רעיון לתוכנית לערב צוות

  • פותח הנושא מש
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
אם יש לך רעיון לתוכנית חברותית
לערב צוות מהעבודה, נשים ממגוון עדות וחוגים, במגוון גילאים שעובדות יחד בשירות לקוחות.
משהו קליל, שלא דורש מאד הרבה הכנה
אמח אם תשתפו ברעיונות
:)תודה רבה מראש!:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
יש את המשחק של הג'וקים.
למי שעדיין לא מכיר את זה,
נחמד וקליל.......!

יושבים במעגל ושמים באמצע ערמה של פתקים עם תמונה של ג'וק.
מקריאים כל מיני משפטים שזה בעצם גו'קים, (קריזות) שיש לאנשים,
למשל-
1. כל פעם שאת עוברת מהמקרר את פותחת אותו ובודקת אם משהו התחדש,
2. ללקק את מכסה המעדן
3. להסתכל על הצג של הטלפון כשנכנסים הביתה
וכו' וכו' (יש לי רשימה אם זה מעניין)
וכל אחת שחושבת שהיא עושה את זה, צריכה לקחת מהערמה פתק אחד.
אח"כ רואים למי היה הכי הרבה ג'וקים, והיא הזוכה המאושרת שמקבלת את המתנה,
ומה המתנה? עוטפים יפה בעטיפה גדולה ומרשימה K600 או מסרק סמיך, (לכל הג'וקים...)


עשיתי את זה כבר כמה פעמים בכל מיני הזדמנויות, וכל פעם מחדש כולם נהנו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם מדובר בצוות מספיק חברהמן- אצלנו על כל ג'וק תקעו סיכה/ קליפס על הראש...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מכירות היטב אחת את השניה?
מתאים משהו הומוריסטי מאד?
איזה סגנון של נשים? (שומרות מצוות כולן? צעירות? מבוגרות?)
תנסי קצת למקד ואנסה לעזור לך...

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י ov;949667:
יש את המשחק של הג'וקים.
למי שעדיין לא מכיר את זה,
נחמד וקליל.......!

יושבים במעגל ושמים באמצע ערמה של פתקים עם תמונה של ג'וק.
מקריאים כל מיני משפטים שזה בעצם גו'קים, (קריזות) שיש לאנשים,
למשל-
1. כל פעם שאת עוברת מהמקרר את פותחת אותו ובודקת אם משהו התחדש,
2. ללקק את מכסה המעדן
3. להסתכל על הצג של הטלפון כשנכנסים הביתה
וכו' וכו' (יש לי רשימה אם זה מעניין)
וכל אחת שחושבת שהיא עושה את זה, צריכה לקחת מהערמה פתק אחד.
אח"כ רואים למי היה הכי הרבה ג'וקים, והיא הזוכה המאושרת שמקבלת את המתנה,
ומה המתנה? עוטפים יפה בעטיפה גדולה ומרשימה K600 או מסרק סמיך, (לכל הג'וקים...)


עשיתי את זה כבר כמה פעמים בכל מיני הזדמנויות, וכל פעם מחדש כולם נהנו....

אפשר את הרשימה של הג'וקים???
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
בבקשה

משפטים למשחק גוקים

יש עוד מלא, רק תחשבו.
 

קבצים מצורפים

  • משחק גוקים.doc
    KB 27.5 · צפיות: 187
  • הוסף לסימניות
  • #7
תודה OV
נהנתי מהרשימה וכבר רשמתי לי כמה ג'וקים

ויש עוד
*לצלצל בפעמון האוטובוס מיד אחרי שהנהג סוגר את הדלת
*לסדר את השטרות שהפרצופים יהיו באותו מיקום
*לנקות את הפינות של החדר עם מחטים/ברגים וכו'
*לבדוק כמה פעמים לפני שהולכים לישון שהדלת נעולה
*כשמגיעים למשרד בבוקר לנקות את הטלפון עם מגבון
*לבדוק מידי פעם שהספרים במדף (קריאה) עומדים ישר ולא הפוך

שמעתי שהמשחק הפך לפופולארי מאוד, ומאוד נהנים מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש גם את המשחק "אף פעם לא"
כל אחד אומר משהו שהוא אף פעם לא עשה, וצריך שאחרים כן עשו.
אם הוא היחיד שאף פעם לא עשה, הוא מקבל נקודה, ואם לא הוא לא מקבל.
מנצח - מי שיש לו הכי הרבה נקודות.

אני לדוגמא, אף פעם לא אכלתי טונה. יש כאן עוד מישהו??????????
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ג'וקים

אני נזכרת בעוד איזה כיוון לג'וקים-
יש ערמה של פתקים של שמות כל המשתתפים
כל אחד מוציא פתק עם שם משתתף, והוא צריך למצוא ג'וק על השם שבפתק
(כמובן שזה מתאים רק בסיטואציה מסוימת - כגון מפגש משפחתי של נשים... )

וכן במשחק של הג'וקים-
כשמקריאים את הגוקים במרכז השולחן יש סלסלה עם עדשים/קליקים וכו
למי שיש את הג'וק לוקח ממתק
המנצח: מי שיש לו הכי הרבה גוקים (ממתקים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
בעלי מעוף? יצירתיים?
הנה כמה דוגמאות לערבי צוות מיוחדים.

* כל אחת מקבלת שם של אחת מהצוות עם חתיכת פלסטלינה ומנסה לעצב בה משהו שיתאים לתכונות או אופי הדמות שקיבלה.
* השביל הלבן
שקיות קטנות עם אבקה לבנה כל שקית אבקה שונה אבל בצבע לבן
השקיות ממוספרות. וכל אחת מרחרחת ורושמת לעצה מה היא חושבת שכל מספר
והזוכה- כמובן מי שהצליחה להריח הכי טוב מקבלת סבוניה קטנה.

*עוד משהו מעניין:
מכינים 4 כתרים ועליהם ציור: כדור, אפרוח, בית, עץ
ומניחים על 4 ראשים. בלי ליידע את מה שיש להן
מכינים מראש שאלות כמו: למי מתאים להיות עורכת דין? ועל הציבור לענות את שם החפץ שעל הראש המתאים. עד שבעלות הכתרים קולטות מי הן..

תהנו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
עוד איזה משחק שנזכרתי ממנו

תהנו...
 

קבצים מצורפים

  • משחק 6 צורות ופענוח.doc
    KB 28.5 · צפיות: 207
  • הוסף לסימניות
  • #12
תודה רבה לכולכם על העינות המהירה. את המשחק של הג'וקים עשינו פעם את שאר הרעיונות אהבתי . נראה מה נחליט לבסוף.
ושוב תושה ענקית!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
סליחה על ההקפצה.. אבל יש למשהי עוד רעיונות?

אנחנו נפגשות היום מס' נשים(צעירות) ושכחתי לגמרה שעלי מוטל התוכנית וזה עוד חצי שעה:eek::rolleyes:

מתחננת תנו רעיונות:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כמה אתן? יש לי משחק נחמד שכל אחת מציירת נר בצבע אחר. מכירה?

נכתב ע"י מש;949585:
אם יש לך רעיון לתוכנית חברותית
לערב צוות מהעבודה, נשים ממגוון עדות וחוגים, במגוון גילאים שעובדות יחד בשירות לקוחות.
משהו קליל, שלא דורש מאד הרבה הכנה
אמח אם תשתפו ברעיונות
:)תודה רבה מראש!:)

:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
משחק אם/אז
מחלקים פתקים ריקים לכל משתתפת ומבקשים שתרשום משפטי אם/אז ( אם לסבתא היו גלגלים אז...)
כל חצי של המשפט על פתק אחר. (כדאי בצבעים שונים) בסוף אוספים את הפתקים לשני ערימות ומערבבים היטב. לוקחים פתק מכל ערימה, ומקריאים.
הצחוק מובטח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הבטחות, זה דבר שתמיד נחמד...
בצורה של צ'קים, כל אחת מקבלת צק וכותבת מה מבטיחה, אח"כ עושים הגרלה לפקודת מי
או עם בלונים- כל אחד מקבל 2 בלונים, באחד מכניסים פתקון עם השם של עצמו, ובשני ריק, מערבבים את כל הבלונים.
אח"כ עוברים להבטחות, כל אחד מכריז מה הוא מבטיח למי שיצא בבלון, (כמובן הבטחות שוות ויפות...) ו..מפוצץ בלון אחד. אם יצא בלון עם שם, הוא הנמען... אם בלון ריק, צריך להבטיח הבטחה נוספת למי שיצא, ומפוצצים בלון שני, כך הנמען יכול לקבל יותר מהבטחה אחת או שתים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
יש למישהוא אולי עוד רעיונות?
מחפשת משהו בכיוון של פרגון אחת לשניה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש לכם רעיונות למשחק לצוות מתכנתות?
כמו משחק אליאס על מושגים בתכנות וכו'
תודה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הרב @פנחס ע כתב כאן פוסט מטלטל עם רעיון מהפכני. וביקש לפרסם מעל כל במה. פרוג זו הבמה מספר 1 של הציבור החרדי. ולכן מתפרסם כאן. חשוב שתביעו דעתכם ושתפו ברעיונות לתופעה הכאובה. מה הפתרון, האם מה שהוא כתב בפוסט ישים, האם אתם מכירים ישיבות ייעודיות לגרושים וכו' וכו'.

"בדפים הבאים נדון על בעיה שמשום מה מושתקת, ושמא בכוונה... וכפי שנבאר אי"ה בהמשך. מה שבעיה זו מושתקת ודאי אין זה בגלל שבעיה זו אינה משמעותית. אדרבה, רבים חללים הפילה. אמנם לא נעים להיות זה שמציף את הנושא, ובכל אופן חייבים שמישהו ירים את הכפפה.
נשתדל ככל האפשר שלא ללכת סחור סחור ולתמצת במילים, יודגש מראש כי את הבעיה אנחנו נציג ככל יכולתנו, וגם נציע פתרון. אמנם הדברים, הבעיה וכל שכן הפתרון אינם "תורה מסיני" ונשמח לקבל הערות והארות.
ובכן, לא אחד ולא שנים נחשפו למצב דורנו בו פעמים רבות, רבות מדי, הנישואין עולים על שרטון.
אין כאן המקום ואין זה הנושא מדוע מתרחשת תופעה כאובה זו, וכבר ספדו מספיק ספדנים על דור העקבתא דמשיחא ועל שלל תחלואיו. ובכל אופן המצב הינו מדאיב ונוגע ללב. לראות בחורים שעודם גלוחי סנטר, במיטב מחלצות, בשנות הבחרות והשיא, שעדיים היה לגדול, שכל רבותיהם בישיבה צפו להם עתיד מזהיר, אך מסובב הסיבות בחר להם מסלול שונה. ייתכן אפילו שדבר זה אירע באשמתם, שלא השכילו להבין היטב את מהות הליך הנישואין אליו הם צועדים, ולא קלטו מה טומנת בחובם התחייבותם תחת החופה "ואנא.. איזון... ואפרנס יתייכי כהילכת גוברין יהודאין" ואת שאר חובותיהם כלפי האשה. ופעמים רבות הגם שידעו היטב והתכוננו בכל לב ונפש לקראת השלב המכריע בחייהם, קורית תקלה המכוונת משמים והשידוך מתפוצץ. וכאן זה רק מתחיל...
בשלב זה הינם נכנסים למערבולת אינסופית. תהליך הגט עצמו הינו מורכב עד מאוד, לא תמיד האשה מתרצה ללכת כפי שבאה, פעמים רבות דרישותיה הם מעל ומעבר לשורת הדין ואכמ"ל, ובמיוחד שלא זה הנושא, רק לצורך ציוריות המצב נציג אותו בפן הכי אומלל.
והנה לאחר שבס"ד סוף סוף הצליח החתן לסיים את ההליך ולהשתחרר מעגינותו לעיתים הוא נכנס לפרק האיש מקדש שלב ב', ולפעמים הוא נזקק להתאוששות ארוכה. לא אחת הוא חושש ליפול שנית למצב בו היה, וחששו מסחרחרה נוספת שכזו מעפיל על רצונו הכן להקים בית נאמן בישראל, ולבנות משכן לה' בתחתונים.
ולמעשה ישנם בינינו הרבה אברכים צעירים שלא מוצאים את מקומם.
לחזור לישיבה אינם יכולים, אם בגלל "מה יאמרו" ואי הנעימות, ובעיקר בגלל תקנת אביר הרועים מרנא הגר"ח (כך ע"פ השמועה) שתיקן בועד הישיבות לפני רבות בשנים שלא ילמדו בישיבות כאלו שנישאו בעבר. וגם אם אין זאת מתקנתו, המציאות היא שראשי הישיבות מסרבים, ובצדק, לקבל בחזרה את הבוגרים שכבר נישאו בעבר, בחורים אינם צריכים להיות שותפים לשיח על בעיות של גרושים, ולא של נשואים, הלב שלהם חלש בשביל זה.
ובמצב כזה הגרוש צריך ללכת ללמוד בכולל אברכים. אמנם, גם בכולל יש לו אי נעימות רבה, אבל יש פיצוי בדמות המלגה הזעומה, שהוא נזקק לה נואשות בכדי לכסות את שכירות החדרון הטחוב בו הוא מתגורר (במקרים רבים ההורים אינם מעוניינים להחזיר הביתה בן גרוש, מחמת שהדבר מהווה עליהם מעמסה נפשית ופיזית) ולשלם את חובות העבר, ובמקרה שהוא גם מחויב לשלם מזונות המצב מורכב עוד יותר... ובגלל כל האמור ישנה עדיפות לאברך היקר והמסכן ללכת לכולל למרות שגם מקום זה אינו מקום טבעי ונוח עבורו, ואינו מהווה לו חממה לגדול בתורה ויראת שמיים.
דא עקא, שמסגרת כולל אינה מכסה ג' סדרים, וק"ו שאינה מכסה את בין הסדרים והלילות. והלב נכמר על אותו בחור צעיר שמוטל כעת במצב נואש כזה, ללא חְברה וללא אשה. בדרך כלל אם יש ילד, הילד נשאר אצל אימו (מסיבות מובנות) וגם עם הצער הזה הגרוש נאלץ להתמודד. מסגרת כולל לא בונה אישיות, ומאידך אין לגרוש שום זירה בה הוא יגדל, אין לו מי שידחוף אותו לכיוון הנכון.
נכון, ההורים פעמים רבות מחזירים הביתה, ומארחים בחיבה, מספקים ארוחות חמות, ולפעמים גם מכסים לו את החובות, אבל זה לא זה. הורים אינם חְברה, ועוד יותר אינם אשה. הורים זה לא כותל מערבי שאפשר לשפוך אליו את הלב, והבן לא תמיד יכול למצוא בכך את כל נחמתו. ובכל אופן ברור שזהו מצב טוב יותר, אם כי לא אידיאלי. (כמובן שהאידיאלי הוא מצב של נשוי, אמנם הדברים אמורים גם כלפי מצב ארעי זה, של טרום נישואין פרק ב', שאינו מצב ראוי)
יש מקרים בהם מלגת הקיום של הכולל לא מספיקה בכדי לקיים את כל צרכיו הכספיים המינימאליים הכוללים לחם צר ומים לחץ, והאברך הצעיר, שעוד יכול היה לאזור מתנים ולהאיר את העולם יוצא לשוק העבודה הפרוץ... ורבים חללים נפלו ומקום קבורתם לא נודעו...
ופה מגיע האבסורד הגדול, שבעוד ולנשים חד הוריות הקהילה דואגת, וארגוני נשים חרדיים ושאינם (ואין זה המקום להאריך בדעות המסולפות של מנהלי הארגונים הללו בסגנון "מ. מיכאלי") טורחים למלאות כל מחסורם, לעיתים תוך כדי נגיסות בבעל לשעבר, (פעמים רבות שלא בצדק כלל!) דוקא לגברים, שע"פ המקובל בעולם התורה אינם יוצאים לעבוד, וממילא הכסף פחות מצוי אצלם, איש אינו דואג.
לסיכום: מדובר בבחור צעיר שההבדל בינו לחברו מעוכב השידוך שנותר בישיבה הוא בכך שבנוסף לגיל המתבגר השווה לשניהם, לידידינו המדובר נוספה גיבנת ה"גרוש" שמורידה את מניותיו בשוק השידוכים, כשהיא יוצרת ספקולציות לגבי עברו "המפוקפק" ולכלוכים והשמצות מ"בחירת ליבו" בעבר. מצבו הכספי בכי רע, בייחוד כשהוא נאלץ לשלם הון רב מעל ומעבר לצורך האמיתי לגרושתו, שלצידה עומדים ארגוני הנשים והפמניסטים, בכדי שיזכה לראות את ילדיו אחת ל... וגם זה בחסד רב. אין לו שום משענת פיזית נורמלית, שעות רבות עוברות עליו בשיעמום ובדכאון, ללא חברה הגונה ומסודרת. דירתו אולי אינה במרתף טחוב חסר חלונות מתחת האדמה שורץ עכברושים, אך ודאי לא בסביון... והיצר הרע מאיים עליו כדרכו בסכינים שלופות מכל הכיוונים כשאין לו מי שיסייע לו בהתמודדות הקשה.
מי יודע כמה "נתיבות המשפט" איבדנו בגלל המצב העגום הזה?
מה עוד, שהידיעה שכך הוא מצבו של גרוש, שהוא אומלל עשרת מונים מגרושה, מהווה מאזן אימה לנישואין תקינים. כי כשהאשה (הגרושה בפוטנציאל) יודעת שבמצב של גט המפסיד העיקרי יהיה הבעל היא מנצלת זאת. וד"ל.

ולכן לעניות דעתי הפתרון צריך להיות בהקמת מסגרת ישיבתית לבחורים פרק ב'. מסגרת שתהיה ממוצעת בין כולל לישיבה. מסגרת שתדאג לצרכים הכלכליים של הגרושים, במילגה ראויה לשמה (ניתן להשוות זאת להורים, שישלמו לכל בן כפי צורכו, כך המסגרת תדאג למימון לכל אחד כפי מחסורו). מסגרת שתעזור להם לחיות חיים בריאים בחברה תורנית. מסגרת שתתן להם טעם בלימוד למרות צערם הקשה. ניתן לשלב בתוך המסגרת איש המבין בנפש האדם שיטפל בחרדות ובפחדים, ויניע את הגרושים לבנות את חייהם מחדש. מקום שיכלול פנימיה ואוכל, משגיח וראש ישיבה, (כמובן שהחלק של שיעורים יומיים פחות מתאים) מקום בו יוכלו לפרוק את ליבם באוזני חברים לצרה. שירגישו שאינם שונים ורעים. שיתנו להם הדרכות המתאימות למצבם. (חיפשתי בקול הלשון הדרכות לבחורים מיש"ק ומיש"ג הכנה לחיי אברכות, טיפים לנישואין ולשלום בית ולחינוך ילדים, לכל מצב... אבל טיפים לגרושים לא מצאתי, ולא אף ספר עזר והדרכה- כלום!) שיספקו להם מקום שלא יצטרכו לבלות לילות חשוכים לבד עם מחשבות דמיוניות. שיתנו להם תחרותיות בלימוד ורצון להצליח. שיתנו להם תקווה לעתיד טוב יותר. ובעיקר- שידאגו שישמרו על היראת שמיים שלהם.
כמובן צריך לשאול את גדולי ישראל שליט"א איך וכיצד להקים מקום שכזה באופן שיהיה הראוי ביותר ועוד ועוד, והתוכנית להקמת מקום שכזה לא מסתיימת ואפילו אינה מתחילה במאמר על פני 2 דפי A4 אמנם את הנושא הזה צריך להציף, ולתור אחרי פתרון ראוי.

הערה חשובה: כותב הדברים ב"ה נשוי באושר ובאושר עם אשת נעוריו, בעז"ה ביחד עד 120 אמנם נזקקתי לנושא בעקבות כמה בני משפחה וידידים שהגיעו למצב החמור הנזכר, ואין מושיע!

אנא מי שימצא חן בעיניו, תעשו עם זה משהו, ואם אין בכחם לפחות תפרסמו בכל במה אפשרית.
שלישית, אינני לוקח אחריות על הפתרון שהצעתי אבל הבעיה היא בעיה קשה, וחייבים שמישהו ימצא לה פתרון כלשהו, צריך להציף אותה
מצרף מאמר מטלטל , אולי יהיה לתועלת ומישהו ירים את הכפפה. ענין זה לא מוצה בישיבות ויכול לספק משרות חשובות..."

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה