דרוש מידע שאלה בשידוכים.

מצב
הנושא נעול.
לא אני
כל עולם המדע בערך
חוץ מגור וכו
מצד שני שמעתי למשל על הגרפולוג "נתן מושקוביץ" אאל"ט
שהוא מאבחן באופן יוצא דופן ....

כלומר ,לא ניתן לקבוע באופן מוחלט שאין בגרפולוגיה משהו
רק על סמך זה שזה לא מדעי...

יש כנראה מומחים שכן מצליחים
 
אתה טוען שגרפולוגיה לא תקף מבחינה מדעית
זה טיעון מעניין
אני מקווה ש @ליליאן תתייחס אליו

אפשר לחלק את זה ככה:

1. גרפולוגיה זה לא מדע.
זה בסדר. גם פסיכולוגיה ופילוסופיה הן לא.

2. בויקיפדיה מופיעים המחקקרים שנעשו ולא הצליחו להוכיח את אמיתות הגרפולוגיה.
אני לא עוסקת במחקר,
גם יכולה להגיד ששמעתי מכמה פסיגולוגים-גרפולוגים (גל הולך ועולה)
שפלא גדול איך בחרו תנאי מחקרים כ"כ לא מקצועיים ומיטיבים עם בתוצאות -
לדברים יש לחשוש לבחירה בכוונה של תנאים שלא יכשרו את המחקר.

אגב יש את הוועדה לגרםולוגיה מדעית שמריצה מחקרים מדעיים כמו שעושים בפסיכולוגיה.
לנכון ללפני 3 שנים, היו להם מעל 500 מוכחים מדעית)


זה פחות משנה לי,
כי בכל מקרה אסור לי ולעולם לא אעשה ניתוח למי שלא רוצה מרצונו החופשי.
אז אין לי מה לשכנע -
מי שרוצה מוזמן.
 
באוזני שמעתי שיחה ארוכה שהאשה מספרת שהציעו להם בחור יתום והגרפולוג אמר שזה לא השפיע כלל על הבחור
כמעט תלשתי את השערות
אין גבול לטמטום
אנשים היום מחפשים בטחון והם ישלמו למי שירגיע אותם
יועץ עסקי /רגשי/עופרת/באבאות במקום להתמודד ולהבין שהעולם זה הדבר הכי לא יציב שיש
 
אני לא קשור לאירוע ,סך הכל אני מיודד עם האב,והוא שיתף אותי בספק הזה...
לא נוח לי לכתוב את זה. אבל צד שמגלה חוסר אימון, יש כמה אופציות, למה זה.
משהו עורר את חשדם. (כי אין סיבה שמדובר בסתם אנשים פרנואידים) ואז, אין סיבה להמשיך קדימה.
אבל אולי, הם חוששים כי הם מכירים את התכשיט שלהם, שגם הוא לא נייר חלק, ועכשיו מה שנשאר להם לברר, מי יותר בעייתי ממי. החתן או הכלה...
 
לא נוח לי לכתוב את זה. אבל צד שמגלה חוסר אימון, יש כמה אופציות, למה זה.
משהו עורר את חשדם. (כי אין סיבה שמדובר בסתם אנשים פרנואידים) ואז, אין סיבה להמשיך קדימה.
אבל אולי, הם חוששים כי הם מכירים את התכשיט שלהם, שגם הוא לא נייר חלק, ועכשיו מה שנשאר להם לברר, מי יותר בעייתי ממי. החתן או הכלה...
לגבי מה שעורר את חשדם ,מהסיפורים יש מקום להסתפק...
אם כי זה רחוק מלהיות מוחלט.

אבל אני מסכים איתך,והתכשיט שלהם צריך להתפשר וחייב להתפשר
והאמת שגם את זה הם מבינים (ולכן לא שוללים על הסף)
הנקודה היא שהם הציבו גבול שהם לא מוכנים לעבור עליו
והוא "בעיה נפשית"
 
השאלה אם מעבר להבנה ש'התכשיט' שלהם לא מספיק 'נוצץ' הם גם הולכים לדווח את זה לצד השני.
או שמא גם הם במדיניות ההסתרות?
ואז- החששות שלהם מובנים- - -
 
מניסיון אישי- גרפולוג טוב יודע לנתח אופי מצוין
לא יודעת אם הוא יודע לנתח בעיות רגשיות/ נפשיות או לראות את העבר של הבן אדם.

היום אחרי שנשואים באושר, הרבה דברים מזכירים לי את מה שאמר הגרפולוג - פשוט קלע בול
בהצלחה והרבה תפילות שהשם יאיר את עיניהם
בסוף לא באמת אנחנו מחליטים.
 
מניסיון אישי- גרפולוג טוב יודע לנתח אופי מצוין
לא יודעת אם הוא יודע לנתח בעיות רגשיות/ נפשיות או לראות את העבר של הבן אדם.

היום אחרי שנשואים באושר, הרבה דברים מזכירים לי את מה שאמר הגרפולוג - פשוט קלע בול
בהצלחה והרבה תפילות שהשם יאיר את עיניהם
בסוף לא באמת אנחנו מחליטים.
חד משמעית, גרפולוגים טובים יודעים פעמים רבות לזהות פגיעות (מ. ולא רק...) שהאדם עבר וכדו'.
זה אף פעם לא מדויק ב-100% אבל נותן כיוונים לעבודה.
 
במקרה של חשש לרקע נפשי - הדבר הכי נכון הוא לברר אצל חברות האם היתה חסרה בלימודים/בעבודה בתקופה שנראה לכם שהיתה התפרצות?
מצטרפת להמלצה.
מכירה מישהי שעלתה על התמוטטות נפשית באמצעות שאלה כזו.
(ולא היה לה חשד מראש, היא תמיד שואלת את זה)
 
חד משמעית, גרפולוגים טובים יודעים פעמים רבות לזהות פגיעות (מ. ולא רק...) שהאדם עבר וכדו'.
זה אף פעם לא מדויק ב-100% אבל נותן כיוונים לעבודה.
האם האבחנה לדעתך תקפה גם לגבי בעיה נפשית?(בניגוד למה שאמרה לעיל @ליליאן )
כלומר האם גרפלוג טוב מנסיונך יודע לזהות כאלה?
האם אתה מכיר אישית מקרים שגרפולוג כלשהו זיהה?
אם כן אשמח לשמוע פרטים על מי הם.
 
מכיר מקרוב זוג שחיים היום באושר ועושר שהגרפולוג (מהמפורסמים) התריע שמדובר בשידוך נוראי

זה שוק של סחר בבני אדם נוראי וחסר אחריות
 
מכיר מקרוב זוג שחיים היום באושר ועושר שהגרפולוג (מהמפורסמים) התריע שמדובר בשידוך נוראי

זה שוק של סחר בבני אדם נוראי וחסר אחריות
אותי לימדו ש-"שתי יהודים ארבע דעות"

אבל אני מגלה שהרבה יותר....


זה הזוי איך בדף אחד יכולים להיות כל כך הרבה דעות סותרות,וכולם נאמרים בנחרצות יחסית....
 
באוזני שמעתי שיחה ארוכה שהאשה מספרת שהציעו להם בחור יתום והגרפולוג אמר שזה לא השפיע כלל על הבחור
כמעט תלשתי את השערות
אין גבול לטמטום
אני מתנצל על ההודעה הלא ממש קשורה,
למרות שאני מתאר לעצמי שהכותב לא התכוון באמת לתלוש לעצמו שערות בגלל אותה שיחת טלפון, אני רוצה להזכיר: לתלוש שערות כביטוי לצער זה משהו שמקורו מחוקות הגויים.
ואסור בלאו כאשר הוא על מת, וכאשר הוא על צער אחר הוא אסור בלי לאו.
וז"ל ספר החינוך (מצווה תס"ז): "ומכל מקום לפי הנראה מדברי רבותינו זכרונם לברכה שאין חיוב הלאו רק במתגודד על מת או על עבודה זרה, אבל המתגודד בלא טענה או מתוך כעס על ביתו שנפל או ספינתו שטבעה, אף על פי שהוא דבר נמאס ביותר ומכוער ואסור, אין חיוב הלאו על זה, עכ"ל.
תודה לכולם על הדיון המחכים.
 
גרפולוגיה היא לא מדע.
וברור שא''א להסתמך עליה באופן טוטאלי
אבל בהחלט היא כלי נוסף שאפשר להיעזר בו בבירורים בשידוכים.
כתוספת, לא לבד.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה