תופעה אצל ילדים

  • פותח הנושא skl
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
מי מכירה את התופעה שתינוק באזור גיל השנה
נופל ומקבל מכה בראש או בפנים מתחיל לבכות, ולאחר שניה מאבד את הנשימה לכמה שניות שנראה כמו נצח....ולאחר נשיפה על הפנים או נדנוד הוא חוזר לעצמו........חיוור כמו הקיר...
מבהיל מאד...

האם יש צורך לגשת לרופא??? מה עושים בכזה מצב??? ממה זה קורה???

תודה רבה לכל העונים והעוזרים......
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני למדתי בשיעור עזרה ראשונה שברגע שהילד עוצר את הנשימה- זה בעצם שהלשון חוסמת את הקנה.
ברגע שהילד יאבד את הכרתו, שריריו מתרפים גם הלשון נהיית רפויה, וכך האויר יכול להכנס והילד חוזר לנשום.
פעמים רבות, הילד נכנס למצב כזה מרצון למשוך תשומת לב. (הוא מתחיל מרצון, ואח"כ הוא כבר לא שולט על זה)
ולכן מה שצריך לעשות זה- להתעלם. ואפילו לצאת מהחדר.
כדי שהילד לא יראה שהוא משיג כך תשומת לב.
ו- הילד יחזור לעצמו בלי עזרה של נשיפה, צעקות, מכות וכד'

זה מה שלמדתי. אשמח לשמוע ולהחכים עוד בענין.

(אגב, ניסיתי אצלי- ועבד. וכן לא ראיתי שכאלו שהכו אותם, נערו אותם או צעקו להם - חזרו לעצמם מהר יותר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מוכר מאוד.
דבר ראשון רופא ילדים לשלילת בעיה בלב וחוסר ברזל.
אם הכל תקין להרים את הילד בלי להתרגש. להגיד לו בשיא הרוגע "תנשום... תנשום".
הכי חשוב להשאר רגועים ולא להתרגש.
מופיע בעיקר אצל ילדים רגישים במיוחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תודה על תגובתכם...

מה הקשר למחסור ברזל?
ומה הכוונה ילדים רגישים במיוחד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא יודעת מה הקשר. זה מה שאמרו לי לבדוק.

רגישים במיוחד זה ילדים שחווים דברים בעוצמה גבוהה. לדוגמא רעש מלחיץ ומפחיד אותם יותר מהסטנדרט ועוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מוכר מאד
חשוב לתמוך בילד שלא יפול,
היה לי ילד שהיה עושה את זה
היה עוצר את הנשימה ובסוף נופל מחוסר נשימה וחוטף מכה בראש
הייתי חייבת לרוץ לתפוס אותו שילא יפול..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מנסיון של פעמים רבות... אין מצב לעזוב את החדר כשהילד שלך מגלגל את העיניים ולעיתים גם מאפיר :(
אני צעקתי "די" ונשפתי בחוזקה לתוך הפה, עד שראיתי שהוא לוקח אויר וחוזר לעצמו.
והבשורה הטובה - באזור גיל 3 זה חלף עבר לו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני הייתי צורחת
"תנשמי" "תנשמי"
ומעיפה אותה לתוך המקפיא האויר הקר היה מחזיר אותה לנשימה.
תוך כדי שאני מספיקה למלמל חצי ספר תהילים
וגם היו כמה וכמה פעמים שחיכה לי כבר "הצלה" למטה..
אבל הוא חזר כלעומת שבא.
מה שכן זו תופעה שנעלמת עם הגיל..
גם לי אמרו בשעתו שמדובר בילדים יותר רגישים.
זה כפרת עוונות מושלמת עבורינו. לוקח כמה שעות להתאושש מהטראומה הזו לאמא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אוהו כמה שזה מוכר....
אני שמתי לב שזה קורה לילדים עם סף כאב נמוך. הם פשוט לא יכולים לסבול את הכאב אז הם מאבדים את הכרתם לכמה שניות (שנראות כנצח...)
לדעתי הם ממש לא עושים את זה בכוונה, וגם לא יכולים לשלוט על זה.
מה אפשר לעשות? לחכות שיגדלו. כמו שכתבה כאן מישהי בסביבות גיל שלוש זה עובר (אם כי בן השלוש וחצי שלי עדיין עושה את ההצגה הזו מדי פעם.)
מה אני עושה? נושפת על הפה והאף, שוטפת את הפנים עם מים וצורחתתת.
אחרי זה אנחנו עושים תחרות מי חיוור יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
קורה לי המון עם הילדים
בת ה4 שלי קבוע היתה מתעלפת מנפילה
וגם הקטן לא חסר לו..

אומרים שזה סוג של צומי... יעבור בע"ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש הבדל בין איבוד נשימה, לבין אורך נשימה ארוך במיוחד...
נשיפה עמוקה לתוך הפה מחייבת את הילד להפסיק לשאוף, ולהתחיל לנשוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
עובדתית אף אחד לא ניזוק מזה
במציאות אנו אכן מאוד נבהלים, וזה הסיבה שהם עושים זאת
שטיפה על הפנים במים קרים מבהילה אותם ומחזירה אותם לקרקע
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא להתיחס רק לבדוק שהוא לא נופל או משהו
אף ילד לא מת מזה שהוא עצר לעצמו את הנשימה
רק אחרי 4 דקות שלא נושמים המוח מתחיל למות
הילד חוזר לנשום אחרי דקה או שתיים לא יכל לקרות לו כלום
ואם נכנסים להיסטריה אז הוא מבין שההצגה עובדת וחוזר עליה שוב

מה שיכל לעזור זה לתת לו המון ברזל
אם יש לו ברזל גבוה הוא לא יכל להפסיק לנשום גם אם הוא רוצה
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא להתרגש!! ב99% מהמקרים זה נטו משיכת תשומת לב.
כשלילדי זה קרה, הייתי פשוט ממשיכה בענייני לגמרי כרגיל (מקסימום פוזלת לאיזור..) וצוחקת על כל ההיסטריה של הגיסות/סבתות/שכנות שצעקו לי "תנשמי לה בתוך הפה!! תזמיני אמבולנס! תרימי אותה! ת... ת... וכן הלאה.

התייחסות יתר גורמת לילד להבין שההצגה הזאת ממש מחברת אותו לאמא וכדאי לחזור עליה הרבה פעמים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה