דרוש מידע תפילין שנשארו ברכב ביום חם

  • הוסף לסימניות
  • #2
לנו נשארו תפילין ברכב בשבת חמה במיוחד, בדקנו וב"ה התפילין לא נפסלו...

הסופר הסביר על משהו שאם הוא לא נפתח מהחום אין עניין לפתוח לבדיקה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לנו נשארו תפילין ברכב בשבת חמה במיוחד, בדקנו וב"ה התפילין לא נפסלו...

הסופר הסביר על משהו שאם הוא לא נפתח מהחום אין עניין לפתוח לבדיקה

אמר לי פעם אחד שבודק תפילין, שהתפילין של היום הם מאד חזקים ויש להם בידוד חזק
ויכול להיות נזק ל"בית", יותר מהר מאשר ל"פרשיות"
בכל אופן הוא לא רצה להורות באופן גורף שלא צריך לבדוק, אלא כדאי כל פעם לשאול
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כשהייתי נער בר מצוה נשכחו התפילין מתחת לשמשה האחורית של הרכב שמרכזת חום רב, הם היו שם בוקר שלם, למחרת הרצועות היו דבוקות קצת אחת לשנייה מרוב החום ששרה בהם יום קודם. לא בדקתי מייד אבל הייתה לי תחושה מוזרה, אחרי תקופה בדקתי ולצערי חלק מהאותיות נמסו ונדבקו לקלף שצמוד אליהם מה שיצר מחיקות חלקיות ופסילה מוחלטת. ב"ה מאז כבר הנחתי תפילין יותר משני עשורים אבל עדיין חבל על דאבדין. וה' הטוב יכפר. עכ"פ אם יש קצת דיבוק ברצועות בהחלט מומלץ לבדוק גם את הפרשיות. בברכת וראו... ויראו ממך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אוף. עצוב לי ממש לשמוע את זה.
זה באמת הבעיה. החום ממיס את הדיו, והאותיות נדבקות. מה שפוסל את התפילין לגמרי.
ואם אני לא טועה גם אין דרך לתקן את זה. צריך לכתוב את הפרשיות מחדש.

וגם אם לא יניחו את התפילין בכלל אחרי שהם נשארו באוטו.
אם השם נמחק בגלל זה? ממש עצוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
כשהייתי נער בר מצוה נשכחו התפילין מתחת לשמשה האחורית של הרכב שמרכזת חום רב, הם היו שם בוקר שלם, למחרת הרצועות היו דבוקות קצת אחת לשנייה מרוב החום ששרה בהם יום קודם. לא בדקתי מייד אבל הייתה לי תחושה מוזרה, אחרי תקופה בדקתי ולצערי חלק מהאותיות נמסו ונדבקו לקלף שצמוד אליהם מה שיצר מחיקות חלקיות ופסילה מוחלטת. ב"ה מאז כבר הנחתי תפילין יותר משני עשורים אבל עדיין חבל על דאבדין. וה' הטוב יכפר. עכ"פ אם יש קצת דיבוק ברצועות בהחלט מומלץ לבדוק גם את הפרשיות. בברכת וראו... ויראו ממך.
אמנם זה מעוות לא יוכל לתקון
אך חשב את השעות שבהן הלכת עם ת פילין פסולות, והוסף אותם על הזמן שאתה הולך עם תפילין
  • כלומר אם חיסרת 10 שעות תפילין תלך כל יום עוד חצי שעה עם תפילין עד שתצבור 10 שעות נוספות
  • עוד משהו שמעתי שמי שהחסיר ולא הלך תפילין יום אחד שישתדל לעזור למי שאין בידו ממון לתפילין ויהיה לו לכפרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
  • כלומר אם חיסרת 10 שעות תפילין תלך כל יום עוד חצי שעה עם תפילין עד שתצבור 10 שעות נוספות
הרעיון הוא שבעבר היו הולכים תפילין כל היום! ומי שחיסר 'מעוות לא יוכל לתקון' כי כמה שעות שהוא יצליח להוסיף לעצמו מעל ה24, עדיין לא יוכל להשלים אבל כיום שהולכים אתם רק כשעה אחת ביום הרי יש עוד הרבה שעות כאלה שהן פנויות, אז אומרים הנח תחתיהם לפי חישוב השעות שחיסרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • כלומר אם חיסרת 10 שעות תפילין תלך כל יום עוד חצי שעה עם תפילין עד שתצבור 10 שעות נוספות
יש כזה דבר השלמה בתפילין ?? :oops:
ואם הוא משלים, אז הוא כבר לא קרקפתא דלא מנח תפילין ?
מה המקור לזה ?
פעם ראשונה שאני שומע על כזה דבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
יש כזה דבר השלמה בתפילין ?? :oops:
אין דבר כזה! בסוף עבר עליו יום ללא תפילין בלי קשר לכמות 'השעות' שחיסרת.
נתיבות ההלכה על תפילין בסוף הספר לךא זוכר איזה עמוד (משהו באזור העמוד 800) המחבר מספר על עצמו שהוא מצא את התפילין שלו פסולות - ואת ההוראה הזו הוא קיבל מאחד מגדולי הדור מהדור הקודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תפילין שנשארו ברכב ביום חם

האם קרה למישהו שבדק את התפילין אחרי מקרה כזה, ונפסלו?


תודה
בדיוק אתמול ראיתי סרטון של סופר שפותח תפילין שנשארו ברכב יום שלם,
התפילין היו פסולות לגמרי, כמה וכמה אותיות נמסו וחלקן פשוט התנתקו מהקלף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
התפילין היו פסולות לגמרי, כמה וכמה אותיות נמסו וחלקן פשוט התנתקו מהקלף.
אני השארתי תפילין ביום חם ברכב יומיים מעל המושבים בחשיפה ישירה לשמש, בדקתי ונמצא כשר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אין דבר כזה! בסוף עבר עליו יום ללא תפילין בלי קשר לכמות 'השעות' שחיסרת.
נתיבות ההלכה על תפילין בסוף הספר לךא זוכר איזה עמוד (משהו באזור העמוד 800) המחבר מספר על עצמו שהוא מצא את התפילין שלו פסולות - ואת ההוראה הזו הוא קיבל מאחד מגדולי הדור מהדור הקודם.
אז מה זה נותן השעות הנוספות עם תפילין ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני השארתי תפילין ביום חם ברכב יומיים מעל המושבים בחשיפה ישירה לשמש, בדקתי ונמצא כשר!
יתכן בהחלט. מן הסתם זה תלוי במשתנים כמו איכות הדיו, הקלף והבתים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ציטוט מפורום תורני:
ביריעות שלמה ח"א פ"ד אות כו (עמוד עו) סיכם את התשובה הנ"ל וז"ל:

מי שקנה תפלין מסופר מומחה וירא שמים, בחזקת כשרות, ואחר שהניחן שנים רבות מסרן לבדיקה ונמצא בהם טעות הפוסלת את התפלין מעיקרן, אינו צריך לישב בתעניות וסיגופים, ודי בזה שמיצר על שבא לידו מכשול למפרע ונפשו עגומה עליו, וטוב שיקבל עליו להניח תפילין דרבנו תם. עכ"ל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כפרה בעלמא (עיין שם, זה חולק חינם בבתי כנסת גדולים)
שמעתי משהו שהרב שך היה לו תקופה מחלה שבגללה לא יכל להניח והיה עצוב שלא יכל ואחד מגדולי הדור אמר לו שישלים תוספת שעות כל יום (לגבי קרקפתא לא יודע אם מועיל)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה