כללי צורת התנהלות מול לקוח, מהי?

  • הוסף לסימניות
  • #21
האורות אולי תפסיק, מקובל בעבודות גרפיקה ממושכות לקחת מקדמה, נקודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
האורות, אם אני עובדת מול לקוח קבוע שיש לו עבודות קבועות, הרבה פעמים אני לא לוקחת מקדמה, אלא עובדת או לפי פרוייקט או לפי שעה, ושולחת חשבון פעם בחודש.
אבל בפעם הראשונה - תמיד מקדמה.

ועם כל זאת לפעמים לקוח לחוץ ורוצה הרגע, אני לא מתעקשת אם כי לרוב מצטערת. כי היתה לי לקוחה שכל פעם כשהצטרכה משהו, התקשה דחוף דחוף ואת התשלום היא שוכחת להעביר וזה לא משנה שביומו תיתן שכרו וכל זה. ההלכות האלה לא חשובות ללקוח.

אז לסיכום נגיד שמקובל לקחת מקדמה, אבל ללקוחות קבועים היחס הוא שונה כי נוצר במילא מצב של אימון. ואני חושבת שלקוח שמעסיק גרפיקאי לעבודה ממושכת, צריך לשלם לפחות פעם בחודש חלק יחסי. אנחנו הגרפיקאים ממש לא מתעתדים להיות בנק או חשבון חסכון של אף אחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י תמנתי;869738:
אז לסיכום נגיד שמקובל לקחת מקדמה, אבל ללקוחות קבועים היחס הוא שונה כי נוצר במילא מצב של אימון. ואני חושבת שלקוח שמעסיק גרפיקאי לעבודה ממושכת, צריך לשלם לפחות פעם בחודש חלק יחסי. אנחנו הגרפיקאים ממש לא מתעתדים להיות בנק או חשבון חסכון של אף אחד.
מותר לי להגיב? כי מישהו אמר לי להפסיק....
ציינתי מפורשות שלעבודה מתמשכת לא היו מילותיי אמורות. מדוע שמישהו יעבוד חודשים ללא תמורה? אין לזה כל הגיון. הבנאדם צריך לחיות.
אבל לא נראה לי שעל כל עבודה של 800 ש"ח צריך לבקש מקדמה, גם נראה לי שחוזה פותר את כל הבעיות של אמינות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י האורות;869748:
אבל לא נראה לי שעל כל עבודה של 800 ש"ח צריך לבקש מקדמה.

למה לא?
רק שתדע, שהלקוחות של ה- 800 הרבה פעמים בעיתיים כשבאים לקבל תשלום ולכן מקדמה זה הכרחי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אוהו כמה שאני יודע
נקוט כלל זה בידך, ככל שהסכום קטן יותר הסיכוי לכאב ראש גדול יותר...
אבל מקדמה לא הופכת את הלקוח לפחות מטריד, חוזה / מייל וכדו' פותר הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
צודק. אני באמת עושה חוזה אימיילי כזה, אבל על מקדמה לא משתדלת מאד שלא לוותר. כי מי שחס על 800 ש"ח ולא ישלם לי, לא ישלם גם מקדמה ואז אדע להזהר ממנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אגב, אני נזכר עכשיו שלפני חצי שנה ארגנתי הובלה של דברים ממקום למקום, שרשרת של משאיות עשו את העבודה שהתפרסה על פני יומיים (לא 48 שעות...).
העבודה עלתה כמה וכמה אלפים ואני יודע בבירור שהיו הוצאות של דלק ושל ארוחות,
לרגע קל לא עלה הרעיון של מקדמה....

וכהנה רבות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
נכתב ע"י האורות;869816:
אגב, אני נזכר עכשיו שלפני חצי שנה ארגנתי הובלה של דברים ממקום למקום, שרשרת של משאיות עשו את העבודה שהתפרסה על פני יומיים (לא 48 שעות...).
העבודה עלתה כמה וכמה אלפים ואני יודע בבירור שהיו הוצאות של דלק ושל ארוחות,
לרגע קל לא עלה הרעיון של מקדמה....

וכהנה רבות...

מן הסתם יש בעלי עסק שלא לוקחים מקדמה, מה ניתן להסיק מזה?
אבל כשלקוח מסרב לשלם כשבעל העסק כן נוהג לקחת מקדמה -
זה סוג של - רגע רגע, על הקטע של ה'לשלם' לא ממש חשבתי ברצינות,
כלומר אני התכוונתי שקודם יהיה לי מוצר ביד ואח"כ בטח תבין אותי שקודם אני צריך להרוויח ואז אשלם לך בצ'ק דחוי לא בטוח מכוסה.
לא אמרתי שזה מה שיקרה בפועל, אבל זו אופציה מאד קרובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י האורות;869816:
אגב, אני נזכר עכשיו שלפני חצי שנה ארגנתי הובלה של דברים ממקום למקום, שרשרת של משאיות עשו את העבודה שהתפרסה על פני יומיים (לא 48 שעות...).
העבודה עלתה כמה וכמה אלפים ואני יודע בבירור שהיו הוצאות של דלק ושל ארוחות,
לרגע קל לא עלה הרעיון של מקדמה....

וכהנה רבות...

אז כשאעשה הסבת מקצוע לנהג משאית, לא אקח מקדמה.
ואפרופו נהגי משאיות, הם אמנם לא לוקחים מקדמה, אבל לא משחררים את הציוד בלי חתימה או תשלום מלא, שלא לדבר על "טיפ".

אז מה אתה אומר?
להתחיל לדרוש מבעלי עסקים כמוך גם טיפ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
בגרפיקה לענ"ד אין טעם לשלם מקדמה - בפרט אם זה מפריע ללקוח - משום שאין בפועל הוצאה כספית.

ועל כגון זה נאמר: טיים איז מאני.. :cool:
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י תמנתי;869834:
אז כשאעשה הסבת מקצוע לנהג משאית, לא אקח מקדמה.
ואפרופו נהגי משאיות, הם אמנם לא לוקחים מקדמה, אבל לא משחררים את הציוד בלי חתימה או תשלום מלא, שלא לדבר על "טיפ".

אז מה אתה אומר?
להתחיל לדרוש מבעלי עסקים כמוך גם טיפ?

קודם כל לבקש תמיד אפשר... (אולי בסוף גם אתן...)
שנית כל, לא שחררו ציוד??? אז השאירו הכל במשאיות? פרקו גם פרקו. וכמובן לא זזו משם עד ששילמתי. מה השאלה.
טיפ לא בקשו. זו חברה מסודרת. עובדים יהודים. לא חאפרים.

בתגובה הקודמת נכתב "אם אני מבקש מקדמה ולא נותנים" זה עניין אחר. אני יכול להחליט שאם לא נותנים לי מס' נייד אלא רק נייח אז הוא לא אמין.
הדיון כאן הוא האם בכלל צריך לתת מקדמה.

"טיים איז מאני" - כל דבר זה טיים, אבל לא על כל דבר (יותר נכון לא על רוב דברים) נותנים מאני מקדמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
האורות, מה בדיוק הבעיה?
שאתה לא רוצה לשלם מקדמה?
למה?
בינינו אתה יודע, שעבודת עימוד או רוב הגרפיקות האחרות הן תהליך שלוקח די הרבה זמן. אתה באמת מצפה שגרפיקאי יעבוד את הזמן הזה בחינם? הוא לא בנק.

אז אני שואלת אותך, בתור צד הלקוח.
כשאתה פונה לגרפיקאי שיעשה לך עבודה שאתה יודע שתיקח שבוע שבועיים או אולי אפילו חודש. אתה נותן לו מקדמה או שמצפה שהוא יעבוד חודש בחינם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
כשאני מבצעת השרות זכותי לקבוע את תנאי התשלום הרצויים לי,
רוצה בוא והתנהל בהתאם לכללים שלי,
לא רוצה אף אחד לא מכריח אותך לבא דווקא אלי,
מבחינתי זה מונע מטיפוסים בעייתיים לבוא אלי, ורק בשביל שווה להפסיד גם כמה אחרים שזה לא מתאים להם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
נכתב ע"י mig;869951:
כשאני מבצעת השרות זכותי לקבוע את תנאי התשלום הרצויים לי,
רוצה בוא והתנהל בהתאם לכללים שלי,
לא רוצה אף אחד לא מכריח אותך לבא דווקא אלי,
מבחינתי זה מונע מטיפוסים בעייתיים לבוא אלי, ורק בשביל שווה להפסיד גם כמה אחרים שזה לא מתאים להם.
גם אני חושב ככה...
אבל זה לא מה שפותח האשכול שאל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נכתב ע"י האורות;869984:
גם אני חושב ככה...
אבל זה לא מה שפותח האשכול שאל...

הוא לא שאל אותך כלקוח איזו התנהלות עדיפה עליך.
הוא שאל אותנו, וענינו לו ביושר את דעתינו,
לקוח שמקדמה מבריחה אותו, שיעוף מכאן ומהר - וסליחה מכבודך אם גם אתה בקטגוריה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י האורות;869984:
גם אני חושב ככה...
אבל זה לא מה שפותח האשכול שאל...

נכתב ע"י רמה פלוס;868226:
אני המוזרה או הם המוזרים פה?
לא מקובל לבקש מקדמה? לשלם לפני קבלת העבודה הסופית? לחתום על חוזה?
ובכלל, במקרה של לקוח שביקש עבודה ולא מצא חן בעיניו בסוף,
הוא לא אמור לשלם לי על הטירחה לפני שהוא אומר לי "שלום ולא להתראות"???
הבו עצות לגרפיקאית המוזרה... :(

זה מה שהפותחת שאלה, וכמדומה שנענתה פחות או יותר.
אם אפשר לתמצת אז -
- לא, את לא מוזרה,
- מקובל לבקש מקדמה
- מקובל לשלם לפני קבלת העבודה הסופית
- מקובל לחתום על חוזה
- הוא אמור לשלם לך על הטרחה לפני שהוא אומר שלום ולא להתראות.
והעצות - לעיל....
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אני מנסה להבין,
כלקוח מה כ"כ 'כואב' לך לשלם 200 ש"ח מקדמה, הרי אתה הולך לשלם בסוף את ה800 ש"ח לא?! אז מה אכפת לך לתת חלק עכשיו..
אלא מה, יש לך צד שאולי בסוף לא תרצה לשלם, כי בסוף סגרת את העסק\קמת על צד שמאל\סתם לא בא לך.. או לוידע מה ולא תרצה לשלם..
אז זהו שזה בדיוק הפואנטה במקדמה... 'דמי רצינות'
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י mig;869951:
כשאני מבצעת השרות זכותי לקבוע את תנאי התשלום הרצויים לי,
רוצה בוא והתנהל בהתאם לכללים שלי,
לא רוצה אף אחד לא מכריח אותך לבא דווקא אלי,
מבחינתי זה מונע מטיפוסים בעייתיים לבוא אלי, ורק בשביל שווה להפסיד גם כמה אחרים שזה לא מתאים להם.
אמת צרופה
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
חברה,
אתם עשר! עניתם לי בדיוק על השאלה!
אני כבר לא מרגישה מוזרה .. :)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה