צלוליטיס

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש למישהו מידע מה זה?
איך זה נוצר?
איך עובר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
עובר?:):rolleyes::(



יש שיטות להמסה , תבררי במכוני האסתטיקה למיניהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
גיל ושומן.
לא עובר.
אולי ניתוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
זה גם תופעת לוואי של העבודה? :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
חברה, מה גיל? מה שומן? אני בקושי התחלתי את החיים, אפילו לא בת 25....
מה קרה לכם?
התחיל לי לפני חודש, נפיחות כואבת שלא יורדת, הורצתי הלוך ושוב מרופא לרופא למומחה, מנוירולוג לאורטופד וכו'.
כרגע מטופלת באנטיביוטיקה (2 במחיר 1, יש לי גם סינוסיטיס וגם צלוליטיס יחד, אז זה מטפל בשניהם :) חמוד, נכון?)

וכן, עוד תופעת לוואי ארורה מהעבודה.
רגליים שלא בתנועה במשך 5-6 שעות בוכות את שלהן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
צלוליטיס

מה זה צלוליטיס??

צלוליטיס הינה דלקת בעור שנגרמת על ידי חיידקים.

תסמינים

הדלקת מתבטאת בסימנים הבאים:
אודם מקומי (העור אדמדם איפה שיש דלקת)
עור מתוח ומעט נוקשה למגע
חום מקומי (כשנוגעים במקום עם הדלקת אז מרגישים שהוא חם יותר משאר הגוף)
כאב מקומי
רגישות במגע (אם נוגעים בכם זה יותר ידגדג ויהיה פחות נעים, וגם כשאתם נוגעים בדברים ואנשים אחרים)

אך יכולה להיות מלווה גם בסימנים סיסטמים:
חום גבוה
כאבי ראש
הרגשה כללית רעה


מהם האזורים בגוף שצלוליטיס קורה בהם הכי הרבה?

ידיים ורגליים (שכיח בילדים מתחת לגיל 3)
בפנים (שכיח בילדים מתחת לגיל 3)

מהם החיידקים שבדרך כלל הם גורמים לצלוליטיס?

סטאפילקוק
סטרפטקוק מסוג A

בשני המקרים: חדירת החיידק היא דרך עור פגוע (נגיד, עקיצת יתוש) הגורם לנגע (פצע) כואב ורגיש למגע.

אילו חיידקים הנוספים הגורמים לצלוליטיס?

סטרפטקוק מסוג GBS) B)
פנאומוקוק

שני החיידקים האלו הם גורמים נפוצים עד גיל 3 חודשים. החיידק נמצא בדם, והוא מגיעמדלקת כלשהי בדרכי האוויר העליונות (מערכת הנשימה). למשל: אם יש לכם נזלת, ואחריה פתאום עולה לכם החום, אתם מרגישים חולים ורואים שינויים בפצעים בעור.

פסאודומונס

החיידק הזה יכול להכנס לגוף בגלל פציעה, למשל אם אתם דורכים על מסמר, הוא החודר את נעל ההתעמלות ופוצע את כף הרגל.

איך מזהים את החיידק?

הזיהוי יעשה ע"י לקיחת תרביות מהנגע (הפצע) עצמו ומהדם. קראו כאן עוד על בדיקות דם

מהו הטיפול בצלוליטיס?

הטיפול הינו על ידי מתן אנטיביוטיקה דרך הוריד ולקראת שחרור- אנטיביטיקה תינתן דרך הפה. קראו כאן עוד על עירוי

* התערבות כירורגית נדירה ותהיה במקרים הבאים:
צורך בניקוז מוגלה
צורך בהוצאת גוף זר שגרם לצלולוטיס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יש כאן בלבול בין 2 מושגים :)

המגיבות הראשונות התכוונו לצלוליט:

מה זה צלוליטיס ומה זה צלוליט?

ראשית חשוב להבחין בין 2 הגדרות הגדרות השונות של צלוליט וצלוליטיס. צלוליטיס היא דלקת אקוטית של רקמות החיבור התת-עוריות. ואילו צלוליט זהו שם התופעה השכיחה של הצטברות תאי שומן מתחת לעור, תופעה שמשווה לעור מראה של קליפת תפוז במקרים קלים ומראה של גבינת קוטג' במקרים יותר חמורים. הכתבה תעסוק במונח צלוליט. בין הבעיות האסטטיות הנפוצות ביותר שמדאיגות נשים, היא בעיית הצלוליט, צלוליט נראה כמו גבשושיות על פני הגוף שיוצרות מראה מאוד לא מחמיא. צלוליט היא תופעה שתוקפת גם גברים וגם נשים (אבל את הגברים הרבה פחות), גם בעלי עודף משקל וגם רזים, צלוליט היא תופעה יותר שכיחה במבוגרים, אך ניתן לראות גם צעירים וצעירות שסובלים מצלוליט. מה זה צלוליט? צלוליט הם מאגרי שומן מקומיים שמאוחסנים בנקודות מסוימות קצת מתחת לפני עור הגוף. בדרך כלל הצלוליט נראה באזורים בגוף כמו: מותניים, ירכיים והישבן. בגלל הקרבה של מאגרי השומן אל פני העור, המראה שיוצר הצלוליט הוא, מראה לא אסטטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אהה, אז אני דיברתי על הצלוליט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י יעל א;1501924:
אהה, אז אני דיברתי על הצלוליט.

ואני על צלוליטיס...
בכף הרגל, לא נעקצתי מכלום למרבה ידיעתי, אולי הזדהם סתם, אין לי מושג...

באמת הייתי "זיפט" בשבועיים האחרונים ופשוט סמרטוטה, כל מי שהיה בקרבתי שמע ממני משפט אחד "אין לי כח, אני פשוט גמורה\סמרטוט\מתמוטטת"
לא חשבתי שיש קשר, חוצמיזה הנפיחות כבר עלתה לשוק, והרגל מאוד כבדה לי, קשה לי להרים אותה, אז אני גוררת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
וואו, זה באמת לא קל.
אני מאחלת לך שהתק' הקשה תסתיים במהרה ושבקרוב תוכלי להסתכל על זה כעל משהו שהיה פעם.

הריצות לרופאים (ובפרט עם רגל כואבת) זה לא דבר נחמד.
שתהיה לך רפואה שלמה!:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לבת שלי היה את זה לפני שנה, אז אני יודעת רק מהנסיון ולא מידע מעבר.
לה היה באזור הפנים ליד העין ולאחר שאנטיביוטיקה לא עזרה במשך כמה ימים והמשיך להתנפח הפנו אותי לקבלת אנטיביוטיקה דרך הוריד. לאחר אשפוז של שלושה ימים הנפיחות כמעט ירדה ונשלחה הביתה להמשך אנטיביוטיקה דרך הפה לסיום מוצלח של הטיפול ב"ה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
קרה לי גם, דווקא מעקיצת יתוש.
והרגל באמת היתה כבדה וכואבת וקשה. אצלי ב"ה אנטיביוטיקה דרך הפה סיימה את הסיפור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לבת שלי היה 'אורביטל צלוליטוס' בעין. העין התנפחה בצורה נוראית! אנטיביוטיקה דרך הוריד מיגרה לחלוטין
רפואה שלימה בקרוב!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה