מידע שימושי תכנות או ראיית חשבון

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני תלמידת י"ב ומתלבטת אם ללכת להתמחות תכנות (הנדסאים) או ראיית חשבון
אשמח לשמוע לגבי כל מקצוע פרטים:
משכורת
מציאת עבודה
סגנון עבודה
מה יותר מעניין...
וכל פרט שיש לכם להחכים אותי....
תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הי שיהיה בקלות הבחירה
אבל אני יכולה להגיד לך שבלימודים יותר קשה ראיית חשבון ז"א יש להם מלא מבחנים קשים מהמעוצה...
לעומת לימודי הנדסאים שהלימודים יותר קלים...
לגבי עבודה אני ממה שאני ראיתי יש יותר ההשמה בראיית חשבון מהנדסאים
ולדעתי עבודה יותר מעניינת זה בהנדסאים ראית חשבון זה ללכת לפי הכללים והחוקים והנדסאים זה יותר לפתוח את הראש...
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ושכחתי לכתוב לגבי המשכורת בוודאי שיש להנדסאים אופציה להגיע לסכומים גבוהים מאוד
אך בהתחלה לא רואים את זה כ"כ... זה לוקח זמן
לאומתראיית חשבון שיותר מהר מגיעים למשכורת נכבדת אבל פחות אופציה למשכורת ממש גבוהה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
כ
גם ברו"ח לוקח זמן להגיע למשכורת מכובדת (שהיא הרבה פחות מכובדת ממקבילתה המתכנתת).
ן אבל ברגע שסימו את הסטאז שלהם זה כבר עולה המשכורת מה שאין כן מתכנתת עד שאין לה נסיון של שנתיים מקבלת שכר מינימום לרב.. :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שהוא שנתיים עבודה בשכר מינימום.

והמשכורת עולה אחר כך פחות בלי השוואה בכלל לתכנות.
נכון רק שהם מיד התחילו לעבוד אפילו תוך כדי לימודים וסיימו את זה מאוד מהר...
לעומת ההנדסאיות שלקח להם זמן למצוא עבודה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכון רק שהם מיד התחילו לעבוד אפילו תוך כדי לימודים וסיימו את זה מאוד מהר...
לעומת ההנדסאיות שלקח להם זמן למצוא עבודה...
זה משהו אחר, אכן כיום המצב שיותר קשה למצוא עבודה בתכנות.

נ.ב. לימודי ראיית חשבון 4 שנים, הנדסאות שנתיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני חושבת שזה תלוי למה את יותר נמשכת
בראיית חשבון הלמידה באמת קשה, יותר דברים יבשים
לעומת מחשבים שזה ג"כ לימודים קשים (כמובן תלוי בתוכנית לימודים , עם או בלי קאמטק ותוכניות נוספות...)
אבל מעניינים יותר לפי דעתי:D
אבל הכי חשוב שאת תתחברי למקצוע - ולא ללכת כי השכר גבוה וכו וכו כי כשמתחברים למקצוע הרבה יותר קל להתמודד עם הקושי!!!
בכל אופן הרבה הצלחה בבחירה ובלימודים
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני לומדת ראיית חשבון שנה ב' , אני חושבת שמצד העבודה יותר קל לרו''ח למצוא עבודה כי זה סטאז' במינימום ויש לזה ביקוש לעומת הנדסאים שמאוד קשה למצוא עבודה וכדאי מאוד לקחת את זה בחשבון.
סגנון הלימודים זה באמת למה שאת מתחברת יותר לכללים , חישובים והיגיון או יותר יצירתיות וענין( כמו שאומרים על הנדסאים...)
במשך הלימודים יש מאוד לחץ , הלימודים הם לא 4 שנים. עד עכשיו היה צריך לעשות 14 מבחני מועצה +שנתיים סטאז' שאותו את יכולה להתחיל גם עדיין לא גמרת את כל המבחנים. עכשיו יש תכנית חדשה והמבחנים נהיו דרך הסמינרים וזה יחסית יותר קל ממבחני מועצה (בסמינר המבחנים מחולקים ליחידות חומר יותר קטנות מאשר במועצה ויש יותר מועדים במקרה ולא עברת)
מצד השכר לטווח הרחוק- להנדסאים יש הרבה יותר סיכוי להגיע רחוק לעומת ראיית חשבון אם את שכירה ולא עצמאית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
סגנון הלימודים זה באמת למה שאת מתחברת יותר לכללים , חישובים והיגיון או יותר יצירתיות וענין( כמו שאומרים על הנדסאים...)

רו"ח שיש לה יותר ראש גדול ויותר יצירתיות ועניין, תוכל להשתלב בנישות מבוקשות מאוד של ביקורות פנים, ותחומים כלכליים נוספים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יש על זה די הרבה דיונים.
בגדול, כל רו"ח היתה יכולה להיות הנדסאית, להפך לא תמיד.
העבודה בשתי המקצועות יכולה להיות מעניינת, דורשת מחשבה ומעוף, או משעממת ורוטינית, השאלה לאיזה תחום פונים.
המשכורות-
תכנות במקום חרדי, מינימום בהתחלה, והעליה בהמשך - אבל לא מכירה הרבה שמקבלות יותר מ-20K, הרוב לא מגרדות את האזור הזה בכלל (כאלו שיצאו בשנים האחרונות לשוק)
בראיית חשבון לאחר חצי שנת סטז' השכר עולה מהמינימום, במשרדי ראיית חשבון נעצר אחרי כמה שנים בסביבות 15K, ביציאה לחברות או לכל נישה אחרת אפשר להגיע להרבה יותר.
כל הנ"ל באזור ת"א.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני תלמידת י"ב ומתלבטת אם ללכת להתמחות תכנות (הנדסאים) או ראיית חשבון
אשמח לשמוע לגבי כל מקצוע פרטים:
משכורת
מציאת עבודה
סגנון עבודה
מה יותר מעניין...
וכל פרט שיש לכם להחכים אותי....
תודה רבה!
תחשבי גם על שעות עבודה, במחשבים אין גמישות בשעות , מינימום 8 שעות, מאד נדיר למצוא משרה פחות מזה,, לעומת ראית חשבון שאפשר למצוא יותר בקלות משרה חלקית, או להיות עצמאית ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
משנה שעברה שינו לגמרי את תכנית הלימודים של ראית חשבון בסמנרים
המבחנים כבר לא מבחני מועצה רק 4 בסוף הם פנימיים והרבה יותר קלים
מצד שני דחפו להם לשנתיים תוכנית לימודים של ארבע שנים ולכן זה עמוס מאד מאד
ללכת ללימוד ראית חשבון זה בגדול לוותר ע השנתיים האלו מכל שאר הבחינות ולהקדיש אותם במלואם ללימודים
מהחינת המשכורת אפשר להגיע למשכורות גבוהות מאד בראיית חשבון לא פחות מהנדסאים ובדכ יותר קל למצוא עבודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מהחינת המשכורת אפשר להגיע למשכורות גבוהות מאד בראיית חשבון לא פחות מהנדסאים
ממש לא, המשכורת הממוצעת נמוכה מתכנות.
כמובן שיש גם מקרי קצה לכאן ולכאן.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #20
האם צריך להיות גאון בשביל תכנות? איזה תכונות צריך? זה חשוב לי כי אני מתכוונת ללכת לזה...תודה!
לא צריך להיות גאונים בשביל תכנות אבל מלא מלא כח רצון להשקיע
מנסיון
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

התלבטתי אם להגיב באשכול אחר והחלטתי לפתוח חדש עם הסבר מהבסיס. כל תגובת-נגד תענה בברכה.
אחד הכשלים העיקריים בחיפוש אחר עבודה\ מקצוע, הוא השאלה "איזה עבודה יש בזה"
או- "אני כזו וכזו וכזו, במה כדאי לי לעבוד"
מגדילים לעשות מנחשי ענן\ קוראים בשוקו, בקפה ובקווי האף ומסבירים למאובחן\ת הנלהבים איזה יכולות מדהימות יש להם (מה לא עושים כדי שלקוח יהיה מרוצה ויגרור את חבריו לאותו בור)
ואז כשקמים מהספר ותולשים את הצ'ק ושואלים- במה אני יכולה לעבוד?
אין תשובה ברורה. וחוזרים לנקודת ההתחלה המתסכלת.

ההבדל בין פרופסיה להתקדמות מקצועית כללית
יש מקצועות שלומדים אותם, והם פרופסיה- ראית חשבון, עיצוב דיגיטלי, עריכת דין, תכנות, רפואה, טיפול- מאד ברור מה לומדים ואיזה עבודה מחפשים אחר כך. זה פלוס גדול שהכיוון ברור, זה מינוס ענק אם התחום לא מתאים ורוצים לעשות שינוי. כמעט כל מה שלמדו לא רלוונטי לתחום אחר. צורת ההכשרה הזו מקובלת מאד בחברות שמרניות, כי ככה היה פעם. לכל אחד היה מקצוע ביד- סנדלר, חנווני, רופא או עורך דין. כל הבדיחות על האמא היהודיה והפולניה? אז היום זה ככה בחברה החרדית ובחברה הערבית בארץ. רוצים מקצוע ברור שגם אנשים שמרנים מבינים מה יש ביד.
אבל זה רק מיעוט מהלימודים והעבודות בשוק העבודה המודרני.
רוב הלימודים הם יותר כלליים ומקנים יכולות.
* הם מתבססים על היכולות הבסיסיות של האדם (היוש יכולות אנליטיות יוצאות דופן+ חוש מיוחד לזכירת מספרי טלפון בע"פ+ גמישות בקפיצות לגובה),
* מתקפים אותן עם ידע נוסף ותעודה ממוסמכת ומכניסים לתוך מסגרת ששוק העבודה מכיר בה ומתגמל-
* מכאן האדם מנהל את הקריירה שלו באפיקים שמענינים אותו.

אפשר לדמיין את זה כמו ההבדל בין ללמוד לנגן על כלי אחד מסוים (למשל פסנתר) לבין ללמוד מוזיקה באופן כללי – תווים, תיאוריה, סגנונות. הראשון נותן לך כלי ביד, השני נותן לך שפה שלמה שאיתה אפשר ליצור, ללמד, לנתח, או להמציא משהו חדש.

רוב התארים במדעי החברה והרוח (מי יותר ומי פחות) נותנים תוקף ליכולות. נותנים ידע רלוונטי שהשוק מכיר בו. לא לחינם משרות זוטרות דורשות תואר ראשון כלשהו, משרות בכירות יותר בפיתוח פרויקטים דורשות תואר שני יתרון באחד מתוך התחומים-------. כי הם לא מחפשים דווקא תואר שני בתחום ספציפי. הם מחפשים מישהו שיש לו יכולות ניהוליות וניתוחיות בתחום רחב מסוים.
בעבודות מהסוג הזה יש משקל רב ליכולות האישיות, לנסיון התעסוקתי, ולידע שצברו. אפשר להגיע לתפקידים בשכר נאה מאד- אבל צריך לנהל את זה בחכמה. לעבוד בהתחלה בשכר נמוך כי בתפקיד מסוים יש מקפצה לשלב הבא. יש הרבה ניידות בין התחומים- יכול לבוא מישהו שניהל פרויקט בתחום הבריאות ולהתקבל לעבודה בכירה בניהול בתחום החינוך או הרווחה. כי זה לא "איזה עבודה יש בזה" אלא- מה היכולות שנולדתי איתם ומה הנסיון והידע שצברתי בדרך מעל היכולות האלה.
התפתחות מקצועית כזו היא גמישה ויש בה ניידות בין תחומים.

ומכאן ההבדל בצורך בתואר אקדמי. בתחומי הפרופסיות אם את מתכנתת טובה או מנהלת חשבונות מעולה- והצלחת להתברג, אף אחד לא יבדוק אם יש לך תואר (לרוב, בהתחלה. לפעמים בהמשך החיים כן צריך). כנ"ל בעוד תחומים בהם מספיק ידע ותעודה.
אבל בתחומים שנושקים יותר לתחומי החברה, הדרך הכמעט יחידה להתקדם זה ע"י תואר. כי זה שילוב של יכולות+ אישור שיש לאדם ידע נרחב שיהיה רלוונטי למגוון רב של תפקידים. אין כמעט דרך לעקוף את זה.

לגבי "לעבוד במחקר"
זו אמירה חסרת תוכן ותועלת כי אין מי שיקבל הפניה "לעבוד במחקר" באבחון תעסוקתי.
למחקר מגיעים ב2 צורות.
1. אדם שמתמחה בתחום מסוים, אוהב ללמוד אותו באופן שווה או יותר למידת אהבתו לעיסוק, רוצה להעמיק בו, ועל הדרך גם להרוויח קצת כסף. העבודה היא או כעוזר מחקר במעבדה (פירוט למטה) או במכוני מחקר מסחריים. רוב העובדים במכוני המחקר הגדולים שמוכרים את שירותיהם לגופים הגדולים במדינה, הם תלמידי תואר ראשון - שני שמנהלים מחקרים מסחריים מול משרדי ממשלה וחברות גדולות. בראש המכונים ואלה שמקבלים שכר נאה, יושבים אנשים עם תקן אקדמי שמוכרים בסצנה האקדמית. כל גוף מחקר שרוצה שישכרו ממנו את השירותים (שאותם יבצעו בשכר נמוך הסטודנטים הנ"ל)- מחזיק כמה אנשי סגל כקישוט וכחותמת איכות. הם לא עובדים במחקר, הם אנשי אקדמיה שמקבלים שכר גם על מחקר. אין שום דרך להגיע לשכר ראוי במחקר בלי להיות אנשי אקדמיה שמושקעים בה עד צוואר, מפרסמים מאמרים בכתבי עת מוכרים ועוד.
העבודה של הזוטרים במכוני המחקר היא משעממת, לעיתים קרובות לא מקצועית (כי עושים המון מניפולציה על נתונים חסרים כדי להשיג משהו), ואם זה מכון שגם עושה סקרים זה בכלל עבודה כמעט משרדית. אין דבר יותר מסכן ממאסטרנט שמתחנן לפונקציות רלוונטיות לענות לו על שאלונים. כן, משלמים לו על זה, ועדיין זה עלוב. זה שווה לו או כי הוא כרגע בין עבודות או במהלך לימודים, או כי הוא מאמין שזה יקדם אותו בעולם האקדמי. זה אף פעם לא תהיה התחנה האחרונה ועיקר הקריירה שלו. (שוב, אלא אם הוא יקבל תקן אקדמי ומכון מחקר יקח אותו כחותמת מקצועית, או שהוא יפתח מכון בעצמו וינסה להשיג חוזים עצמאית, קשה כמעט עד בלתי אפשרי)

מחקר של עוזרי מחקר עם מלגות ומשכורת מתנהל בד"כ במעבדות אקדמיות, סביב אנשי סגל אקדמי. קודם כל לומדים תחום, ואז גם חוקרים אותו. יש תחומים שמאופיינים ביותר מחקר ויש פחות ואפשר לבחור בהתאמה לנטיות ואופי.

2. אנשי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה, מערכות מידע וניתוח נתונים. זה דומה מאד לרואה חשבון או מתכנת. יש להם מומחיות בתוכנה\ מספרים הרלוונטיים והם עושים את העבודה השחורה של ניתוח האקסלים של המחקר (או הפלט של תוכנות מתקדמות אחרות) ומעבירים את התוצאות לחוקר שכותב תוצר של מידענות או אנליזה מחקרית, לפי מה שהזמינו ממנו. זו עבודה טכנית, מספרית מאד, שיושב על תואר בסטטיסטיקה או תואר "מדעי" אחר שלימד את האדם לעבוד עם מספרים.
תקציר - לאחר 9 שנים שבהם צברתי חובות, הגעתי לנקודת בחירה בין ירידה משמעותית ברמת חיים, לבין הגדלת הכנסות משמעותית, (או שתיהם) בחרתי ללכת בדרך השניה.
נכון לעכשיו ב"ה עצרתי את החובות והתחלתי לייצר הכנסות, שהמטרה הסופית שלי להגיע לסכום שיאפשר לי חופש כלכלי אם ירצה ה'.
בשנה פלוס האחרונות עברתי הרבה ניסיונות, חלקם נכשלתי, חלקם הצלחתי, וכל התהליך הוא חוויתי, משעשע ועמוס תובנות.
אני מתכוון פעם בשבוע, להביא סיפור אחד, ומה למדתי ממנו, ואני ישמח לשמוע את דעתכם.

השבוע:
סיפור על מכה של (כסף) ערב סוכות:
בסוף בינה"ז אב פגשתי את אחי הצעיר בגאולה, אמרתי לו: " אני צריך הכנסה משמעותית, בחגים אנשים מוציאים הרבה כסף, הכסף הזה הולך לכיס של אנשים אחרים, השנה אני מתכוון שחלק מזה ילך לכיס שלי"
החלטנו שנעשה רשימה מפורטת של כל מה שאנשים צורכים בתקופת החגים, החל מערב ר"ה, ועד מוצאי שמחת תורה.
לאחר חצי שעה יצא רשימה כמעט מושלמת (מושלם לגמרי אני שונא... כי זה אף פעם לא יקרה, יום אחר נרחיב על זה בע"ה),
נתתי לעצמי שעה לקבל החלטה, כיון שאני יודע שאחד הדברים שהכי מעכבים בן אדם מלפעול, זה חוסר החלטה, קיבלתי ע"ע שעד סוף השעה אני מחליט על אחד מהאפשרויות, ומתמקד בו.

קיבלתי החלטה לבנות סוכות לאנשים, אני אישית לא יודע לבנות כלום, ולכן סגרתי עם עובדים שיבנו תמורת 50 ש"ח לשעה, ממוצע של סוכה גדולה לקחתי 1500 ש"ח לקח 10 שעות שתי עובדים, ככה יצא שהרווח הגולמי (רווח על המוצר בלי לחשב הוצאות נוספות שיש לעסק -- במקרה שלי פירסום, במקרים אחרים שכירות מקום\ מזכירות, וכדומה), לסוכה 500 ש"ח.

השלש שבועות הראשונים היו כמו חלום שמתגשם, עשיתי סוכה אחרי סוכה, נשאר לי רק להתאמן איך סופרים מזומנים מהר :)

ואז בין יוה"כ לסוכות, עשיתי סוכה אחת יותר מידי....

ביקשו ממני לתת הצעת מחיר לסוכה מורכבת, היה צריך להכשיר את השטח, להכשיר את המקום לדפנות, ועוד סיבוכים שונים, הציעו לי סכום כפול ממה שהייתי מורגל, ואמרתי כן...
מכאן ואילך נכנסתי לתסבוכת, שגרמה לי להיכנס לחג באופן אישי לא מאורגן, ל3 ימים של חוסר אונים שאני לא מאחל לאף אחד, ולקינוח לאיבוד כל מה שהרווחתי בשלש שבועות !
דבר ראשון, הבחורים שעבדו איתי אמרו לי שקרוב לחג הם לא יכולים... פירסמתי בקבוצות עבודה שונות, הגיעו אליי בחורים שלא ידעו את העבודה.. לקחו כסף ולא נתנו תועלת... בעל הבית עם עיני נץ בלי עין הרע היה חשוב לו עבודה מושלמת כמו שהתחייבתי...
היה ברור לי שהוא מכניס חג בלי סוכה בגללי... ה' ירחם
הייתי חסר אונים.. הרגשתי שאני משתגע.. כבר לא עניין אותי הכסף.. רק רציתי שיהיה לו סוכה איכשהו..
בימים הכי עמוסים לא הייתי בבית.. ויש לזה משמעות... הייתי עסוק בלהסיע מכל רחבי הארץ עובדים שינסו לעשות את העבודה.
...
יום לפני סוכות הבעל הבית קורא לי כולו כועס ובצדק רב, והוא אומר לי יש לך שתי ברירות, או שאתה חותם לי שאני מכניס חג עם סוכה בנויה, או שאני מביא בונה סוכות אחר... (ולא משלם לך שקל, אפילו שחלק מהשטח הוכשר)
לא הייתי צריך לחשוב אפילו...
אמרתי לו, כמובן שאני רוצה שתביא מישהו אחר, לא מעניין אותי הכסף, ואדרבה אם אתה מקפיד עליי אני יפצה אותך על עוגמת הנפש, אבל מאיפה תמצא עכשיו פחות מ24 שעות קודם החג?
ה' עשה לי חסד, והוא מצא כמה חבר'ס מעולים, שהרימו לו סוכה מעולה,
במקרה הזה לא הרווחתי אבל כן שילמתי לעובדים (זה תמיד יהיה ההבדל בין שכיר שמקבל בטוח אבל קצת מהעוגה, לבין עצמאי שלוקח את הסיכון בתקווה שהעוגה תיהיה גדולה).

תובנות שלי:
לקחת מקצוע שאתה מבין בו, באופן אישי.
כי אז אתה לא טועה בהערכת הקושי.
כי אז עובדים לא יכולים לסובב אותך.
כי אז אתה לא חסר אונים בשום שלב, כי תמיד במקרה של הברזה, אתה יכול לעשות בעצמך.

אשמח לשמוע כל תגובה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה