תחושת נימוּל בכף היד

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה יכול לגרום לתחושת נימוּל בכף היד, במצב רגיל?
ההמוגלובין ו ה B12 סבירים.
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
חוסר נוזלים בדם - והדם סמיך יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י blueberry;665106:
מה יכול לגרום לתחושת נימוּל בכף היד, במצב רגיל?
ההמוגלובין ו ה B12 סבירים.
תודה.
מצטרפת לשאלה,
יום אחד הסתובבתי יום שלם עם יד רדומה :eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אחת משלל תופעות הלוואי של הריון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י נוי;665134:
אחת משלל תופעות הלוואי של הריון.
כן.. רק שהיא כתבה במצב רגיל.

שאני התלוננתי על כזה דבר אמרו לי ששווה לבדוק את זה אצל רופא שלפעמים זה בעיה אני יודעת. (בסוף לא בדקתי ועבר :()
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
חוסר במגנזיום יכול לגרום לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י ליקי;665152:
כן.. רק שהיא כתבה במצב רגיל.

שאני התלוננתי על כזה דבר אמרו לי ששווה לבדוק את זה אצל רופא שלפעמים זה בעיה אני יודעת. (בסוף לא בדקתי ועבר :()
טוב, לא הבנתי את ה"קוד" של מצב רגיל. ואם המטרה להפחיד - נימול עלול להראות על בעיה נוירולוגית, אולי מחלה עצבית, אוטואימונית ואולי... (לו היתה לי פה ליד אנציקלופדיה רפואית הייתי מאריכה את הרשימה לעידוד ההיסטריה;))
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
זה נגרם לפעמים מעבודה רבה, הם זה היד שאת מחזיקה איתה את העכבר במחשב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
כמו שכתבו, זה יכול להגרם מעבודה מאומצת עם העכבר (תסמונת התעלה הקרפלית) יש לשים לב שהיד לא תהיה באלכסון כלפי מעלה, לא כדאי להזניח את זה כי זה עלול להגיע לניתוח ל"ע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לפעמים זה נגרם גם מזרימת דם לקויה בעיקר
בגלל ישיבה ממושכת מול מחשב

[תגידו, למה אין הכרה במקצוע הגרפיקה כמסכן חיים
ולמה אין ביטוח לאומי ואחוזי נכות על כל הבעיות הרפואיות
הנלוות לעבודה מאומצת מול מחשב??? שלא לדבר על דלקות עיניים]
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יש צורך לעשות לעיתים קרובות התעמלות עם היד כדי להזרים את הדם, וגם אם העבודה היא במחשב, פשוט לקחת הפסקה כל 10 ד'
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הפחדתם אותי כהוגן!
איזה סוג רופא מטפל בבעיה כזאת? נורולוג?
רופא משפחה לא מצא את הבעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
דבר נוסף לנאמר לעיל שיכול לגרום לנימול בכף היד זה דווקא לחץ של חוליות הצוואר על העצב שיורד ממנו עד כף היד, לפעמים מחפשים את הבעיה ביד כשהיא בעצם בצוואר, מתח בצוואר ובשכמות יכול לרמוז שזה הכיוון , המתח הזה נוצר ברוב המקרים או מישיבה ממושכת ליד המחשב, או מקריאה במיטה או משניהם :) לרוב מי שמטפל בזה הוא אורטופד ואין מה להבהל :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אין מה לפחד, צריך פשוט מנוחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
שמעתי על מישהי שנותחה עקב בעיה זו.
אך אני התפטרתי מזה באמצעות דיקור סיני. שווה לנסות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תנסי לפנות לראומטולוג
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
חבר'ה, זה לא צחוק! לאחר 25 שנה על המחשב, בממוצע 12 שעות ביום, חטפתי נימול ביד ימין (ואני ימני) די חזק - והתברר שחטפתי אירוע מוחי. הניורולוג בחדר המיון חשב תחילה - לאחר ששאלני למקצועי - שאכן מדובר "רק" על לחץ על העצב וכד' אך הסי.טי הראה אחרת... מאז אני חצי מושבת... (וחטפתי עוד אירוע לפני חצי שנה). הכל תוצאה של עומסים. לימדו מבעל ניסיון (בעל כורחו). גרפיקה זה אכן מקצוע שוחק פיזית ונפשית. רק ה' עוזר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י חי זך;665985:
חבר'ה, זה לא צחוק! לאחר 25 שנה על המחשב, בממוצע 12 שעות ביום, חטפתי נימול ביד ימין (ואני ימני) די חזק - והתברר שחטפתי אירוע מוחי. הניורולוג בחדר המיון חשב תחילה - לאחר ששאלני למקצועי - שאכן מדובר "רק" על לחץ על העצב וכד' אך הסי.טי הראה אחרת... מאז אני חצי מושבת... (וחטפתי עוד אירוע לפני חצי שנה). הכל תוצאה של עומסים. לימדו מבעל ניסיון (בעל כורחו). גרפיקה זה אכן מקצוע שוחק פיזית ונפשית. רק ה' עוזר!
פעם הרגשתי יום שלם יד רדומה ובאמת הרופאה הפנתה אותי לביה"ח עם חשש לאירוע מוחי,
הלכתי למיון ושללו את זה ישר, חשבתי שסתם הרופאה נלחצה. לא האמנתי שזה באמת יכול להיות.
אז שיהיה לך רפואה שלימה במהרה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
תודה. אני ממליץ לגרפיקאים הותיקים ולחדשים: הלחץ בעמידה בלוח זמנים ו"הזימזומים"ליד האוזן מהלקוח העצבני, מהדפס וכיו"ב - לאורך הזמן "מחלחל" בפנים אצלנו ויום אחד -פתאום באמצע החיים - זה מתפרץ ואתה קורס (קיבלתי את האירוע שלי בגיל 46! ילד!). גם אם תהיה (כמוני) סבלן, סובלני, בעל "עור עבה", "עמיד ולא לחיץ" העצבים מתערערים אט-אט-אט עד ש...
קחו את הפרויקט בלי לחץ, ודאו שאתם מסוגלים באמת לעמוד בו (מבחינת זמן וכישורים), קיבעו לעצמכם (לא שהלקוח יקבע) לוח זמנים נוקשה בלי "להתברבר" ורוצו. צדקו חז"לנו שאמרו "תפסת מרובה - לא תפסת". עוד איך צדקו!
אלו שעובדים תחת בוס שרוצה לחטוף את כל העבודות - ונאלצים לעבוד במקביל על כמה פרויקטים גדולים ובגלל זה נאלצים להישאר שעות נוספות, אני בכל לב ממליץ להם לומר לפעמים לבוס "לא, אי אפשר ככה!" (כך אני עשיתי כמה וכמה פעמים כשזה כבר גבל בחוסר היגיון ואנושיות - ותתפלאו אבל זה עוזר והבוס "ירד לו האסימון" שהוא הגזים ואז או שאני אקרוס מעייפות או שיהיה "פקק" בתזרים העבודה).
העבודה הזו היא בסך הכל כייפית והיא אמורה להיות כזו וההשראה והדמיון שלנו יכולים לנסוק ולהתפתח, אתה מקבל שם טוב וזה מביא לקוחות, אבל אנו בסך הכל בני אדם ולא מחשבים שיכולים לעבוד רצוף 24 שעות. יש לנו גם. לרוב, אישה/בעל וילדים מאחור. כן, צריך לפרנס וטוב, בע"ה, אבל חוץ מ"כספומט" הם רוצים לראות בעל/אישה/אימא/אבא מתפקדים ולא טרוטי עיניים וחסרי סבלנות בגלל "היום המטורף" שעבר עליהם.
תחשבו על זה טוב-טוב. המשך חיים טובים (גם במקצוע).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה