תפירת מצעים

  • הוסף לסימניות
  • #1
האם משתלם לתפור מצעים לבד? מישהי ניסתה? (כמובן למישהי שיש לה מכונה)
נניח שכל סט קנוי עולה 100-110 ש"ח
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני תפרתי מצעים לחדר ילדים. אני לא זוכרת כמה יצא לי.
תפרתי סט קייצי. רק סדין וציפית. ושמיכה מבד פיקה.
תפרתי, פשוט משום שלא מצאתי בצבעים שרציתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם קונים בדים ברוחב 2.5 מטר ובמחיר של 25 ש"ח למטר זה כדאי
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לפי הבדיקה שלי ממש לא משתלם:(
בכ"א בב"ב לא מצאתי בדי כותנה בזול
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אמא שלי תפרה פעם ואמרה שזה לא שווה את המאמץ ועדיף לקנות וזהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
גם אני פעם חשבתי לתפור וזה לא משתלם
צריך 7 מטר בד לסט מצעים בודד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
גם אני עשיתי ברור וזה לא יצא משתלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
גם אני מעדת הפנטזיונריות שאצור מצעים לילדים שמתאימים לצבעי החדר ושיהיו סט לוילון וכו', כשעשיתי חשבון כמה בד צריך בשביל כל סט הגעתי להבנה הפשוטה שזה ממש לא משתלם בלי לחשב את העבודה, רק העלויות של הבדים.
גם אם תפרגני מצעים איכותיים ויקרים זה יצא לך יותר זול מאשר לתפור עם הבד הכי זול.
בהצלחה
ושלום לדמיונותינו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
דוקא חשבתי פעם לתפור סט פליזי לבד. לצרף כמה כרבוליות פליז לא יוצא יקר בכלל.
קניתי במבצע 3 ב10. וזה מחכה לרגע שיהיה לי פנאי ופניות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י ניקול;1528520:
גם אני פעם חשבתי לתפור וזה לא משתלם
צריך 7 מטר בד לסט מצעים בודד.

אם את קונה בד ברוחב 2.5 מטר אין צורך יותר מ-3 מטר בד לסט אחד
שבוע שעבר ראיתי בחנות בדים בדים עם הדפסים כמו של כיתן לו הייתי תופרת היה יוצא לי כ-75 ש"ח לסט .
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
איך את מחשבת? בשביל הציפה, את מקפלת לרוחב של הבד?
ואיפה ראית רוחב 2.5 מ'? זה נראה לי המון
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא נתקלתי בבד באורך 2.5 מטר
רוב הבדים 1.5 מטר

החישוב- ציפה 0.5X0.7 כפול שני צדדים- זה כמו 1.00X0.7 ועוד כמה ס"מ נוספים לתפירה
הציפית 1.5X2 כפול שני צדדים זה כמו 1.5 כפול 4 + כמה ס"מ כנ"ל
הסדין 80-90 ס"מ + 15 ס"מ בצדדים X אורך של 2.10-2.20

בדים זולים שיוצאים 'משתלם'- לא איכותיים- כך שזה לא משתלם לטווח הרחוק
בקיצור- כמו שכולם הסיקו- עדיף לקנות :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
צדקת , החישוב שלי היה מוטעה , החישוב הנכון:
הסדין : רוחב המזרון נניח 90 + 2 * גובה המזרון 15ס"מ + 10 ס"מ לגומי ותפרים ביחד 1.30
ציפית : השארית מאורך הבד,
ציפה : 1.5 * 2 = 3 מטר
ביחד 4.30 מטר

ראיתי בדים מהדפס של כיתן בר"ח יפו בירושלים , בדי כותנה ברוחב 2.5 מ' במחיר של 25 ש" למטר.
שנה שעברה ראיתי בנחלת בנימין מבחר עצום של בדים ברוחב הזה .
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י ניקול;1529471:
לא נתקלתי בבד באורך 2.5 מטר
רוב הבדים 1.5 מטר

החישוב- ציפה 0.5X0.7 כפול שני צדדים- זה כמו 1.00X0.7 ועוד כמה ס"מ נוספים לתפירה
הציפית 1.5X2 כפול שני צדדים זה כמו 1.5 כפול 4 + כמה ס"מ כנ"ל
הסדין 80-90 ס"מ + 15 ס"מ בצדדים X אורך של 2.10-2.20

בדים זולים שיוצאים 'משתלם'- לא איכותיים- כך שזה לא משתלם לטווח הרחוק
בקיצור- כמו שכולם הסיקו- עדיף לקנות :)
ביפו יש חנויות עם בדי כתנה איכותיים באורך 2.5 מטר, ועם דוגמאות יפות.
סטים לתינוקות, למשל, כן משתלם לתפור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם כבר לתפור - אני ממליצה רק על סט מבד טריקו כותנה
נמתח יפה ונשאר יפה על המיטה והשמיכה.
יש הרבה בדים יפים ברחוב יפו, אבל מאד מאד קמיטים.
מצעי כותנה הם בד"כ פרקל - לא קמיט!

אני תפרתי ציפה לשמיכת תינוק מחתיכה מקסימה וזולה שמצאתי פעםץ
התאמתי סדין טריקו רגיל חלק למיטת תינוק ונהיה סט מדהים!!

כשדנים על התפירה כדאי להוסיף גם עלות של גומי לסדין + עלות של רוכסן לציפה.
וכמובן לא לשכוח שיש כאן עבודה על בד ארוך.... (אוברלוק.... סיומים...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
גם אני רציתי פעם לתפור וזה לא שווה מבחינת העבודה והמאמץ
אולי רק כיסויי מיטה וכריות
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תופסת טרמפ על אשכול של מבינות דבר ושתים בתפירה...
איפה בירושלים יש חנות בדים טובה וזולה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י נחל;1530027:
תופסת טרמפ על אשכול של מבינות דבר ושתים בתפירה...
איפה בירושלים יש חנות בדים טובה וזולה?

תלוי באזור
בגאולה יש את בית הבד וברחוב ממול לא זוכרת את שם הרחוב החנות 'גוד בד'

ביפו יש רצף של חנויות עם מגוון ומבחר עצום...
פשוט לעבור חנות אחרי חנות עד שתמצאי את מבוקשך.
ויש בדוידקה איפה שהיה פעם ששת, חנות שכבר כמה פעמים מצאתי שם בדים מעולים במחירים ממש משתלמים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ויש בכנפי נשרים את תיפורים, מחירים טובים בהחלט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
פני לספיישל תחפושות לפי המייל שבאשכול התחפושות בפורום זה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אני רואה מדי פעם אנשים שיש להם טענות על תמחור של עצמאיים. המשלם רואה שהוא שילם 300 ש"ח לעבודה שלקח לעצמאי שעה, או סכומים גדולים יותר, וזה נראה לו מוזר. כי הוא עובד תמורת 55 לשעה, אז מה זה החוצפה לקחת 300 ש"ח לשעה?

אני ישתף מהמקרה שלי שאני מכיר בפרטים, ואפשר להקיש מזה למקרים רבים. העצמאיים פה יבינו מיד מה אני מדבר. המטרה שלי היא קצת להסביר לשכירים, למה הם צריכים לעבוד תמורת 55 לשעה, והעצמאי נראה שעושה הרבה יותר.
בנוסף אני מקווה שזה יעזור קצת למי שמקבל שירות מעצמאי ומרגיש מתוסכל מהסכום הלכאורה גבוה שהוא היה צריך לשלם עבור זמן או שירות.

אני עצמאי שעובד בתחום המוזיקה ומרוויח "1500 ש"ח בערב אחד" (והמחמירים מתחילים לעשות חישוב מה קורה אם אני עובד כל ערב...), אשתי מטפלת רגשית ש"יושבת על כורסא ומרוויחה 300 לשעה",


בוא נעשה חישוב קצר. (לכאורה)
כמה זמן זה לנגן בבר מצוה? בוא נגיד 3 שעות? לכאורה 500 לשעה זה אחלה כסף.
אבל...
אם מחשבים את הזמן שאני עובד סביב האירוע, מהרגע שאני מתחיל לארוז את הרכב, ועד שאני חוזר הביתה והולך לישון מדובר על כ6 שעות.
מה שאומר שהרווח הוא פחות מ300 לשעה.
תורידו דלק, ציוד, ידע, אימון, ואין אירוע כל יום.
מליונר אני לא.

אז נכון שבעל האירוע שילם 1500 שח על 10 דקות ריקודים בבר מצוה וקצת מוזיקת רקע (חלק מהזמן היה בכלל מוזיקה מוקלטת...)
אבל העבודה שלי מסביב היא יותר ממה שנראה למי שמסתכל מהצד.

אותו דבר אשתי.
300 לשעה בשביל לפטפט קצת... נשמע אחלה דבר (והמחמירים יעשו חשבון כמה זה אם עובדים יום שלם וכו')

אז בוא נחשוב שניה, אשתי למדה תואר שני, ויש לה 10 שנות נסיון. (אפשר לחשב לכאורה מאות או אלפי שעות לימוד. מהבגרויות ועד ההדרכות שהיא עדיין מקבלת) זה משהו שעושה הגיון לשלם עליו בפני עצמו.
בנוסף, אם היא קובעת טיפול, זה להתכונן (טכנית ונפשית) חצי שעה לפני לפחות, וחצי שעה אחרי להתאפס. בנוסף יש בדרך כלל לפחות 10 דקות של תיאום לפני הפגישה. לפעמים יש דיונים טלפוניים עם אנשים שקשורים לטיפול.
מה עם קליניקה וביטוח? מה אם משלמים על הדרכה?

הגענו לשעתיים ועשר דקות מינימום על פגישה. וזה בקלות יכול להגיע ל3 שעות. לא כולל הוצאות נלוות.
100 ש"ח לשעה זה לא כזה דבר מושלם.


אז לפני שממהרים לעשות את החישוב המהיר: "כמה עולה פיתה, כמה עולה כדור פלאפל, כמה עולה קצת מלפפון- למה זה עולה 15 ש"ח למנה?"

הייתי מציע להסתכל רחב יותר.

נ.ב. אני לא אומר שכל תמחור של כל עצמאי זה הוגן. רק מציע למסתכל מהצד לראות תמונה רחבה יותר (או לא לעשות את החישובים של השני)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה