דרוש מידע תיאום מס עם קבלות תרומות

  • הוסף לסימניות
  • #1
בחודשים נובמבר דצמבר אפשר להגיש למס הכנסה בקשה להזדכות עבור תרומות במשכורת, בלי להגיש דוח שנתי.

מישהו עשה את זה בצורה מקוונת והצליח?

הם רוצים את הקבלות חתומות דיגיטלית, אבל מצד שני רוצים את הקבלות סרוקות בקובץ אחד.
כשאני מנסה למזג קבצי פידיאף רשום לי שהחתימות הדיגיטליות ימחקו.

מישהו עשה ויודע איך מתגברים על זה?

תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
איך עושים בצורה מקוונת?
יש לך לינק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
איך עושים בצורה מקוונת?
יש לך לינק?

כן, אבל צריך את כל הקבלות חתומות דיגיטלית, ובקובץ אחד. כשאני מנסה לעשות מיזוג קבצים התקנה זה מוריד את החתימות
אם יש לך יותר מתרומה אחת זה בעייתי

עוד מעט אחפש את ההסבר שקיבלתי ואעלה לפה, כולל הקישורים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה, כי שאלתי היום פקיד במס הכנסה ואמר לי שאני צריכה להגיע למקום
וזה מאוד משמעותי לי
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תודה, כי שאלתי היום פקיד במס הכנסה ואמר לי שאני צריכה להגיע למקום
וזה מאוד משמעותי לי
בגלל הקורונה הם מאפשרים לעשות את זה מקוון כאן.
אני קיבלתי ככה החזר מס (אבל לא בגין תרומות).
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בגלל הקורונה הם מאפשרים לעשות את זה מקוון כאן.
אני קיבלתי ככה החזר מס (אבל לא בגין תרומות).
אני רואה שאפשר דרך פה כמה קבצים,
משהו יודע אם זה מתאים גם לתרומת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
זה מה שקיבלתי.
מה שמצליח שיעדכן איך...

את התהליך ניתן לבצע רק בחודשים נובמבר דצמבר (על פי נוהל פנימי של רשות המיסים), אבל חייבים להגיש את האישור למעסיק לפני שהוא סוגר את משכורת דצמבר.
אם לא הספקתם לעדכן את האישור בשכר לפני משכורת דצמבר - אין מה לעשות מלבד הגשת דוח. (לא מאד מסובך...טופס 135)

צריך לסרוק את כל קבלות התרומות ביחד (ממוסדות מוכרים לסעיף 46) בקובץ אחד פורמט pdf
ותלוש שכר אחרון בפורמט pdf

עדיף להכין טבלה מרכזת באקסל של כל התרומות עם העמודות הבאות:
  • מספר סידורי
  • שם מוסד
  • סכום תרומה
  • תאריך תרומה
  • מספר קבלה
  • סכום זיכוי (35% מגובה התרומה)
ממלאים טופס 116 https://www.lavlaron.com/he/forms/use/fillform.aspx?formid=371 בצורה מקוונת. אפשר לחתום על הטופס בלי צורך להדפיס ואז לשמור כ - PDF.
שימו לב - אם אין לכם תיאום מס - מלאו רק את חלק ה בדף השני והתעלמו מחלק ד.
שימו לב למלא את כל הסיבות לנקודות זיכוי, כי האישור למעסיק כולל גם הנחיות לגבי נקודות הזיכוי שמגיעות לכם. זה חייב להיות תואם את טופס 101 התקף לפיו מתקבל השכר.

ממלאים פניה במפ"ל https://www.gov.il/apps/taxes/taxes/#/shelot-vetshuvot/he?pniyaPopUp=true&pniya=true
יש לבחור בתת נושא "הגשת בקשות להחזר מס" ובנושא ההודעה לרשום מודגש שישלחו את התאום למייל.
-תמלאו כתובת מייל ובגוף הפניה תבקשו לקבל את האישור למייל.

נדרש לצרף 4 קבצים:
  • טופס 116 מלא וחתום
  • קובץ תרומות (ואישורי מוסד)
  • טבלה מרכזת כ - PDF
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם,
אשמח לעזרת מי שמבין או נתקל במקרה דומה.

הגשתי דוח למס הכנסה על שנת 2019 ממש ביום האחרון שבו עוד ניתן להגיש, כדי לקבל החזר על תרומות
(עוד רגע תבינו למה זה חשוב).

להפתעתי, התברר שיש לי חוב מס על אותה שנה.
הסיבה: במהלך 2019 קיבלתי נקודת זיכוי נוספת באמצע השנה (על לימודים),
והמעסיק זיכה אותי רטרואקטיבית
אבל בדיעבד התברר שהזיכוי היה אמור להיות רק מאותו חודש והלאה,
ולא על החודשים הקודמים.
כתוצאה מכך נוצר חוב על כמה חודשים בתחילת השנה.

עד כאן – עוד אפשר להבין.

הבעיה:
מס הכנסה דורשים ממני גם ריבית והצמדה על 5 שנים אחורה,
למרות שבפועל החוב עצמו נוצר רק עכשיו, עם הגשת הדוח לפני שבוע.

ניסיתי להסביר להם:

  • שלא הייתה לי שום דרך לדעת על החוב קודם
  • שלא נשלחה דרישה במשך כל השנים
  • ושהחוב נולד רק בעקבות הדוח שהוגש עכשיו

אבל הם טוענים:

  • שלא ניתן “לפתוח תיקים” משנת 2019
  • ושהתוספת היא “רק הצמדה”,
    למרות שבשומה כתוב במפורש ריבית והצמדה

אשמח מאוד לשמוע:

  • האם מישהו נתקל במקרה דומה
  • האם ניתן לבטל או להפחית את הריבית
  • ואם כן – מה הדרך הנכונה לעשות זאת

תודה רבה מראש לכל מי שיכול לעזור

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה