תותים כשרים מחממות

  • הוסף לסימניות
  • #62
אף אחד לא משמיץ את הרב ויא - אני האחרון.
לרב ויא שליט"א אין מונופול על עולם החרקים ועל הפסקים הקשורים אליהם.
ועם כל הכבוד ויש כבוד, אין לרב ויא רוח הקודש לדעת מה עושים במפעל שהוא לא קשור אליו כלל כמו שהוא לא יודע מה את/ה מכניסים בצ'ונט שלכם.
עדיין אני מאמין שדברים אלו לא יצאו מפי הרב ויא, אלא שמועה שהתגלגלה לה ברח' ר"ע בבני ברק....
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #63
הרי בטלפון אחד אפשר לברר את זה, אבל מכיון שאני רוחש כבוד עצום לרב ויא אני לא יעשה דבר כזה, זה באמת בזיון, לשאול אותו: "הרב אמר כך"???
לכן, כמו שאני בקשר אישי וקרוב עם הרב רווח ובאתי להפריך את הדברים שנכתבו פה, יבואו מי שדברי הרב ויא חשובים לו יותר מכל רב אחר ויספר לנו מה הוא אמר לו.
אבל מכלי ראשון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
דבר אחד אני לא מבינה
איך זה שבאירופה התותים לא בעייתים? האם חרקי חוצלארץ מותרים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
כתבתי בטעות שהתותים ממשנת יוסף היו ללא תולעים, כך אכן חשבתי כשהזמנתי אותם, אך אתמול הם הגיעו ונוכחתי לראות שהם תותים רגילים, ידע הציבור ויזהר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
דבר אחד אני לא מבינה
איך זה שבאירופה התותים לא בעייתים? האם חרקי חוצלארץ מותרים?
מי אמר שהם לא בעייתיים, אולי פשוט אין מודעות.
כך למשל בארה"ב ראיתי מודעות על הנגיעות בתותים הרבה לפני שזה התפרסם לאיסור בארץ (שמחתי אז שבארץ אין את הבעיות האלו עם התותים...).
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
מעשה ברבי מפשיסחה ששלח את חסידיו לפונדק בכפר פלוני,
כשבאו לשם ביררו ושאלו את בעל הפונדק על כשרות המקום.
ענה להם: חסידים חסידים, לוואי ותבדקו את היוצא מפיכם כמו את הנכנס אליו...
כשחזרו לרבי וספרו לו את הקורות אותם נענה ואמר: לזה היתה כוונתי....
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
הרי בטלפון אחד אפשר לברר את זה, אבל מכיון שאני רוחש כבוד עצום לרב ויא אני לא יעשה דבר כזה, זה באמת בזיון, לשאול אותו: "הרב אמר כך"???
לכן, כמו שאני בקשר אישי וקרוב עם הרב רווח ובאתי להפריך את הדברים שנכתבו פה, יבואו מי שדברי הרב ויא חשובים לו יותר מכל רב אחר ויספר לנו מה הוא אמר לו.
אבל מכלי ראשון!
יש לי מצד אחד את הרב ויא שליט"א שקשה לי להאמין שהוא לא דובר אמת (אצלי זה כמעט מכלי ראשון) ומצד שני את אביחי בס שנובח שהכל שקר וקישקוש...
יסלח לי כבודו, הוא דיבר עם הרב רווח בעצמו על העניין? בדקתם? חקרתם?
אולי אתה הבן של הרב בעצמו עם אינטרסים (הגזמתי, אבל ברעיון:))?
מצטערת אבל אתם רק שוללים הכל בכל בצורה לא משכנעת בכלל
אני בכ"א ממש לא השכנעתי.
אשמח לקבל פרטים ליצור קשר עם הנוגעים בדבר ולברר בדיוק
"המוציא מחברו-עליו הראיה!"
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
"המוציא מחברו-עליו הראיה!"
מה הקשר?

הפירוש של מונח הלכתי זה הוא - מי שמוציא מחברו (כסף או טובין), כלומר מי שרוצה לקבל וטוען שחברו חייב לתת לו, הוא זה שצריך להביא ראיות שאכן מגיע לו.
מה אביחי ביקש להוציא ממך שהוא צריך להביא ראיות?

את רוצה לבדוק? בבקשה. מוזמנת.
את יכולה גם לשאול אותו (בנימוס ובלי התלהמות) מה הטלפון של הרב רווח ולשמוע ממנו.

הרבה בריאות
חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
כתבה בעיתון על התותים החדשים ללא צורך בבדיקה
 

קבצים מצורפים

  • תותים ללא תולעים בהשגחה המהודרת (1).pdf
    2.3 MB · צפיות: 164
  • הוסף לסימניות
  • #71
הילדים שלי לא יודעים טעמו של תות אורגינלי. אחרי שטעמתי את התות החדש - זה לא זה. איפה העסיסיים של פעם (מי שזוכר בבני ברק את 'צ'לוש שלשלות - עעעצ'ר שקל'.....)
אוייי התירס בקלחים....
מי יבין אותי....
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
ואצלנו כילדים לפני יותר מ 30 שנה לא אכלנו תירס בקלחים,
אמרו לנו שיש בעיות בדיקה,
ולא ברור איך אנשים קונים זאת
כשעברתי ליד חנות ירקות פשוט הסתכלתי על אלו שקונים 'רחמונס' לא יודעים מה אוכלים
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
יש לי מצד אחד את הרב ויא שליט"א שקשה לי להאמין שהוא לא דובר אמת (אצלי זה כמעט מכלי ראשון) ומצד שני את אביחי בס שנובח שהכל שקר וקישקוש...
יסלח לי כבודו, הוא דיבר עם הרב רווח בעצמו על העניין? בדקתם? חקרתם?
אולי אתה הבן של הרב בעצמו עם אינטרסים (הגזמתי, אבל ברעיון:))?
מצטערת אבל אתם רק שוללים הכל בכל בצורה לא משכנעת בכלל
אני בכ"א ממש לא השכנעתי.
אשמח לקבל פרטים ליצור קשר עם הנוגעים בדבר ולברר בדיוק
"המוציא מחברו-עליו הראיה!"
אני אשתדל בע"ה בפעם הבאה לא לנבוח, אולי קצת ליילל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
בחוברת שהעליתי, שם יש את פרטי המכון, אפשר להתקשר ולשאול כל מה שרוצים, גם לשאול אם הם מכירים איש אחד ששמו אביחי, ומה הקשר שלו עם הרב [אם בכלל..] ולספר שהוא נובח בפורום של פרוג
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אני מאירופה ופה מתירים לאחר השריה, שפשוף ושטיפה.
לפני שהתירו בדקו כמות מאוד גדולה...
לפעמים התותים טעימים ומתוקים ולפעמים ממש לא, כך שאני לא בטוחה שזה קשור בכלל לגידול המיוחד ולגבי הצבע מאכל אני לא חושבת שזה נכון כי התותים פה מכתימים לי מאוד את הקרש חיתוך והם ממש לא מגידול מיוחד ודווקא ככל שפחות עסיסי ככה פחות מכתים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
תותים של 'ראובן בדש ' ראויים וטובים לאכילה ?
צריך כשרות מיוחדת נוספת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אוייי התירס בקלחים....
מי יבין אותי....
אני אבין....
והבושה הגדולה?
לפני תקופה מכרו תירס בקלחים בחממות, קניתי ברוב התלהבות.
והילדים?
'איכס אבא, זה נתקע לי בשיניים....'
לכו תסבירו להם שזה חלק מהחויה...
מצאתי את עצמי כל הצהריים מכרסם גרגר אחרי גרגר בהנאה.
אני מרגיש ששרשרת הדורות נגדעה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
איפה אפשר לקנות את התותים האלו בירושלים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
איפה אפשר לקנות את התותים בירושלים?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה