כללי שמירה כPng מפוטושופ

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה יכולה להיות הסיבה שבקובץ ספציפי, לא מופיעה לי האפשרות של שמירה כPng?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
תשנו את מצב התמונה לRGB
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כנראה שהקובץ שאת עובדת עליו הוא בצבעי cmyk
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אה, נכון! ממש תודה!
אבל הקובץ מיועד להדפסה באופסט.
שמירה כPng - rgbלא תהווה בעיה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
תשמרי עותק ואת העותק תשני ל RGB ותשמרי ל PNG - תשמרי את המקור!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י גרפקליק;1073396:
תשמרי עותק ואת העותק תשני ל RGB ותשמרי ל PNG - תשמרי את המקור!
איך זה יעזור לה אם זה מיועד לאופסט?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י דאבל אימפקט;1073401:
איך זה יעזור לה אם זה מיועד לאופסט?

טיפה חשיבה....
את ה PNG היא לא צריכה לדפוס נכון? רק לשליחה למייל או להעלות לחוו"ד ומה השאלה שלך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בעיקרון, קובץ שעוצב בCMYK - גם אם ישנו את הפרופיל צבע לRGB. הוא לא ישתנה. אבל אם נעשה להיפך - הוא כן ישתנה.
והסיבה הפשוטה. עקומת הצבעים של RGB היא יותר גדולה מהעקומה של CMYK. אבל לא להיפך.

מקוה שהובנתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תודה לכולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י itzuvim;1073419:
בעיקרון, קובץ שעוצב בCMYK - גם אם ישנו את הפרופיל צבע לRGB. הוא לא ישתנה. אבל אם נעשה להיפך - הוא כן ישתנה.
והסיבה הפשוטה. עקומת הצבעים של RGB היא יותר גדולה מהעקומה של CMYK. אבל לא להיפך.

מקוה שהובנתי.

קודם כל זה לא מדוייק.
אמנם על פי רוב, יותר מורגשת הנפילה בהמרה מrgb לcmyk, אבל זאת יש לדעת כי
יש בcmyk ערכים שנמצאים מחוץ לספקטרום של rgb. כך שגם המרה מcmyk לrgb יכולה להביא לשינוי בצבע.
דבר שני - ערכי הצבע המתקבלים בהמרה לrgb הם לא "נקיים". ההמרה מלכלכת את ערכי הcmyk.
למה אני מתכוון?
-לדוגמה- קח צבע שעשוי מ50% ציאן, 100% צהוב ו50% שחור - צבע ירוק זית שייצא יפה ונקי בדפוס...
תמיר אותו לrgb וחזרה לcmyk, פתאום הוא מורכב מ67% ציאן, 33% מג'נטה, 100% צהוב ו20% שחור... צבע כזה הרבה יותר רגיש לסטיות בדפוס, והוא צפוי לצאת עכור.
או יותר גרוע -קח צבע k100% תמיר אותו לrgb וחזרה לcmyk ותקבל משהו כמו 75c 66m 62y 82k
שזה צבע מלוכלך מאוד בדפוס.

ככה שאם מכינים גרפיקה לדפוס, כדאי להיות ערניים לערכי הצבע המתאימים לדפוס ולא לעשות המרות מיותרות לrgb. ומה שעוד יותר ברור, זה שלא מגישים קובץ לrgb לדפוס פרוצס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י Shia;1073468:
קודם כל זה לא מדוייק.
אמנם על פי רוב, יותר מורגשת הנפילה בהמרה מrgb לcmyk, אבל זאת יש לדעת כי
יש בcmyk ערכים שנמצאים מחוץ לספקטרום של rgb. כך שגם המרה מcmyk לrgb יכולה להביא לשינוי בצבע.
דבר שני - ערכי הצבע המתקבלים בהמרה לrgb הם לא "נקיים". ההמרה מלכלכת את ערכי הcmyk.
למה אני מתכוון?
-לדוגמה- קח צבע שעשוי מ50% ציאן, 100% צהוב ו50% שחור - צבע ירוק זית שייצא יפה ונקי בדפוס...
תמיר אותו לrgb וחזרה לcmyk, פתאום הוא מורכב מ67% ציאן, 33% מג'נטה, 100% צהוב ו20% שחור... צבע כזה הרבה יותר רגיש לסטיות בדפוס, והוא צפוי לצאת עכור.
או יותר גרוע -קח צבע k100% תמיר אותו לrgb וחזרה לcmyk ותקבל משהו כמו 75c 66m 62y 82k
שזה צבע מלוכלך מאוד בדפוס.

ככה שאם מכינים גרפיקה לדפוס, כדאי להיות ערניים לערכי הצבע המתאימים לדפוס ולא לעשות המרות מיותרות לrgb. ומה שעוד יותר ברור, זה שלא מגישים קובץ לrgb לדפוס פרוצס.

דבריך צודקים בדפוס פרוצס, ובצבעים מסויימים.
אבל ברוב הצבעים אפילו בפרוצס. ובפרט בדיגיטלי - לא יראו הבדל משמעותי גם בצבעים הרגישים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י itzuvim;1073469:
דבריך צודקים בדפוס פרוצס, ובצבעים מסויימים.
אבל ברוב הצבעים אפילו בפרוצס. ובפרט בדיגיטלי - לא יראו הבדל משמעותי גם בצבעים הרגישים.

הדעה שלך בנושא לא משקפת את פרקטיקת העבודה המקצועית המומלצת.
הרגלים רשלניים כאלה הם מתכון לאכזבות ואי נעימויות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
שאלה נוספת בהקשר להבאה לדפוס-
בייבוא קובץ jpg לאינדיזיין, האם אני צריכה להמיר אותו מראש לcmyk (הדפסת אופסט)
או שיש אפשרות להגדיר בייצוא?
תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י blueberry;1078929:
שאלה נוספת בהקשר להבאה לדפוס-
בייבוא קובץ jpg לאינדיזיין, האם אני צריכה להמיר אותו מראש לcmyk (הדפסת אופסט)
או שיש אפשרות להגדיר בייצוא?
תודה רבה!

כשפותחים קובץ חדש באינד' [ובדיוק כך גם באילוס] יש צורך להגדיר מראש איזה פרופיל צבע יהיה הקובץ.
נניח שהגדרת CMYK

ואז כל תמונה שמיובא לתוך אינד', בין כקישור ובין בהטמעה. כשתעשו יצוא לPDF או כל פורמט אחר, הוא מיוצא כולל כל התמונות המקושרות לפרופיל של הקובץ המארח. כלומר CMYK.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
איך בודקים את זה אחרי שהקובץ פתוח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י blueberry;1078972:
איך בודקים את זה אחרי שהקובץ פתוח?

יש בתפריט FALE שורה בשביל זה. לא זוכר את שמו [ממש למטה]
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
איפה התפריט נמצא?
תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני חושבת שמצאתי את זה,
זה נמצא ב view-proof setup
נכון?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה