תפילת אם

  • הוסף לסימניות
  • #1
זקוקה לסיפורים/רעיונות וכד' על הנושא של תפילת אם, בכל מעגל החיים.

תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בחור ישיבה יתום מאב, חלה במחלה קשה, ראש הישיבה החליט לא לספר לאם כדי לא לצערה ובידיעה גם כי אשה קשת יום היא ואין אמצעים בידה כדי לשלם לרופאים וכד', ראש הישיבה עשה את המירב בכדי לרפא את הבחור אך לדאבון לב הוא נפטר, כשנודע לאם על פטירתו, באה בבכי לראש הישיבה בשאלה מדוע לא סיפר לה כי הילד חולה, אמר לה כי ידע שאין ביכולתה להתרוצץ אצל רופאים ולשלם להם, טענה לעומתו וכיצד יכולת לוותר על דמעות של אמא שהייתי בוקעת רקיעים בתפילותי? אמר לה צדקת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
סיפור הפוך בדיוק,
על בחיר הישיבה שקיבל צו גיוס לצבא פולין ערב חתונתו.
כל העיירה עמדה על רגליה האחוריות. התושבים נמנעו מלעבור ליד ביתה של האם, כי לא היה שייך לעמוד מול בכיותיה הנוראיות.
רב העיירה הצליח לסדר פטור, אך הוא השביע את כל העיירה לבל יגלו זאת לאם. (הוא היה קרוב משפחתה)

משגילתה האם שבנה משוחרר, וכולם ידעו מלבדה, היא פנתה בצער וכאר לרב בעייה לשאול ל מה לא בישר לה את הבשורה המשמחת, ומנע ממנה עגמת נפש כה אדירה,
ענה לה הרב: אם היית יודעת מה רב כוחה של תפילת אם, מעולם לא היית פוסקת מלבכות
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
סיפור שאיני זוכרת איפה קראתי, בשם ר' מיכל יהודה לבקוביץ זצוקל.

סיפר של מלמד שיצא לו ללמד כמה ילדים מאותה משפחה ,חלקם מוכשרים מאוד וחלקם מתקשים.
לימים ראה שדוקא המתקשה צמח למשהו מיוחד!
שאל ע"כ את הרב ואמר לו: על המוכשרים האמא שפכה פחות דמעות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
הואיל ואני רואה שאת באמת מחפשת כל כיוון שהוא גם אם זה רק בגדר סיעור מוחות, אז:
אני זוכרת שפעם קראתי סיפור (כנראה מליבה של סופרת מוכשרת ולא ע"ס מקור...) על אמא, ברוסיה, שבנה יצא לתרבות רעה. והיא התפללה עליו מאד, העתירה תפילותיה בדמעות, אבל הוא התחתן עם גויה והיא נפטרה בשברון לב... לאותו ילד נולד ילד, שהתחתן עם יהודיה, ונולד להם בן (יהודי) שחזר בתשובה.

תפילות של אמא אף פעם לא שבות ריקם, אבל זה יכול להגיע לנין ולא לילד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
את צריכה סיפורים של פעם, על רבנים וצדיקים, או של היום גם טוב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
הסיפור של יאקב-

שהציעו לו את בת המושל לאישה
נזכר בדמות אימו מדליקה נרות וידיה מיובלת היה זה כשהיה ילד קטן
שאל אותה למה ידיה נראות כך
אמרה לו-
זה בגלל שאני עובדת קשה בשביל שיהיה כסף ותוכל ללמוד תורה

והמראה הזה שאמא שלו בוכה מול נרות השבת וידיה נראות כך
נתן לו את הכח לברוח משם
ולא להתחתן לגויה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י מירי456;1495508:
בחור ישיבה יתום מאב, חלה במחלה קשה, ראש הישיבה החליט לא לספר לאם כדי לא לצערה ובידיעה גם כי אשה קשת יום היא ואין אמצעים בידה כדי לשלם לרופאים וכד', ראש הישיבה עשה את המירב בכדי לרפא את הבחור אך לדאבון לב הוא נפטר, כשנודע לאם על פטירתו, באה בבכי לראש הישיבה בשאלה מדוע לא סיפר לה כי הילד חולה, אמר לה כי ידע שאין ביכולתה להתרוצץ אצל רופאים ולשלם להם, טענה לעומתו וכיצד יכולת לוותר על דמעות של אמא שהייתי בוקעת רקיעים בתפילותי? אמר לה צדקת.

נראה לי שיש לזה מקור משהו כמו
הרב מפונוביץ' או הסטייפלר
לא ממש זוכרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י יעל א;1496182:
סיפור שאיני זוכרת איפה קראתי, בשם ר' מיכל יהודה לבקוביץ זצוקל.

סיפר של מלמד שיצא לו ללמד כמה ילדים מאותה משפחה ,חלקם מוכשרים מאוד וחלקם מתקשים.
לימים ראה שדוקא המתקשה צמח למשהו מיוחד!
שאל ע"כ את הרב ואמר לו: על המוכשרים האמא שפכה פחות דמעות...

שמעתי פעם סיפור דומה -

על משפחה שהיו לה שני בנים
אחד תלמיד חכם ומוכשר בעל מידות הולך בדרך ה'
השני קצת פזל החוצה ולא ממש למד תורה

האמא שפכה תחינות על הבן השני שלא יעזוב לגמרי את הדרך התפללה ולא גמרה להתפלל

עברו שנים אחרי השואה עלו האחים לארץ ישראל

'הנושר' נהיה תלמיד חכם וגידל בית של תורה ויראה והעמיד דור ברוך

הילד הראשון המוכשר שאמא שלו לא כל כך התפללה עליו נסחף לציונות ועזב לגמרי את הדרך...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה