מידע שימושי שו"ת בנושא מענק עבודה 2024 - עבור שנת 2023

" חוסר דיווחי 12"
מישהו יודע מה זה?
 
שאלה :
שמגישים את הבקשה צריך להצהיר שאני לא עובדת אצל קרוב משפחה.
מישהו יודע למה זה משנה אם אני עובדת אצל קרוב משפחה?
 
מישהו יודע למה זה משנה אם אני עובדת אצל קרוב משפחה?
מי שעובד אצל קרוב משפחה
לא זכאי לקבל מענק עבודה
(קרוב משפחה כמשמעותו בחוק- לא בן דוד למשל)
 
נשמח למענה מהמבינים בתחום / מנסיון
דמי לידה שהתקבל ב2023 בין הייתר גם על חודש אחד מ 2022
מחושב כולו כהכנסה ב 2023 או מחולק לפי החודשים ?
בתודה מראש
 
נשמח למענה מהמבינים בתחום / מנסיון
דמי לידה שהתקבל ב2023 בין הייתר גם על חודש אחד מ 2022
מחושב כולו כהכנסה ב 2023 או מחולק לפי החודשים ?
בתודה מראש
הסכום מביטוח לאומי מחושב בשנה שהתקבל התשלום
גם אישה שילדה ב1.2022 אבל ביקשה את הכסף רק ב3.2023 יחושב לה הסכום על 2023
לכן אישה שיולדת בסוף שנת מס צריכה לחשב האם שווה לה לבקש את הכסף מביטוח לאומי בשנת מס של הלידה או בשנה שאחריה
לפעמים אפשר לבקש ממס הכנסה לפצל את הכסף של ביטוח לאומי לפי חודשים
(לא ניסיתי בעצמי, ככה שמעתי)
 
כעיקרון רשות המיסים מחשבת את תשלום דמי הלידה לפי השנה בה הם ניתנו בפועל, ללא קשר לשאלה עבור איזה תקופה ניתנו דמי לידה אלו.
אולם בשנים האחרונות ניתנה האפשרות להגיש בקשה לפיצול דמי הלידה לפי התקופה עבורה ניתנו, ולא רק לפי מועד העברת הכסף,
להרחבה בנושא ראו את נוהל רשות המיסים פריסת הכנסות סעיף 7 העוסק בנושא בעניין תשלום מס הכנסה, אך הדבר נכון גם בכל הנוגע למענק עבודה.
יצויין, כי לפחות לפי הנוהל הדבר מצריך הגשת דו"ח שנתי.
 
מישהו יודע אם יקדימו את קבלת המענק בגלל החגים?

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ומנהל רשות המסים שי אהרונוביץ', הודיעו שהתשלום השני של מענק עבודה לשנת 2023 הוקדם וישולם כבר מחר, כשלושה שבועות לפני המועד הקבוע בחוק, על מנת לאפשר לציבור להיעזר בכספי המענק לרגל חגי תשרי. כ-210 אלף זכאים, שכירים ועצמאים, יוכלו לראות בחשבון הבנק שלהם את תשלומי המענק במהלך סוף השבוע הקרוב.
 
הסכום מביטוח לאומי מחושב בשנה שהתקבל התשלום
גם אישה שילדה ב1.2022 אבל ביקשה את הכסף רק ב3.2023 יחושב לה הסכום על 2023
לכן אישה שיולדת בסוף שנת מס צריכה לחשב האם שווה לה לבקש את הכסף מביטוח לאומי בשנת מס של הלידה או בשנה שאחריה
לפעמים אפשר לבקש ממס הכנסה לפצל את הכסף של ביטוח לאומי לפי חודשים
(לא ניסיתי בעצמי, ככה שמעתי)

כעיקרון רשות המיסים מחשבת את תשלום דמי הלידה לפי השנה בה הם ניתנו בפועל, ללא קשר לשאלה עבור איזה תקופה ניתנו דמי לידה אלו.
אולם בשנים האחרונות ניתנה האפשרות להגיש בקשה לפיצול דמי הלידה לפי התקופה עבורה ניתנו, ולא רק לפי מועד העברת הכסף,
להרחבה בנושא ראו את נוהל רשות המיסים פריסת הכנסות סעיף 7 העוסק בנושא בעניין תשלום מס הכנסה, אך הדבר נכון גם בכל הנוגע למענק עבודה.
יצויין, כי לפחות לפי הנוהל הדבר מצריך הגשת דו"ח שנתי.
ואם לפי חישוס סך ההכנסות זה מראה שכן פיצלו מלכתחילה
כלומר הורידו את הסכום ששיך לחודש בשנת 2022
אפשר לבקש לאחד ולחשב הכל ל2023 מה שיגרום למענק גבוה יותר ?
זה קביל ? וא"כ איך עושים את זה .?
תודה מראש על המענה
 
אם היה ילד אחד והוא נפטר בתוך השנת מס האם זכאיים למענק עבודה?
ואם כן, מה לכתוב לרשות המיסים?
תודה
 
ואם לפי חישוס סך ההכנסות זה מראה שכן פיצלו מלכתחילה
כלומר הורידו את הסכום ששיך לחודש בשנת 2022
אפשר לבקש לאחד ולחשב הכל ל2023 מה שיגרום למענק גבוה יותר ?
זה קביל ? וא"כ איך עושים את זה .?
תודה מראש על המענה
לא נראה לי שיש מצב שפיצלו מלכתחילה מעצמם
 
כי לפי החישוב של סה"כ משכורות מעסיק + דמי לידה
יוצא יותר ממה שהם כתבו במכתב שהרווחנו ב 2023
ראו את נוהל רשות המיסים פריסת הכנסות סעיף 7 העוסק בנושא, לפיו יש לכם לכאורה את הזכות לבחור איך זה יחושב, איך החישוב האוטמטי הוא לפי המועד בו הכסף ניתן בפועל.
ולפי הידוע לי גם בפועל הדברים מתנהלים כך, יתכן והסיבה לשינוי בסכום היא שונה, איני יודע.
אולי ר' @יהודה מילר ידע להחכים אותנו יותר מניסונו.
 
הגשת ערער רלוונטי ?
ראו את נוהל רשות המיסים פריסת הכנסות סעיף 7 העוסק בנושא, לפיו יש לכם לכאורה את הזכות לבחור איך זה יחושב, איך החישוב האוטמטי הוא לפי המועד בו הכסף ניתן בפועל.
ולפי הידוע לי גם בפועל הדברים מתנהלים כך, יתכן והסיבה לשינוי בסכום היא שונה, איני יודע.
אולי ר' @יהודה מילר ידע להחכים אותנו יותר מניסונו.
יתכן והסיבה לשינוי בסכום היא שונה,
כמו מה למשל ?
 
כעיקרון רשות המיסים מחשבת את תשלום דמי הלידה לפי השנה בה הם ניתנו בפועל, ללא קשר לשאלה עבור איזה תקופה ניתנו דמי לידה אלו.
אולם בשנים האחרונות ניתנה האפשרות להגיש בקשה לפיצול דמי הלידה לפי התקופה עבורה ניתנו, ולא רק לפי מועד העברת הכסף,
להרחבה בנושא ראו את נוהל רשות המיסים פריסת הכנסות סעיף 7 העוסק בנושא בעניין תשלום מס הכנסה, אך הדבר נכון גם בכל הנוגע למענק עבודה.
יצויין, כי לפחות לפי הנוהל הדבר מצריך הגשת דו"ח שנתי.
אפיזודה חמודה.
אחרי שכתבתי את זה אתמול כאן בפורום, פניתי ל'כל זכות' למה הם לא מעדכנים את זה בערך שיש להם על הנושא (ראו כאן).
היום קיבלתי מהם תגובה, שהם לא מצליחים להבין מה זה 'מענק עבודה' שאני מדבר עליו.
כאשר בטעות הם כיתבו לי התכתבות פנימית שלהם על הנושא
1727265106285.png
 
כן בהחלט.

אולי מעסיק שלא דיווח לרשות המיסים (קורה לפעמים), או כל טעות אחרת שיכולה להיות.
כידוע האפשרות לטעויות היא (כמעט) בלתי מוגבלת.
1 איך מגישים ערער
2 המעסיק דיווח
כל החלק שלא ברור איך חושב זה הדמי לידה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה