מידע שימושי תכנות או ראיית חשבון

מה שמוביל לאחוזי השמה הנמוכים.
לדעתי אחוזי ההשמה נמוכים זה הרבה בגלל שאין כמעט סינון (לפחות בסמינר שאני למדתי בו) בכניסה למסלול הנדסאים... למדו שם לא מעט בנות שלא הבינו חצי מהחומר והצליחו להוציא תעודה נטו כי היו להם חברות טובות לב שעשו בשבילם את המבחנים בדרך זו או אחרת. למה שהם יצליחו למצוא עבודה????? זה לא אחוזי השמה נמוכים אלא מי שמתאימה מתקבלת (ואני ממש לא אומרת שבקלות אבל זה קורה בסוף) ומי שלא מתאימה פשוט נשארת בחוץ... עצוב אבל זו המציאות...
אנשים, תבדקו את זה, זה מאוד פשוט, תבדקו כמה מתחילים מחפשים עבודה בליקדאין, כמה עם תואר, כמה בלי, לא רואה הבדל גדול, לכל מתחיל קשה למצוא עבודה. קשה מאוד מאוד. עם תואר או בלי.
 
אנשים, תבדקו את זה, זה מאוד פשוט, תבדקו כמה מתחילים מחפשים עבודה בליקדאין, כמה עם תואר, כמה בלי, לא רואה הבדל גדול, לכל מתחיל קשה למצוא עבודה. קשה מאוד מאוד. עם תואר או בלי.
זה לא מאוד פשוט.
לחלק מבוגרות ההנדסאים אין בכלל ליקדאין, ובפרט למי שלא הצליחה לבסוף להשתלב בעבודה.

וצריך השוואה בין נגיד 100 בוגרות הנדסאים ל100 בעלות תואר, בעלות וותק לאחר סיום דומה, ואזור מגורים דומה,
ואז לבחון את התוצאות.
איך עושים את זה בלינקאין ?

אם יש דרך פשוטה, אדרבה תפרט/י.
 
רואות חשבון במשרדי רו"ח באמת מוגבלות עם תקרת זכוכית.
אבל הן יכולות אחרי מספיק נסיון וראש גדול, להשתלב בחברה בתפקידי תקציבאית, חשבת, סמנכ"ל כספים, ואז זה עולם אחר לגמרי...

כמובן שזו אחריות ושעות וזמינות, אבל זה מה ששכר גבוה דורש תמיד.
 
@קווארק
הייתה הודעה שלך כאן שנעלמה.
למה הייטק -
כי אני משווה כרגע את נתוני העבודה וההשקעה והאחריות שלי ושל גיסתי, עובדת באינטל.
מסירות ואחריות בעבודה זה ענין של אופי.
אנחנו משקיעות ועובדות אותן שעות ואותה רמה - והיא מקבלת פי שניים ממני לפחות, בנטו.
זה מתסכל ממש.
כשג'וניור בחברה גדולה (במרכז, נכון) מקבל את אותה משכורת שאני מקבלת היום עם המון נסיון והמון אחריות על הראש - פערי השכר האלה מקוממים ממש.
 
אשמח לדעת אם מישהו מכאן מכיר את עולם הדאטה.
 
ובכל מקרה,
ממליצה מאוד לכל מי שחושבת על הכיוון -
ללכת לראות מה רואת חשבון עושה בפועל במשרד.
ומה עושה מתכנתת בפועל.
זה, ולא הלימודים, מה שמשנה בסופו של דבר.
 
אנחנו משקיעות ועובדות אותן שעות ואותה רמה - והיא מקבלת פי שניים ממני לפחות, בנטו.
מבינה אותך, מתסכל נורא.
אבל להתחיל מאפס בתחום רווי כל כך, כשיש לך ידע ונסיון בתחום שונה לחלוטין, זה פשוט פספוס. אם זה היה תחום מתחיל, אז באמת למה לא. אבל קודם לכי תבדקי מה קורה עם הבנות שמסיימות לימודים עכשיו. והמצב עגום ממש. אומרת לך מקרוב, גם לי היתה מחשבה על הסבה לפני שנתיים.
למה שלא תלמדי יעוץ פנסיוני, יעוץ השקעות, את יכולה עם השלמה לתואר בניהול או משהו בסגנון. הם מקצועות שהולכים מעולה עם ראיית חשבון, ובמבט לרחוק, הביקושים להם רק יגברו עם השנים.
 
רואות חשבון במשרדי רו"ח באמת מוגבלות עם תקרת זכוכית.
אבל הן יכולות אחרי מספיק נסיון וראש גדול, להשתלב בחברה בתפקידי תקציבאית, חשבת, סמנכ"ל כספים, ואז זה עולם אחר לגמרי...

כמובן שזו אחריות ושעות וזמינות, אבל זה מה ששכר גבוה דורש תמיד.
זה לא רק אחריות, שעות וזמינות, זה הופך לכל החיים וזה מה שמקומות העבודה דורשים....
 
'תבונה' שהיה בניהולה של גב' וגשל (המרכז האקדמי לב) עם השמה גבוהה מאוד בשוק. לדעתי למעלה מ90%.
בנות התחילו עבודה חצי שנה לאחר סיום הלימודים עם משכורת התחלתית של 12-15k, בירושלים.
חלומות באספמיא
מכירה משם המון ,אף אחת לא התחילה המשכורת הזאת
 
חלומות באספמיא
מכירה משם המון ,אף אחת לא התחילה המשכורת הזאת
אהה באמת?
למדת שם?
חבל לבטל דברים מחוסר היכרות.
לא הכללתי את כולן, אבל יש בנות בוודאות שהתחילו במשכורות כאלה, כמובן גם לא במקומות חרדיים.
 
ובכל מקרה,
ממליצה מאוד לכל מי שחושבת על הכיוון -
ללכת לראות מה רואת חשבון עושה בפועל במשרד.
ומה עושה מתכנתת בפועל.
זה, ולא הלימודים, מה שמשנה בסופו של דבר.
סליחה שאני אומרת, רעיון גרוע בעיני, יש כל כך הרבה נישות בכל מקצוע, ללכת לראות מישהי או אפילו שתיים בעבודה ממש לא נותן מידע על כל מאפייני העבודה ואתגריה.
 
סליחה שאני אומרת, רעיון גרוע בעיני, יש כל כך הרבה נישות בכל מקצוע, ללכת לראות מישהי או אפילו שתיים בעבודה ממש לא נותן מידע על כל מאפייני העבודה ואתגריה.
בתור רו"ח הכי חשוב זה כמות שעות העבודה,
בראיית חשבון ישנה גמישות ובתכנות כמעט ואין.
אפשר להגיע לשכר יפה גם מעל 15K אך זה תלוי ברצון ויש לעבור לפעמים עבודה וזה מתאים רק למי שלמדה ראית חשבון מסיבה שזה אכן התאים לה ולא משיקולים אחרים.
 
יש לי שאלה ממש חשובה-
בוגרת תואר בהייטק, מוצאים עבודה?
כמה מרוויחים? וכמה אופציות להתקדם, כלומר כמה מרוויחים אחרי 3-5 שנות נסיון, לדוגמא
אשמח להכיר את המציאות
תודה
בירושלים, לא חשוב דווקא מקום חרדי
אף אחת?
 
יש לי שאלה ממש חשובה-
בוגרת תואר בהייטק, מוצאים עבודה?
כמה מרוויחים? וכמה אופציות להתקדם, כלומר כמה מרוויחים אחרי 3-5 שנות נסיון, לדוגמא
אשמח להכיר את המציאות
תודה
בירושלים, לא חשוב דווקא מקום חרדי
כל מי שלא מתייאש מוצא עבודה בסוף השאלה כמה זמן זה לוקח... תלוי מאוד בתקופות, עכשיו יש תקופה מאוד קשה.... ואגב לדעתי יש הבדל אך לא הבדל גדול בין הנדסאי תוכנה לבוגר תואר לעניין זה... (יש מקומות שדורשים רק תואר אבל הם לא רבים. בכל אופן אני כמעט לא נתקלתי בהם)
לעניין השכר ההתחלתי- אפשר להתחיל במטריקס ב5k (הרבה מתחילות שם כי הם מקבלים הרבה ג'וניורים) ואפשר להתחיל בחברה טובה ב 12-15k ויש גם חברות של 20k (מאוד נדיר אבל זה קיים. מידיעה...)
אחרי 3-5 שנות נסיון מקבלים בין 10k ל 30k הכול מאוד תלוי איפה עובדים... בגדול באזור ה 20+ לדעתי

לגבי ירושלים הכול הרבה יותר קשה... לא רוצה לבאס אבל במרכז יש הרבה יותר משרות...

תכף תבוא מפתחת אחרת שמקבלת הרבה יותר או הרבה פחות ותסתור את כל מה שאמרתי אבל ככה זה... שום דבר לא שחור לבן
 
נערך לאחרונה ב:
כל מי שלא מתייאש מוצא עבודה בסוף השאלה כמה זמן זה לוקח... תלוי מאוד בתקופות, עכשיו יש תקופה מאוד קשה.... ואגב לדעתי יש הבדל אך לא הבדל גדול בין הנדסאי תוכנה לבוגר תואר לעניין זה... (יש מקומות שדורשים רק תואר אבל הם לא רבים. בכל אופן אני כמעט לא נתקלתי בהם)
לעניין השכר ההתחלתי- אפשר להתחיל במטריקס ב5k (הרבה מתחילות שם כי הם מקבלים הרבה ג'וניורים) ואפשר להתחיל בחברה טובה ב 12-15k ויש גם חברות של 20k (מאוד נדיר אבל זה קיים. מידיעה...)
אחרי 3-5 שנות נסיון מקבלים בין 10k ל 30k הכול מאוד תלוי איפה עובדים... בגדול באזור ה 20+ לדעתי

לגבי ירושלים הכול הרבה יותר קשה... לא רוצה לבאס אבל במרכז יש הרבה יותר משרות...
בתכנות ישנה בעיה בגיל מבוגר.
כמה אפשר לעלות מעבר ל-30K? זה התקרה?
גם בראיית חשבון לאחר 5 שנים אפשר להגיע ל-20K זה תלוי ברצון, מקום מגורים ויכולות.
 
כל מי שלא מתייאש מוצא עבודה בסוף השאלה כמה זמן זה לוקח... תלוי מאוד בתקופות, עכשיו יש תקופה מאוד קשה.... ואגב לדעתי יש הבדל אך לא הבדל גדול בין הנדסאי תוכנה לבוגר תואר לעניין זה... (יש מקומות שדורשים רק תואר אבל הם לא רבים. בכל אופן אני כמעט לא נתקלתי בהם)
לעניין השכר ההתחלתי- אפשר להתחיל במטריקס ב5k (הרבה מתחילות שם כי הם מקבלים הרבה ג'וניורים) ואפשר להתחיל בחברה טובה ב 12-15k ויש גם חברות של 20k (מאוד נדיר אבל זה קיים. מידיעה...)
אחרי 3-5 שנות נסיון מקבלים בין 10k ל 30k הכול מאוד תלוי איפה עובדים... בגדול באזור ה 20+ לדעתי

לגבי ירושלים הכול הרבה יותר קשה... לא רוצה לבאס אבל במרכז יש הרבה יותר משרות...
צריך גם להדגיש את נושא הצניעות שיותר קשה בתכנות. לבוגרת תוכנה שלא רוצה חברה חילונית הרבה יותר קשה למצוא עבודה .
 
אחרי 3-5 שנות נסיון מקבלים בין 10k ל 30k הכול מאוד תלוי איפה עובדים... בגדול באזור ה 20+ לדעתי
לשם השוואה, ממשכורות שאני יודע.

בראיית חשבון אחרי 3-5 שנות ניסיון מקבלים בין 7K ל10K
 
לשם השוואה, ממשכורות שאני ראיתי.

בראיית חשבון אחרי 3-5 שנות ניסיון מקבלים בין 7K ל10K
.
ממש לא!!!
אני מקבלת ב"ה הרבה יותר.
שוב זה תלוי ביכולות (תמיד הייתי טובה במתמטיקה), מקום המגורים ובעיקר הרצון !
 
כמה אפשר לעלות מעבר ל-30K? זה התקרה?
זו לא תקרה חד משמעית כי כמובן תמיד אפשר להתקדם בתפקידים ולא להשאר מפתח פשוט.
וגם אם זה תקרה... מה רע? מכיר הרבה אנשים שעושים 30k?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

התלבטתי אם להגיב באשכול אחר והחלטתי לפתוח חדש עם הסבר מהבסיס. כל תגובת-נגד תענה בברכה.
אחד הכשלים העיקריים בחיפוש אחר עבודה\ מקצוע, הוא השאלה "איזה עבודה יש בזה"
או- "אני כזו וכזו וכזו, במה כדאי לי לעבוד"
מגדילים לעשות מנחשי ענן\ קוראים בשוקו, בקפה ובקווי האף ומסבירים למאובחן\ת הנלהבים איזה יכולות מדהימות יש להם (מה לא עושים כדי שלקוח יהיה מרוצה ויגרור את חבריו לאותו בור)
ואז כשקמים מהספר ותולשים את הצ'ק ושואלים- במה אני יכולה לעבוד?
אין תשובה ברורה. וחוזרים לנקודת ההתחלה המתסכלת.

ההבדל בין פרופסיה להתקדמות מקצועית כללית
יש מקצועות שלומדים אותם, והם פרופסיה- ראית חשבון, עיצוב דיגיטלי, עריכת דין, תכנות, רפואה, טיפול- מאד ברור מה לומדים ואיזה עבודה מחפשים אחר כך. זה פלוס גדול שהכיוון ברור, זה מינוס ענק אם התחום לא מתאים ורוצים לעשות שינוי. כמעט כל מה שלמדו לא רלוונטי לתחום אחר. צורת ההכשרה הזו מקובלת מאד בחברות שמרניות, כי ככה היה פעם. לכל אחד היה מקצוע ביד- סנדלר, חנווני, רופא או עורך דין. כל הבדיחות על האמא היהודיה והפולניה? אז היום זה ככה בחברה החרדית ובחברה הערבית בארץ. רוצים מקצוע ברור שגם אנשים שמרנים מבינים מה יש ביד.
אבל זה רק מיעוט מהלימודים והעבודות בשוק העבודה המודרני.
רוב הלימודים הם יותר כלליים ומקנים יכולות.
* הם מתבססים על היכולות הבסיסיות של האדם (היוש יכולות אנליטיות יוצאות דופן+ חוש מיוחד לזכירת מספרי טלפון בע"פ+ גמישות בקפיצות לגובה),
* מתקפים אותן עם ידע נוסף ותעודה ממוסמכת ומכניסים לתוך מסגרת ששוק העבודה מכיר בה ומתגמל-
* מכאן האדם מנהל את הקריירה שלו באפיקים שמענינים אותו.

אפשר לדמיין את זה כמו ההבדל בין ללמוד לנגן על כלי אחד מסוים (למשל פסנתר) לבין ללמוד מוזיקה באופן כללי – תווים, תיאוריה, סגנונות. הראשון נותן לך כלי ביד, השני נותן לך שפה שלמה שאיתה אפשר ליצור, ללמד, לנתח, או להמציא משהו חדש.

רוב התארים במדעי החברה והרוח (מי יותר ומי פחות) נותנים תוקף ליכולות. נותנים ידע רלוונטי שהשוק מכיר בו. לא לחינם משרות זוטרות דורשות תואר ראשון כלשהו, משרות בכירות יותר בפיתוח פרויקטים דורשות תואר שני יתרון באחד מתוך התחומים-------. כי הם לא מחפשים דווקא תואר שני בתחום ספציפי. הם מחפשים מישהו שיש לו יכולות ניהוליות וניתוחיות בתחום רחב מסוים.
בעבודות מהסוג הזה יש משקל רב ליכולות האישיות, לנסיון התעסוקתי, ולידע שצברו. אפשר להגיע לתפקידים בשכר נאה מאד- אבל צריך לנהל את זה בחכמה. לעבוד בהתחלה בשכר נמוך כי בתפקיד מסוים יש מקפצה לשלב הבא. יש הרבה ניידות בין התחומים- יכול לבוא מישהו שניהל פרויקט בתחום הבריאות ולהתקבל לעבודה בכירה בניהול בתחום החינוך או הרווחה. כי זה לא "איזה עבודה יש בזה" אלא- מה היכולות שנולדתי איתם ומה הנסיון והידע שצברתי בדרך מעל היכולות האלה.
התפתחות מקצועית כזו היא גמישה ויש בה ניידות בין תחומים.

ומכאן ההבדל בצורך בתואר אקדמי. בתחומי הפרופסיות אם את מתכנתת טובה או מנהלת חשבונות מעולה- והצלחת להתברג, אף אחד לא יבדוק אם יש לך תואר (לרוב, בהתחלה. לפעמים בהמשך החיים כן צריך). כנ"ל בעוד תחומים בהם מספיק ידע ותעודה.
אבל בתחומים שנושקים יותר לתחומי החברה, הדרך הכמעט יחידה להתקדם זה ע"י תואר. כי זה שילוב של יכולות+ אישור שיש לאדם ידע נרחב שיהיה רלוונטי למגוון רב של תפקידים. אין כמעט דרך לעקוף את זה.

לגבי "לעבוד במחקר"
זו אמירה חסרת תוכן ותועלת כי אין מי שיקבל הפניה "לעבוד במחקר" באבחון תעסוקתי.
למחקר מגיעים ב2 צורות.
1. אדם שמתמחה בתחום מסוים, אוהב ללמוד אותו באופן שווה או יותר למידת אהבתו לעיסוק, רוצה להעמיק בו, ועל הדרך גם להרוויח קצת כסף. העבודה היא או כעוזר מחקר במעבדה (פירוט למטה) או במכוני מחקר מסחריים. רוב העובדים במכוני המחקר הגדולים שמוכרים את שירותיהם לגופים הגדולים במדינה, הם תלמידי תואר ראשון - שני שמנהלים מחקרים מסחריים מול משרדי ממשלה וחברות גדולות. בראש המכונים ואלה שמקבלים שכר נאה, יושבים אנשים עם תקן אקדמי שמוכרים בסצנה האקדמית. כל גוף מחקר שרוצה שישכרו ממנו את השירותים (שאותם יבצעו בשכר נמוך הסטודנטים הנ"ל)- מחזיק כמה אנשי סגל כקישוט וכחותמת איכות. הם לא עובדים במחקר, הם אנשי אקדמיה שמקבלים שכר גם על מחקר. אין שום דרך להגיע לשכר ראוי במחקר בלי להיות אנשי אקדמיה שמושקעים בה עד צוואר, מפרסמים מאמרים בכתבי עת מוכרים ועוד.
העבודה של הזוטרים במכוני המחקר היא משעממת, לעיתים קרובות לא מקצועית (כי עושים המון מניפולציה על נתונים חסרים כדי להשיג משהו), ואם זה מכון שגם עושה סקרים זה בכלל עבודה כמעט משרדית. אין דבר יותר מסכן ממאסטרנט שמתחנן לפונקציות רלוונטיות לענות לו על שאלונים. כן, משלמים לו על זה, ועדיין זה עלוב. זה שווה לו או כי הוא כרגע בין עבודות או במהלך לימודים, או כי הוא מאמין שזה יקדם אותו בעולם האקדמי. זה אף פעם לא תהיה התחנה האחרונה ועיקר הקריירה שלו. (שוב, אלא אם הוא יקבל תקן אקדמי ומכון מחקר יקח אותו כחותמת מקצועית, או שהוא יפתח מכון בעצמו וינסה להשיג חוזים עצמאית, קשה כמעט עד בלתי אפשרי)

מחקר של עוזרי מחקר עם מלגות ומשכורת מתנהל בד"כ במעבדות אקדמיות, סביב אנשי סגל אקדמי. קודם כל לומדים תחום, ואז גם חוקרים אותו. יש תחומים שמאופיינים ביותר מחקר ויש פחות ואפשר לבחור בהתאמה לנטיות ואופי.

2. אנשי מקצוע בתחום הסטטיסטיקה, מערכות מידע וניתוח נתונים. זה דומה מאד לרואה חשבון או מתכנת. יש להם מומחיות בתוכנה\ מספרים הרלוונטיים והם עושים את העבודה השחורה של ניתוח האקסלים של המחקר (או הפלט של תוכנות מתקדמות אחרות) ומעבירים את התוצאות לחוקר שכותב תוצר של מידענות או אנליזה מחקרית, לפי מה שהזמינו ממנו. זו עבודה טכנית, מספרית מאד, שיושב על תואר בסטטיסטיקה או תואר "מדעי" אחר שלימד את האדם לעבוד עם מספרים.
תקציר - לאחר 9 שנים שבהם צברתי חובות, הגעתי לנקודת בחירה בין ירידה משמעותית ברמת חיים, לבין הגדלת הכנסות משמעותית, (או שתיהם) בחרתי ללכת בדרך השניה.
נכון לעכשיו ב"ה עצרתי את החובות והתחלתי לייצר הכנסות, שהמטרה הסופית שלי להגיע לסכום שיאפשר לי חופש כלכלי אם ירצה ה'.
בשנה פלוס האחרונות עברתי הרבה ניסיונות, חלקם נכשלתי, חלקם הצלחתי, וכל התהליך הוא חוויתי, משעשע ועמוס תובנות.
אני מתכוון פעם בשבוע, להביא סיפור אחד, ומה למדתי ממנו, ואני ישמח לשמוע את דעתכם.

השבוע:
סיפור על מכה של (כסף) ערב סוכות:
בסוף בינה"ז אב פגשתי את אחי הצעיר בגאולה, אמרתי לו: " אני צריך הכנסה משמעותית, בחגים אנשים מוציאים הרבה כסף, הכסף הזה הולך לכיס של אנשים אחרים, השנה אני מתכוון שחלק מזה ילך לכיס שלי"
החלטנו שנעשה רשימה מפורטת של כל מה שאנשים צורכים בתקופת החגים, החל מערב ר"ה, ועד מוצאי שמחת תורה.
לאחר חצי שעה יצא רשימה כמעט מושלמת (מושלם לגמרי אני שונא... כי זה אף פעם לא יקרה, יום אחר נרחיב על זה בע"ה),
נתתי לעצמי שעה לקבל החלטה, כיון שאני יודע שאחד הדברים שהכי מעכבים בן אדם מלפעול, זה חוסר החלטה, קיבלתי ע"ע שעד סוף השעה אני מחליט על אחד מהאפשרויות, ומתמקד בו.

קיבלתי החלטה לבנות סוכות לאנשים, אני אישית לא יודע לבנות כלום, ולכן סגרתי עם עובדים שיבנו תמורת 50 ש"ח לשעה, ממוצע של סוכה גדולה לקחתי 1500 ש"ח לקח 10 שעות שתי עובדים, ככה יצא שהרווח הגולמי (רווח על המוצר בלי לחשב הוצאות נוספות שיש לעסק -- במקרה שלי פירסום, במקרים אחרים שכירות מקום\ מזכירות, וכדומה), לסוכה 500 ש"ח.

השלש שבועות הראשונים היו כמו חלום שמתגשם, עשיתי סוכה אחרי סוכה, נשאר לי רק להתאמן איך סופרים מזומנים מהר :)

ואז בין יוה"כ לסוכות, עשיתי סוכה אחת יותר מידי....

ביקשו ממני לתת הצעת מחיר לסוכה מורכבת, היה צריך להכשיר את השטח, להכשיר את המקום לדפנות, ועוד סיבוכים שונים, הציעו לי סכום כפול ממה שהייתי מורגל, ואמרתי כן...
מכאן ואילך נכנסתי לתסבוכת, שגרמה לי להיכנס לחג באופן אישי לא מאורגן, ל3 ימים של חוסר אונים שאני לא מאחל לאף אחד, ולקינוח לאיבוד כל מה שהרווחתי בשלש שבועות !
דבר ראשון, הבחורים שעבדו איתי אמרו לי שקרוב לחג הם לא יכולים... פירסמתי בקבוצות עבודה שונות, הגיעו אליי בחורים שלא ידעו את העבודה.. לקחו כסף ולא נתנו תועלת... בעל הבית עם עיני נץ בלי עין הרע היה חשוב לו עבודה מושלמת כמו שהתחייבתי...
היה ברור לי שהוא מכניס חג בלי סוכה בגללי... ה' ירחם
הייתי חסר אונים.. הרגשתי שאני משתגע.. כבר לא עניין אותי הכסף.. רק רציתי שיהיה לו סוכה איכשהו..
בימים הכי עמוסים לא הייתי בבית.. ויש לזה משמעות... הייתי עסוק בלהסיע מכל רחבי הארץ עובדים שינסו לעשות את העבודה.
...
יום לפני סוכות הבעל הבית קורא לי כולו כועס ובצדק רב, והוא אומר לי יש לך שתי ברירות, או שאתה חותם לי שאני מכניס חג עם סוכה בנויה, או שאני מביא בונה סוכות אחר... (ולא משלם לך שקל, אפילו שחלק מהשטח הוכשר)
לא הייתי צריך לחשוב אפילו...
אמרתי לו, כמובן שאני רוצה שתביא מישהו אחר, לא מעניין אותי הכסף, ואדרבה אם אתה מקפיד עליי אני יפצה אותך על עוגמת הנפש, אבל מאיפה תמצא עכשיו פחות מ24 שעות קודם החג?
ה' עשה לי חסד, והוא מצא כמה חבר'ס מעולים, שהרימו לו סוכה מעולה,
במקרה הזה לא הרווחתי אבל כן שילמתי לעובדים (זה תמיד יהיה ההבדל בין שכיר שמקבל בטוח אבל קצת מהעוגה, לבין עצמאי שלוקח את הסיכון בתקווה שהעוגה תיהיה גדולה).

תובנות שלי:
לקחת מקצוע שאתה מבין בו, באופן אישי.
כי אז אתה לא טועה בהערכת הקושי.
כי אז עובדים לא יכולים לסובב אותך.
כי אז אתה לא חסר אונים בשום שלב, כי תמיד במקרה של הברזה, אתה יכול לעשות בעצמך.

אשמח לשמוע כל תגובה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה