תיווך מתנדבות לעזרה

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום לכן כל נשות ישראל היקרות!
אחרי שישבנו והעמקנו בנושא הגענו למסקנה שכמעט כל בית בישראל זקוק להושטת יד בשנות גידול הילדים
השטף של החיים הלידות, העבודה.. מוציאים מאיתנו, האמהות כל כך הרבה כוחות
ואם רק היתה עוד יד שתעזור ותקל מעליך... כמובן ללא תמורה כי גם ככה את לחוצה בעניין..
אז אנחנו מרימות את הכפפה!
לקחנו זאת על עצמנו אני ואחותי ואנו מעוניינות לעשות זאת לש"ש ובעילום שם וללא שום כוונת רווח!
רק כדי שזה יצא לפועל ברצינות אנו צריכות קצת את העזרה שלכן...

אנחנו פותחות סוג של "משרד תיווך"
כל משפחה יכולה לקבל עזרה! גם אלה שגומרים בכבוד את החודש
מספיק שהאמא היקרה לא מצליחה להשתלט על הכביסות/כלים/בישולים

זה יעבוד ככה:
יש נערות/נשים צדיקות שיש להם קצת זמן לעשות חסד אמיתי "נאמנות"
ויש את המשפחות שזקוקות לעזרה (וזה לא בושה!!!)
אנחנו פשוט נתווך בינהן.
את זקוקה לעזרה? קודם כל את צריכה להרשם למאגר (אל תתבישי!). תתקשרי.
ואנו נעשה הכל כדי למצוא לך מישהי צדיקה שתיהיה לך לעזר.
אין לנו כרגע תקציב אפילו לא לפרסום.
באיזה עיר/אזור? זה תלוי בך! את יכולה להיות שותפה פעילה!
ואם נתקדם אח"כ ויהיו תרומות נוכל גם לשלם קצת למתנדבות/לפרסם/לצ'פר..

לא התחלנו כלום רק יש לנו המון רצון ואנרגיות!
איך יתקדם? נראה מה תגיבו לי.

אשמח שתעברנה זאת הלאה גם למי שהיא ללא חיבור לאינטרנט

*הנאמנות והמשפחות יכנסו למאגר אחרי ברור אמינות

אני פורשת מהמחשב כרגע. אשמח להגיע יותר מאוחר ולראות שיש מתלהבים.. :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אין ספק שמדובר ביוזמה חשובה ומבורכת מאוד, וכמובן עם המון זכויות!!!
רציתי להעביר את זה בווטסאפ אבל אז שמתי לב שאין פרטים ליצירת קשר..
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כל הכבוד לכן!
לענ"ד כן צריך לתת קדימות למשפחות עם קושי כלכלי, למשל משפחות אברכיות.
משפחות אמידות יותר פחות צולעות כשיש לאמא קושי ארגוני/תפקודי. משפחות עניות ממש טובעות בתוכו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
רעיון מדהים. זה בטוח.
איזה אנשים צדיקים יש בעמ"י. זה באמת מרגש.
רעיונות יעול קטנים:
קצת קשה לי להאמין שיש מספיק בנות שילכו מיוזמתן לעשות כלים וכביסה בבית אחר ביחס לכמות הבתים מלאי הפיצקלאך שיצטרכו את זה.
ולכן אולי כדאי לכן לסנן בינתיים את המקבלות עזרה ולשים בעדיפות ראשונה נשים לפני ואחרי לידה
ורק אם ישאר מתנדבות [אמן] שאר הנשים תקבלנה.
ועוד רעיון, אם תעלי לפה קובץ וורד [עם כל הפרטים וטלפון להתקשרות] לתליה בתיכונים ובתי"ס אני מאמינה שזה יעשה הרבה פרסום. כי אני מצידי בכיף להדפיס 10 עותקים ולתת לבנות בגילאי כיתה ט' [ומעלה או מה שתחליטו] -לתלות. וכן אוכל להפיץ את זה בקבוצת מייל שכונתית וכן הלאה.
בכל אופן-
מצדיעה לכן - על עצם היוזמה
ומחזיקה לכן אצבעות-שזה אכן יצליח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
התפעלות.
מגומלות חסדים טהורות, שמחפשות לעשות לא מה שקל ולא מה שזמין, אלא מה שעוזר באמת.
עבודה שוטפת שלא נגמרת אף פעם, וחסד שאי אפשר "לסיים אותו בהצלחה" כי אין לו גבולות.
תחזקנה ידיכן.
אמנם כאחת מהצד הזה אני מתקשה לדמיין מאיפה יגיעו כל כך הרבה ידיים עובדות ועוזרות, בתשלום או שלא בתשלום נלאיתי מלהשיג!!! אך אולי בצורה המאורגנת שלכן, תצליחו להגיע לאותן שיכולות ורוצות. לו יהי!
יהי רצון, שמחשבה כל כך טובה- הקב"ה יהפכה למעשה בקלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
עליכן נאמר: "פתחו לי פתח כחודה של מחט, ואני אפתח לכם כפתחו של אולם"
יישר כוחכן!!
עלנה והצלחנה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כדאי לך לנסות ליצור שיתוף פעולה עם תכנית "חסד בקהילה" הפועלת בתיכונים רבים בארץ, והיא למעשה תכנית חובה לבגרות (מעורבות חברתית).
במסגרת התכנית הבנות נדרשות לבצע שעות התנדבות במסגרות שונות.
יש תנאים ומגבלות, שעלולות אולי להקשות על יצירת החיבור (חובה להתנדב רק במקום עם ביטוח למשל) אבל אולי תמצאי דרך ליישם את זה (ארגון גג שיקח על עצמו את הפן הטכני נניח?) ולהרים את הפרויקט המבורך.
בהצלחה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כדאי לך לנסות ליצור שיתוף פעולה עם תכנית "חסד בקהילה" הפועלת בתיכונים רבים בארץ, והיא למעשה תכנית חובה לבגרות (מעורבות חברתית).
במסגרת התכנית הבנות נדרשות לבצע שעות התנדבות במסגרות שונות.
יש תנאים ומגבלות, שעלולות אולי להקשות על יצירת החיבור (חובה להתנדב רק במקום עם ביטוח למשל) אבל אולי תמצאי דרך ליישם את זה (ארגון גג שיקח על עצמו את הפן הטכני נניח?) ולהרים את הפרויקט המבורך.
בהצלחה!!
אבל תלמיד מבוטח 24/7 בביטוח תלמידים עד כמה שידוע לי
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
סליחה שאני קצת קצת משבית שמחות < ואני הכי בעד היוזמה <מצורך עצמי>> המצב היום לא פשוט לשלוח בנות לעזור בבתים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים..................
כולם מבינים על מה אני מדבר..
זה חייב להיות בכל איזור מישהו שמכיר אישית את הנצרכים ברמת היכרות מאוד גבוהה שחלילה לא נבכה אחר כך על הרעיון המדהים בפני עצמו
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
סליחה שאני קצת קצת משבית שמחות < ואני הכי בעד היוזמה <מצורך עצמי>> המצב היום לא פשוט לשלוח בנות לעזור בבתים שאנחנו לא מכירים ולא יודעים..................
כולם מבינים על מה אני מדבר..
זה חייב להיות בכל איזור מישהו שמכיר אישית את הנצרכים ברמת היכרות מאוד גבוהה שחלילה לא נבכה אחר כך על הרעיון המדהים בפני עצמו
תפסת לי את המילים מהפה.

אני לא הייתי מרשה לבת שלי ללכת לבתים לעזור, לצערי הרב. באמת חבל, אבל לדעתי זה מסוכן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
ברור שצריך לבדוק את המשפחה לפני ששולחים לשם בנות אבל החסד הוא עצום!
אני ילדתי את השלישית שלי כשהגדולה היתה בת שנה ועשרה חודשים, חפשנו עזרה בכל מקום ולא מצאנו וזה עוד בבני ברק, (גם השכנים לא טרחו להציע עזרה חוץ מאחת שהיתה גם חודשיים אחרי לידה והיתה לוקחת לי לפעמים את הגדולה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ברור שצריך לבדוק את המשפחה לפני ששולחים לשם בנות אבל החסד הוא עצום!
אני ילדתי את השלישית שלי כשהגדולה היתה בת שנה ועשרה חודשים, חפשנו עזרה בכל מקום ולא מצאנו וזה עוד בבני ברק, (גם השכנים לא טרחו להציע עזרה חוץ מאחת שהיתה גם חודשיים אחרי לידה והיתה לוקחת לי לפעמים את הגדולה)
חייבת לדעת.
היו לך תאומים? :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא!
שלוש לידות בפחות משנתיים (הפרשים של פחות משנה ביניהן)
גוף מפורק ואפס עזרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
שאק, ממש עצוב לקרוא ): מזדהה עם חלק ממה שכתבת ויודעת כמה זה קשה.
אם את עדיין צריכה עזרה, אנא פני אלי באישי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
צריך לחשוב טוב
1. על סדר קדימות - מי קודם למי בקבלת עזרה? (לפי סדר הרישום? לפי מצב האם? לפי מצב כלכלי? גילאי הילדים? כמות הילדים?)
2. על רמת המשפחות - כפי שרשמו למעלה, יש צורך בברור יסודי ובקרה על המשפחות המקבלות עזרה, כמו"כ לפעמים יש צורך לבדוק ולהתאים רמה דתית של בחורה למשפחה אליה היא מגיעה...
תוכלי להתיעץ עם ארגוני החסד בסמינרים/ מינהלים קהילתיים בכדי לשמוע וללמוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
רמה דתית אפשר לברר, אבל נקודות בעייתיות אחרות אי אפשר! היו מספיק מקרים ל"ע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אפשר להציב כתנאי:
בשעות היום
כשרק האמא והילדים נמצאים!
זה יכול לפתור בעיות, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא חייב לעזור בתוך הבית, אפשר לקחת את הילדים לגינה ואפשר לקחת לבית כביסה שצריך לגהץ או לשלוח אוכל מוכן, עדין זו תהיה עזרה ענקית!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מאמר מהרב גלינסקי לתשעה באב:

לפני שנה,

בערב תשעה באב אחר הצהריים -

כתבתי את רחשי לבי.



כשסיימתי לכתוב -

החלטתי לשתף את הדברים גם אתכם,

וקיבלתי תגובות מאד מרגשות.

אלא ש... זה היה קצת מאוחר,

ורוב החברים קראו את זה רק 'לאחר' תשעה באב.



ולכן, אני שולח שוב את אותם הדברים

(עם טיפונת שיפוץ והתאמה)

והפעם, קצת מוקדם יותר,

בתקווה שתספיקו לקרוא את זה לפני תשעה באב.

ובתקווה גדולה עוד יותר -

שעד תשעה באב זה לא יהיה רלוונטי.



המלצה אישית:

תדפיסו את הדברים,

שיהיה לכם לתשעה באב.

ואם אפשר, תדפיסו שני עותקים

ותנו גם לאחרים.



בבקשה:



---

את השורות הבאות -

לא תמיד אפשר לכתוב...

ולכן הן נכתבות כעת,

כמה שעות לפני תשעה באב!



[אינני יודע מתי תקרא את זה

לפני תשעה באב, במהלכו, או לאחריו

בכל מקרה ומתי שזה יהיה –

זה לגמרי רלוונטי]



אנחנו חיים בדור –

שבו לכל בעיה יש פתרון!

ואם אין פתרון – כנראה שזו לא בעיה...



- סובל/ת מכאב ראש או גב? יש פתרון!

- הילד נמוך מדי? יש פתרון!

- מרגיש שאינך ממצה את עצמך? יש פתרון!

- קשה לך עם המינוס/המשכנתא? יש פתרון!

- לא מרגיש טעם בלימוד? יש פתרון!



רוצים להתחתן ולא מצליחים? נעזור לכם!

התחתנתם ולא מסתדרים? נעזור לכם!

רוצים להתגרש? נעזור לכם!

רוצים ילדים? נעזור לכם!

רוצה הפסקה? נעזור לכם!



- יש בעיה שלא מצאת לה פתרון?

גם לזה יש פתרון!

- כל הפתרונות לא עזרו לך?

ובכן, גם לזה יש פתרון!...



ואם עדיין היו דברים,

שלא נמצאו להם פתרונות -

כעת ה-AI בטח כבר ימצא את הפתרון המבוקש.



---

כן!

גם המכון הזה,

שממנו נשלח המסר הנוכחי –

נוסד ונועד בכדי להמציא פתרונות לבעיות.



ולא, אין כל תלונה חלילה.

אדרבה, תודה לה'!

שיש כל כך הרבה פתרונות, ובהישג יד.



אבל יש רגעים, נדירים אמנם -

שבהם צריך לומר את האמת!!

ותשעה באב, הוא אחד הרגעים הנדירים הללו.



ומה האמת? –

שכל הפתרונות הללו

אינם אלא פתרון מלאכותי

לכאב מאד מאד עמוק, שאין לו פתרון!



והכאב הוא –

שאין לנו בית!!

יש לנו הכל – אבל אין לנו מקום בעולם!

ואם כך, כל מה שיש לא באמת עוזר...



יהודי,

- לא משנה מה יש לו וכמה,

- לא משנה כמה הוא מצליח,

- לא משנה כמה הוא מתקדם ומשיג,

הוא תמיד ירגיש בודד!



כי לפני אלפיים שנה,

הבית שלנו נהרס,

ומאז אין לנו מקום שהוא שלנו.

פשוט אין.



זה לא באמת משנה -

אם זה יהודי בדור האינקוויזיציה,

או בדור ה-2025 פלוס!...

זה אולי משנה איך אנחנו נראים מבחוץ

אבל לגמרי לא משפיע על איך אנחנו מרגישים מבפנים!



בפנים – זה אותו יהודי בודד!

מסכן, הומלס, חסר בית, מרוחק ומנודה.

והבדידות הזאת –

כואבת, חונקת, מעיקה ומציקה

כל יום, כל היום, בכל מקום ובכל מצב!



אז נכון –

יש לנו המון גלידות וארטיקים,

אטרקציות מכל הסוגים,

ולהבדיל, גם המון תורה ומצוות ורוחניות

אז מה?!

אבל אין לנו בית!



יש היום ב"ה ארגונים נפלאים -

שמסייעים ליתומים ואלמנות,

ולהבדיל, לחולים סופניים.



הם משתדלים להנעים להם ככל האפשר -

עם אטרקציות, ומתנות, והפתעות וממתקים!

וזה באמת מרגש, ונותן קצת אוויר.

אבל בסוף... אחרי כל החוויות הנהדרות –

הם חוזרים הביתה, לחיים הרגילים

ושם – הם נשארו יתומים / אלמנות / חולים רח"ל

ואת הכאב הזה, אף אחד לא יכול לקחת!



גם את הכאב שלנו –

אף אחד לא יכול לקחת!

זה נהדר, שיש הרבה חוויות

זה נפלא, שיש הרבה פתרונות

זה מרגש, שיש הרבה שפע

אבל - זה לא פותר את הכאב!!!



---

אז יש פעם אחת בשנה –

שבה אנחנו מקבלים רשות,

להניח את הכאב הזה על השולחן

ולתת לו להיות. טבעי, חשוף, כואב ומריר –

כפי שהוא באמת!!



הזמן הזה, הוא תשעה באב.



כבר כמה שבועות, שאומרים לנו –

אל תאכל ארטיק!

אל תלך לים!

אל תשמע מוזיקה!

למה? כדי להתעלל בנו?!

חלילה.



משום שכואב לך!!!

אז אל תסתום את הכאב הזה עם ארטיק!

אל תפצה את עצמך עם מוזיקה!

ואל תברח מעצמך אל הים!

אלא – תראה אותו, את הכאב. תניח לו להיות.



וכשמגיע תשעה באב –

אנחנו עושים עוד צעד קדימה,

ומוותרים גם על הרוחניות!!

אל תרגיע את עצמך בלימוד תורה,

אל תחנוק את הכאב עם הנחת תפילין,

ואל תדחיק את הבדידות עם חברים.

לא!



תסתכל לעצמך בעיניים

ותאמר את האמת:

אני בודד! אני יתום! אני מסכן!

אין לי בית! אין לי אבא! אין לי אמא!

אין לי טעם אמתי בחיים!

הכל רק ב'כאילו', ומלאכותי, והצגה

בפנים בפנים – פשוט מר לי!



זאת האמת!

לא תמיד נעים לראות אותה,

ולא תמיד אפילו 'מותר' לדבר עליה.

כי זה כואב מדי, ועלול לפרק אותנו.

אנחנו מצווים לתפקד, להתקדם, לפעול, ולחיות.

אבל, פעם אחת בשנה –

מותר לנו!

מותר לנו לבכות! מותר!!



---

אז אם תשעה באב,

היה נראה לנו כמו משהו שלא שייך לנו,

אולי אפילו כמו מטרד שאנו מצפים להיות אחריו...

כאילו דורשים מאתנו להמציא איזה כאב,

ולבכות על משהו שמעולם לא הכרנו –

זהו שלא!



לא צריך להמציא שום כאב -

ולא לבכות על משהו שאיננו מכירים.

הכאב קיים, ובענק.

ואנו מקבלים רשות, להציף אותו,

כפי שהוא, בגודל טבעי!

ולתת לו לבכות את עצמו, בלי לחנוק ובלי לעצב!



וזו המתנה הכי גדולה

שאנחנו יכולים לקבל – כל עוד אנחנו בגלות!

האפשרות לבכות את הבדידות, את העגמת נפש, את הצער

שמלווה אותנו כל יום וכל היום.

להתנקות ממנו, להשתחרר, להתקלף –

ולהגיע לרגע אמתי של נחמה!



כן.

כי כאשר יהודי בוכה את כאב הבדידות,

הוא מגלה פתאום לידו,

עוד מישהו שבוכה את אותו כאב!...

זה אבא שלנו, והוא לא הלך לשום מקום.

הוא אתנו יד ביד באותו כאב.

ואם כך, מהרגע שגילינו את זה –

אנחנו כבר לא לבד!



אה, לא לבד?!

זה כבר סיפור אחר!!

מהרגע הזה, יש לי כח לעבור הכל.

כי לבד – אי אפשר לעבור כלום

אבל ביחד – אפשר לעבור הכל.



כל המתאבל על ירושלים

זוכה ורואה בשמחתה!
  • תודה
Reactions: lh ו-CHAYA S2 //
1 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה