תחליפי סוכר

  • הוסף לסימניות
  • #1
כמובן וכידוע שסוכר מזיק לבריאות.

הנידון פה הוא על התחליפים.
הבנתי שיש כמה סוגים של תחליפים, שחלקם אולי לא גורמים לעודף משקל, אך גורמים ר"ל בעיות אחרות.

שאלתי
איזה סוגי 'ממתיק' יש?
ומהם הסיכון בהשתמשות עם כל אחד מהם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הכי בריא והכי מומלץ הוא הספלנדה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש כאלה שממליצים על סטיוויה, נמכר כיום בנוזל ואבקה ע"י סוכרזית
אין לו את המתיקות המעיקה של הסוכרזית,והוא ככלל לא יותר מדי מתוק ,אבל הוא בלי יותר מדי טעם לוואי
סיכונים? אין לי מושג...
הספלנדה מבוסס על סוכרלוז והוא (כפי הידוע לי) הטעים שבכולם
יש גם ממתיקים מבוססי אספרטיים כמו equal שהוא מאוד טעים
סוכרזית כמובן, בנוזל היא די בסדר אבל קצת מעיקה
אספרטיים מתפרק בחום כך שלא מומלץ לבשל איתו (זה נהיה מר)
יש עוד כמה שמסתובבים בשוק 'כמו סוכר' ועוד דברים,
הכי טוב זה לבדוק עם דיאטנית/ תזונאית ולהתאים
אני מקווה שעזרתי קצת, מצטער על הכתיבה המבולגנת, זו השעה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ממתיקים שמבוססים על - אספרטיים או סכרין - לא מומלץ ולא בריא! (תופעות לוואי, נזק מצטבר וכדו') הסוכרזית הקלאסי לדוגמא מבוסס על אספרטיים.
ספלנדה, לפי מה שהסבירו לי, זה סוכר ששינו לו את ההרכב הכימי כך שהוא לא נספג בגוף, הטעם שלו הכי קרוב לסוכר.
כמו"כ ממתיקים ע"ב סוכרלוז ג"כ נחשבים בטוחים לשימוש.

מקווה שעזרתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הסטיוויה אכן בריא וטבעי (ככה אומרים) אבל כדי להגיע לרמת מתיקות סבירה צריך לשים ממנו ה-מ-ו-ן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לא ידוע לי שממתיקים מסוכרלוז מזיקים. יש כאלה שנמכרים במחירים מעולים, לא יוצא הרבה יותר יקר מסוכר. מה ההבדל בינם לבין ספלנדה או סטיוויה? אם מישהו יודע שיעדכן..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ספלנדה זה סוכר שעבר תהליך כימי שלא יהיו בו קלוריות גם הסוכרלוז כזה, אבל ברוב הממתיקים שכתוב עליהם שהם מסוכרלוז הם בד"כ לא רק הסוכרלוז והספלנדה הוא כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מתוך ויקיפדיה

רשימת ממתיקים מלאכותיים


  • אספרטם - ממתיק ללא טעם לוואי, המתאים בעיקר למשקאות קרים ולמוצרים שאינם דורשים בישול או חימום. נוצר בשנת 1965, מתיקותו פי 180 מסוכרוז.
  • סכרין - (ידוע גם בשם סוכרזית), נוצר בשנת 1879, מתיקותו פי 300 מסוכרוז.
  • ציקלמאט - פותח כתחליף לסכרין, אין לו טעם לוואי. נוצר בשנת 1937, מתיקותו פי 30-50 מסוכרוז.
  • אצסולפאם-K, נוצר בשנת 1967, מתיקותו פי 200 מסוכרוז.
  • סוכרלוז, נוצר בשנת 1976, מתיקותו פי 500-600 מסוכרוז.
  • מלטודקסטרין
רשימת תחליפים טבעיים


  • סטיביה - צמח תבלין נטול קלוריות (מתוק פי 10-15 מסוכר, אבקת הסטיביוזיד המופקת מהצמח מתוקה פי 200)‏[1]
  • סורביטול - ממתיק טבעי, שמתיקותו הינה 60% מסוכר, אך מכיל 2.4 קלוריות לגרם (לעומת 4 בסוכר). משמש בעיקר בתעשיית הממתקים.
  • מלטיטול - ממתיק טבעי שמתיקותו הינה 90% מסוכר, אך מכיל 2.1 קלוריות לגרם (לעומת 4 בסוכר).
  • אריתריטול
  • סירופ אגבה
מידע חלקי למדי אבל קצת עושה סדר
בנוסף לינק למאמר של ד"ר סדובסקי (אני לא נוקט דעה לגביו)
http://www.tevalife.com/article.asp?id=1298
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י סטודנטית;890933:
הסטיוויה אכן בריא וטבעי (ככה אומרים) אבל כדי להגיע לרמת מתיקות סבירה צריך לשים ממנו ה-מ-ו-ן!

אכן בריא, אך החכמה היא שאתה מתרגל לפחות מתוק.
כשהצטרכתי להתנזר מכל הסוכרים חוץ מסטיויה, פשוט למדתי להתרגל להרבה פחות מתוק וכשחייבים, אז קצת סטיויה (יש לו מעט טעם לואי)
כיום אני שותה תה ללא סוכר (למרות שאני יכולה) וכך יותר טעים לי!
אגב בעוגות שמתי מיץ תפוחים טבעי של BַD זו החברה היחידה ללא סוכר כלל!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הכי בריא להמתיק עם סיליאן טבעי (דבש תמרים טבעי) יש לו מתיקות מעודנת, וטוב לכל דבר כולל אפיה ובישול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא ידוע לי שממתיקים מסוכרלוז מזיקים. יש כאלה שנמכרים במחירים מעולים, לא יוצא הרבה יותר יקר מסוכר. מה ההבדל בינם לבין ספלנדה או סטיוויה? אם מישהו יודע שיעדכן..
מבקש לעדכן אותכם.
במשך המון זמן צרכתי את המוצר הזה.
כ20 שקיות ביום.
היו לי כאבי ראש נוראים.
בעיות ריכוז
כאבי מפרקים
דיכאון נוראי.
עצבות.
חרדות.
דופק לב מהיר.
לפני שבועיים חבר אמר לי שהוא שותה תה ללא סוכר וזה ממש טעים כשמתרגלים.
אמרתי לעצמי למה לא בוא ננסה.
ולפתע,,,נעלם הדיכאון, כאבי הראש, הריכוז...תשמעו תזרקו את זה מהבית.
סבלתי במשך 3 שנים הלכתי לנוירולוגים, אקג...ועוד .
תעשו חיפוש בגוגל תחת סוכרלוז תופעות לוואי ותגלו זאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אכן סוכרלוז יחסית הכי בסדר לעומת הסכרין והאספרטיים שמאוד מזיקים
אבל-
מי שחושב שיש בריאות בממתיקים טועה. למי שלא סכרתי, עדיף לצרוך מעט סוכר, לא בכמויות מוגזמות כמובן, מאשר להשתמש בממתיקים שהם רעל לגוף וגם שופכים אותם בכמויות כי חושבים שזה בסדר ויש אשלייה כאילו זה בריא
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מבקש לעדכן אותכם.
במשך המון זמן צרכתי את המוצר הזה.
כ20 שקיות ביום.
היו לי כאבי ראש נוראים.
בעיות ריכוז
כאבי מפרקים
דיכאון נוראי.
עצבות.
חרדות.
דופק לב מהיר.
לפני שבועיים חבר אמר לי שהוא שותה תה ללא סוכר וזה ממש טעים כשמתרגלים.
אמרתי לעצמי למה לא בוא ננסה.
ולפתע,,,נעלם הדיכאון, כאבי הראש, הריכוז...תשמעו תזרקו את זה מהבית.
סבלתי במשך 3 שנים הלכתי לנוירולוגים, אקג...ועוד .
תעשו חיפוש בגוגל תחת סוכרלוז תופעות לוואי ותגלו זאת.
מצטרפת!
בשנים האחרונות אני משתמשת בתחליפי סוכר, וסובלת מהמון בעיות רפואיות [מיגרנות, שיבושים בדופק הלב ועוד...]
לפני כשלושה שבועות החלטתי להפסיק עם התחליפים
מאז, בינתיים ב"ה היה שקט במיגרנות [והיה לי לפחות 2 מיגרנות לשבוע!!]
והדופק גם הוא מסודר ברוב הזמן, כמעט ולא קורה לי שיבושים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה