דרוש מידע שיש - גרניט או אבן קיסר?

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לכם ניסיון עם זה או עם זה?
מה המעלות והחסרונות בכל אחד מהם?
באבן קיסר יש יותר דוגמאות, זה מה שאנחנו יודעים. וגרניט אפשר להכשיר גם לבני אשכנז.
יש הבדל לגבי הנחת סירים חמים?

כל מידע יעזור.
תודה רבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
על גרניט אפשר להניח סירים חמים.
על אבן קיסר לא.
בכלל אבן קיסר הרבה יותר עדין מגרניט. וגם יותר זול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הגרניט עמיד בפני שריטות ודברים חמים, ואפילו ניתן לחתוך עליו והוא לא יישרט (לא מומלץ באופן קבוע, כי לא כדאי לנסות את זה...),
לעומת הקיסר שעמיד פחות בשריטות, ועלול להסדק באם מניחים עליו דברים חמים (אפילו פלטת שבת), וודאי שאמורים להשתמש בקרש חיתוך בלבד לחיתוכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש לי גרניט בערך 10שנים מצוין רק יותר יקר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
גרניט עמיד יותר, נגיש יותר לשימוש, קל בהרבה לניקוי ויקר יותר.
יש לו גם פחות דוגמאות, אבל אם מוצאים דוגמה שאוהבים אז לא זו הבעיה. יש להם בעיקר את הדגמים עם הרבה נימים כי זה הרי שיש אמיתי חצוב, יש כאלו שמאד אוהבים את זה ולוקחים אפילו בקיסר חיקוי של זה.
על קיסר בהרבה מקרים, אם הוא בהיר או חלק או אפילו כהה חלק צריך לשמור ולתחזק, צריך לעבוד אצלו במקום שהוא יעבוד אצלנו...
שמעתי שכרגע חברת קיסר עובדים על הארכת האחריות לכל החיים, לא יודעת מה זה אומר.
אם מתאים לכם במטבח צבע ביניים, לכו על משהו מדוגם כמה שיותר, בקיסר.
צריך לחשוב טוב טוב לפני שלוקחים קיסר בהיר וחלק.

יש גם חומרים חדשים קייסטון, קינגסטון ודומיהם, שהם גם עמידים בחום ובחיתוכי סכין, וגם עכשויים יותר. המחיר- יותר יקר מגרניט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יש לכם ניסיון עם זה או עם זה?
מה המעלות והחסרונות בכל אחד מהם?
באבן קיסר יש יותר דוגמאות, זה מה שאנחנו יודעים. וגרניט אפשר להכשיר גם לבני אשכנז.
יש הבדל לגבי הנחת סירים חמים?

כל מידע יעזור.
תודה רבה.
מה ההבדל בין בני אשכנז לספרד לגבי ההכשרה?
לפי מה שידוע לי אבן קיסר א"א להכשיר גם מפני שזה יכול להינזק מהמים החמים, ובדבר שיכול להיפסד חיישינן שלא מגעיל יפה, וגם מפני שזה לא אבן אלא תערובת עם דבק וא"א להכשירו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
גרניט עמיד יותר, נגיש יותר לשימוש, קל בהרבה לניקוי ויקר יותר.
הגרניט עמיד בפני שריטות ודברים חמים, ואפילו ניתן לחתוך עליו והוא לא יישרט (לא מומלץ באופן קבוע, כי לא כדאי לנסות את זה...),
לעומת הקיסר שעמיד פחות בשריטות, ועלול להסדק באם מניחים עליו דברים חמים (אפילו פלטת שבת), וודאי שאמורים להשתמש בקרש חיתוך בלבד לחיתוכים.
זה ממש לא מדוייק
אבן גרניט זה חומר טבעי לחלוטין ולכן עמיד בטמפרטורות גבוהות
מצד שני יש בו חורים טבעיים שממלאים אותם בתהליך הייצור בדבק מיוחד ועם השנים זה נוטה לקבל חריצים וחורים (לא מחיתוך)
לעומת אבן קיסר- שזה שילוב של חומרים טבעיים אגרגטים אבני קוורץ וכו שכובשים אותם יחד בתנור בלחץ בטמפרטורה מאד גבוהה -זה חומר משופר יותר
בגלל העיבוד בלחץ -נדיר שנהיה בזה חריצים וחורים רק אולי במצב של חיתוך בסכין חדה מאד בכח
עמידות הרבה יותר גבוהה לאורך שנים רק יש להזהר מלהניח סיר רותח ישירות על המשטח שלא יהיה כתם -לכן בד"כ עושים משטחים מרובעים מיוחדים לסירים ניידים שגם הם מאבן קיסר ואותם ניתן להחליף ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
זה ממש לא מדוייק
אבן גרניט זה חומר טבעי לחלוטין ולכן עמיד בטמפרטורות גבוהות
מצד שני יש בו חורים טבעיים שממלאים אותם בתהליך הייצור בדבק מיוחד ועם השנים זה נוטה לקבל חריצים וחורים (לא מחיתוך)
לעומת אבן קיסר- שזה שילוב של חומרים טבעיים אגרגטים אבני קוורץ וכו שכובשים אותם יחד בתנור בלחץ בטמפרטורה מאד גבוהה -זה חומר משופר יותר
בגלל העיבוד בלחץ -נדיר שנהיה בזה חריצים וחורים רק אולי במצב של חיתוך בסכין חדה מאד בכח
עמידות הרבה יותר גבוהה לאורך שנים רק יש להזהר מלהניח סיר רותח ישירות על המשטח שלא יהיה כתם -לכן בד"כ עושים משטחים מרובעים מיוחדים לסירים ניידים שגם הם מאבן קיסר ואותם ניתן להחליף ...
במציאות בשטח, אנשים שיש להם קיסר כהה ,מתלוננים על שריטות בגוון בהיר, לאו דוקא מסכין מאד חדה, מספיק סכין.
ואלה שיש להם את הבהירים עובדים הרבה על להוריד כתמים אפילו לא כתם מי יודע מה, כוס קפה שהכינו ונשפך קצת ולא ניגבו באותה שניה, בגרניט זה יורד בניגוב קל בקיסר ממש לא.
לכן מומלץ לקחת את הגווני ביניים וכמה שיותר מדוגם.

לי כרגע יש גרניט יותר מ20 שנה, אין שום חריצים וחורים, כנ"ל לאמי, לחמותי- 30 פלוס שנה.

ובמטבח החדש שלי לקחתי קיסר כברירת מחדל בגלל המחיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
להגיד שיש פחות דגמים של גרניט זו בדיחה. יש אינספור דגמים! זה מחצב, אבן שחתכו ישר מתוך האדמה כך שאין חתיכה דומה למשנה בדיוק ויש דגמים חדשים כל הזמן

אני בחרתי גרניט גם בגלל האיכות וההכשרה אבל בפירוש גם בגלל המראה

וגם בגרניט יש איכויות שונות, זה מחצב, יש עדינים יותר ויש "קשוחים". תלכו לחנות אמינה וייעצו לכם שם. למטבח צריך משהו עמיד (בשונה מחיפוי אמבטיה, למשל)

ככלל, ככל שהאבן כהה יותר ועם דוגמה קטנה יותר היא תהיה זולה יותר. יש את הגרניט שפעם היה סטנדרט, שחור עם נגיעות של אדום וקרם בדוגמה קטנטנה, הוא נמכר היום ב500 600 למטר והוא איכותי מאוד (ונחשב לא יפה ולא מודרני).
יש גרניט שהם יצירות אומנות בכל גווני הקשת והמחיר. גרניט שמאוד אהבתי אבל נשאר בגדר חלום היה שילוב של תכלת וקרם בדוגמה גלית גדולה. עלה כ4000 למטר

הפלוס של קיסר הוא האחידות והאפשרות להתאמה לכיור
אתה הולך לאולם תצוגה, רואה איך זה נראה ותקבל בדיוק את זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש גם חומרים חדשים קייסטון, קינגסטון ודומיהם, שהם גם עמידים בחום ובחיתוכי סכין, וגם עכשויים יותר. המחיר- יותר יקר מגרניט.

רק תיקון קטן:
הקייסטון זול יותר מגרניט ואפילו מאבן קיסר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
בקיצור, רובם אומרים שגרניט הוא חומר עדיף, אלא שהוא יותר יקר.
כמה זה גרניט נחמד למטר?
כי קיסר מסדרה 5000 קיבלנו ב-1250.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לנו יש גרניט (מטעמי הכשרה) במטבח חמץ וקיסר (לבן) במטבח פסח. אכן, לניקוי קיסר נדרש טיפול יותר מסיבי, אולי בגלל צבעו, אבל כשמדובר בשבועיים בשנה (בערך... שבוע לפני פסח ושבוע החג) זה לא נורא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לנו יש גרניט (מטעמי הכשרה) במטבח חמץ וקיסר (לבן) במטבח פסח. אכן, לניקוי קיסר נדרש טיפול יותר מסיבי, אולי בגלל צבעו, אבל כשמדובר בשבועיים בשנה (בערך... שבוע לפני פסח ושבוע החג) זה לא נורא.
כמה עלה הגרניט למטר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
זה סיפור מלפני 11 שנה - גם אילו זכרתי זה כבר לא רלוונטי... כמובן, יקר יותר מקיסר. (לכן במטבח פסח שמנו קיסר, בהנחה שיותר קל להישמר בפסח מהצורך להכשיר אותו, מה שאין כן כל השנה.)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #16
לנו יש קיסר בהיר, מזה כ-6 שנים. אני מאד מאוכזבת... כתמים לא יורדים, נשרט, בכמה מקומות בהם נדפק מסיר שנפל- נסדק ונשבר מעט... לו לא היה כרוך במחיר יקר (יש לי שטח גדול של שיש) ובלכלוך- הייתי מחליפה אותו לגרניט, כהה יותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לי יש גרניט 3 שנים, מרוצה מאוד. לא נסדק, נשרט וכו', מתנקה בקלות.
שילמתי 900 ש"ח למטר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
זה ממש לא מדוייק
אבן גרניט זה חומר טבעי לחלוטין ולכן עמיד בטמפרטורות גבוהות
מצד שני יש בו חורים טבעיים שממלאים אותם בתהליך הייצור בדבק מיוחד ועם השנים זה נוטה לקבל חריצים וחורים (לא מחיתוך)
לעומת אבן קיסר- שזה שילוב של חומרים טבעיים אגרגטים אבני קוורץ וכו שכובשים אותם יחד בתנור בלחץ בטמפרטורה מאד גבוהה -זה חומר משופר יותר
בגלל העיבוד בלחץ -נדיר שנהיה בזה חריצים וחורים רק אולי במצב של חיתוך בסכין חדה מאד בכח
עמידות הרבה יותר גבוהה לאורך שנים רק יש להזהר מלהניח סיר רותח ישירות על המשטח שלא יהיה כתם -לכן בד"כ עושים משטחים מרובעים מיוחדים לסירים ניידים שגם הם מאבן קיסר ואותם ניתן להחליף ...

בדיוק כך!
אם קונים אבן קיסר איכותי, המותקן בצורה מיקצועית
לפעמים זה עדיף מגרניט, שגם היא יש לה את הרגישות שלה.

וכבר ראיתי גרניט הנראית מפוצצת
ואבן קיסר שמכשירים אותו עם ברנער ולא קורה לו כלום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש לי קיסר שנתיים. מעייף אותי לשמור עליו משריטות ופגיעות, מחומרים חריפים. עם הסירים החמים מסתדרת.
כבר עכשיו יש לו נקודות בהירות (השיש כהה) מחפצים שפגעו בו, עם כל הזהירות.
למרות הכל, היות שאני לא סובלת דוגמת שיש, אני מקריבה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה