דרוש מידע תיכון "שווה"

  • הוסף לסימניות
  • #41
וואוו! סטיתם, אבל לגמרי!!!
לגבי התקנון-באמת רוצים לבצע שינוי, ולעמוד יותר על הלכה, פחות על תקנון.
(כמובן הכל בהתייעצות עם רבנים!!!! ופחות נתון לשיקול דעתן של נשות פרוג:))
אשמח אם האשכול יחזור למסלול המקורי...

המטרה של הסמינר-להיות סמינר קטן, וחם.
לא לבנות שלא התקבלו לסמינרים הטובים, אלא לכאלה שבחרו בגודל מלכתחילה,
ויש הרבה כאלה!!!
אשמח להמלצות לשיעורים /הרצאות/ רבנים/ תכנים או כל דבר שאפשר שגורם להשפעה, שישאר לתמיד/ לפחות גורם לשינוי משמעותי...

וגם-מה נראה לכם עדיף?
לפתוח סמינר "שלם" עם 4 מחזורים,
או להתחיל במחזור 1, וכל שנה להוסיף?
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
כשפותחים סמינר כסמינר "שלם", מאיפה מגיעות בנות לי'-י"ב?
הרי מדובר בבנות שעוברות מסמינרים אחרים, ולרובן יש עבר מעניין בסמינר הקודם
פחות תשתית טובה לסמינר
סמינרים מוצלחים שקמו בשנים האחרונות (והאמת שיש הרבה...) פתחו עם מחזור אחד
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מה שייך לפתוח סמינר שלם ביחד - לא מכירה שום מוסד נורמלי שנפתח ככה
אולי גם תעשו כל שנה רישום לכל המחזורים כאחד?
המקרים היחידים שנפתחו מוסדות שלמים זה בפילוגים כאלה ואחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
בתור בוגרת הסמינרים ה"נחשבים"
מה שהכי הכי בנה מהכל
זה הצוות!
בשנה שהיו מורות שהיוו דוגמה אישית והשראה- הרגשתי שגדלתי.
לא חיב להיות אפילו מורה מחנכת.
גם מרצה שהגיעה למסור סדרה של כמה שיעורים שהיתה "אומר ועושה" השפיעה ובנתה
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
וואוו! סטיתם, אבל לגמרי!!!
לגבי התקנון-באמת רוצים לבצע שינוי, ולעמוד יותר על הלכה, פחות על תקנון.
(כמובן הכל בהתייעצות עם רבנים!!!! ופחות נתון לשיקול דעתן של נשות פרוג:))
אשמח אם האשכול יחזור למסלול המקורי...

המטרה של הסמינר-להיות סמינר קטן, וחם.
לא לבנות שלא התקבלו לסמינרים הטובים, אלא לכאלה שבחרו בגודל מלכתחילה,
ויש הרבה כאלה!!!
אשמח להמלצות לשיעורים /הרצאות/ רבנים/ תכנים או כל דבר שאפשר שגורם להשפעה, שישאר לתמיד/ לפחות גורם לשינוי משמעותי...

וגם-מה נראה לכם עדיף?
לפתוח סמינר "שלם" עם 4 מחזורים,
או להתחיל במחזור 1, וכל שנה להוסיף?
השאלות מראות על חוסר הבנה איך זה עובד. חבל, כי זה מתכון להתרסקות וכאב לב לכל המעורבים
לכו להתיעץ עם מבינים. הדבר האחרון שצריך לדאוג לו זה תוכן מיוחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
השאלות מראות על חוסר הבנה איך זה עובד.
יש מצב.
אבל סה"כ לא אני פותחת את התיכון.
יש מי שאחראית על מציאת המורות, ונשות צוות, רישום בעירייה, משרד החינוך, גיוס תקציבים, מציאת מקום,
רישום תלמידות, החלטה על חומרים בסיסיים, רמת הסמינר-לימודית ורוחנית וכו' וכו'. (באמת לא מבינה איך זה עובד;))

כמובן שהיא דואגת רק למורות שהם באמת אישיות... (מקווה בשבילה שמצליחה למצוא אותם)
רק שהיא פחות מונחת במה ש"הולך" בסמינרים, היה לה רק בנים.
ולכן בקשה ממני טובה-לנסות למצוא לה את החומר כדי להפוך את הסמינר להכי הכי.
מאמינה שברגע שהצוות יגובש-אפשר יהיה לעשות גם אתם סיקורי מוחות,
ועדיין-אין מה להשוות בין מה שהמורה רואה מהמקום שלה, בקתדרה,
לבין מה שהתלמידות חוות.



והקטע על פתיחת 4 מחזורים-יודעת שזה לא מקובל. ולכן שאלתי:)
אבל כן הייתה בקשה כזאת (מאמהות לבנות מסמינר שפחות מרוצות).
ככה שאם יפתח-יהיה ביקוש.
אבל יכול להיות שיעדיפו לפתוח "נקי".
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
יש מצב.
אבל סה"כ לא אני פותחת את התיכון.
יש מי שאחראית על מציאת המורות, ונשות צוות, רישום בעירייה, משרד החינוך, גיוס תקציבים, מציאת מקום,
רישום תלמידות, החלטה על חומרים בסיסיים, רמת הסמינר-לימודית ורוחנית וכו' וכו'. (באמת לא מבינה איך זה עובד;))

כמובן שהיא דואגת רק למורות שהם באמת אישיות... (מקווה בשבילה שמצליחה למצוא אותם)
רק שהיא פחות מונחת במה ש"הולך" בסמינרים, היה לה רק בנים.
ולכן בקשה ממני טובה-לנסות למצוא לה את החומר כדי להפוך את הסמינר להכי הכי.
מאמינה שברגע שהצוות יגובש-אפשר יהיה לעשות גם אתם סיקורי מוחות,
ועדיין-אין מה להשוות בין מה שהמורה רואה מהמקום שלה, בקתדרה,
לבין מה שהתלמידות חוות.



והקטע על פתיחת 4 מחזורים-יודעת שזה לא מקובל. ולכן שאלתי:)
אבל כן הייתה בקשה כזאת (מאמהות לבנות מסמינר שפחות מרוצות).
ככה שאם יפתח-יהיה ביקוש.
אבל יכול להיות שיעדיפו לפתוח "נקי".
טוב, דרך מוזרה מאד. היא לא יודעת מה הולך בסמינרים, אבל כן יודעת שהחינוך לא טוב וחסר עוד סמינר?

בכל מקרה, יש ביקוש מאד גדול לתיכון טוב לי"א י"ב. הרבה בנות מסתבכות בתיכון שלהן וצריכות שינוי ואין כמעט תיכון סביר שמקבל לי"א- י"ב. זה אומר להתמודד עם בנות שכבר חוו כמה דברים ונתקעו בכללים ובצוות אבל יעזור להשיג תלמידות לסמינר חדש
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
תוכניות כמו הצגות או הפקות וידאו שמקיפות את כל התיכון
משתמשות בכישורים של כל הבנות וסוחפות אותן לתוכן מסויים שהסמינר רוצה להחדיר
למשך תקופה זה עוטף את כל המוסד. כמובן שצריך לשים לב שלא נאבדות בנות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
החשוב ביותר- אווירה משפחתית חמה ומקבלת!
המון יחס גם מעבר לשעות הלימודים.
כעין "התוועדויות"/ התכנסויות-לא יודעת איך לקרוא לזה...בבית המורה.
שיעורי עזר/ התנדבויות בבית המורה וכד'..
מעוד מעוד מחבר!
כך הרגשתי כתלמידה בסמינר נחשב בבני ברק שמורות מסוימות יצרו אוירה שכזו!
בשנים האלו- גדלתי!

וכך גם כיום בתור מורה בעצמי- ממפגשים לא פרונטליים- התלמידות מקבלות וגדלות..
אגב- אם מחפשים מורה לספורט+בגרויות- מוזמנת לפנות אלי:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
לדעתי מה שהכי חשוב בתיכון ויגרום לי לשלוח את בנותי,
זה הצוות והכי ה המשפחות ששולחות לשם שיתאימו לסגון המשפחתי שלנו( אפילו שיהיו יותר טובים),
כשעליתי לתיכון היה תיכון שפנה לאותו קהל יעד, ושם היה מחנות ברמה, היה פינת קפה לתלמידות, ואפילו בימי שישי חלב וכריות,
משום מה בתיכון שהלכתי התמלא מחזור של 5 כיתות למרות ששם הינו צריכות לשלם 10 אג’ לכוס חד פעמית,
והסמינר המפנק בקושי מילא 2 כיתות שבכל כיתה 24 תלמידות,
ואני חייבת לציין שהצוות שם היה מדהים, ( חלק מהם לימד גם בתיכון שלנו),
אנשים רוצים לשלוח את הילדות שלהם איפה שיש את המשפחות הטובות,
כי תכלס בגיל הזה מה שבאמת בונה זה החברה
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
רמה לימודית גבוהה זה בייסיק כדי להביא בנות לומדות ממשפחות איכותיות
תנאי קבלה קשוחים - הופכים מוסד לנחשב ושווה (ממוצע ציונים וכו )
בלי סתירה להווי משמעותי מעבר לשעות הלימודים, שיחות עם אנשים מעוררי השראה, סדנאות הכנה לחיים (אפילו ברמה של התנהלות כלכלית וכו)
קשר אישי עם הבנות
לתת אפשרויות בחירה בכל הזדמנות (פעילויות רשות/אופן למידה בשיעורים שונים/התנדבויות/טיולים יומיים וכו )
מגמות שוות
חוגים כחלק מהמערכת
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
@קודם כל-בן אדם.
חשוב לי לכתוב מתוך השלילי שהיה בסמינר שלי שהיה, אגב אחד הטובים והמוכרים.
מורות הגיעו רק כדי ללמד, חתמו כרטיס והלכו הביתה, וגם לפעילות החברתית הגיעו כי הכריחו אותם לבוא.
אבל לא היתה אף אחת שתשים לב לכל תלמידה.
(חוץ מהעניין של צניעות שלכך כמובן היו מורות ייעודיות מה שרק השניא את המצווה)
היו ה-מ-ו-ן תוכניות חברתיות ומקום ביטוי לתלמידות, אבל רק לתלמידות מה'עשירון העליון'...
והם חזרו על עצמן בכל פעילות ופעילות- היו מדריכות, אחראיות על ההתמודדות, וקבלו המון המון קידום.
והן בטח כותבות פה באשכול 'אין כמו הסמינר שלי וכמה הוא קידם אותי'.
אבל התלמידות האחרות- אפס!! כאילו אינן קיימות.
ובסמינר איכותי כדאי ומומלץ לתת מקום לכולן! גם לתלמידות היותר חלשות- מקסימום תתפשל התכנית.
אבל התלמידה תצא מהסמינר בידיעה ששמעו אותה ונתנו לה מקום.
ולשם כך צריך כמה דברים:
א. לחזור ולהכין את הצוות לכך שוב ושוב.
ב. כשמחלקים תפקידים לשים לב שאין תלמידה שחוזרת על עצמה
ג. כדאי למנות מורה שתהיה אחראית לשים לב שכל התלמידות מיצו עצמן היטב ואת היכולות שלהן.
ד. להכניס 25 תלמידות בכל כיתה על מנת שבאמת יהיה ביטוי לכל אחת.
בהצלחה!​
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
סמינר "יהודית"
בהנהלת הגב' צ. פלוצ'ניק
לא לזה הייתה הכוונה. אבל נראה שהסמינר שפתחתי לגביו את האשכול לא ייפתח בשנה הבאה.
אולי באמת נעביר את הרעינות לסמינר הנ"ל.
אז אם יש למישהי רעיונות נוספים-נשמח לשמוע :)
אגב-עוד אין לו מנהלת. יש כמה מועמדות, אבל עוד לא הכריעו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
לא יודעת אם עדיין רלוונטי.
אבל אם כן אז שהיה לתועלת
אצלנו בסמינר (יש שקוראים לו "פתוח") התלמידות יוצאות בנויות מאוד ומקבלות המון מהסמינר.
יש בסמינר כל מיני תרגניות (שיעורי חיזוק) בערבים, שההשתתפות בהן אינה חובה.

התלמידות נפגשות בקבוצות קטנות, של כעשרים בנות, מכל הכיתות יחד, עם מורה אחת שמשמשת כמנחה.
במהלך המפגשים פותחים נושאים שונים, מקבלים קבלה חודשית, והבנות מאוד אוהבות את זה.

אפילו תלמידות מאוד פתוחות מבטלות עבודות כדי לא להפסיד את המפגש.
ובאמת, אין שום חובה לבוא – הכל נעשה מרצון מלא.

יש מפגשים גם בחופשים, וכולן מגיעות. האווירה פשוט משפחתית ואף אחת לא מתבישת מאף אחת.
אני אישית ממליצה לכל סמינר ליישם את זה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
איך הופכים תיכון ל"שווה"? חוץ מלחלק כל היום גלידות ופיצות:)
תיכון שרוצה שהבנות יהנו, גם ביום יום,
ויצאו בנויות, ועם מקסימום הכלים.
מה יכולים להוסיף לתוכנית הלימודים?
שמעתי הרבה המלצות על תוכנית תובנות של בתיה רובין.
מה עוד יכול להיות בסגנון?
או בסגנון אחר?

אשמח גם לרעיונות להרצאות מעניינות-מרצים מעניינים/ נושאים מעניינים, ומקדמים.
כרגע אין בעיה של תקציב.
עדיף כמה שיותר רעיונות, בלי הגבלות, ואח"כ יתאימו לפי התקציבים.

תודה!
אני אוחזת שצריך רכזת חברתית ברמה. תכלס כל התכניות וכו' זה מה שעושה את הפטריוטיות. ותכניות כמו בסמינרים המרכזיים... אבל זה הוןן כסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
לדעתי, באמת שיותר מהכל זה צוות.
צוות חם ואכפתי עם מוסר עבודה גבוה מביא איתו הכל.
כל השאר בונוס
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה