מידע שימושי קורונה וסוכרת... המחקר

  • הוסף לסימניות
  • #1
בוקר טוב.
אני אוהב מחקרים. הסיבה היא פשוטה - למחקר אמפירי יש יכולת לנפץ אקסיומות (חביב כשלעצמו..) להציב מראה מנצחת מול הערכות וסברות בטן, ובעיקר להרגיע או להלחיץ בהתאם לתוצאות שלו...
אז כל מחקר מתחיל באיזושהי הנחת יסוד כמו למשל: "בעקבות הקורונה חליתי בסוכרת וכמוני עוד אלפים בעולם".
אז הנה התוצאות המחקריות...
בחרו בדנמרק מהסיבה הפשוטה - הם שם בדנמרק טרללו את כל האוכלוסיה עם בדיקות (מוכר?) וערכו רישומים מסודרים (לא מוכר..)
מחקר ארוך פרוספקטיבי (ראיה לאחור) מוכיח שאין כל ממש בהנחת היסוד הזו, והקורונה לא הביאה יותר מקרי סוכרת סוג 1 בעקבותיה.
לעומת זאת, מחקר בגרמניה הראה שיש עליה במקרי היארעות סוכרת סוג 1 מאז הקורונה, כשבכל מקרה לא מדובר במשהו גרנדיוזי, אלא מינורי ושולי לחלוטין.
אז כעת כל מה שנותר לכם להחליט זה האם אתם דנים או גרמנים. תמיד תצאו טוב.
למחקר הדני:
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #2
בוקר טוב.
אני אוהב מחקרים. הסיבה היא פשוטה - למחקר אמפירי יש יכולת לנפץ אקסיומות (חביב כשלעצמו..) להציב מראה מנצחת מול הערכות וסברות בטן, ובעיקר להרגיע או להלחיץ בהתאם לתוצאות שלו...
אז כל מחקר מתחיל באיזושהי הנחת יסוד כמו למשל: "בעקבות הקורונה חליתי בסוכרת וכמוני עוד אלפים בעולם".
אז הנה התוצאות המחקריות...
בחרו בדנמרק מהסיבה הפשוטה - הם שם בדנמרק טרללו את כל האוכלוסיה עם בדיקות (מוכר?) וערכו רישומים מסודרים (לא מוכר..)
מחקר ארוך פרוספקטיבי (ראיה לאחור) מוכיח שאין כל ממש בהנחת היסוד הזו, והקורונה לא הביאה יותר מקרי סוכרת סוג 1 בעקבותיה.
לעומת זאת, מחקר בגרמניה הראה שיש עליה במקרי היארעות סוכרת סוג 1 מאז הקורונה, כשבכל מקרה לא מדובר במשהו גרנדיוזי, אלא מינורי ושולי לחלוטין.
אז כעת כל מה שנותר לכם להחליט זה האם אתם דנים או גרמנים. תמיד תצאו טוב.
למחקר הדני:
ואיפה המחקר הגרמני
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לא ראיתי אותו, סיפר לי עליו פרופ' רם ויס מרמב"ם. הוא טוען שהנתונים שלו מראים על עליה מינורית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אולי זה לא קשור ישירות לקורונה אבל להרבה זה התפרץ בעקבות הקורונה והלחץ שהיה אז.. (כמו הבת שלי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אולי זה קשור כמה סגרים היו
יותר סגרים =יותר בית=יותר אוכל (אפשר לצמצם את המילה יותר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
2 קרובי משפחה שלי, היו גבוליים עם הסכרת עד לקורונה,
אחרי שחלו בקורונה מצבם הידרדרא, אחד מהם נזקק לאינסולין והשני נזקק למינון גבוה יותר של תרופות.

האחד בישראל והשני באירופה.

הרופאים כן ראים קשר בים הסכרת לקורונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
2 קרובי משפחה שלי, היו גבוליים עם הסכרת עד לקורונה,
אחרי שחלו בקורונה מצבם הידרדרא, אחד מהם נזקק לאינסולין והשני נזקק למינון גבוה יותר של תרופות.

האחד בישראל והשני באירופה.

הרופאים כן ראים קשר בים הסכרת לקורונה.
אני חושבת שמדובר על סוג 1 סוג 2 מאמינה שקשור גם לחוסר פעילות גופנית למתח ולאוכל שנגרם הרבה בעקבות הקורונה....שהיה אסור לצאת מהבית....
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני חליתי בסוכרת סוג 1 בגיל שלושים ללא רקע וללא גנטיקה לא מצאתי הסבר אחר אולי........
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני חליתי בסוכרת סוג 1 בגיל שלושים ללא רקע וללא גנטיקה לא מצאתי הסבר אחר אולי........
מעל 90% מהסוכרתיים מסוג 1 הם ללא רקע. (ללא גנטיקה קיים רק בדומם...) התפרצות של סוכרת באה פתאום, מנסים לשייך אותה לטריגרים שונים. ביניהם גם וירוס הקורונה, כמו גם וירוסים אחרים. הרי סוכרתיים סוג 1 כבר קיימים 3500 שנה, והקורונה קצת פחות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יצא לי לשמוע על כמה שלא הכירו משום כיון סוכרת , ולילד בגיל צעיר שלהם התפרץ אחרי קורונה סוכרת סוג 1.
ומצד שני אני מכירה ממש מקרוב כאלה עם אבא ודודים עם סוג 1. ולא התפרץ לילדים שלהם אחרי קורונה הסוכרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יצא לי לשמוע על כמה שלא הכירו משום כיון סוכרת , ולילד בגיל צעיר שלהם התפרץ אחרי קורונה סוכרת סוג 1.
ומצד שני אני מכירה ממש מקרוב כאלה עם אבא ודודים עם סוג 1. ולא התפרץ לילדים שלהם אחרי קורונה הסוכרת.
לאורך כל הדורות התפרצה סוכרת ללא קשר לקורונה כנראה.
כיום, כל סוכרת שמתפרצת היא כנראה אחרי קורונה... כי כנראה, ושוב בזהירות, כנראה, כולנו עברנו קורונה כזו או אחרת.
המחקר בדק ספציפית את הקשר בין ההידבקות בקורונה והיארעות סוכרת מיד אחר כך, התוצאה לא מוכיחה שיש קשר, או לפחות הקשר שיש הוא חלש ולא ניתן להסתמך עליו.
הצדדים הם תיאורטיים וללא שום מטרה... כי אין כל הבדל אם ההתפרצות היא בגלל הקורונה , וירוס אחר, טראומה מעכביש ארסי, לחץ חברתי, מדיני, כלכלי, צבאי או סתם נערוון.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #14
כחודש אחרי שקיבלתי קורונה התחלתי לרדת במשקל והרגשתי מאוד חלש לפעמים והיתי שותה המון יחסתי את זה לפוסט קורונה ולאחר שבעה חודשים שירדתי 30 קילו התברר שזה סוכרת די ברור שיש קשר כשהגעתי למחלקה למיון השאלה הראשונה ששאל אותי דוקטור מאיר פרנקל האם היה לי קורונה ומתי לי זה די ברור לא יודע למה אתה שולל את זה לגמרי אתה עושה מחקר או שברור לך התשובה ......מה הקונספט??????
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
א. במקרה שלך כנראה הטריגר לפרוץ הסוכרת היה קורונה.
ב. אני לא שולל או מחייב, וגם לא עורך מחקר. ציטטתי מחקר מסודר שנערך.
ג. המחקר לא טען ש"לא יכול להיות שהקורונה תגרום להתפרצות סוכרת" אלא שאין עליה ספציפית בהיארעות אחרי קורונה.
ד. כל וירוס שהוא, טראומה שהיא, תרופה אנטיביוטית, מינוס בבנק וטילים של נסראלה חשודים עדיין באותה מידה כטריגרים להתפרצות סוכרת.
ה. בשורה התחתונה: אין מה להתעסק ממה נגרמה כביכול הסוכרת (בסוג 1 כמובן...) אלא ב"איך להיות הכי מאוזן שאפשר".
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כחודש אחרי שקיבלתי קורונה התחלתי לרדת במשקל והרגשתי מאוד חלש לפעמים והיתי שותה המון יחסתי את זה לפוסט קורונה ולאחר שבעה חודשים שירדתי 30 קילו התברר שזה סוכרת די ברור שיש קשר כשהגעתי למחלקה למיון השאלה הראשונה ששאל אותי דוקטור מאיר פרנקל האם היה לי קורונה ומתי לי זה די ברור לא יודע למה אתה שולל את זה לגמרי אתה עושה מחקר או שברור לך התשובה ......מה הקונספט??????

סכרת הרבה פעמים זה משהו שנולדים איתו ובאיזה שלב בחיים זה מתפרץ
למה זה מתפרץ? ממצב רגשי, ממצב בריאותי ,מקורונה?
אין לזה תשובה ברורה אבל ברור שלא כל מי שחלה בקורונה חלה בסכרת.... אלא אולי הקורונה גרמה לזה להתפרץ....
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מעל 90% מהסוכרתיים מסוג 1 הם ללא רקע. (ללא גנטיקה קיים רק בדומם...) התפרצות של סוכרת באה פתאום, מנסים לשייך אותה לטריגרים שונים. ביניהם גם וירוס הקורונה, כמו גם וירוסים אחרים. הרי סוכרתיים סוג 1 כבר קיימים 3500 שנה, והקורונה קצת פחות....
סתם שאלה יש ראיה שהסוכרת קיימת כבר 3500 שנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
סתם שאלה יש ראיה שהסוכרת קיימת כבר 3500 שנה
כן. בפאפירוס על שם אברס שנמצא במצרים ומוצג כיום באוניברסיטת לייפציג, מופיע תיאור של תסמיני הסוכרת אחד לאחד.
הוא מתוארך ל1550 שנה לפני הספירה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה