מידע שימושי תכנות או ראיית חשבון

  • הוסף לסימניות
  • #21
אני לומדת הנדסאים ואני בשנה השנייה, אני לא מחשיבה את עצמי לגאון...
סתם ככה מוסיפה שכדאי גם לחשוב על החיבור למסכים.. יש הרבה בנות אצלנו שהיה להן מאוד!! קשה ההסתגלות ללשבת כל היום מול מחשב... והיה גם מישהי שעזבה בגלל זה-זה גרם לה לכאבי ראש.
עקרונית את צריכה ראש טוב.. אני יכולה לומר שלא צריך זיכרון ככ טוב..(כמובן שתמיד עוזר..)אבל מתוך 4 מבחנים חיצוניים, 3 הם עם חומר פתוח..
כל מה שנכתב לעיל-לפי תוכנית של משרד החינוך.. אם יש לך שאלות ספציפיות - בכיף ובשמחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אני לומדת הנדסאים ואני בשנה השנייה, אני לא מחשיבה את עצמי לגאון...
סתם ככה מוסיפה שכדאי גם לחשוב על החיבור למסכים.. יש הרבה בנות אצלנו שהיה להן מאוד!! קשה ההסתגלות ללשבת כל היום מול מחשב... והיה גם מישהי שעזבה בגלל זה-זה גרם לה לכאבי ראש.
עקרונית את צריכה ראש טוב.. אני יכולה לומר שלא צריך זיכרון ככ טוב..(כמובן שתמיד עוזר..)אבל מתוך 4 מבחנים חיצוניים, 3 הם עם חומר פתוח..
כל מה שנכתב לעיל-לפי תוכנית של משרד בחינוך.. אם יש לך שאלות ספציפיות - בכיף ובשמחה!
מסכימה עם כל מילה חוץ מ:
מבחנים עם חומר פתוח לא גורמים לו להיות יותר קל, בדכ הלימוד יהיה שווה עם ובלי.
דבר שני רב הסמינרים היום הוסיפו את התוכנית של קאמטק- בנוסף למשרד החינוך, מה שמקשה מאוד!! על הלמידה
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכון, את צודקת..(אולי תסבירו לי איך אפשר לענות להודעה? איך שכולן עושות?)
לא התכוונתי שזה מקל על הלמידה, התכוונתי שזה מקל על מישהי שאין לה זיכרון ככ חזק.. לי אישית דווקא יש.. אבל יש הרבה בנות שזה מאוד הרגיע אותן..
והרבה בנות חושבות שהן צריכות לאהוב לפתור חידות ותשבצים ורק אז יהיו מתאימות להנדסאים-ממש לא!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
(אולי תסבירו לי איך אפשר לענות להודעה? איך שכולן עושות?)
מדגישים ואז יש צטט הודעה
לא התכוונתי שזה מקל על הלמידה, התכוונתי שזה מקל על מישהי שאין לה זיכרון ככ חזק.. לי אישית דווקא יש.. אבל יש הרבה בנות שזה מאוד הרגיע אותן..
צודקת
והרבה בנות חושבות שהן צריכות לאהוב לפתור חידות ותשבצים ורק אז יהיו מתאימות להנדסאים-ממש לא!!
מסכימה איתך, (אני אישית מאוד אוהבת אבל לא לכן הלכתי...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אני בשנה שנייה.. את עושה קאמטק?אני לא עושה.. כי לא הייתה אצלנו אופציה-ודווקא אני די שמחה עם זה.. כי אמרו יל שהם לא באמת עוזרים בהשמה.. יש לך באמת מושג על משהו בהשמה? עבודות שניתן להציע שם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
את עושה קאמטק?אני לא עושה.. כי לא הייתה אצלנו אופציה-ודווקא אני די שמחה עם זה..
כן אני עושה
אין אצלנו ממש אופציה לא לעשות וגם אם היה אני חושבת שההיתי עושה למרות שההשמה שלהם גרועה!
אני חושבת שיש חומרים חיוניים שהם מלמדים ומהט לא או שיותר שמים דגש..
יש לך באמת מושג על משהו בהשמה? עבודות שניתן להציע שם?
לא :( :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
כן אני עושה
אין אצלנו ממש אופציה לא לעשות וגם אם היה אני חושבת שההיתי עושה למרות שההשמה שלהם גרועה!
אני חושבת שיש חומרים חיוניים שהם מלמדים ומהט לא או שיותר שמים דגש..
את עושה מהט?? לכן!!
אנחנו עושות במשרד החינוך דברים די מקבילים לקאמטק.. קורסים בסיבוכיות שהם על אותה רמה..וגם מעה"פ ברמה מאוד גבוהה!(השנה התוודעתי למעה"פ..)אבל זה טוב.. אם את עושה מהט זה מעולה.. כי הבנתי שמהט יותר מעשי אז שתהיה לך גם תאוריה.. ובסיס טוב. את נהנית במקצוע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
  • הוסף לסימניות
  • #37
כרואת חשבון יותר מ-10 שנים שחושבת ברצינות על הסבה לכיוון ההייטק -
תלכי לראות קודם עבודה בפועל בשתי המקצועות, ותלושים בפועל בשתיהם.
מי שכותבת פה על 15K לרו''ח במשרד, מנסיוני, רחוק למדי...
מה שבתכנות על פי רוב מגיעים הרבה יותר רחוק.
ועבודה הרבה שעות? בסופו של דבר אם צריכים לפרנס בית בכל מקרה עובדים הרבה שעות.
העבודה בראיית חשבון הופכת לפעמים לכל כך טכנית ומייגעת, התנהלות על פי קריזות של פקידי מס הכנסה/בוסים/קולגות, שממש מרגיש שבזבזנו זמן בלימודים הקשים (והם באמת קשים!)

ממליצה גם לקחת בחשבון את ההתקדמות בעולם -
הייטק בסופו של דבר יהיה מקצוע העתיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
חושבת ברצינות על הסבה לכיוון ההייטק
סליחה על ההתערבות.
אני גם חושבת ברצינות על הסבה להייטק,
אשמח לשמוע אם יש לך או לאחרים כאן מידע על איך, איפה, האם שווה לעשות את זה,
כשלא מדובר במסגרת הסמינרית הבנאלית.
דרך איפה?
הגיוני לשלב לימודים כאלו בתוך המירוץ של החיים?
תודה, ומועדים לשמחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
שלוש שנים ללימודי תואר (שנלמדים בסמינרים ללא קבלת התעודה עצמה), ועוד בערך שנה-+ לשני המבחנים האחרונים, לא ?
עכשיו זה כבר לא רלוונטי כי יש תכנית חדשה שונה . אבל עד עכשיו היו עושים 10 מתוך ה14 במסגרת הסמינר ואת ה4 האחרונים פחות או יותר לבד תוך כדי הסטז' (הכל במקרה שעברת...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אשמח לשמוע אם יש לך או לאחרים כאן מידע על איך, איפה, האם שווה לעשות את זה,
אין לי אפשרות להודעות פרטיות...
בעקרון הכל תלוי כמה את מוכנה להשקיע.
באופן אישי הגעתי למסקנה שלימוד תואר בגיל שלי ובמצב בשוק כיום לא הגיוני - צריך למצוא דרך לנצל את הידע והנסיון המקצועי שקיים וללמוד קורס מקצועי קשור, ודרכו להכנס.
עדיין לא התחלתי את הדרך אז אין לי נסיון מעשי בענין...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

התלבטתי אם להגיב באשכול אחר והחלטתי לפתוח חדש עם הסבר מהבסיס. כל תגובת-נגד תענה בברכה.
אחד הכשלים העיקריים בחיפוש אחר עבודה\ מקצוע, הוא השאלה "איזה עבודה יש בזה"
או- "אני כזו וכזו וכזו, במה כדאי לי לעבוד"
מגדילים לעשות מנחשי ענן\ קוראים בשוקו, בקפה ובקווי האף ומסבירים למאובחן\ת הנלהבים איזה יכולות מדהימות יש להם (מה לא עושים כדי שלקוח יהיה מרוצה ויגרור את חבריו לאותו בור)
ואז כשקמים מהספר ותולשים את הצ'ק ושואלים- במה אני יכולה לעבוד?
אין תשובה ברורה. וחוזרים לנקודת ההתחלה המתסכלת.

ההבדל בין פרופסיה להתקדמות מקצועית כללית
יש מקצועות שלומדים אותם, והם פרופסיה- ראית חשבון, עיצוב דיגיטלי, עריכת דין, תכנות, רפואה, טיפול- מאד ברור מה לומדים ואיזה עבודה מחפשים אחר כך. זה פלוס גדול שהכיוון ברור, זה מינוס ענק אם התחום לא מתאים ורוצים לעשות שינוי. כמעט כל מה שלמדו לא רלוונטי לתחום אחר. צורת ההכשרה הזו מקובלת מאד בחברות שמרניות, כי ככה היה פעם. לכל אחד היה מקצוע ביד- סנדלר, חנווני, רופא או עורך דין. כל הבדיחות על האמא היהודיה והפולניה? אז היום זה ככה בחברה החרדית ובחברה הערבית בארץ. רוצים מקצוע ברור שגם אנשים שמרנים מבינים מה יש ביד.
אבל זה רק מיעוט מהלימודים והעבודות בשוק העבודה המודרני.
רוב הלימודים הם יותר כלליים ומקנים יכולות.
* הם מתבססים על היכולות הבסיסיות של האדם (היוש יכולות אנליטיות יוצאות דופן+ חוש מיוחד לזכירת מספרי טלפון בע"פ+ גמישות בקפיצות לגובה),
* מתקפים אותן עם ידע נוסף ותעודה ממוסמכת ומכניסים לתוך מסגרת ששוק העבודה מכיר בה ומתגמל-
* מכאן האדם מנהל את הקריירה שלו באפיקים שמענינים אותו.

אפשר לדמיין את זה כמו ההבדל בין ללמוד לנגן על כלי אחד מסוים (למשל פסנתר) לבין ללמוד מוזיקה באופן כללי – תווים, תיאוריה, סגנונות. הראשון נותן לך כלי ביד, השני נותן לך שפה שלמה שאיתה אפשר ליצור, ללמד, לנתח, או להמציא משהו חדש.

רוב התארים במדעי החברה והרוח (מי יותר ומי פחות) נותנים תוקף ליכולות. נותנים ידע רלוונטי שהשוק מכיר בו. לא לחינם משרות זוטרות דורשות תואר ראשון כלשהו, משרות בכירות יותר בפיתוח פרויקטים דורשות תואר שני יתרון באחד מתוך התחומים-------. כי הם לא מחפשים דווקא תואר שני בתחום ספציפי. הם מחפשים מישהו שיש לו יכולות ניהוליות וניתוחיות בתחום רחב מסוים.
בעבודות מהסוג הזה יש משקל רב ליכולות האישיות, לנסיון התעסוקתי, ולידע שצברו. אפשר להגיע לתפקידים בשכר נאה מאד- אבל צריך לנהל את זה בחכמה. לעבוד בהתחלה בשכר נמוך כי בתפקיד מסוים יש מקפצה לשלב הבא. יש הרבה ניידות בין התחומים- יכול לבוא מישהו שניהל פרויקט בתחום הבריאות ולהתקבל לעבודה בכירה בניהול בתחום החינוך או הרווחה. כי זה לא "איזה עבודה יש בזה" אלא- מה היכולות שנולדתי איתם ומה הנסיון והידע שצברתי בדרך מעל היכולות האלה.
התפתחות מקצועית כזו היא גמישה ויש בה ניידות בין תחומים.

ומכאן ההבדל בצורך בתואר אקדמי. בתחומי הפרופסיות אם את מתכנתת טובה או מנהלת חשבונות מעולה- והצלחת להתברג, אף אחד לא יבדוק אם יש לך תואר (לרוב, בהתחלה. לפעמים בהמשך החיים כן צריך). כנ"ל בעוד תחומים בהם מספיק ידע ותעודה.
אבל בתחומים שנושקים יותר לתחומי החברה, הדרך הכמעט יחידה להתקדם זה ע"י תואר. כי זה שילוב של יכולות+ אישור שיש לאדם ידע נרחב שיהיה רלוונטי למגוון רב של תפקידים. אין כמעט דרך לעקוף את זה.

לגבי "לעבוד במחקר"
זו אמירה חסרת תוכן ותועלת כי אין מי שיקבל הפניה "לעבוד במחקר" באבחון תעסוקתי.
למחקר מגיעים ב2 צורות.
1. אדם שמתמחה בתחום מסוים, אוהב ללמוד אותו באופן שווה או יותר למידת אהבתו לעיסוק, רוצה להעמיק בו, ועל הדרך גם להרוויח קצת כסף. העבודה היא או כעוזר מחקר במעבדה (פירוט למטה) או במכוני מחקר מסחריים. רוב העובדים במכוני המחקר הגדולים שמוכרים את שירותיהם לגופים הגדולים במדינה, הם תלמידי תואר ראשון - שני שמנהלים מחקרים מסחריים מול משרדי ממשלה וחברות גדולות. בראש המכונים ואלה שמקבלים שכר נאה, יושבים אנשים עם תקן אקדמי שמוכרים בסצנה האקדמית. כל גוף מחקר שרוצה שישכרו ממנו את השירותים (שאותם יבצעו בשכר נמוך הסטודנטים הנ"ל)- מחזיק כמה אנשי סגל כקישוט וכחותמת איכות. הם לא עובדים במחקר, הם אנשי אקדמיה שמקבלים שכר גם על מחקר. אין שום דרך להגיע לשכר ראוי במחקר בלי להיות אנשי אקדמיה שמושקעים בה עד צוואר, מפרסמים מאמרים בכתבי עת מוכרים ועוד.
העבודה של הזוטרים במכוני המחקר היא משעממת, לעיתים קרובות לא מקצועית (כי עושים המון מניפולציה על נתונים חסרים כדי להשיג משהו), ואם זה מכון שגם עושה סקרים זה בכלל עבודה כמעט משרדית. אין דבר יותר מסכן ממאסטרנט שמתחנן לפונקציות רלוונטיות לענות לו על שאלונים. כן, משלמים לו על זה, ועדיין זה עלוב. זה שווה לו או כי הוא כרגע בין עבודות או במהלך לימודים, או כי הוא מאמין שזה יקדם אותו בעולם האקדמי. זה אף פעם לא תהיה התחנה האחרונה ועיקר הקריירה שלו. (שוב, אלא אם הוא יקבל תקן אקדמי ומכון מחקר יקח אותו כחותמת מקצועית, או שהוא יפתח מכון בעצמו וינסה להשיג חוזים עצמאית, קשה כמעט עד בלתי אפשרי)

מחקר של עוזרי מחקר עם מלגות ומשכורת מתנהל בד"כ במעבדות אקדמיות, סביב אנשי סגל אקדמי. קודם כל לומדים תחום, ואז גם חוקרים אותו. יש תחומים שמאופיינים ביותר מחקר ויש פחות ואפשר לבחור בהתאמה לנטיות ואופי.

2. אנשי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה, מערכות מידע וניתוח נתונים. זה דומה מאד לרואה חשבון או מתכנת. יש להם מומחיות בתוכנה\ מספרים הרלוונטיים והם עושים את העבודה השחורה של ניתוח האקסלים של המחקר (או הפלט של תוכנות מתקדמות אחרות) ומעבירים את התוצאות לחוקר שכותב תוצר של מידענות או אנליזה מחקרית, לפי מה שהזמינו ממנו. זו עבודה טכנית, מספרית מאד, שיושב על תואר בסטטיסטיקה או תואר "מדעי" אחר שלימד את האדם לעבוד עם מספרים.
תקציר - לאחר 9 שנים שבהם צברתי חובות, הגעתי לנקודת בחירה בין ירידה משמעותית ברמת חיים, לבין הגדלת הכנסות משמעותית, (או שתיהם) בחרתי ללכת בדרך השניה.
נכון לעכשיו ב"ה עצרתי את החובות והתחלתי לייצר הכנסות, שהמטרה הסופית שלי להגיע לסכום שיאפשר לי חופש כלכלי אם ירצה ה'.
בשנה פלוס האחרונות עברתי הרבה ניסיונות, חלקם נכשלתי, חלקם הצלחתי, וכל התהליך הוא חוויתי, משעשע ועמוס תובנות.
אני מתכוון פעם בשבוע, להביא סיפור אחד, ומה למדתי ממנו, ואני ישמח לשמוע את דעתכם.

השבוע:
סיפור על מכה של (כסף) ערב סוכות:
בסוף בינה"ז אב פגשתי את אחי הצעיר בגאולה, אמרתי לו: " אני צריך הכנסה משמעותית, בחגים אנשים מוציאים הרבה כסף, הכסף הזה הולך לכיס של אנשים אחרים, השנה אני מתכוון שחלק מזה ילך לכיס שלי"
החלטנו שנעשה רשימה מפורטת של כל מה שאנשים צורכים בתקופת החגים, החל מערב ר"ה, ועד מוצאי שמחת תורה.
לאחר חצי שעה יצא רשימה כמעט מושלמת (מושלם לגמרי אני שונא... כי זה אף פעם לא יקרה, יום אחר נרחיב על זה בע"ה),
נתתי לעצמי שעה לקבל החלטה, כיון שאני יודע שאחד הדברים שהכי מעכבים בן אדם מלפעול, זה חוסר החלטה, קיבלתי ע"ע שעד סוף השעה אני מחליט על אחד מהאפשרויות, ומתמקד בו.

קיבלתי החלטה לבנות סוכות לאנשים, אני אישית לא יודע לבנות כלום, ולכן סגרתי עם עובדים שיבנו תמורת 50 ש"ח לשעה, ממוצע של סוכה גדולה לקחתי 1500 ש"ח לקח 10 שעות שתי עובדים, ככה יצא שהרווח הגולמי (רווח על המוצר בלי לחשב הוצאות נוספות שיש לעסק -- במקרה שלי פירסום, במקרים אחרים שכירות מקום\ מזכירות, וכדומה), לסוכה 500 ש"ח.

השלש שבועות הראשונים היו כמו חלום שמתגשם, עשיתי סוכה אחרי סוכה, נשאר לי רק להתאמן איך סופרים מזומנים מהר :)

ואז בין יוה"כ לסוכות, עשיתי סוכה אחת יותר מידי....

ביקשו ממני לתת הצעת מחיר לסוכה מורכבת, היה צריך להכשיר את השטח, להכשיר את המקום לדפנות, ועוד סיבוכים שונים, הציעו לי סכום כפול ממה שהייתי מורגל, ואמרתי כן...
מכאן ואילך נכנסתי לתסבוכת, שגרמה לי להיכנס לחג באופן אישי לא מאורגן, ל3 ימים של חוסר אונים שאני לא מאחל לאף אחד, ולקינוח לאיבוד כל מה שהרווחתי בשלש שבועות !
דבר ראשון, הבחורים שעבדו איתי אמרו לי שקרוב לחג הם לא יכולים... פירסמתי בקבוצות עבודה שונות, הגיעו אליי בחורים שלא ידעו את העבודה.. לקחו כסף ולא נתנו תועלת... בעל הבית עם עיני נץ בלי עין הרע היה חשוב לו עבודה מושלמת כמו שהתחייבתי...
היה ברור לי שהוא מכניס חג בלי סוכה בגללי... ה' ירחם
הייתי חסר אונים.. הרגשתי שאני משתגע.. כבר לא עניין אותי הכסף.. רק רציתי שיהיה לו סוכה איכשהו..
בימים הכי עמוסים לא הייתי בבית.. ויש לזה משמעות... הייתי עסוק בלהסיע מכל רחבי הארץ עובדים שינסו לעשות את העבודה.
...
יום לפני סוכות הבעל הבית קורא לי כולו כועס ובצדק רב, והוא אומר לי יש לך שתי ברירות, או שאתה חותם לי שאני מכניס חג עם סוכה בנויה, או שאני מביא בונה סוכות אחר... (ולא משלם לך שקל, אפילו שחלק מהשטח הוכשר)
לא הייתי צריך לחשוב אפילו...
אמרתי לו, כמובן שאני רוצה שתביא מישהו אחר, לא מעניין אותי הכסף, ואדרבה אם אתה מקפיד עליי אני יפצה אותך על עוגמת הנפש, אבל מאיפה תמצא עכשיו פחות מ24 שעות קודם החג?
ה' עשה לי חסד, והוא מצא כמה חבר'ס מעולים, שהרימו לו סוכה מעולה,
במקרה הזה לא הרווחתי אבל כן שילמתי לעובדים (זה תמיד יהיה ההבדל בין שכיר שמקבל בטוח אבל קצת מהעוגה, לבין עצמאי שלוקח את הסיכון בתקווה שהעוגה תיהיה גדולה).

תובנות שלי:
לקחת מקצוע שאתה מבין בו, באופן אישי.
כי אז אתה לא טועה בהערכת הקושי.
כי אז עובדים לא יכולים לסובב אותך.
כי אז אתה לא חסר אונים בשום שלב, כי תמיד במקרה של הברזה, אתה יכול לעשות בעצמך.

אשמח לשמוע כל תגובה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה