תזונת תינוקות

  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח לדעת:
מאיזה גיל מתחילים מנת פירות/ירקות?
וכן ממתי ניתן לתת חלב פרה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
פירות או ירקות- מתחילים טעימות בגיל 4 חודשים ובגיל 6 חודשים התינוק כבר אמור להכיר תרכובות רבות ולאכול מנת ירק ומנת פרי כל יום
חלב פרה- מגיל שנה אבל מוצרי חלב אפשר גם קודם, בערך מ 7-8 חודשים
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מנת פירות/ירקות- אומרים שכדאי להתחיל לתת לטעום בגיל 5 חודשים בערך. במציאות הן בשלים לאכול מנה ממש באזור גיל חצי שנה- שבעה חודשים.
חלב פרה- מגיל שנה ואילך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
פירות / ירקות - 4 חודשים לפי הכללים......... (בילדותי נתנו לנו מגיל שבוע....)
חלב פרה - מגיל שנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אל תתני לו חלב פרה בכלל גם לא אחרי גיל שנה
זה לא חסר לו
אם הוא צמא שישתה מים
אם את רוצה לתת לו סידן תני לו טחינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י לאה ורחל;1491776:
אל תתני לו חלב פרה בכלל גם לא אחרי גיל שנה
זה לא חסר לו
אם הוא צמא שישתה מים
אם את רוצה לתת לו סידן תני לו טחינה

היא שואלת מה ההנחיות ולא המלצות נוספות...
באופן הרשמי חלב פרה זה מגיל 12 חודש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
באמת מעיין אותי לדעת, תמיד ידעתי שנותנים חלב פרה מגיל שנה, ומאז שאני קטנה מלמדים אותי שחלב זה בריא ומלא סידן
ומאז שהכרתי את פרוג התחלתי לשמוע אמהות שמתנגדות לחלב, למה? בגלל שיש לפעמים ילדים שרגישים לזה?
שואלת ברצינות במטרה להבין
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י sari93;1492741:
באמת מעיין אותי לדעת, תמיד ידעתי שנותנים חלב פרה מגיל שנה, ומאז שאני קטנה מלמדים אותי שחלב זה בריא ומלא סידן

את זה לימדו אותנו התזונאיות של תנובה:)

וברצינות חלב פרה נחשב למזון כבד, עתיר הורמונים, אומנם יש בו סידן אבל גם יש בו הרבה זרחן שמונע את ספיגת הסידן...
הוא נחשב לעושה ליחות וכתוצאה מזה: נזלות, דלקות אוזניים ושאר ירקות...
מניסיוני ניכר שיפור ניכר בעקבות הימנעות מחלב פרה.

אני לא אומר לך שילדי מעולם לא אכלו לבן, שתו שוקו, ונהנו מגבינה ושות' אבל בנורמה זה לא נמצא על השולחן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י sari93;1492754:

דווקא עם התזה הזאת במשפט כזה אני לא מסכימה, כי מי שיצר את הטבע הזה הוא ה' יתברך והוא עשה זאת בשביל האדם.

זאת אומרת יש הרבה שלא אוחזים מחלב פרה ואוחזים מחלב עיזים - טבע חלב העז לא נועד לגדי?

נכון שיש כל מיני שיטות צימחוניות, (אם מטעמי צער בעלי חיים, אם מטעמים אחרים)
אך ביהדות לא שללו (ולהיפך) תזונת עוף, בהמה, חלב ועוד. (אם כי אוחזים שחלב במקורות הכוונה חלב עיזים)

גם חלב פרה שלא נחשב טוב, הוא טוב לנשים בתקופת טרום הלידה, ולאנשים מבוגרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בגלל זה עשיתי פרצוף...
ותודה על התשובה
למדתי משהו חדש
רק קצת חבל, מה שהבן שלי (כמעט שנתיים) אוכל הכי טוב זה כל מוצרי החלב למיניהם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י sari93;1492777:
בגלל זה עשיתי פרצוף...
ותודה על התשובה
למדתי משהו חדש
רק קצת חבל, מה שהבן שלי (כמעט שנתיים) אוכל הכי טוב זה כל מוצרי החלב למיניהם...

אם הוא לא סובל מליחות, שיהנה!
ואל תקחי על עצמך נקיפות מצפון כי יש אי אלו ניקים בפרוג, (ותזונאים בעולם כולו:)) שחושבים אחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הסיבה היחידה שהמלצות משרד הבריאות הן לתת חלב פרה רק מגיל שנה, זה בגלל שהחלב דל בברזל ולכן לא יכול להחליף הנקה/תמ"ל.
ולכן מוצרי חלב אחרים כן אפשר (כי זה נוסף אבל לא מחליף)
בגיל שנה כשהתינוק אוכל מספיק אוכל מוצק עשיר בברזל, אפשר לעבור לחלב פרה
(חוץ מזה שזה יותר רגיש ואפשר לראות לפי היציאות של התינוק אם זה כבר מתאים לו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תודה לעונות הרבות,
אני פשוט מחכה שיהיה לי עוד אוכל לתת לקטנה שלי שחוץ מחלב אם (שאוב גם) לא מוכנה לטעום כלום,
היא פשוט מזהה את הריח של התמ"ל ולא מוכנה להכניס לפה,
אז בגיל 4 חודשים אפשר לתת גרבר/מרק או לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
את יכולה לנסות סימילאק, יש הרבה תינוקות שלא מוכנים מטרנה וסימילאק כן
אם ניסית והיא לא רוצה גם סימליאק, תנסי לתת לה תמ"ל בכפית, כמובן מוסמך בקורנפלור ברמת סמיכות שמתאימה לכפית. ככה עשיתי לביתי שלא הסכימה תמל בבקבוק וזה עבד טוב.
לא נראה לי שבגיל הזה היא תוכל להתבסס על ירקות/פירות, הם רק מתחילים טעימות וזה לא ארוחות מלאות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
התמ"ל הראשון שניסיתי היה סימילאק והיא נהייתה לי חיוורת וכמעט אפטית עד שהיא הצליחה להקיא והשתחרר לה והיא חזרה לעצמה,

ועוד שאלה, אם אתן לה מרק בבקבוק, לא כפית, היא לא תוכל לשבוע מזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בגיל 4 חודשים זה רק טעימות

מערכת העיכול שלה עוד לא בשלה למנה שלמה.
טעימות הכוונה כפית- לא חצי צלחת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י ניצן;1493049:
התמ"ל הראשון שניסיתי היה סימילאק והיא נהייתה לי חיוורת וכמעט אפטית עד שהיא הצליחה להקיא והשתחרר לה והיא חזרה לעצמה,

ועוד שאלה, אם אתן לה מרק בבקבוק, לא כפית, היא לא תוכל לשבוע מזה?

תתיעצי עם רופא ילדים אם כדאי לנסות פורמולה צמחית- איזומיל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אם את מתחילה לתת לה לטעום ירקות ופירות - בתוך שבועיים תוכלי לתת לה מנה אחת של פרי או ירק.
ילדי שקיבל החל מגיל 4 חדשים מנת פרי בכל יום (אצל המטפלת. היה לי קשה עם שאיבות) ב"ה הוא ילד בריא והתפתח כראוי... ואפילו למד לדרוש עוד עם ה"אהם" המתוק שהיה נוהם למול קופסת הגרבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מרק עוף וירקות טחון יכל לעוזר אני יודעת שיש ילדים שזה הציל אותם
תשאלי רופא או אחות כמה אפשר לתת בגיל שלה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה