כללי שאלה למומחים באינדיזיין

  • הוסף לסימניות
  • #1
אם לא הגדרתי בפתיחת הקובץ primary text frame
איך אני יכולה לשנות את הגודל של כל השוליים של המסמך?
אם אני משנה את זה במאסטר זה משתנה בהכל אבל כל התיבות טקסט נשארות באותו גודל!

חייבים לפתוח קובץ חדש או לשנות הכל ידנית???!

תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
שאלת מליון הדולר

בדרך כלל אם אתה מגדיר את תיבת הטקסט מלכתחילה במאסטר ואתה לא משחק בגדלים שלו מחוץ למאסטר, אזי אם תקטין ותגדיל אותו במאסטר הוא יקטן ויגדל בכל העמודים

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אז זהו שלא הגדרתי מלכתחילה במאסטר!
יש עכשיו מה לעשות?
מה הדרך הכי פשוטה לשנות את הגדלים של כל תיבות הטקסט?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אם הטקסט משורשר
יש פיתרון, והוא: לבחור את כל הטקסט > לגזור > להגדיר במאסטר תיבת טקסט > לצאת לדף רגיל > ללחוץ ctrl+shift > לבחור את תיבת הטקסט > להדביק ולשרשר.

אם הטקסט לא משורשר יש לך עבודה :(
אבל עדיין כדאי במידה וכו התיבות באותו גודל. להגדיר תיבת טקסט במאסטר > לבחור את הטקסט שנמצא בתיבה הישנה > לגזור > למחוק את התיבה הישנה > לבחור את התיבה חדשה מהמאסטר עם ctrl+shift > להדביק.

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
תיבות הטקסט יכולות להשתנות כשמשנים במסטר!!!
אם את בגירסה CS5 ומטה,
יש בתפריט הלייאאוט - ליאאוט אג'סטמנט- לשים V בשורה הראשונה
ואז לשנות במסטר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אני בטוח שזה דבר ראשון שחייב מענה לכל מי שעימד ספר עם 2 טורים באינדיזיין ואני בטוח שיש סקריפט מושלם לזה מישהו יכול לכוון אותי איך עושים יישור TOP בכל התיבות טקסט של סיום פרק עם איזון טורים מדויק וחי גם אחרי שינוים בעימוד.
כלומר יש 2 בעיות באינדיזיין שבתג זה פשוט חלום וקל מאד:
א) איזון טורים מדויק אפילו אם יש בטור אחד 4 פסקאות ובטור השני 1 שייסתמו בשווה בדיוק.
ב) אחרי שהגדרתי במאסטרים יישור Justify וBalance Columns איך אני עושה שרק איפה שהטקסט נגמר באמצע העמוד דהיינו סוף פרק/סימן/ מאמר התיבות טקסט שם יעברו ליישור TOP [כדי שהמרווח בין השורות יהיה טבעי לפי הגדרות הגוף של המסמך].

עכשיו כמובן לפני שאני פותח אשכול אני בודק ומחפש איפה דיברו על זה לפניי, אכן מצאתי מקום אחד
https://www.prog.co.il/threads/עמוד-קצר-בסוף-פרק-ביישור-מלא-עם-הערות-שוליים-באינדיזיין.1055920/

שם הוא הכין סקריפט מאד יצירתי שמחפש כל עמוד קצר בסוף פרק ומצמצם את התיבה כך שהיישור לא ימתח את הטקסט עד למטה. מזהה עמודים לא מלאים בסוף פרק ומצמצם את התיבת טקסט לפי גודל הטקסט הסקריפט מזהה עמודים ריקים מחליף את התיבה להצמדה לקצה עליון TOP מקטין את התיבה לגודל הטקסט, ואח"כ שוב מחזיר לjustify.

הורדתי אותו והפעלתי אותו לכאורה יצא יפה מאד הבעיה מתחילה שא"א לשנות כלום אחרי שמפעילים את הסקריפט הזה כי אם אתה עושה שינוי הכי קטן אפילו מוחק end of paragraph אחד כל הסקריפט הלך לפח כי הוא סידר את כל התיבות טקסט במסמך לפי מה שהיה בזמנו וזה לא משתנה בצורה חייה לפי השינויים שאתה עושה אח"כ. דהיינו שא"א לשנות כלום אח"כ כי התיבות טקסט הוקטנו בהתאם למה שהיה.

בקיצור אני מחפש סקריפט חיי ונושם כמו גרפ סטייל שעושה את זה מישהו היה חייב להמציא סקריפט כזה זה חובה לעימוד 2 טורים
מישהו יכול להביא לי קישור לדבר כזה?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה