דרוש מידע צמא, צמא, צמא ו...עוד פעם צמא...

  • הוסף לסימניות
  • #1
ילד בן 4
כל הזמן כל הזמן מבקש לשתות (או לוקח לבד....) כולל באמצע הלילה
בבית ובגן
יכול לשתות כמויות בלי הגבלה ,

זה ממש נראה משהו חולני.
ונמשך לפחות שנה וחצי
למי יש רעיון ?

סוכרת נשלל
צליאק נשלל
ברזל תקין
היינו אצל רופא משפחה בכיר
אצל אנדוקרינולוג
אצל נפרולוג
אצל גסטרולוג
באשפוז לצורך בדיקות
לאף אחד אין כיוון.

אולי מישהו יודע ?

גם אם אין לכם מידע מדוייק אשמח אם תגיבו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש לי תלמיד כזה. כשאמרתי להורים
הם אמרו לי שזה מאז שנולד לו אח קטן
והוא נהיה הילד סנדוויץ'
הוא כל הזמן קם בלילה לשתות ולשירותים
וזה כדי לנצל את ההזדמנות לראות אם ההורים ערים,
לדבר איתם
לקבל נשיקה וכד'.
ואז הוא התרגל לשתות המון ובעקבות זה ללכת לשירותים.
הם אמרו לי בשיעור - גם אם הוא מתחנן לא לתת לו לשתות. רק בהפסקות
אולי זה רקע רגשי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש לי תלמיד כזה. כשאמרתי להורים
הם אמרו לי שזה מאז שנולד לו אח קטן
והוא נהיה הילד סנדוויץ'
הוא כל הזמן קם בלילה לשתות ולשירותים
וזה כדי לנצל את ההזדמנות לראות אם ההורים ערים,
לדבר איתם
לקבל נשיקה וכד'.
ואז הוא התרגל לשתות המון ובעקבות זה ללכת לשירותים.
הם אמרו לי בשיעור - גם אם הוא מתחנן לא לתת לו לשתות. רק בהפסקות
אולי זה רקע רגשי?
סליחה, אבל אני לא מאמינה בזה.
ילד לא קם לבד באמצע הלילה כדי לשתות, אם הוא לא צמא. פיזית.
וצאמ זאת תחושה נוראה. מעיקה, קשה, מתסכלת. שלא תדעו.
אל תוסיפו עליה בחוסר אמון.

@לתועלת האמת שזה נשמע תיאור קלאסי לסכרת. אם שללתם- נהדר, רק מזכירה שאם זה לא נבדק היטב, כדאי לבדוק בכל אופן.
בבדיקות דם מורחבות אין שום ממצא חריג?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ילד בן 4
כל הזמן כל הזמן מבקש לשתות (או לוקח לבד....) כולל באמצע הלילה
בבית ובגן
יכול לשתות כמויות בלי הגבלה ,

זה ממש נראה משהו חולני.
ונמשך לפחות שנה וחצי
למי יש רעיון ?

סוכרת נשלל
צליאק נשלל
ברזל תקין
היינו אצל רופא משפחה בכיר
אצל אנדוקרינולוג
אצל נפרולוג
אצל גסטרולוג
באשפוז לצורך בדיקות
לאף אחד אין כיוון.

אולי מישהו יודע ?

גם אם אין לכם מידע מדוייק אשמח אם תגיבו.
אף אוזן גרון? אולי יש לו פוליפים והוא נושם מהפה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לגמרי נשמע סוכר.
הייתה לי חברה בעבודה, שהבן של סבל במשך שנתיים עד שעלו על הסכרת.
לא תמיד מגלים את זה מיד.
אבל התיאור די נראה קלאסי.

ואם לא גם התפקוד בלוטת התריס שווה בדיקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תודה לכולם,
תמשיכו להעלות רעיונות...

אנדוקרינולוג אחראי על בלוטת התריס נדמה לי
אבל אבדוק את זה.
תודה רבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אבדוק את זה,
ידוע לכם על כזה מקרה ?
לא מכירה מקרה כזה
אבל ההגיון שעומד מאחורי זה, אני מניחה , הוא שנשימה דרך הפה גורמת לתחושה של יובש תמידי בפה ואז הילד חש צמא כל הזמן.
תודה לכולם,
תמשיכו להעלות רעיונות...

אנדוקרינולוג אחראי על בלוטת התריס נדמה לי
אבל אבדוק את זה.
תודה רבה.
אכן בתחום האנדוקרינולגיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
סליחה, אבל אני לא מאמינה בזה.
ילד לא קם לבד באמצע הלילה כדי לשתות, אם הוא לא צמא. פיזית.
וצאמ זאת תחושה נוראה. מעיקה, קשה, מתסכלת. שלא תדעו.
אל תוסיפו עליה בחוסר אמון.
זה לא עניין של חוסר אמון
גם אם הצמא הוא על רקע רגשי, הילד לא יודע את זה וחש צמא אמיתי פיזי
גם לי נראה שכדאי לבדוק את העניין הרגשי, אי אפשר להפסיד מלבדוק ולהתייעץ עם איש מקצוע אמין

בשורות טובות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אם בדקתם מבחינה רפואית וב"ה הכל תקין,
הכיוון התודעתי של התופעה:
מים-זה הקשר לאמא,
יש מצב שהוא מרגיש שאמא לא מספיק פנויה אליו?
זה לא חייב להיות שהיא באמת לא פנויה אלא שכך נתפס בחוויה שלו.
הרגשה זו מגבירה לו את תחושת הצמא ולכן הוא שותה המון. (גם כשכולם ישנים)
תבדקו.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #18
אם בדקתם מבחינה רפואית וב"ה הכל תקין,
הכיוון התודעתי של התופעה:
מים-זה הקשר לאמא,
יש מצב שהוא מרגיש שאמא לא מספיק פנויה אליו?
זה לא חייב להיות שהיא באמת לא פנויה אלא שכך נתפס בחוויה שלו.
הרגשה זו מגבירה לו את תחושת הצמא ולכן הוא שותה המון. (גם כשכולם ישנים)
תבדקו.
יש מקור לדיאגנוזה הזו? נשמע מענין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אוי! זה מצער כ"כ.
ירחם המרחם על מי שהולך לבדוק תופעה פיזיולוגית טהורה כרגשית.
תבדקו שוב סכרת. זה הסימפטום הקלאסי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה