שכחו את הילד שלי!

  • פותח הנושא ts4
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #21
הבעיה היא לא הנהג, אלא הגננות!

זה לא האחריות של הנהג לדאוג לילדים.

צריך אחריות מלאה לגננות! וצריך לדרוש את זה, אם זה ברשת הגנים וכו'...

אצלנו אין כזה דבר "הגננת ירדה לפני" -

בכל גן - הגננת הולכת מהבית שלה לתחנה ראשונה

ויורדת בתחנה האחרונה!


זה חובה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
זה הסעה פרטית, בלי הגננת.
זה לא כמו אצלכם שהגן רחוק וכולם נוסעים ביחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י efrat1;1470431:
זה הסעה פרטית, בלי הגננת.
זה לא כמו אצלכם שהגן רחוק וכולם נוסעים ביחד.

אז זה באמת מקרה אחר...

באמת שמעתי הרבה סיפורים על ההסעות הפרטיות האלה...

אולי במקרה הזה יש צורך גם לשלם עבור מלווה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
כדאי גם לתרגל עם הילד מה עושים במקרה כזה- ילד בן 4.5 הוא די גדול. צריך ללמד אותו שלא מספיק לבכות אלא לדפוק ולמשוך תשומת לב של עוברים ושבים
לפי הידוע לי גם בהסעות פרטיות יש מלוה ובעיר מגורי המוסד או הרשת גנים הוא המממן של מלוה ולא הנהג, ומלוה ששוכח זה כבר ענין הרבה יותר חמור- כי זה כל תפקידו- לדאוג לבטיחות הילדים ולסרוק את הרכב. הנהג עסוק בלנסוע בזהירות וזה אמור לתפוס את כל תשומת ליבו- עצם זה שהנהג נוסע כל הזמן בלי מלוה- זה מסוכן גם לאיכות הנהיגה שלו. מילא חד פעמי פה ושם, אבל קבוע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
סתם שתדעו, גם עם מלווה יכולים לקרות סיפורים.
כמה וכמה סיפורים היו לי בחיידר של בני, ושם ההסעה מסודרת, ויש מלווה, והכל נעשה באכפתיות ובאחריות ולמרות הכל, כבר כמה פעמים קרה שהורידו את הילד במקום אחר, או לא הגיע או....

אבל כמובן שהמינימום ההכרחי הוא מלווה להסעה!!! לא שולחים ילד בהסעה בלי מלווה. זו סכנה, והנהג לבד לא יכול לקחת את האחריות גם לנסיעה וגם לשמירה על כל ילד וילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י בראש מילה;1470650:
אבל כמובן שהמינימום ההכרחי הוא מלווה להסעה!!! לא שולחים ילד בהסעה בלי מלווה. זו סכנה, והנהג לבד לא יכול לקחת את האחריות גם לנסיעה וגם לשמירה על כל ילד וילד.

לגמרי מסכימה איתך, רק צריכה שהנהג יסכים, אני מרגישה קצת שפוטה שלו. אין לי דרך אחרת לשלוח את הילד ונראה לי שגם הוא יודע מזה..
מצידו שאני אוציא את הילד מההסעה, כמובן שהוא יצטער על הכסף שהוא יפסיד אבל כנראה שזה שווה לו יותר מכאב ראש של מלווה קבועה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י tehia;1470826:
לגמרי מסכימה איתך, רק צריכה שהנהג יסכים, אני מרגישה קצת שפוטה שלו. אין לי דרך אחרת לשלוח את הילד ונראה לי שגם הוא יודע מזה..

זה בעיה לדווח על מקרה לשאר ההורים ולארגן תחליף?
אין נהגי הסעות נוספים?

אם הוא ירגיש שאת סגורה על כך שעליו להוכיח מעשית ברצינות כיצד דבר כזה לא יקרה שוב (הבטחה לא מספיקה),
זה יראה אחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מניסיון אישי אוכל לומר, שאין לסמוך על אף הסעה פרטית ללא מלווה צמוד (וגם עם מלווה אף פעם אי אפשר לדעת).
בעלי ליווה את הילדים של משפחת גרוס בהסעה פרטית לחיידר (אחיעזר בירושלים), והוא סיפר לי סיפורים מסמרי שיער על ההתעללות של הנהג בילדים התמימים, ועל מקרים שבהם הוא האיץ בהם להיכנס ואחד הילדים נפל ועוד ועוד...
שלא נדע- גם עם מלווה, רק ה' ישמור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י Shellykaz;1470831:
מניסיון אישי אוכל לומר, שאין לסמוך על אף הסעה פרטית ללא מלווה צמוד (וגם עם מלווה אף פעם אי אפשר לדעת).
בעלי ליווה את הילדים של משפחת גרוס בהסעה פרטית לחיידר (אחיעזר בירושלים), והוא סיפר לי סיפורים מסמרי שיער על ההתעללות של הנהג בילדים התמימים, ועל מקרים שבהם הוא האיץ בהם להיכנס ואחד הילדים נפל ועוד ועוד...
שלא נדע- גם עם מלווה, רק ה' ישמור.


איני מבינה, המלווה לא יכול לדאוג לכך שנהג ההסעות לא התעלל בילדים??? מה זה עוזר שהוא מספר את זה לאשתו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
שום דבר לא עוזר, רק תפילות!
הכל יכול לקרות עם כל סוג הסעה כולל מלווה, במקרה זה נשמע שהנהג מאוד בסדר בד"כ ואין איתו בעיות, אני לא כ"כ הייתי מפחדת לשלוח איתו הלאה כי הוא הרבה יותר יזהר מהיום, ולא כמו מי שזה עוד אף פעם לא קרה לו, לאסוף את כל ההורים ולגרום להחליף נהג - לא יעשה לכם טוב, כי מלגרום צער לשני (בושות, איבוד פרנסה וכד') לא מרוויחים!
מה שכן, צריך להיות עירניים מאוד, עד כמה שידינו משגת. והשאר - לסמוך על השותף השלישי.

אבל כמו שאמר כאן, יש לבדוק מה מצב הילד, אם הוא בטראומה מהמקרה או שבכלל לא הבין שיש כאן איזה בעיה, או שאולי בדיוק ישן כל הזמן ולא היה מודע לנעשה (אני מאחלת לך שאכן זה מה שהיה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
בעניין רכבים פרטיים- שמעתי על רעיון להשאיר את הפלאפון ליד הילד. אותו לא שוכחים לקחת:eek::cool::rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לא קראתי כאן את התגובות אבל אני חושבת שהדבר הנכון לעשות לקחת בעצמכם את הילד/ה

כן ואפילו לעשות שמיניות באוויר ... זה הילד שלכם!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מכווין שהבעיה היא בעיקר בבוקר- בדרך אל הגן ולא בחזור שאז את רואה אם הילד מגיע או לא, יש שני דברים שהייתי מציעה לך לעשות אם אין לך בררה אלא להמשיך לשלוח את הילד בהסעה. הם דורשים עקביות מצידך וזה קצת בילבול ראש אבל עדיף על כל דבר אחר חלילה..:

1. לדבר עם הגננת באופן אישי ולספר לה את הסיפור הזה. בעקבות כך, לסכם איתה שבכל פעם שהילד לא מגיע או מאחר לגן את מתקשרת אליה. אם קורה שהילד לא מגיע ולא התקשרת- שתתקשר אליך לשאול מה קרה.

2. לצלצל אל הנהג כל בוקר בשעה שהילד אמור להיות כבר בגן ולשאול האם הוריד אותו בגן. או לחילופין- לצלצל לגננת כל יום בבוקר ולשאול- האם הילד הגיע.

אם זו פעם ראשונה של הנהג ויש לכם כבר ניסיון איתו- הייתי ממשיכה לסמוך עליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אם היינו שולחים עם הנהג 5000$ לא היינו מתקשרים לשאול האם הם הגיעו ליעדם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
נכתב ע"י השראה;1471292:
2. לצלצל אל הנהג כל בוקר בשעה שהילד אמור להיות כבר בגן ולשאול האם הוריד אותו בגן. או לחילופין- לצלצל לגננת כל יום בבוקר ולשאול- האם הילד הגיע.

אז הוא באמת לא יענה לי יותר, גם כשהוא זמין..:eek:
אבל נתת לי יותר מכיוון למחשבה
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נכתב ע"י בנימין41;1471297:
אם היינו שולחים עם הנהג 5000$ לא היינו מתקשרים לשאול האם הם הגיעו ליעדם?
אם היינו שולחים בוקר בוקר, כבר היינו מתעייפים באיזשהו שלב.
אני הייתי מחכה באופן קבוע לבן שלי למטה, על המדרכה כדי לקבל אותו.
ואם היה איחור, הקפצתי את כל העולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י tehia;1471298:
אז הוא באמת לא יענה לי יותר, גם כשהוא זמין..:eek:
אבל נתת לי יותר מכיוון למחשבה
תודה!
למה שלא יענה?
לא בשביל זה יש פלאפון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
נכתב ע"י יעל א;1470384:
תהילה,
יש משהו הכי חשוב כרגע לכם כהורים-
הילד עבר טראומה לא פשוטה וכדאי לבדוק מה הוא חושב ומרגיש בקשר למה שהיה, אולי תתיעצו עם איש מקצוע.

צודקת 100%
לאחותי קרה כזה מקרה היא נשכחה בגיל קטן 5+ בהסעה למשך חצי שעה
ועד היום (היא כבר בת 17) היא לא שוכחת לו את זה וקשה מאד לסלוח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אני הייתי עדה למקרה כזה, שהסתיים בנס!!
יצאתי להתאוורר כמה דקות מהעבודה ברחבת החניה עמד טנדר פרטי, פתאום אני רואה תנועה בתוכו. אני מתקרבת וקוראת לעובדת שניה, יש שם ילד כבן 5 שנראה לא טוב ניסינו לסמן לו שיפתח חלון, ובינתיים אני שהכרתי את הנהג דהרתי לבנין ממול, קיפצתי 4 קומות (שבחיים לא הייתי מאמינה על עצמי אז.. פשוט ידעתי שזה יילך יותר מהר משאקרא לעזרה) חבטתי בדלת ביתו עד שהוא פתח מסדר את שערו מהשינה, ואני צועקת לו רועדת יש ילד באוטו שלך למטה, ורצתי בחזרה.
הוא רץ אחרי במדרגות וצועק אני מקווה שלא הזמנת משטרה, כבר פעם שניה שזה קורה לי...
נראה לי כל מילה מיותרת. הצטערתי שלא קראתי למשטרה.




הזהרתי את הנהלת החיידר שזו כבר פעם שניה שלו, הם עשו מה שעשו והוא היום נהג מונית.

ולידע: הילד נסע עם אח גדול כבן 10 !
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
נכתב ע"י mali;1472109:
אני הייתי עדה למקרה כזה, שהסתיים בנס!!
יצאתי להתאוורר כמה דקות מהעבודה ברחבת החניה עמד טנדר פרטי, פתאום אני רואה תנועה בתוכו. אני מתקרבת וקוראת לעובדת שניה, יש שם ילד כבן 5 שנראה לא טוב ניסינו לסמן לו שיפתח חלון, ובינתיים אני שהכרתי את הנהג דהרתי לבנין ממול, קיפצתי 4 קומות (שבחיים לא הייתי מאמינה על עצמי אז.. פשוט ידעתי שזה יילך יותר מהר משאקרא לעזרה) חבטתי בדלת ביתו עד שהוא פתח מסדר את שערו מהשינה, ואני צועקת לו רועדת יש ילד באוטו שלך למטה, ורצתי בחזרה.
הוא רץ אחרי במדרגות וצועק אני מקווה שלא הזמנת משטרה, כבר פעם שניה שזה קורה לי...
נראה לי כל מילה מיותרת. הצטערתי שלא קראתי למשטרה.




הזהרתי את הנהלת החיידר שזו כבר פעם שניה שלו, הם עשו מה שעשו והוא היום נהג מונית.

ולידע: הילד נסע עם אח גדול כבן 10 !

פשוט מזעזע! ה' ישמור!
ההורים אפילו לא מודעים לנס הגדול שארע לבנם...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום וברכה לכולם.
אשמח בבקשה לעזרתכם.
ברוך השם אנחנו הגענו לשלב שצריכים להכניס את הבת הבכורה שלנו לסמינר.

אנחנו ממש בבלבול ולא ממש יודעים מה לעשות.
מצד אחד אנחנו מאוד מרגישים שהבת שלנו יכולה להכנס לסמינרים הטובים בירושלים .
(היא התקבלה לישן )
היא ילדה מצוינת בצד הלימודי .
התעודה שלה הכל טוב מאוד בכל המקצועות.
האנגלית שלה ברמה גבוה יחסית לחברות שלה בחשבון כנל ממש מצוינת ברוך השם בכל ההקבצות היא א ברוך השם באמת מצוינת .

כמובן שיראת שמים ודעת תורה אצלינו בבית זה הבסיס להכל .

אז איפה ההתלבטות
אנחנו ספרדים
אנחנו אנשים עובדים.
ובעלי עשה צבא בגיל 20.
עשה ועושה מילואים כלוחם
הוא מפקד על מחלקה אוהב את החיילים שלו והם אוהבים אותו
ואנחנו בכללי בתפיסה שלנו לא קיצונים בכל הקשור לגיוס למי שלא לומד וכו. כמובן שאין שאלה ודעת תורה ומה שרבותנו פוסקים אנחנו עושים ונעשה ללא שאלות גם אם אנחנו לא מבינים בראש שלנו את דעת התורה
אומנם בעלי קובע עיתים לתורה בצורה הכי חזקה וברורה
כל יום משעה 5 בבוקר עד 8 .
ובערב משעה 18 וחצי עד כמעט 23:30
בשכונה שלנו ובכלל שהוא בבית ובעבודה לבוש שחור לבן חרדי כובע בשבת וכו
הוא עצמאי עם תואר
כנל אני בעלת תואר.

ובשיחה עם הרשמת שם שהיא מכירה אותנו באמת כחברה שלנו ושל המשפחה היא אמרה משהו שלא חשבנו עליו.
בגדול המסר הוא אתם הורסים את החיים של הילדה אם תכניסו אותה לסמינר הישן או בכלל לסגנון הסמינרים האלו.
אם כל הכבוד לכם הילדה שלכם לא גדלה בבית חרדי אברכי קלסי . והדבר הזה יבלוט .
בנוסף יגיעו שמועות למנהלת ולתלמידות מה שיעלה את הבת שלי לכוונת של המנהלת וזה בכלל עוד לפני שהבת שלי בטעות תגיד איזה משהו שקיבלה מהבית אבל זה לא הסגנון של הסמינר.
מה שיגרום ללא ספק ליותר מידי חיכוך מול המוסד והדבר הזה יעשה נזק לבת שלי.

היא המליצה לי בחום לחפש מקום אחר שהוא טוב אבל שאנחנו לא נבלוט שם בדברים כאלה ויוכלו להכיל את הבת שלכם.

בהתחלה התנגדתי ממש כי בהרגשה אנחנו מרגישים הכי שייכים לסמינר הישן .

אבל אחרי שנרגענו וחשבנו לעומק אולי זה נכון ולא כדאי להכניס את הילדה הטובה והמקסימה הזו למקום שיש מצב שלא יקבלו אותה כשווה בין שווים ?
א. אשמח מאוד לעצה / תובנה של מי שיכול. או בכלל מי שמבין אותי מניסיון
ב. שמענו על סמינר " יסודות" אשמח לדעת האם יש כאן הורים לתלמידות שם ?
ג. גם סמינר בית שרה בשכונת רמות בירושלים..אם אני מבינה נכון הוא שיך לסניף או משהו כזה.

ממש ממש ממש חשוב לי הסביבה וסגנון הבנות שיהיו טובות ומבתים של חינוך חזק ותורני

תודה רבה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה