דרוש מידע שאלה בחינוך - חוצפה של ילדים

  • הוסף לסימניות
  • #41
מעניין אותי איך הייתם מגיבים כשילדה בת 5.5 עונה לאמא שלה "סתמי ת'פה !"
גם אני נתקלתי במילים לא פשוטות מצד הבת שלי.
אבל אני יודעת בהחלט שזה מגיע מתסכול כלשהו...
היא מרגישה שלא הבנתי אותה / שדחקתי בה לעשות משהו שלא מצא חן בעיניה / שחיכיתי לתשובה שלה,
במקום לומר וללכת....
לכן כדאי לאמץ את כל מה ש נאמר פה לעיל. כאשר הילד מרגיש שההורה שליו ונחוש,
הוא בדרך כלל לא יגיע לאמירות כאלה.
א. לדבר עם הילד ברוגע ובהחלטיות.
ב. לומר את ההוראה ולהמשיך בלי להתווכח.
ג. לעזור לילד בדרכים חיוביות לשתף פעולה: "הנה תראו איך היא אוספת / איך אני שמחה לראות שאת... /
אולי את רוצה להיות אחראית על...?"
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
העצות שנתנו כאן הן באמת מועילות.
אני באופן אישי מתמודד עם חוצפה בהתעקשות אילמת לדרישה שהצבתי. אם ביקשתי להרים מהרצפה, והוא ענה לי "לא רוצה", אני אתנהג כאילו התשובה לא נאמרה, ורק אחכה בסבלנות וברוגע שהוא יעשה. ההמתנה הרגועה לא נותנת מרגוע לילד, ויגיע הרגע שהוא פשוט יכפה על עצמו לעשות את הדבר.
ראוי לציין שהשיטה הזאת היא קצת "אכזרית", כי היא גורמת לילד לעשות דבר בניגוד לרצונו, מתוך רצונו, לכן אני משתדל בל"נ לבקש כמה שפחות.
דבר חשוב נוסף, לפחות בשבילי, זה שלאחר שהוא עשה מה שצריך, לא לחגוג את הניצחון, ולא להוסיף מילה. לחזור לעניינים הרגילים כאילו כלום לא קרה. ואם זה היה לו ממש קשה, אני אומר "תודה צדיק".

עוד דבר.
לפעמים ההמתנה לוקחת נצח. במיוחד אם הילד רגיל לא להקשיב, או בתחילת העבודה על המשמעת. מלבד הצורך לא להישבר ולא להיגרר לעימות או לכעס,
לפעמים הילד נסחף לעניין אחר ושוכח, ומותיר אותך עומד, תוהה ובוהה. מיד אני קורא לו ברוגע "פלוני"...
בשביל להזכיר לו שאני מחכה. ולפעמים גם "אני מחכה".
אם החוצפה והחיוכים נמשכים, אז גם "זאת התנהגות לא טובה"...

העיקר לא להישבר. תמיד תמיד הילד יעשה בסוף.
הצלחה רבה.
אפשר להבין את ההיגיון שבזה..
אבל כהורה שאמור להיות סמכותי, בעיניי זה פחות הדרך
כי מה יקרה עם הילד לא יעשה? הסמכות לא תלויה בהקשבה של הילד, אמנם להורה צריך להיות ברור שהילד צריך להקשיב לו, אבל ייתכן שפעם הוא לא יקשיב, ועדיין זה לא יפגע בסמכות שלך (להבדיל ה' מצווה אותנו לקיים דברים ומי שלא מקיים לא פוגע בסמכותו)
כן לומר בצורה חד משמעית ורגועה משהו כמו" אמרתי ואתה ילד טוב ואני יודע שאתה בוגר ועושה מה שאמרתי" אבל לא לתלות את הבחירה שלו במעמד שלנו כהורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אפשר להבין את ההיגיון שבזה..
אבל כהורה שאמור להיות סמכותי, בעיניי זה פחות הדרך
כי מה יקרה עם הילד לא יעשה? הסמכות לא תלויה בהקשבה של הילד, אמנם להורה צריך להיות ברור שהילד צריך להקשיב לו, אבל ייתכן שפעם הוא לא יקשיב, ועדיין זה לא יפגע בסמכות שלך (להבדיל ה' מצווה אותנו לקיים דברים ומי שלא מקיים לא פוגע בסמכותו)
כן לומר בצורה חד משמעית ורגועה משהו כמו" אמרתי ואתה ילד טוב ואני יודע שאתה בוגר ועושה מה שאמרתי" אבל לא לתלות את הבחירה שלו במעמד שלנו כהורים
אני לא חושב שהבעיה שילד לא מקשיב היא הפגיעה בסמכות.
אין מצווה בתורה לא לפגוע בסמכות. המצווה היא על הילד לשמוע בקול ההורים, ולשם צריך לחתור.
לשאלתך, מה יקרה אם הילד לא יעשה,
ראשית, הסמכות כן נפגעת, אבל זאת לא הבעיה. אני אסביר,
סמכות זה לא דבר גשמי שקיים בין אם תרצה או תאמין בו, או לא. זאת נגזרת למשמעת של מי שהוטלה עליו הסמכות. אם נתינים לא עושים את דבר המלך, יש משהו פגום בסמכות שלו. לא ניתן לומר שעם לא ישמע בקול המלך, ובכל זאת הסמכות שלו עומדת בעינה. אם כן, לסמכות אין שום משמעות ותוקף. (לעניין ההמשלה לסמכות של הקב"ה, נראה דווקא שהיא כן תלויה בנו. "תנו עוז לאלוקים", וכי מה עוז אתה צריך מאיתנו, והלא העוז הוא שלך בלבד... אבל לא צריך להאריך בזה).

בשביל לפתח משמעת אצל הילד (שאפשר יהיה לחנך אותו אח"כ), לא ניתן לאפשר מציאות שהילד לא יקשיב. כל חוסר הקשבה פוגע במשמעת, ולכן צריך לעשות בחכמה, לדעת מה הקשיים שלו לבצע את מה שנדרש, ובהתאם לבקש או לא לבקש. ואם הדבר נתבקש, הוא חייב להיעשות.

לעניות דעתי, אם אני אגיד לילד שהוא בוגר ועושה את מה שאני מבקש, בזמן שהוא בכלל לא עושה את זה, ראשית הוא יחשוב או יקלוט בראשו שאני מנותק מהמציאות וממנו, ואולי אני גם אפתח אצלו רצון לא להיות בוגר, כדי שהמצב בו הוא נמצא לא ייסר לו את המצפון, שהרי הוא קטן, וככה טוב לו.
(את האימרה "אתה בוגר", הייתי אומר לאחר המעשה שהוא עשה, כדי לגרום למצב הפוך, בו הוא ירצה להיות בוגר, כדי להצדיק את ה"כניעה" שלו).
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אני חושבת שזה ה-גיל
הבת שלי בת חמש אותו דבר
אני אומרת לה לא לעשות משהו והיא עושה כאילו לא אמרתי כלום....
זה מפוצץץץץץץץץץץץץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
סלחי לי, אבל אני לא מאמינה בזה.
להגיד לילדה בפה קמוץ אני אוהבת אותך. יותר גרוע מלא להגיד כלום.
ותשדורת של אהבה, בלתי מילולית, בצורה הזאת, בטח לא עוברת...
מה האמת - בתוכך פנימה, את אוהבת אותה?
יכול להיות כזה דבר את גם אהובת וגם עצבנית עכשיו - ואם תזכירי את זה לעצמך, זה גם יעבור אליה
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אני לא חושב שהבעיה שילד לא מקשיב היא הפגיעה בסמכות.
אין מצווה בתורה לא לפגוע בסמכות. המצווה היא על הילד לשמוע בקול ההורים, ולשם צריך לחתור.
לשאלתך, מה יקרה אם הילד לא יעשה,
ראשית, הסמכות כן נפגעת, אבל זאת לא הבעיה. אני אסביר,
סמכות זה לא דבר גשמי שקיים בין אם תרצה או תאמין בו, או לא. זאת נגזרת למשמעת של מי שהוטלה עליו הסמכות. אם נתינים לא עושים את דבר המלך, יש משהו פגום בסמכות שלו. לא ניתן לומר שעם לא ישמע בקול המלך, ובכל זאת הסמכות שלו עומדת בעינה. אם כן, לסמכות אין שום משמעות ותוקף. (לעניין ההמשלה לסמכות של הקב"ה, נראה דווקא שהיא כן תלויה בנו. "תנו עוז לאלוקים", וכי מה עוז אתה צריך מאיתנו, והלא העוז הוא שלך בלבד... אבל לא צריך להאריך בזה).

בשביל לפתח משמעת אצל הילד (שאפשר יהיה לחנך אותו אח"כ), לא ניתן לאפשר מציאות שהילד לא יקשיב. כל חוסר הקשבה פוגע במשמעת, ולכן צריך לעשות בחכמה, לדעת מה הקשיים שלו לבצע את מה שנדרש, ובהתאם לבקש או לא לבקש. ואם הדבר נתבקש, הוא חייב להיעשות.

לעניות דעתי, אם אני אגיד לילד שהוא בוגר ועושה את מה שאני מבקש, בזמן שהוא בכלל לא עושה את זה, ראשית הוא יחשוב או יקלוט בראשו שאני מנותק מהמציאות וממנו, ואולי אני גם אפתח אצלו רצון לא להיות בוגר, כדי שהמצב בו הוא נמצא לא ייסר לו את המצפון, שהרי הוא קטן, וככה טוב לו.
(את האימרה "אתה בוגר", הייתי אומר לאחר המעשה שהוא עשה, כדי לגרום למצב הפוך, בו הוא ירצה להיות בוגר, כדי להצדיק את ה"כניעה" שלו).
נכון שהמצווה היא לשמוע בקול ההורים. אבל זה התפקיד של הילד, התפקיד שלנו הוא לחנך, ללמד את הילד מה מותר ומה אסור וכמובן בחכמה ובצורה שתאהיב עליו את המצוות. במוקדם או במאוחר אולי תהיה לילד סטייה פה ושם ממה שההורים אמרו לו, ועדיין הוא יוכל לחזור "נקי" ולעשות מה שאהוב ומקובל על ההורים שלו אם הוא ירגיש שהוא לא פגע בסמכותם אלא שהוא זה שטעה.
ולעניין ההמשלה להקב"ה.. אני לא יודעת מה זה עוז, ובטח שם אתה מתמצא יותר ממני.. אבל אני בטוחה שבמעמדו ובסמכותו המעשים שלנו לא פוגעים, מה גם שהקב"ה נתן לנו תורת חיים והוא מאמין בנו שנקיים אבל לא "עומד עלינו" שנקיים. הבחירה היא שלנו, הוא נתן את ההוראות . וגם אם נפלנו דבר אצלו לא השתנה
אני מסכימה לגמרי שצריך לגרום לכך שהילד יקשיב, אבל לזכור שהבחירה שלו היא לא סוף הפסוק (ומאמינה שאצל ילדים בוגרים זה רלוונטי עוד יותר, אם בחור למשל עשה בישיבה מעשה שהוא יודע שההורים שלו לא היו מרוצים ממנו, הוא טעה אבל לא ערער את סמכות ההורים מאחורי הגב..)
אני מסכימה גם עם העובדה שכל חוסר הקשבה פוגע במשמעת רק לא בטוחה שהדרך של לעמוד על הילד דווקא היא זו שתגרום להקשבה לאורך זמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
נכון שהמצווה היא לשמוע בקול ההורים. אבל זה התפקיד של הילד, התפקיד שלנו הוא לחנך, ללמד את הילד מה מותר ומה אסור וכמובן בחכמה ובצורה שתאהיב עליו את המצוות. במוקדם או במאוחר אולי תהיה לילד סטייה פה ושם ממה שההורים אמרו לו, ועדיין הוא יוכל לחזור "נקי" ולעשות מה שאהוב ומקובל על ההורים שלו אם הוא ירגיש שהוא לא פגע בסמכותם אלא שהוא זה שטעה.
ולעניין ההמשלה להקב"ה.. אני לא יודעת מה זה עוז, ובטח שם אתה מתמצא יותר ממני.. אבל אני בטוחה שבמעמדו ובסמכותו המעשים שלנו לא פוגעים, מה גם שהקב"ה נתן לנו תורת חיים והוא מאמין בנו שנקיים אבל לא "עומד עלינו" שנקיים. הבחירה היא שלנו, הוא נתן את ההוראות . וגם אם נפלנו דבר אצלו לא השתנה
אני מסכימה לגמרי שצריך לגרום לכך שהילד יקשיב, אבל לזכור שהבחירה שלו היא לא סוף הפסוק (ומאמינה שאצל ילדים בוגרים זה רלוונטי עוד יותר, אם בחור למשל עשה בישיבה מעשה שהוא יודע שההורים שלו לא היו מרוצים ממנו, הוא טעה אבל לא ערער את סמכות ההורים מאחורי הגב..)
אני מסכימה גם עם העובדה שכל חוסר הקשבה פוגע במשמעת רק לא בטוחה שהדרך של לעמוד על הילד דווקא היא זו שתגרום להקשבה לאורך זמן
לדעתי העניין פשוט מאד
אי אפשר על כל דבר קטן שאומרים לילד לעמוד על זה שיקיים כי זה נהיה דיקטטורה....
אבל @אלמוג מ. התכוון שעל דברים חשובים שאנחנו בטוחים בשביל טובת הילד שעליו לציית לנו צריך לעמוד עליו ולא להתפשר עד שיבצע, כי ככה הוא מבין בדיוק מה ההיררכיה פה...
(כמובן ברוגע ובלי כעסים כי זה הסוד, ותכל'ס העבודה היא בעיקר על עצמנו...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לדעתי העניין פשוט מאד
אי אפשר על כל דבר קטן שאומרים לילד לעמוד על זה שיקיים כי זה נהיה דיקטטורה....
אבל @אלמוג מ. התכוון שעל דברים חשובים שאנחנו בטוחים בשביל טובת הילד שעליו לציית לנו צריך לעמוד עליו ולא להתפשר עד שיבצע, כי ככה הוא מבין בדיוק מה ההיררכיה פה...
(כמובן ברוגע ובלי כעסים כי זה הסוד, ותכל'ס העבודה היא בעיקר על עצמנו...)
קודם כל אני לא חושבת שהוא פועל בצורה דיקטטורית.. נשמע שהוא עומד על מה שהוא אמר בצורה נעימה ומאמין בילד
אבל לא זו הנקודה. הוא מדבר על עצם חוסר ההקשבה ולא על רמת החשיבות של הבקשה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
לא קראתי את כל התגובות, מניחה שניתנו כאן הרבה רעיונות איך להגיב בשעת מעשה.
רציתי להגיב מתוך מקום של ראייה רחבה ולא רק נקודתית.
כדי שילד יתנהג בצורה מכובדת ומכבדת, עלינו לתת לו מודלינג, דוגמה, להתנהגות מכבדת.
התנהגות מכבדת לאורך זמן כלפיו תופנם בתוכו ותהפוך לחלק ממנו, בלי הרבה דיבורים ותוכחות.
לדעתי תגובה מכבדת לאמירה הלא מכובדת הנ"ל יכולה להיות שיחה מכבדת עם הילד - לא בשעת מעשה אלא בשעה נינוחה אחרת, שבה ההורה מגיע מתוך עמדה רגועה ונינוחה ולא שופטת כלל, במחשבה שהוא בא לתת לילד כלים לחיים ולא תוכחת מוסר.
בשיחה כזו הייתי מרחיבה עם הילד את המושג שהזכיר "אני לא חייב" ושואלת - כמובן בהתאם לגילו:
מה זה "חייב"? מי חייב? מתי חייבים? מתי לא חייבים?
יש לשער שבגיל הזה הוא בכלל לא מודע למשמעות המילים שאמר. הוא שמע אותן באיזשהו מקום וחזר עליהן בלי להתעמק במשמעות ובלי להתכוון להתחצף.
אפשר להסביר לו ולהדגים דברים שאנחנו חייבים ולא חייבים... אנחנו לא חייבים לשמוע למה שחבר אומר, אבל למה שאמא אומרת חייבים לשמוע...
אולי ביחד אפשר להגיע למסקנה שמה שהוא רצה לומר זה בכלל לא קשור למושג של "חיוב", אלא הוא רצה פשוט לומר שאין לו כוח, הוא באמצע משחק וקשה לו להפסיק... (ובינינו, לגיטימי להרגיש כך... כמו שהזכירו כאן זו לא דיקטטורה, ומותר לילדים להביע את הקושי שלהם).
כך נוכל לכוון אותו לתגובה יותר מדויקת, ואולי לנסות לראות מה יעזור לו כן לשמוע בקול אמא.
בשיחה כזו אני מרחיבה את ההתבוננות של הילד, נותנת לו כלים של מודעות ושל כישורי חיים, וגם יחס מכבד ומגדל.
שוב, הכי חשוב הוא המקום הרגשי שממנו אני פועלת - אם אני באה מתוך כבוד, מתוך סקרנות ורצון להקשיב לילד, המסר המכבד יועבר ויופנם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
קודם כל אני לא חושבת שהוא פועל בצורה דיקטטורית..
תקראי שוב מה כתבתי פה
אי אפשר על כל דבר קטן שאומרים לילד לעמוד על זה שיקיים כי זה נהיה דיקטטורה....
אבל @אלמוג מ....
הוא מדבר על עצם חוסר ההקשבה ולא על רמת החשיבות של הבקשה
שזה בעצם חוסר התייחסות לציווי הורים
אבל טוב, לא הבנתי ת' ההתעמקות הפילוסופית בענין הסמכות ושות':sick:
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
הוא מדבר על עצם חוסר ההקשבה ולא על רמת החשיבות של הבקשה
זה נכון. הילד לא באמת מבין מה חשוב, וברגע שהוא לא מקשיב, הוא מתרגל.
לדעתי הדיבור על מה היא סמכות לא ממש רלוונטי. המטרה מבחינתי, שהילד יתרגל לעשות כל מה שההורה מבקש. אם יש משהו שמרחיק אותו מהמטרה הזאת, צריך לטפל בו בהתאם לנסיבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
תקראי שוב מה כתבתי פה
כתבת שאי אפשר לעמוד על כל דבר כי זה נהיה דיקטטורה
אז רשמתי שעל אף שהוא כן עומד על כל דבר עדיין זה לא אומר שהוא פועל בצורה דיקטטורית..
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
כתבת שאי אפשר לעמוד על כל דבר כי זה נהיה דיקטטורה
אז רשמתי שעל אף שהוא כן עומד על כל דבר עדיין זה לא אומר שהוא פועל בצורה דיקטטורית..
ואני התכוונתי לכתוב שהוא כנראה עומד רק על מה שבאמת חשוב
כי אם עומדים על כך שהילד יאכל קודם ת'אורז ואחרי זה שעועית זה נהיה דיקטטורי...:D
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #55
ואני התכוונתי לכתוב שהוא כנראה עומד רק על מה שבאמת חשוב
כי אם עומדים על כך שהילד יאכל קודם ת'אורז ואחרי זה שעועית זה נהיה דיקטטורי...:D
יש דברים שלא ניתן לעמוד עליהם, ולכן לא כדאי לבקש משהו שלא ניתן לכפות לעשות אותו. (ולעמוד עם צינור האבסה ולהחדיר לו לגרון את האורז, זה כבר מעבר לדיקטטורה...)
ככלל, אני אישית מעדיף להמעיט עד למינימום את הבקשות, כי אחרת זה יוצר מצב, לא של דיקטטורה, אלא את משתי דרכים: או שאני אעמוד כל היום כמו תצפיתן ואחכה למילוי ההוראות, או שאתייאש וארגיל אותם לחוסר משמעת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אני פעם עבדתי בהוסטל של חינוך מיוחד, שדרך אגב למדתי ממנו הרבה לחיים
אחד המשפטים שאמרו לנו פעם מלווה אותי עד היום בחינוך ילדים:
עלינו לשים לב, לתת להם "מקסימום בחירה במינימום הגבלה"
כבר החלטת שהגיע הזמן לישון? - תני לו להחליט איזה פיג'מה ללבוש
החלטת לו איזה פיג'מה ללבוש? - תני לו להלביש לבד וכו'
ככה את גם מנהלת אותו וגם נותנת לו את הבחירה שמגיעה לו ביושר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
יש דברים שלא ניתן לעמוד עליהם, ולכן לא כדאי לבקש משהו שלא ניתן לכפות לעשות אותו. (ולעמוד עם צינור האבסה ולהחדיר לו לגרון את האורז, זה כבר מעבר לדיקטטורה...)
ככלל, אני אישית מעדיף להמעיט עד למינימום את הבקשות, כי אחרת זה יוצר מצב, לא של דיקטטורה, אלא את משתי דרכים: או שאני אעמוד כל היום כמו תצפיתן ואחכה למילוי ההוראות, או שאתייאש וארגיל אותם לחוסר משמעת.
סוג קצת של להלך על ביצים לא?
מעניין אותי מה יקרה למשל אם אמרת לבן שלך שייקח סוודר כי קר היום ואתה מגלה שהוא חזר בלי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
סוג קצת של להלך על ביצים לא?
מעניין אותי מה יקרה למשל אם אמרת לבן שלך שייקח סוודר כי קר היום ואתה מגלה שהוא חזר בלי?
לדעתי חינוך הוא כולו הליכה בין הטיפות. זה אף פעם לא בזרימה ולא מתוך הרגל. תמיד יש שינויים במצב הרוח ובסיטואציה, שדורשים התנהגות בהתאם. אנחנו בני אדם.
וזה מתקשר לדוגמא שנתתם. כי זה תלוי מאוד במצב של כמה קר היה, וכמה הילד רגיש לקור. אם ביקשתי שיקח, הוא יקח. אם הוא חזר בלי, אני לא אומר כלום. אולי אני אחבק ואגע לו באוזניים.. "לא היה לך קר ככה? מה אתה אומר. יש לך דם חם.." וחיוך.
זה קצת אוטופי, אני יודע, אבל זאת הגישה שלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
מה האמת - בתוכך פנימה, את אוהבת אותה?
יכול להיות כזה דבר את גם אהובת וגם עצבנית עכשיו - ואם תזכירי את זה לעצמך, זה גם יעבור אליה
איפה הבנת ממני שאי אפשר גם לאהוב וגם להתעצבן?

תקראי מה שעניתי כאן https://www.prog.co.il/threads/שאלה-בחינוך-חוצפה-של-ילדים.773541/post-10579653
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #60
קורה! בוודאי שקורה! מי שלא קורה לה שתצביע...


הכל מתחיל קודם כל אצלך בראש
כשאת - ברור לך שהילד לא עושה את מה שעושה בגלל שהוא רוצה להציק לך / רוצה להיות ילד רע / כיף לו להיות בעייתי וכו', את מבינה שמשהו אחר עומד מאחורי ההתנהגות המעצבנת שלו, זה בכלל לא נכנס לנישה של אוהבת / לא אוהבת.
אני אוהבת לאמן את עצמי להסתכל על זה כמו ילד שמתנהג בצורה כזו בגלל שכואב לו הראש, נניח.
את מסתכלת על זה לגמרי אחרת.
אז קודם כל, ברור שאת ממשיכה לאהוב אותו, נכון? מספיק שאת מרגישה את זה, וזה כן עובר, בטח שעובר. איך ילד לא ירגיש אם אמא מדברת מתוך אהבה או לא?
שנית, ברור עוד יותר שהתפקיד שלך בזמן הזה הוא לתת גבולות מאד ברורים דווקא בגלל שאת אוהבת. הוא מחכה לך ולגבולות הברורים שלך.
וגם אם את כועסת - כי נגמרה כבר הבטריה ואת לא מלאך, הילד מרגיש שאת יודעת שהוא לא רע, ולא עושה בדווקא.
ואם את חוששת שכעסת ממש ואולי הוא התבלבל - תמיד אפשר אח"כ, כמה שיותר מהר, לדבר איתו.
אני אומרת לילדים:
נכון אני מאד מאד אוהבת אתכם, אבל מה קורה כשאתם לא מתנהגים יפה? אני לא אוהבת אתכם? מה נראה לכם? ברור שאני אוהבת, אבל אני פחות יכולה להראות לכם את זה. בלב - אני עדיין אוהבת אתכם.
אגב, כשילד ממשיך בהתנהגות לא ראויה אחרי שאת מעירה שוב ושוב, אני אוהבת לשאול, גם ילד ממש קטן, למה אתה עושה את זה? ממקום של התעניינות בלי כעס בכלל, התשובות מרתקות ומלמדות!
נראה שלא הבנת מה כתבתי,
מציעה לך לקרוא שוב.

אין קשר לבין זה שאני אוהבת אותה, לבין זה שאני מחליטה לשדר לה את זה דווקא כשאני עצבנית.
תשדורת של אהבה צריכה לבוא כשרגועים ולא כשעכשיו אני עצבנית אז אני אגיד לה שאני אוהבת אותה.
ובזמנים רגועים, אפשר לדבר איתם ולהסביר גם על הזמנים שאמא כועסת , גם אז היא אוהבת.
אבל לא בשעת הכעס, ילדים בזמן כזה לא קונים את המסר הזה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה