כללי שווי גרפיקה מתוך שווי מוצר---

  • הוסף לסימניות
  • #41
מה שידוע לי הוא כמו שכתבה Ariels.
זכויות על יצירה שנעשתה בידי עובד, שייכות למעביד.
וזכויות על יצירה שהוזמנה שייכות ליוצר, אלא אם כן סוכם אחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
נכתב ע"י אלי ויסברג;1028794:
מה שידוע לי הוא כמו שכתבה Ariels.
זכויות על יצירה שנעשתה בידי עובד, שייכות למעביד.
וזכויות על יצירה שהוזמנה שייכות ליוצר, אלא אם כן סוכם אחרת.

זכויות על העיצוב. לא על המוצר כולו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
לדוגמה, אם יש לקוח שמפיק לוח שנה עם פורמט ייחודי, או משהו בלתי סטנדרטי אחר
הרעיון שייך לו (אין זכויות יוצרים על רעיון אגב, עד שלא בא לידי ביצוע)
עכשיו הוא פנה למעצב שיכין לו את הגרפיקה.
זה לא הופך את המעצב לבעל המוצר, אלא רק נותן לו בלעדיות על העיצוב. מה שאומר שאם הלקוח החליט להוציא פורמט נוסף, של לוח שנה קצת אחר (לדוגמה, בשפה שונה, או לוח קיר במקום לוח שולחני), והוא רוצה עיצוב דומה- הוא לא יכול לעשות זאת מבלי לסכם עם המעצב, או לשלם לו על קבצים פתוחים וכד'.

או בדוגמה שאפרתה שאלה - ספר או עיתון - הזכויות של המעצב הן על העיצוב, ולא על התוכן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
נכתב ע"י דאלארס;1028854:
מה המשמעות של זה ואיך מפרקים את העיצוב מהמוצר?

תחשוב על מוצר שהעיצוב הוא רק המעטפת שלו.
אתר אינטרנט למשל. יזם מגיע עם רעיון ייחודי ומכירתי מאוד לאתר, והוא לוקח מעצבת שתעצב לו. לאחר מכן נוצרות נסיבות שבהן דנים מי בעל הזכויות באתר. האם למעצבת יש זכויות כלשהן על האתר עצמו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
נכתב ע"י naamah;1029266:
תחשוב על מוצר שהעיצוב הוא רק המעטפת שלו.
אתר אינטרנט למשל. יזם מגיע עם רעיון ייחודי ומכירתי מאוד לאתר, והוא לוקח מעצבת שתעצב לו. לאחר מכן נוצרות נסיבות שבהן דנים מי בעל הזכויות באתר. האם למעצבת יש זכויות כלשהן על האתר עצמו?

הנושא חשוב לי ולכן אני חופר :)
מה, לא כל מוצר בעולם עובד בשיטה הזאת? כל אריזה של מוצר עוצבה ע"י גרפיקאית אז היא שותפה למוצר?
חוץ מירקות ופרות בשווקים כל מוצר מזון, טואלטיקה,קוסמטיקה,צעצוע ומשחק אריזתו עוצבה ע"י מישהו, מה יש לו חלק במוצר?
ונקצין את זה, מעצבת פרילנסרית שעיצבה את השקית של במבה היא שותפה למוצר? היא תקבל אחוז מהמכירות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
נכתב ע"י דאלארס;1029365:
הנושא חשוב לי ולכן אני חופר :)
מה, לא כל מוצר בעולם עובד בשיטה הזאת? כל אריזה של מוצר עוצבה ע"י גרפיקאית אז היא שותפה למוצר?
חוץ מירקות ופרות בשווקים כל מוצר מזון, טואלטיקה,קוסמטיקה,צעצוע ומשחק אריזתו עוצבה ע"י מישהו, מה יש לו חלק במוצר?
ונקצין את זה, מעצבת פרילנסרית שעיצבה את השקית של במבה היא שותפה למוצר? היא תקבל אחוז מהמכירות?

בדיוק הפוך ממה שכתבת
המעצבת לא שותפה בשום צורה למוצר, לזכויות היוצרים עליו או לרווחים ממנו
(אם כן, אז הסטודנטית שעיצבה את הלוגו של נעלי נייק ב-50$ הייתה מיליארדרית)
מה שכן
יש לה זכויות על העיצוב שהכינה
כך שאם החברה מעוניינת לעשות בעיצוב שימוש מעבר למה שהוסכם
הם צריכים לבקש את אישורה\לשלם לה סכום נוסף\לקנות ממנה את קבצי המקור
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
תודה לכולם!!
הסתדרנו מעולה, אבל היה לי חשוב לדעת את החוק והמקובל אם תווצר בעיה.

תודות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
נכתב ע"י ariels;1029532:
בדיוק הפוך ממה שכתבת
המעצבת לא שותפה בשום צורה למוצר, לזכויות היוצרים עליו או לרווחים ממנו
(אם כן, אז הסטודנטית שעיצבה את הלוגו של נעלי נייק ב-50$ הייתה מיליארדרית)
מה שכן
יש לה זכויות על העיצוב שהכינה
כך שאם החברה מעוניינת לעשות בעיצוב שימוש מעבר למה שהוסכם
הם צריכים לבקש את אישורה\לשלם לה סכום נוסף\לקנות ממנה את קבצי המקור

את יודעת מה, בפעם הראשונה שאני מבין מה אתם רוצים (נכתב ברצינות)
אבל אני חושב ופועל 180 מעלות הפוך.
אצלנו מי שמעצב וקיבל את שכרו, נגמר הקשר שלו לעבודה. מחר באלי לשנות, להגדיל, להקטין ,לשלב את עיצוב במשהו אחר, זו זכותנו המלאה.
מתאים למעצב, סבבה לא מתאים בי בי....מעולם לא נתקלתי במישהו שעזב את העבודה אצלנו או שסירב לעשות עבודה פרילנסרית בגלל זה.

וסבתא שלי הייתה אומרת על זה "על ארט דירקטור לא יושבים שבעה" ילך, יבא אחר ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
אני חושבת שהכל נכון ולכן הכי חכם לסכם מלכתחילה.

ותודה לכל המגיבים!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה