רשלנות רפואית- מי מטפל???

  • הוסף לסימניות
  • #1
קרוב משפחתי עבר לאחרונה רשלנות רפואית מדרגה ראשונה באחד מבתי החולים הגדולים והמצועיים בארץ.

הוא רוצה לתבוע את בית החולים, ובטוח לו שהוא יזכה, משום חומרת הסיפור שקרה לו, סיפור מזעזע ביותר אגב, וכתוצאה מכך הוא היה בסכנת חיים של ממש, וניצל בנס גלוי.
אמנם אין לו עדיין את המסמכים הרפואיים שלו ששם זה מתועד,יש לו רק סיכום קצר ולא מפורט, (הם התחמקו מלתת לו), אבל על פי חוק הם חייבים לתת לו אותם.

השאלה, איך זה עובד, מה מומלץ?

האם ************ זכויות עובדת גם מול בתי חולים? מישהו ניסה אותם? ידוע אם הם לוקחים אחוזים רבים מידי?

למישהו כאן יש נסיון בתביעות, או מכיר עו"ד טוב שעובד על בסיס אחוזים?

ובכלל, אולי הוא יכול להגיע להסכם עם חברת הביטוח של בית החולים, ללא צורך בתביעה?

אשמח אם תוכלו להחכים אותנו בנושא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נכתב ע"י ח פוגל;1521048:
קרוב משפחתי עבר לאחרונה רשלנות רפואית מדרגה ראשונה באחד מבתי החולים הגדולים והמצועיים בארץ.

הוא רוצה לתבוע את בית החולים, ובטוח לו שהוא יזכה, משום חומרת הסיפור שקרה לו, סיפור מזעזע ביותר אגב, וכתוצאה מכך הוא היה בסכנת חיים של ממש, וניצל בנס גלוי.
אמנם אין לו עדיין את המסמכים הרפואיים שלו ששם זה מתועד,יש לו רק סיכום קצר ולא מפורט, (הם התחמקו מלתת לו), אבל על פי חוק הם חייבים לתת לו אותם.

השאלה, איך זה עובד, מה מומלץ?

האם ************ זכויות עובדת גם מול בתי חולים? מישהו ניסה אותם? ידוע אם הם לוקחים אחוזים רבים מידי?

למישהו כאן יש נסיון בתביעות, או מכיר עו"ד טוב שעובד על בסיס אחוזים?

ובכלל, אולי הוא יכול להגיע להסכם עם חברת הביטוח של בית החולים, ללא צורך בתביעה?

אשמח אם תוכלו להחכים אותנו בנושא...

החברה המרכזית כותבת במפורש שהייעוץ אינו משפטי.
זו הרפתקה מסובכת מאד. הם משומנים במשפטנים מעולים אבל שיהיה לכם בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בשלב ראשון שולחים פניה להנהלה, מפרטים את הסיפור, מצרפים מסמכים (מצולמים!), מספרים מה בדעתכם לעשות בנידון ועל מה אתם לא מתפשרים, לפי התגובה שלה- תמשיכו הלאה. יכול להיות שהם יפצו אתכם מיד העיקר שתהיו בשקט...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יש כאן נקודה נוספת. מצד אחד הם עשו פאשלה ענקית, שאסור היה לקרות בשום פנים ואופן, ובטח שלא בבית חולים מקצועי כזה, מצד שני, ברגע שאחרי- הם עשו הכל כדי להקל על האשפוז כתוצא מהרשלנות, הביאו את מיטב הרופאים, עשו את כל הבדיקות האפשריות, הקצו לקרובי משפחתו מקום לינה וכו', ראו היטב שהם מפחדים מתביעה.

השאלה, אם ההתמסרות שלהם לאחר מעשה מכפרת על המעשה עצמו, והאם שופט יכול לפסוק לטובתם רק בגלל זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י אחת אחת 11;1521060:
בשלב ראשון שולחים פניה להנהלה, מפרטים את הסיפור, מצרפים מסמכים (מצולמים!), מספרים מה בדעתכם לעשות בנידון ועל מה אתם לא מתפשרים, לפי התגובה שלה- תמשיכו הלאה. יכול להיות שהם יפצו אתכם מיד העיקר שתהיו בשקט...


השאלה אם עצם זה שפונים אליהם ומעדכנים אותם בתכניות לפני שמתארגנים עם עו"ד בצורה מסודרת, לא יכולה לפעול לרעתנו, שיוכלו להתארגן ולנסות לסלק הוכחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
דודתי היא אישה בת 60+ שעברה הרבה מאוד בחיים
כל פעם שהיה משהו רשלני או התנהגות לא הוגנת היא
לא הייתה מוותרת עד שהיא הוציאה מהם פיצוי , אפילו שזה
לקח הרבה מאוד זמן עם עו''ד (חשוב שיהיה משהו טוב!)
אבל בסופו של דבר היא היתה בצד הזכאית , והיא שיפצה בזה את הבית
בכסף שקיבלה...
לכן אם יש כאן רשלנות בצורה מאוד חריגה כדאי לצאת לתביעה
בכל תוקף שהוא , אפילו אם אח''כ ההתנהגות שלהם השתנתנה.
(ולא לוותר להם!!!!)
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
קחו עו"ד דין טוב, שמתמחה בתביעות נזקי גוף, וגובה על בסיס אחוזים, יהיה לו שווה לעבוד עבורכם - כי ככל שהוא יוציא יותר מהנתבע - הוא יקבל יותר.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אפשר לפנות לעו"ד שמתמחה מאוד בעניין,
מס' הטל' שלה הוא: 036968965
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י פלאפון;1521099:
דודתי היא אישה בת 60+ שעברה הרבה מאוד בחיים
כל פעם שהיה משהו רשלני או התנהגות לא הוגנת היא
לא הייתה מוותרת עד שהיא הוציאה מהם פיצוי , אפילו שזה
לקח הרבה מאוד זמן עם עו''ד (חשוב שיהיה משהו טוב!)
אבל בסופו של דבר היא היתה בצד הזכאית , והיא שיפצה בזה את הבית
בכסף שקיבלה...
לכן אם יש כאן רשלנות בצורה מאוד חריגה כדאי לצאת לטביעה
בכל תוקף שהוא , אפילו אם אח''כ ההתנהגות שלהם השתנתנה.
(ולא לוותר להם!!!!)
בהצלחה!
אם היא תצא לטביעה היא לא תחזור משם ח"ו:p
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אמי עובדת באחד מבתי החולים הגדולים בארץ, כעו"ד במחלקה המשפטית.
לפי מה שידוע לי, כאשר אכן קרתה רשלנות, מזכים את הנפגע.
אמנם התהליך ארוך, אך לא בגלל שמנסים להתחמק.
המקרים שבהם ביה"ח עושה הכל כדי להימנע, זה במקרים שקריים או במקרים של ניצול ביה"ח...
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מה שכן- אנשים אמרו לו, שאם הוא היה יוצא עם פגיעה מוחית(רוב הסיכויים שהרופאים נתנו לו) הוא יכול היה להרוויח מתביעה לפחות 10 מליון ש"ח, אבל כיוון שבניסים גלויים הוא נשאר ללא כל נזק, (לגודל הנס! שום פיצוי כספי לא יכול לפצות על פגיעה מוחית!!!) גם אם יזכה במשפט, המקסימום שהוא יכול לקבל זה מאה מאתיים אלף ש"ח, כפיצוי על עגמת נפש. כמובן שזה כמובן לא מעט, אבל השאלה אם הוא לא יקבל הרבה פחות מזה, וגם זה אחרי מאבק ממושך.

למישהו יש נסיון עם דבר כזה? זה באמת נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י stsh;1521145:
אמי עובדת באחד מבתי החולים הגדולים בארץ, כעו"ד במחלקה המשפטית.
לפי מה שידוע לי, כאשר אכן קרתה רשלנות, מזכים את הנפגע.
אמנם התהליך ארוך, אך לא בגלל שמנסים להתחמק.
המקרים שבהם ביה"ח עושה הכל כדי להימנע, זה במקרים שקריים או במקרים של ניצול ביה"ח...
בהצלחה.

משום מה איני יכולה לצלצל לך.

מצד אחד, עד כה בית החולים ניסה להתחמק מלתת את התיק הרפואי המלא, או לפחות מסמכים המאשרים את הארוע,

מצד שני, לכאורא חברת הביטוח אמורה לשלם ולא בית החולים, כך שחוץ משמם הטוב, מה אכפת להם??? ואם מה שהם דואגים לו זה שמם הטוב, הרי שמשתלם להם יותר לשלם פיצויים, כשזה לא על חשבונם, כדי שלא נפרסם את הסיפור. לא כך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תבדקו אם זה רשלנות רפואית כתוצאה של טעות אנושית
אני לא מדברת על זילזול וחוסר אכפתיות!
לי אישית קרה מקרה עם רופא מעולה ומצוין שהוא טעה טעות חמורה מאוד! (לא אפרט)
אבל לאחר מכן הוא כ"כ לקח את זה קשה והתיחס למקרה שלנו בצורה אישית מאוד!!
אם הייתי תופסת אותו על רשלנות רפואית, קודם כל הייתי מפסידה את כל העזרה שלו אח"כ וגם יש בהתנהגות הזו משום חילול ה', ואם הרופא בן אדם טוב, אחראי ומסור זה לא צודק לתפוס אותו על רשלנות אנושית.
כל מקרה לגופו, באתי לעורר את תשומת ליבך לענין לא לעשות קופה על חשבון מקרה אנושי
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מוכרחים לתת לך את התיק הרפואי, אולי זה עולה קצת. (החולה צריך לבקש)

זה לא כך, יש השתתפות עצמית של ביה"ח.
אם יש לך עילה לבקש פיצויים - תתבעי.
אם זה קל - אפשר גם ללא עו"ד
זה לא עניינך המטרה של ביה"ח ומי משלם.
אם ניזוקת - מגיע לך פיצוי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י סטודיו פלאש;1521211:
תבדקו אם זה רשלנות רפואית כתוצאה של טעות אנושית
אני לא מדברת על זילזול וחוסר אכפתיות!
לי אישית קרה מקרה עם רופא מעולה ומצוין שהוא טעה טעות חמורה מאוד! (לא אפרט)
אבל לאחר מכן הוא כ"כ לקח את זה קשה והתיחס למקרה שלנו בצורה אישית מאוד!!
אם הייתי תופסת אותו על רשלנות רפואית, קודם כל הייתי מפסידה את כל העזרה שלו אח"כ וגם יש בהתנהגות הזו משום חילול ה', ואם הרופא בן אדם טוב, אחראי ומסור זה לא צודק לתפוס אותו על רשלנות אנושית.
כל מקרה לגופו, באתי לעורר את תשומת ליבך לענין לא לעשות קופה על חשבון מקרה אנושי


תודה על תשומת הלב.

בכל אופן, מדובר באירוע שהוא אכן כתוצאה מרשלנות, וכן, היו שם הרבה מאוד בעלי מקצוע שכל תפקידם היה למנוע מקרה כזה (או אחר...) ואף אחד מהם לא שם לב לדבר הבסיסי ביותר.
אינני מעוניינת לפרט בדיוק מה קרה, אבל מה שזה לא היה, כל בית החולים היה על גלגלים כמה ימים בגלל המקרה הזה, וברור לי שאם הייתי מפרטת פה יותר מעל גבי הפורום אף אחד לא היה חושב שאני טועה בהערכתי את חומרת הדבר.

בכל אופן, הערתך הייתה אכן נחוצה וצודקת, כי אנו כולנו כמובן חייבים לחשוב קודם כל מההיבט היהודי, לפני שאנחנו צועקים 'מגיע לנו'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י ח פוגל;1521181:
מצד אחד, עד כה בית החולים ניסה להתחמק מלתת את התיק הרפואי המלא, או לפחות מסמכים המאשרים את הארוע,
בכדי להוציא מסמכים רפואיים אל תפנו למחלקה שבה טופלתם או לרופא שטיפל בכם- הם יכולים לדחות אתכם בתרוצים שונים.
אתם צרכים לפנות למחלקת רשומות רפואיות- ששם מרוכזים כל התיקים הרפואיים של המטופלים, כולל הכל. כל הבדיקות שעשו, כל מה שהיה ממוחשב- דהיינו אם היה מנוטר למכשירים או שקיבל תרופות. צילומים\אולטראסאונד וכדו'. אין שום חסיון רפואי, וחובתם לדווח את כל הנעשה למטופל במהלך האשפוז כולל הפשלות.
ברגע שאת מבקשת מהם לקבל את התיק הרפואי המלא את לא צריכה לפרט להם למה את צריכה את זה, כי זה מקובל לחלוטין לבקש. ולהם אין שום אינטרס למנוע ממך לקבל זאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י bekki;1521136:
אם היא תצא לטביעה היא לא תחזור משם ח"ו:p

חחחח :D:D
אוי נווווו לא לצחוק עלי....:(
אם זה השגיאת כתיב הראשונה שלי
בפרוג, מקווה שתסלחו לי....;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כמובן, כדאי גם לשאול רב לפני כן.
לנו גם היה סיפור מזעזע ביותר, אך מאחר ולא קיבלתי עדיין תשובה ברורה מפוסקים שאנו הולכים לפיהם - לא נפניתי לתביעה כלשהי.
בהצלחה בכל אופן.
ורק בריאות ורפואה שלימה!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני רק רוצה לציין שלאחר שמגישים תביעה, אין אפשרות להגיש את אותה תביעה בדיוק באותו עניין.
כך שלפעמים לא כדאי לנסות לחסוך את הכסף של העורך דין.
בנוסף, עורך דין טוב יודע להגיד האם מדובר ב - case במקרה שניתן להוציא משהו.
יש עורכת דין שהייתה אחות בעברה והמומחיות שלה היא רשלנות רפואית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מניסיון אישי, ההמלצה היא בד"כ לחכות לפחות שנה אחרי המקרה.
שאז יודעים בטוח שאין או יש השלכות לטווח הארוך, וניתן לעמוד בצורה נכונה את מה שקרה והנזק שנגרם.

מה שכן המלצה שקבלתי מעו"ד מאד בכירה בנושא (עופרה משהו. לא זוכרת בדיוק את שמה)
לשמור כמובן כל תיעוד רפואי היה, ולשבת לרשום בפירוט את כל מה שקרה במילים שלכם, כי לךאחר שנה מניסיון כבר לא כ"כ זוכרים מה היה ואיך ותאריכים וכו'.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה