דרוש מידע פתרון חוקי לתנאי של 'כושר ההשתכרות'

  • הוסף לסימניות
  • #1
פספסתי איזה פרט ?
זה יכול להיתקע ?

שוב מאיימים על ציבור האברכים בגזירה, לחוקק שהתנאי לקבל סבסוד במעונות הוא רק במקרה ששני ההורים,
ממצים את כושר ההשתכרות,
במילים אחרות, אם הבעל לומד בכולל הוא לא יכול לקבל את ההנחה.

חבר שלי אמר לי פעם רעיון, איך להתמודד מול זה בצורה חוקית ומשפטית.
כל אברך שרוצה לקבל את הסבסוד למעון,
ראש הכולל ירשום את המילגה שלו כמשכורת, הוא מתחיל להיות שכיר של הכולל,
ברישומים לרשויות יקראו לתפקידו בעמותה כעובד בתחום מקיים את העולם או כל שם אחר שיעלה בדעתכם.
אם הוא עדיין בגיל שהוא מחויב בצבא, הוא יירשם כעובד מספר שעות קטן, בשכר גדול לשעה כפי החשבון של המלגה.
בין כה וכה צריך להוריד לו שעות בחודש כדי שזה שהשכר לשעה לא יפחת משכר המינימום.

נשקלל יחד את הרווחים מול הההפסדים:
מרוויח
מקבל סבסוד למעון - עד 1,600 ש"ח
לא משלם ביטוח לאומי - נגיד 150 ש"ח
מקבל פעם בשנה - מענק עבודה - 2,000 ש"ח

מפסיד
דתות - נדמה לי 700 ש"ח - (לכאורה הוא יכול לקבל גם מלגה וגם לעבוד כמה שעות.)
עלות תלוש וכל המסביב 100 ש"ח
 

קבצים מצורפים

  • משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. חוסן חברתי לישראל_.pdf
    KB 338.4 · צפיות: 154
  • הוסף לסימניות
  • #2
זה עבודה לא תקינה ?
להיות מג"ש, מלמד, משגיח, חבר הנהלה - זה עבודה יותר תקינה ?

עוד רווח - אבטלה, הוא יכול לקבל כל פעם כשראש הכולל יפטר אותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
פספסתי איזה פרט ?
זה יכול להיתקע ?

שוב מאיימים על ציבור האברכים בגזירה, לחוקק שהתנאי לקבל סבסוד במעונות הוא רק במקרה ששני ההורים,
ממצים את כושר ההשתכרות,
במילים אחרות, אם הבעל לומד בכולל הוא לא יכול לקבל את ההנחה.

חבר שלי אמר לי פעם רעיון, איך להתמודד מול זה בצורה חוקית ומשפטית.
כל אברך שרוצה לקבל את הסבסוד למעון,
ראש הכולל ירשום את המילגה שלו כמשכורת, הוא מתחיל להיות שכיר של הכולל,
ברישומים לרשויות יקראו לתפקידו בעמותה כעובד בתחום מקיים את העולם או כל שם אחר שיעלה בדעתכם.
אם הוא עדיין בגיל שהוא מחויב בצבא, הוא יירשם כעובד מספר שעות קטן, בשכר גדול לשעה כפי החשבון של המלגה.
בין כה וכה צריך להוריד לו שעות בחודש כדי שזה שהשכר לשעה לא יפחת משכר המינימום.

נשקלל יחד את הרווחים מול הההפסדים:
מרוויח
מקבל סבסוד למעון - עד 1,600 ש"ח
לא משלם ביטוח לאומי - נגיד 150 ש"ח
מקבל פעם בשנה - מענק עבודה - 2,000 ש"ח

מפסיד
דתות - נדמה לי 700 ש"ח - (לכאורה הוא יכול לקבל גם מלגה וגם לעבוד כמה שעות.)
עלות תלוש וכל המסביב 100 ש"ח
שכר מינימום חצי משרה 3000 ש"ח.
רובם המוחלט של הכוללים לא מתקרבים לסכום הזה עם הדתות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
  • הוסף לסימניות
  • #5
זה גם יכול להיות פיתרון טוב לביקורות, שהתחילו עכשיו לעשות על זה טירור
(כמו בזמן ממשלת לפיד-בנט הקודמת)
כי על 'עובדים' הרי אין פיקוח ממשלתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
סעיף 24 לנוהל תקצוב לכוללים
24 .עבודת תלמיד פטור/דחוי שירות
תלמיד דחוי שירות אינו רשאי לעסוק בכל עיסוק נוסף מעבר ללימודיו, אולם אברך דחוי שירות מגיל 22 רשאי לעבוד מעבר ל-40 שעות הלימוד המחויבות בישיבה, כפי שדווחו ע"י המוסד בו לומד. תלמיד שקיבל פטור משירות צבאי רשאי לעבוד שלא בשעות הלימודים כפי שדווחו ע"י המוסד לצורך קבלת תמיכה. ככל שישתנו הוראות חוק שירות בטחון בנושא זה, יפורסם עדכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
שכחת פנסיה פיצויים ביטוח לאומי וכו
בשביל זה על הכולל לשלם בעבור כל אברך, גם הפרשות לפנסיה, ביטוח לאומי נוסף, הבראה חופשות וכו
ולעמוד בשלל חוקים ודיווחים
נראה לי שמחשבים את זה בממוצע כ7 אחוז מהמשכורת.
והדיווחים, זה כמו שכל ישיבה מסתדרת עם כל העובדים שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #14
העלות לכולל ולאברך יחד של תוספות ביטוח לאומי, פנסיה, ומס שכר הם יותר מ30%!!!!!

כמו"כ כולל שרק שילם בקוד משכורת את המלגה (אברך רגיל לגמרי שהכולל שילם בקוד משכורת לטובת האברכים, כדי שהבנק יזהה את זה כמשכורת) חוייב ע"י בית משפט לשלם פיצויים לאברך אחרי שהוא עזב!!

כך שההצעה הזו לא רלוונטית בכלל עם חוקי העבודה הקיימים בארץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
פספסתי איזה פרט ?
זה יכול להיתקע ?

שוב מאיימים על ציבור האברכים בגזירה, לחוקק שהתנאי לקבל סבסוד במעונות הוא רק במקרה ששני ההורים,
ממצים את כושר ההשתכרות,
במילים אחרות, אם הבעל לומד בכולל הוא לא יכול לקבל את ההנחה.

חבר שלי אמר לי פעם רעיון, איך להתמודד מול זה בצורה חוקית ומשפטית.
כל אברך שרוצה לקבל את הסבסוד למעון,
ראש הכולל ירשום את המילגה שלו כמשכורת, הוא מתחיל להיות שכיר של הכולל,
ברישומים לרשויות יקראו לתפקידו בעמותה כעובד בתחום מקיים את העולם או כל שם אחר שיעלה בדעתכם.
אם הוא עדיין בגיל שהוא מחויב בצבא, הוא יירשם כעובד מספר שעות קטן, בשכר גדול לשעה כפי החשבון של המלגה.
בין כה וכה צריך להוריד לו שעות בחודש כדי שזה שהשכר לשעה לא יפחת משכר המינימום.

נשקלל יחד את הרווחים מול הההפסדים:
מרוויח
מקבל סבסוד למעון - עד 1,600 ש"ח
לא משלם ביטוח לאומי - נגיד 150 ש"ח
מקבל פעם בשנה - מענק עבודה - 2,000 ש"ח

מפסיד
דתות - נדמה לי 700 ש"ח - (לכאורה הוא יכול לקבל גם מלגה וגם לעבוד כמה שעות.)
עלות תלוש וכל המסביב 100 ש"ח
מה עם מס מעסיקים שהכולל יצטרך לשלם עליו?
מדובר במעל 17%
ופנסיה וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
שכחתם את ההנחה בארנונה שיפסיד... כי רוב האברכים מצהירים על 1000 וכך אחוז ההנחה יותר משמעותי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שכחתם את ההנחה בארנונה שיפסיד... כי רוב האברכים מצהירים על 1000 וכך אחוז ההנחה יותר משמעותי.
הנחה בארנונה כנראה לא יתנו בזה כי אצל החברים החדשים של ליברמן מהכפרים האמהות לא עובדות מה שמייתר את הצורך במעונות אבל הנחה בארונה הם ודאי צריכים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
שכחתם את ההנחה בארנונה שיפסיד... כי רוב האברכים מצהירים על 1000 וכך אחוז ההנחה יותר משמעותי.
אפשר לנחש שחלק מהגזרות הבאות הן כושר השתכרות בשביל הנחה בארנונה...
ואז לאברך ללא תלוש לא יהיה הנחה כלל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
העלות לכולל ולאברך יחד של תוספות ביטוח לאומי, פנסיה, ומס שכר הם יותר מ30%!!!!!

כמו"כ כולל שרק שילם בקוד משכורת את המלגה (אברך רגיל לגמרי שהכולל שילם בקוד משכורת לטובת האברכים, כדי שהבנק יזהה את זה כמשכורת) חוייב ע"י בית משפט לשלם פיצויים לאברך אחרי שהוא עזב!!

כך שההצעה הזו לא רלוונטית בכלל עם חוקי העבודה הקיימים בארץ.
אפשר 'לפטר' כל תקופה.
ורק האברכים הטובים יוחזרו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אפשר לנחש שחלק מהגזרות הבאות הן כושר השתכרות בשביל הנחה בארנונה...
ואז לאברך ללא תלוש לא יהיה הנחה כלל...
כבר הוזכר של"חברים" החדשים של איווט יש בעיה רק עם ההנות בארנונה שהרי אצלם הנשים לא עובדות וממילא לא זקוקות למעון
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה