תרפיה באומנות

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מבררת בשביל אחותי שמחפשת מידע על לימוד "תרפיה באומנות".
מישהו שמע על מקום לימוד "מרחבים"? איך רמת הלימוד שם והאם התעודה שלהם מוכרת?
כמו כן לגבי המקצוע בכלל-
יש לזה ביקוש בשוק?
כל מידע בנושא יתקבל בברכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני גם בררתי קצת על זה

יש במבחר את יכולה להתקשר לברר אבל שמעתי שהיום נדוש כבר התחום הזה, יותר הולך תרפיה במוסיקה\דרמה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מרחבים לא מעניקה תעודה. מדובר בלימודי קורס.
על מנת לקבל תואר בתרפיה באומנות (על מנת לעבוד במוסדות רפואיים), צריך תואר ראשון. ואם אינו בהוראה או בפסיכולוגיה, אז צריך קורס משלים. לימוד תרפיה באמנות נקרא היום לימודי תעודה, אם כי יש מקומות בהם זה מוכר כבר כתואר שני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לא מכירה את "מרחבים" באופן ספציפי, אבל מכירה קצת את התחום:

נורא לחשוב כמה בנות ונשים משקיעות הון עתק בלימודים בכל מיני מקומות למשל "תרפיה במוסיקה" בסמינרים, שזה בסך הכל חינוך מיוחד + מוזיקה, ושהן מגיעות לשוק העבודה הן מגלות שהן לא יכולות לעבוד בשום מקום מוכר.
מקסימום הן יכולות לעבוד בגנים, כאשר הן מוכרות כגננת שי"ח או משהו בדומה.
אם כבר הולכים על לימודים - אך ורק עם תעודות מוכרות! (מבח"ר זו דוגמא טובה למקום עם תעודות מוכרות, לא בדקתי אם יש להם מסלול של תרפיה באומנות, ויש עוד אופציות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא מכירה את "מרחבים" באופן ספציפי, אבל מכירה קצת את התחום:

נורא לחשוב כמה בנות ונשים משקיעות הון עתק בלימודים בכל מיני מקומות למשל "תרפיה במוסיקה" בסמינרים, שזה בסך הכל חינוך מיוחד + מוזיקה, ושהן מגיעות לשוק העבודה הן מגלות שהן לא יכולות לעבוד בשום מקום מוכר.
מקסימום הן יכולות לעבוד בגנים, כאשר הן מוכרות כגננת שי"ח או משהו בדומה.
אם כבר הולכים על לימודים - אך ורק עם תעודות מוכרות! (מבח"ר זו דוגמא טובה למקום עם תעודות מוכרות, לא בדקתי אם יש להם מסלול של תרפיה באומנות, ויש עוד אופציות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לפני תקופה בררתי את הענין לעומק (רציתי ללמוד את המקצוע.) ואלו המסקנות הסופיות לאחר סגירת כל הקצוות...

1. כדי לקבל תעודה מוכרת, חייבים ללמוד במקום המלמד את הנושא בצורה רשמית. משך הלימודים 4 שנים. בו משלימים תואר ראשון, עדיף בפסיכולוגיה. השנה האחרונה כוללת גם עבודת סטאז', במקום ובצורה המפוקחת ע"י המדינה. לאחר מכן צריך להשלים 400 שעות אומנות במסגרת אקדמאית ו\או מורה מוסמכת בעלת תואר ראשון באומנות. (אפשרי בשיעורים פרטיים.)

2. בינתיים (עד לפני שנה בכ"א.) לא נפתחה קבוצה כזו במקום לימודים חרדי.

3. קבוצה חרדית נפתחה במכללה רמת -גנית, לנשים בלבד.

4. המקצוע מוכר כ"פרא רפואי". עד היום למדו אותו במכללה כמתואר לעיל, כיום תלוי ועומד דיון בבג"ץ על הגדרה זו, המדינה דורשת שהלימודים למקצועות הפרא רפואיים יהיו מקיפים ועמוקים יותר ובעלי סף העברה גבוה יותר (במבחנים.) ויעמדו תחת משרד הבריאות, במקום משרד החינוך כיום. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בענין, ויתכן שכל בעלי תואר זה יצטרכו להשלים לימודים ולהבחן בעתיד, אם וכאשר.

5.רק בעלי תואר מוכר, יכולים לעבוד במכונים כדוגמת מכוני התפתחות הילד וכד'.

6. ישנם כאלה בציבור החרדי המודעים לכך שאנש"ינו לא בקיאים בסעיפי החוק, ומנצלים זאת. (לא רוצה להכליל את כולם... אך חלקם לפחות, כן.)

7. ברכת הצלחה מעומק הלב, אך ורק לאחר לקיחת הנ"ל לתשומת לב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תודה על התשובה המפורטת b.m. ותודה גם לכל אלו שענו!
אעביר לה את מה שכתבתן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כנ"ל במכללה לבנות בבית וגן. כדי להתקבל למסלול צריך תואר ראשון + כמה מאות שעות אמנות. נכון למתי שבררתי (לפני שנתיים כמדומני) התעודה עדיין לא מוכרת רשמית.
אולי המצב השתנה - שווה לברר.
(תעודה רשמית - יש רק בדוד ילין, סמינר הקיבוצים ואולי עוד משהו דומה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ג"כ מתוך בדיקה אישית
למי שבוחר בכל זאת לעשות את כל המסלול, חשוב מאד מאד לבדוק התאמה למקצוע
זה הרבה יותר טיפול מאשר אמנות
לא כל אחד שאוהב אמנות, מוכשר ויצירתי מתחבר לקטע הטיפולי בו משתמשים בחומר כאמצאי ולא כמטרה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה