לא סופרים רק קולות כשרים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אם גם אתם כותבים זיכויים במשנת יוסף בקלסר של המכירה?
כפי הנוהל שאין מקבלים במייל רק בקלסר.

שימו לב, שלצערי לאחר תקופה שהרגשתי שמשהו לא מסתדר לי בין מה שכתבתי לבין הזיכויים שקיבלתי.
התעצלתי לצערי לעשות עם זה משהו.
לאחר שראיתי שהיה חודש וחצי ללא זיכויים כלל, כשבמפורש זכרתי שהיו זיכויים רק לא זכרתי מה, החלטתי להתחיל לכתוב במקביל אצלי מה זוכה.

הקפדתי לכתוב בבית כל שבוע את הזיכויים ולעקוב.
ומתברר שבממוצע 1 מתוך 2 שבועות לא נקלט כלל אצלם במערכת ולא מתקבל זיכוי.

כלומר גם לאחר חודש עדין לא התקבל זיכוי.
פניה אליהם אגב לא עוזרת, וזה בכלל מה שעצבן אותי, רק פניה למנהל התחנה שיפנה אליהם.
והם לא מתנצלים כלל על כך שבמקרה גיליתי שכ"כ הרבה כסף לא חזר אלי.
גם לא מענין אותם מה קרה באותו חודש וחצי שאין לי מידע לגביו אבל בטוח לי שהיו בו זיכויים ולא הוחזר כלום.


בקצרה,
אם יש לכם זיכוי כלשהו במשנת יוסף,
תכתבו אצלכם באישי : פרשת כי תצא: זיכוי:....
ותעקבו אחרי שבועיים לראות שהתקבל.
יתכן שתגלו כמוני הפתעות לא נעימות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה