דרוש מידע צהבת לפני ברית

  • הוסף לסימניות
  • #62
צהבת נוצרת אחרי הלידה והדרך להתמודד איתה היא
שהתינוק יוציא את הבילירובין מהגוף.
ההנחיה בעצם היא שתינוקות יאכלו כמה שיותר כדי שיתפנו כמה שיותר,
והכי קל למוהלים להגיד תתנו מטרנה במקום להגיד לאמא לשאוב כל שעה שעתיים ולהביא
כי הם יודעים שהרבה אימהות אולי לא יעמדו בזה.:(
אבל אין שום חומר בתמ"ל שמוריד צהבת , זה נטו הענין של לאכול הרבה
ופשוט חבל לי על תינוקות בני יום שניזונים בגלל מיתוס שגוי מתמ"ל......
זה לא מיתוס שגוי
זה ענין של סוג הצהבת
אם סוגי הדם שונים-התינוק ממשיך לקבל נוגדנים בעיתיים
אני יודעת מנסיון אצל 3ילדים ושיגעתי בשאלות את הרופאים בפגיה
אם זה צהבת בגלל משקל, אין ענין בתמ"ל רק בצהבת של סוגי דם שונים בין האם לתינוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
  • הוסף לסימניות
  • #65
מערכת העיכול הינה מערכת סגורה מכל הגוף, להבנתי אין קשר, הנוגדנים הם בשעת הלידה שיש חיבור בין דם האם לילוד
נוגדנים יכולים להגיע דרך מערכת העיכול -חלב :)
יש שתי סוגי צהבות נפוצות
1.צהבת בגלל משקל, תינוק במשקל ממש קטן יהיה פעמים רבות צהוב, צהבת זו בדר"כ לא עקשנית ויורדת ממש מהר
2. צהבת בגלל סוג דם מנוגד בין האמא לתינוק שזה O מול A/B/AB והיא צהבת יותר עקשנית שלוקח לה זמן לרדת
בשתי הצהבות הפיתרון זהה-להאכיל הרבה כדי לפרק את הצהבת מהגוף
הבעיה בצהבת שנובעת מסוג דם שתינוק שלא מקבל תמ"ל ממשיך לקבל נוגדנים בעייתיים כל הזמן ולכן לצהבת יותר קשה לרדת, במקרים כאלו שילוב של תמ"ל לכמה ימים, יוריד את הצהבת משמעותית
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אין צהבת בגלל משקל, יתכן והתינוק קטן וקשה לו להתגבר,
אני מסכים שחלב אם מוריד פחות את הצהבת ולפעמים אפי' גורם לחוסר ירידה, אך ממש לא מביא נוגדנים, האוכל לא מחובר למערכת הדם
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אני מסכים שחלב אם מוריד פחות את הצהבת ולפעמים אפי' גורם לחוסר ירידה, אך ממש לא מביא נוגדנים, האוכל לא מחובר למערכת הדם
קיבלתי על זה הסבר מאוד ברור שחלב מביא נוגדנים נוספים וגורם לעליה בצהבת מכמה וכמה רופאים כולל מנהלת המחלקה בפגיה של הדסה
זה דבר ידוע
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
חשוב להבין שיש שתי סוגי צהבות
קצת יותר ליודעים
והסוג הנפוץ הוא לא זה שנגרם מחלב אם
כבר כתבתי למעלה שזה אחד וחצי אחוז מהתינוקות הלוקים בצהבת, וכתבתי שאין צהבת שנגרמת מחלב אם ולא ממשקל, הם מקסימום גורמים שזה לא ירד מהר, בכל צהבת טוב הנקה העיקר שיאכל אבל יותר טוב תמ"ל כמו שכתבתי לעיל, ובצהבת הפחות שכיחה של חלב אם יותר חשוב
שחלב מביא נוגדנים נוספים וגורם לעליה בצהבת מכמה וכמה רופאים כולל מנהלת המחלקה בפגיה של הדסה
לא מביא נוגדנים, מקסימום גורם לעליה, ברור לי שהרופא לא אמר, ואני אשמח לשמוע זאת ממנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אבל יותר טוב תמ"ל כמו שכתבתי לעיל
לא בהכרח נכון
כי כפי שכתבת בעצמך זה נגרם מחוסר הנקה
כלומר, התינוק לא מקבל מספיק אוכל בשביל לפנות את הבילירובין.
אז אמא שלא שואבת כל שעה, שעתיים או שגם אחרי זה
לא מצליחה לספק את הכמויות הנדרשות
שתביא תמ"ל.
אבל במקרה קלאסי הכי טוב והכי בריא
שהאמא תשאב ותניק כמה שיותר
כי כידוע בחלב אם אין הגבלה על כמות אוכל
מה שאין כך בתמ"ל שאסור לעבור מינון מדויק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
הרופאים היום מסכימים שתינוק הניזון מתמ"ל, יורד לו יותר בכל סוגי הצהבות, כמובן שאם האוכל של האמא לא מספיק או שהיא לא מאכילה מספיק יש חשיבות פי כמה, ובכל מקרה תמיד יהיה מומלץ לשלב תמ"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
בקיצע'ר כולם צודקים וכולם לא צודקים...:D:D
וכל אחד יתייעץ עם רופאיו חכמיו ורבניו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
ומוהליו - קרן ברית אברהם 1500 ש"ח לסעודת ברית מילה יש לתאם לפני הברית מומלץ מוקדם ככל האפשר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
ומוהליו - קרן ברית אברהם 1500 ש"ח לסעודת ברית מילה יש לתאם לפני הברית מומלץ מוקדם ככל האפשר.
כלומר? אני צריך לתרום 1500 שח כשצריך לעשות ברית לבני?????????? חוץ מהעלות של הסעודה שבמילא מוציאים... למי הכסף הולך ועל מה ולמה? אשמח לביאור!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
בלת"ק
גם לנו המליצו על תמ"ל במקום הנקה-אבל אם הבנתי נכון זה עוזר רק למקרה שיש קומבס חיובי (שאז נוגדנים באם הם הגורמים ולגוף לוקח יותר זמן להתנקות מהם)
אני שאלתי על זה את הרופא ילדים ותגובתו היתה "אני בתור רופא לא יכול להמליץ על תמ"ל במקום הנקה, גם אם בגלל זה הברית לא תהיה בזמן" תבינו לבד מה זה אומר ;)
בכל מקרה שהיה בשמש (עם עיניים מכוסות) עזרה מאד מאד!
ביום שלפני עשינו בבוקר בדיקה והיה גבוה מאד (16) בצהריים עשינו כמה סבבים של שהייה בשמש
ובלילה עשינו בדיקה שוב וירד (ל 12 ומשהו) ועשו ברית בזמן ב"ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
צהבת חלב אם הינה בערך באחוז וחצי מן התינוקות הלוקים בצהבת, ואגב גם צהבת זאת לא נגרמה מחלב אם אלא כרגע היא הסיבה שהגוף לא מפנה את הבילירובין בקצב הרגיל, (כמו שמחבר המאמר שהבאת הביא התייבשות כגורם לצהבת בעוד שרק גורם לחוסר פינוי) ובשאר כל הצהבות אין קשר בין הגורם להורדה שזה תלוי בפינוי שטוב הנקה ועוד יותר טוב תמ"ל, ונקודה נוספת מאחר שזה צהבת מאוחרת בדר"כ כבר לא קשור לברית ביום השמיני.
עדיין - מערכת פירוק המזון עובדת יותר כאשר התינוק מקבל תחליף ולא הנקה כך שגם אם התינוק יונק היטב ואוכל טוב הצהבת תתפנה מהגוף בקצב מואט מאשר משניזון מתחליף ( כך הוסבר לי ע"י מנהל מחלקת ילודים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
הרופאים היום מסכימים שתינוק הניזון מתמ"ל, יורד לו יותר בכל סוגי הצהבות, כמובן שאם האוכל של האמא לא מספיק או שהיא לא מאכילה מספיק יש חשיבות פי כמה, ובכל מקרה תמיד יהיה מומלץ לשלב תמ"ל
אכן
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
אמרו לי להפסיק הנקה ל24 שעות ולתת תמ״ל בשביל להוריד את הצהבת.
אח״כ רופא הילדים מנהל המחלקה הזדעזע מהרעיון וכעס עלי מאוד שעשיתי את זה
הוא אמר שזאת אמונה תפלה שעברה מן העולם.
לצערי, אכן לא הועיל.
מה כן הועיל?
אצל הגדול ״בישול״ באור כחול:
אור מלמעלה, מלמטה ומהצדדים למשך כשמונה שעות.

מהילד הבא התחלתי להתכונן לפני הלידה (לא זוכרת מקורות, רק זוכרת שככה עשיתי):
1.כל יום במשך חודש לפני הלידה אכלתי חופן אלפלפא או נבטים רגילים.
2. כל יום במשך חודש לפני הלידה כדור ויטמין D.
3. עירוי ברזל לפני הלידה עד שהברזל התייצב מעל 13.
אחרי הלידה
1. לא נתתי חיסון נגד צהבת וויטמין K
2. לקחתי ריבת שזיפים בירושלים בקרית משה לא זוכרת אצל מי, טיפה לפני כל הנקה.
3. השכבתי את התינוק עירום ליד חלון עם שמש.
4. הנקה לפי דרישה
5. Skin To Skin
6. ביום השלישי נתתי מנה אחת של ויטמין K דרך הפה ושוב מנה אחרי הברית בזריקה.
7. לא לקחתי ברזל כלל!

עבד לא רע…
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
"ומבטן לשמך המה נמולים" ונשאלת השאלה שזה לא מבטן אלא רק ביום השמיני, והסביר מרן הגר"ח קניבסקי זצוק"ל שמשאת היציאה מהבטן עסוקים עם המצוה, הזמנת מוהל אולם קייטרינג בדיקות צהבת וכו' וכו'
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה