בשרי שיתוף | מתכון לצ'ולנט הנמכר בישיבה

  • הוסף לסימניות
  • #21
320 גרם טריאקי (כמעט חבילה של אוסם או קנור)
60 גרם צילי מתוק (קצת פחות מחצי כוס)
140 גרם צילי חריף (כוס)
60 גרם קטשופ (1/2 כוס)
זה רציני??
זה מה שאוכלים בטושלנט של ליל שישי??
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
שפו ענק!!
קונים ממך רק בישיבה איזו ישיבה?? :sne: או גם מחוצה לה?
כרגע (בערך - יש בודדים מבחוץ) רק מהישיבה ולא ממש מעוניין לשנות את זה
נשמח לכמות עבור משפחה של 9 נפשות תודה
קשה לי (אולי יום אחד) תנסו לחלק את הכמות ל3
בהצלחה (תעדכנו איך יצא)
אם אני לא מכין קישקע, האם זה ישנה כל הטעם של הטשונט?
לא חושב

זה רציני??
זה מה שאוכלים בטושלנט של ליל שישי??
אתה לא רוצה לדעת מה אתה אוכל בצ'ונט במעדניות (תאמין לי שבדקתי נתחיל ב3 מרגרינה שנמצאת 24 שעות על הפלטה וכלה בקולה או סוכר שרוף ועוד כל מיני....) זה הכי מעודן שיש וגם בסוף הרבה יותר טעים (מעדות של אחרים)

בתיאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
התעלפתי,
קטשופ?
זה משנה את הטעם?, למה לשים בשביל להוסיף צבע?
חוצמיזה המתכון נראה מדהים,
באמת נשמח למתכון למס' מועט יותר של נפשות.
אני לקחתי כ20 מתכונים ושילבתי לאט לאט
זה יצא הכי טוב
וזה ממש לא צבע
המתכון הזה הגיע אחרי 3 חודשים של ניסוי ותעייה
תמיד תוכלו לשחק גם ברכיבים
אם ירצו אני ישים גם מתכון של כבד קצוץ וקוגל תפו"א אבל בזה אן הרבה חידושים
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
התעלפתי,
קטשופ?
זה משנה את הטעם?, למה לשים בשביל להוסיף צבע?
חוצמיזה המתכון נראה מדהים, והצונט הרבה יותרר
באמת נשמח למתכון למס' מועט יותר של נפשות.
קטשופ? הכי קלאסי שיש...!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אצלינו החמין רגיל בלי קטשופ וצ'ילי....
בשר, גריסים, תפו"א, בטטה, שעועית, תבלינים
אבל הכי חשוב: דבש ויין.
אי אפשר לתאר את החמין משהו מטורף.
במידה ויש דבש ויין
למה יש צורך בבטטה - כנראה המטרה שלה למתיקות מסויימת?
לא כך?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מנצלת את האשכול,
מישהו שם אסאדו בחמין?
פשוט זה הבשר היחיד שיש כרגע בבית
להרתיח קודם או לצרוב?
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
מנצלת את האשכול,
מישהו שם אסאדו בחמין?
פשוט זה הבשר היחיד שיש כרגע בבית
להרתיח קודם או לצרוב?
תודה
6. בשר
בשר זאת סוגיה מאוד מעניינת, כי למרות חשיבותו הוא לא קריטי.
צ'ונט טוב צריך לעמוד בפני עצמו מבחינת טעמים, גם אם אין בו בשר.
למעשה כמעט כל בשר שמטופל כראוי, יכול להיות בשר מצויין לצ'ולנט.
אני כיום משתמש הרבה בנתחים של צלעות, חלק זול יחסית, ויוצא מעולה.
פלאנקן זה מצויין, 8 זה משובח. אוסובוקו זה ממש טוב, אפילו צוואר או מכסה ורד הצלע יוצאים מצויין.
אני אוהב להשתמש מידי פעם בשומן כבש, עצמות מוח, וסתם חלקים של כבש, ובינינו ממש בסוד - גם כרעי עוף יוצאים מעולה בצ'ולנט.
הבשר צריך סביבה תומכת כל הזמן, וזה אומר שהוא יושב עמוק במרכז הסיר, והמים מכסים אותו תמיד.
אני מעניק לבשר טיגון קצר בתחילת הבישול של הצ'ולנט, גורם לו להיות שחום ונאה (ולתהליכים כימיים שמפרישים חומרי טעם טובים מאוד) ואז מוציא אותו, ומטגן על גבי המשקע שלו, את הבצל.
לאחר הוספת המים והתיבול, אני מכניס אותו לסיר, ודואג שהוא ישאר עמוק בפנים, כך שירחץ באמבטיה נעימה למשך כל השבת.

*להוסיף את הבשר עדיף כגוש, לא חתיכות. למכירה אנחנו משתמשים ב 2 או ב 10, כמובן שאפשר גם יותר מובחרים, 8, אסאדו וכו....
צורבים את הבשר מכל הכיוונים.


*לקוח משני מתכונים שהתפרסמו כאן בעבר..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עוד מתכון קל להכנה, וטעים.

מעולה בהקפאה

אפשר להמיר קרם נוגט לקרם קפוצ'ינו, קרם חלבה, ממרח שוקולד איכותי וכדומיהם ואת השוקולד צ'יפס הלבן בחום

IMG_9944_1024x682.jpg
יש משהו בשובבות הלא מהוקצעת של השבלולים האלו שאני ממש אוהבת. אין אחד דומה למישנהו....


לבצק פריך:

500 גרם קמח

100 גרם אבקת סוכר

1 אבקת אפיה

200 גרם נטורינה רכה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1/4 כוס חלב סויה או מים



למילוי:

750 גרם קרם נוגט [אפשר להמיר בממרח שוקולד איכותי]
שוקולד צ'יפס לבן


לקישוט:

100 גרם שוקולד מריר מומס בכף שמן

100 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בכף שמן



מכינים בצק לא דביק. מערבבים יחד את כל רכיבי הבצק ומעבדים לבצק נעים ונוח ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים עוד קצת קמח.



עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים חצי מכמות הבצק על משטח מקומח ומורחים קרם נוגט בנדיבות. מפזרים שוקולד צ'יפס לבן. סוגרים לכרוכית ומקפיאים כחצי שעה. פורסים פרוסות ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחק האחד מהשני.

אופים ב 180 מעלות כ-20 דקות להשחמה.

מקררים



מזלפים שוקולד מריר ושוקולד לבן מומסים במעט שמן.
IMG_9945_682x1024.jpg

טיפ: נסו לחלק את הבצק ל-3-4 חלקים שווים ולרדד כל חלק לעלה דק. לסדר בשכבות בתבנית A4- בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק. אפיה ב 180 מעלות 25-30 דקות. לאחר התקררות פורסים לקוביות. אפשר לפזר למעלה אבקת סוכר.


הערה: אם בחרתם להכין בתבנית כעוגת שכבות- יש לדקור כל שכבת בצק במזלג במספר מקומות כדי למנוע התנפחות בשל כליאת אוויר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה