תשלומי הורים בגני המוכש"ר- כמה אתם משלמים?

  • הוסף לסימניות
  • #1
כל שנה מגיע השלב שבו האמא מקבלת פתק שבשוע הבא נערוך אסיפת אמהות להכיר את הגן ואת הכללים, וכו' וכו' ונא להגיע עם פנקס צ'קים.
שם לאחר כל הברבורים הגננת מבקשת את התשלום השנתי שזה לריתמיקה, וחומרי ניקוי, ומשחקים וכו' וכן לביטוח תלמידים.

הנה כאן יש הודעה במשרד החינוך כמה צריך לשלם:


לכבוד
הורי הילדים בגנ"י לגילאי 4-3
שלום רב,

הנדון: חינוך חינם גם בגנים הפרטיים

1. החל משנת הלימודים התשע"ו, הוחל במלואו חוק לימוד חובה חינם על גילאי 4-3. על כן גם גני ילדים, בבעלות פרטית, שמיועדים לגילאים אלה חייבים בקבלת רישיון והכרה ממשרד החינוך הרישיון וההכרה מבטיחים בטיחות, איכות פדגוגית ומאפשרים את המימון הציבורי לחינוך ילדכם. אנא ודאו כי הגן אליו רשומים ילדכם הוא בעל רישיון והכרה בתוקף ממשרד החינוך.

2. גני ילדים המכונים פרטיים (במעמד "מוכר שאינו רשמי") מתוקצבים עבור פעילות החל מהשעה 07:30 ועד השעה 13:20 בימים א'-ה', ומהשעה 07:30 עד השעה 12:45 ביום שישי (במידה והגן פועל שישה ימים בשבוע) על פי הפירוט הבא:

אשכול הלמ"ס של הרשות המקומית שבו נמצא גן הילדים עלות תקצוב לגן בחודש *
5-1 8,517ש"ח לכיתת גן
10-6 6,813 ש"ח לכיתת גן

תקצוב עבור סייעת שנייה בכיתות גן שיש בהם לפחות 30 ילדים בגילאי 4-3:

אשכול הלמ"ס של הרשות המקומית שבו נמצא גן הילדים עלות תקצוב לגן בחודש *
5-1 8,517ש"ח לכיתת גן
10-6 6,813 ש"ח לכיתת גן

* מדובר באומדן ממוצע בלבד. ניתן לבדוק את גובה התקצוב החודשי באתר מית"ר של משרד החינוך http://apps.education.gov.il/mtrnet/ . בכל מקרה הסכום הקובע הוא הסכום שתוקצב בפועל ע"י המשרד.

משמעות הדברים היא כי על הבעלות של גן הילדים לספק את השירות בחינם לציבור ההורים בגין כל שעות הפעילות המתוקצבות.


3. גן הילדים רשאי לגבות עבור שירות נוסף במסגרת שעות אלו עד לסכום של: 342 ₪ בשנה לכל היותר – אלו נקראים תשלומי רשות ורכישת שירותים מרצון גם יחד. (בהתאם ל חוזר מנכ"ל).

4. באפשרות הבעלות של גן הילדים לספק שירותים נוספים, בסוף יום הלימודים (כגון: צהרונים, חוגים בשעות אחר הצהריים וכו'). עם זאת עליה להקפיד על שלושת הדברים הבאים:

איסור התניית שירות בשירות - ישנו איסור להתנות את ההשתתפות בגן ברכישה של שירותים נוספים. דהיינו הורה יכול לבחור להשתתף אך ורק בפעילות הגן עצמו (אותה יש לספק בחינם כאמור) ולא לצרוך שירותים נוספים כגון צהרון וכו'.
אבחנה בגבייה –חובה על הגן לעשות אבחנה ברורה בגביית התשלום מההורים בין הגבייה עבור שעות הפעילות המתוקצבות על ידי המשרד (עד השעה 13:20) ובין שירותים נוספים שהבעלות מספקת להורים מעבר לשעות הפעילות הסדירה של הגן.
הודעה להורים – בהליך הגבייה יש להודיע בכתב להורים, מהו גובה התקציב שמעביר משרד החינוך לפי תלמיד. בנוסף, יש להודיע בכתב ובאופן מפורט, מהם הנושאים והתשלומים שנגבו בגין שירותים שניתנים במהלך יום הלימודים ומהם התשלומים והסכומים שנגבים בגין שירותים שניתנים לאחר סיום יום הלימודים.
גבייה מעבר לתשלומים המאושרים במהלך יום הלימודים עשויה לחייב את גן הילדים בהשבת התשלום להורים.


בטוחני כי יחד נצליח במימוש מיטבי ויעיל של התכנית וזאת בזכות עמידתכם האיתנה ובהזדמנויות הגלומות בה למען ילדינו.
לשאלות, לבירורים ולפתרון בעיות ניתן לפנות לפניות הציבור בטלפון: 02-5602206 או במייל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
בכבוד רב,
מיכל כהן

נשמח לשמוע כאן כמה אתם משלמים!
גם אם נראה כמה מקבלת הבעלות על כל גן לפי מה שרשום למעלה אולי תרחמו יותר על הגננת שמקבלת שכר רעב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
זה כנראה לגנים שמביאים אוכל מהבית

נכתב ע"י להודות להלל;2204292:
ומה עם 60 ש"ח לחודש להוצאות הגן (דמי הזנה)?

גם התשלום הזה צריך להבין למה הוא הולך,
כמה עולה 2 פרוסות לחם וקצת שוקולד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יש גנים שמזינים את הילד בבוקר?
והסכומים מאוד לא ברורים. האם כוללים הוצאות שכירות וכו? מי ממן את זה?? רק משכורת לגננת?
ולשאלת פותחת האשכול- בירושלים הורים תבעו את רשת בי"ע לפני שנתיים והגננות קיבלו הוראות ברורות לא לחרוג מהגביה הנ"ל. למעשה, הריתמיקה ממומנת מכספי הגביה והסכום הזה פשוט לא מספיק. הפתרון בעיר הקודש הוא שאחת האימהות הופכת ל"וועד הורים רשמי זמני מאוד" והיא גובה את ההפרש. למעשה, כל הגביה עוברת דרך הגננת ש"מעבירה" אותו לוועד ההורים שמותר בגביה על פי חוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י תרצונת;2204283:
לכבוד
הורי הילדים בגנ"י לגילאי 4-3
שלום רב,

הנדון: חינוך חינם גם בגנים הפרטיים

1. החל משנת הלימודים התשע"ו, הוחל במלואו חוק לימוד חובה חינם על גילאי 4-3. על כן גם גני ילדים, בבעלות פרטית, שמיועדים לגילאים אלה חייבים בקבלת רישיון והכרה ממשרד החינוך הרישיון וההכרה מבטיחים בטיחות, איכות פדגוגית ומאפשרים את המימון הציבורי לחינוך ילדכם. אנא ודאו כי הגן אליו רשומים ילדכם הוא בעל רישיון והכרה בתוקף ממשרד החינוך.

2. גני ילדים המכונים פרטיים (במעמד "מוכר שאינו רשמי") מתוקצבים עבור פעילות החל מהשעה 07:30 ועד השעה 13:20 בימים א'-ה', ומהשעה 07:30 עד השעה 12:45 ביום שישי (במידה והגן פועל שישה ימים בשבוע) על פי הפירוט הבא:

אשכול הלמ"ס של הרשות המקומית שבו נמצא גן הילדים עלות תקצוב לגן בחודש *
5-1 8,517ש"ח לכיתת גן
10-6 6,813 ש"ח לכיתת גן

תקצוב עבור סייעת שנייה בכיתות גן שיש בהם לפחות 30 ילדים בגילאי 4-3:

אשכול הלמ"ס של הרשות המקומית שבו נמצא גן הילדים עלות תקצוב לגן בחודש *
5-1 8,517ש"ח לכיתת גן
10-6 6,813 ש"ח לכיתת גן

* מדובר באומדן ממוצע בלבד. ניתן לבדוק את גובה התקצוב החודשי באתר מית"ר של משרד החינוך http://apps.education.gov.il/mtrnet/ . בכל מקרה הסכום הקובע הוא הסכום שתוקצב בפועל ע"י המשרד.

משמעות הדברים היא כי על הבעלות של גן הילדים לספק את השירות בחינם לציבור ההורים בגין כל שעות הפעילות המתוקצבות.


3. גן הילדים רשאי לגבות עבור שירות נוסף במסגרת שעות אלו עד לסכום של: 342 ₪ בשנה לכל היותר – אלו נקראים תשלומי רשות ורכישת שירותים מרצון גם יחד. (בהתאם ל חוזר מנכ"ל).

4. באפשרות הבעלות של גן הילדים לספק שירותים נוספים, בסוף יום הלימודים (כגון: צהרונים, חוגים בשעות אחר הצהריים וכו'). עם זאת עליה להקפיד על שלושת הדברים הבאים:

איסור התניית שירות בשירות - ישנו איסור להתנות את ההשתתפות בגן ברכישה של שירותים נוספים. דהיינו הורה יכול לבחור להשתתף אך ורק בפעילות הגן עצמו (אותה יש לספק בחינם כאמור) ולא לצרוך שירותים נוספים כגון צהרון וכו'.
אבחנה בגבייה –חובה על הגן לעשות אבחנה ברורה בגביית התשלום מההורים בין הגבייה עבור שעות הפעילות המתוקצבות על ידי המשרד (עד השעה 13:20) ובין שירותים נוספים שהבעלות מספקת להורים מעבר לשעות הפעילות הסדירה של הגן.
הודעה להורים – בהליך הגבייה יש להודיע בכתב להורים, מהו גובה התקציב שמעביר משרד החינוך לפי תלמיד. בנוסף, יש להודיע בכתב ובאופן מפורט, מהם הנושאים והתשלומים שנגבו בגין שירותים שניתנים במהלך יום הלימודים ומהם התשלומים והסכומים שנגבים בגין שירותים שניתנים לאחר סיום יום הלימודים.
גבייה מעבר לתשלומים המאושרים במהלך יום הלימודים עשויה לחייב את גן הילדים בהשבת התשלום להורים.


בטוחני כי יחד נצליח במימוש מיטבי ויעיל של התכנית וזאת בזכות עמידתכם האיתנה ובהזדמנויות הגלומות בה למען ילדינו.
לשאלות, לבירורים ולפתרון בעיות ניתן לפנות לפניות הציבור בטלפון: 02-5602206 או במייל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
בכבוד רב,
מיכל כהן

נשמח לשמוע כאן כמה אתם משלמים!
גם אם נראה כמה מקבלת הבעלות על כל גן לפי מה שרשום למעלה אולי תרחמו יותר על הגננת שמקבלת שכר רעב!

למי יש לפנות, אם הגנים אצלנו מתחילים רק בשעה 08:00? [במקרה הטוב]
 
  • הוסף לסימניות
  • #7


אשכול הלמ"ס של הרשות המקומית שבו נמצא גן הילדים עלות תקצוב לגן בחודש *
5-1 8,517ש"ח לכיתת גן
10-6 6,813 ש"ח לכיתת גן

תקצוב עבור סייעת שנייה בכיתות גן שיש בהם לפחות 30 ילדים בגילאי 4-3:

אשכול הלמ"ס של הרשות המקומית שבו נמצא גן הילדים עלות תקצוב לגן בחודש *
5-1 8,517ש"ח לכיתת גן
10-6 6,813 ש"ח לכיתת גן

המימון הוא פר ילד ולא לפי כיתה מידיעה אין אפשרות כלכלית להחזיק גן 30 ילד ללא תשלומי הורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הזוי. לא גומרים לגנוב!

שמעתי היום על גן גיל 4 בקרית ספר ששלחו הודעה להורים שצריך לשלם 50*10 שזה 500 ש"ח. מתוכם 49 שח לביטוח תלמידים.
בגן יש 35 בנות!
ואם מישהו חשב שבגלל עומס הבנות יורידו את הסכום. אז לא!

זה יוצא סכום מטורף!!!

ברשת בשכונה ליד בגן גיל 4 גובים 320 שח בלבד!

חייבים לעשות לזה סוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אצלנו כנראה בשניםקודמות עשו בלאגן-
גבו דמי שכלול 288 ש" בלבד- הגננת אמרה שאסור לה לגבות שקל יותר, מי שתביא 290 יחזירו לה 2 ש"ח.
אבל- דמי השכלול לא כוללים ריתמיקאית, ואיזו אמא לא רוצה שעת ריתמיקה לילדתה? אז את הסכום הנוסף על סך 150 ש"ח שהוסכם ע"י ההורים אוספת אחת האימהות והיא מעבירה לגננת-
אם כבר יש חוק מדוע לא מכלילים בדמי השכלול את שעת הריתמיקה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני משלמת בחודש 220 שח!!!!!
בלי אוכל וכו'
וכמובן הגן נפתח מ7:45 עד 1:00

הזוי!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תקראי טוב את הודעת משרד החינוךת

נכתב ע"י רבקהא;2228688:
אצלנו כנראה בשניםקודמות עשו בלאגן-
גבו דמי שכלול 288 ש" בלבד- הגננת אמרה שאסור לה לגבות שקל יותר, מי שתביא 290 יחזירו לה 2 ש"ח.
אבל- דמי השכלול לא כוללים ריתמיקאית, ואיזו אמא לא רוצה שעת ריתמיקה לילדתה? אז את הסכום הנוסף על סך 150 ש"ח שהוסכם ע"י ההורים אוספת אחת האימהות והיא מעבירה לגננת-
אם כבר יש חוק מדוע לא מכלילים בדמי השכלול את שעת הריתמיקה?

תקראי טוב שאסור לרשת לגבות יותר מ342 שח עבור שירותים בשעות של הגן! לא משנה מה רוצים לעשות.
אסור להסכים לזה וזה לא חוקי!
נראה רשת או גננת שלא תביא ריתמיקאית. מישהו כבר ירוץ לפתוח גן מתחרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אצלינו גן גילאי 4 מוכש"ר משלמים 400 שקל לשנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
ומה קורה עם התשלומים בבית הספר?
האם מותר להם לגבות את הסכומים הנ"ל, אצלנו מבקשים באזור 300-350 ש"ח לילדה לפי הכיתות
האם זה חוקי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י מתוק מדבש;2228729:
ומה קורה עם התשלומים בבית הספר?
האם מותר להם לגבות את הסכומים הנ"ל, אצלנו מבקשים באזור 300-350 ש"ח לילדה לפי הכיתות
האם זה חוקי?

אם זה המחיר, תתנחמי...
אצלינו גובים 600 ש"ח לתלמידה, ובכיתות א' ו' ח' יש תוספת של מסיבות. ובנפרד - 49 ש"ח דמי ביטוח.
ולא מקבלים כלווווום:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בגן של הבת שלי ביקשו 450 כולל דמי ביטוח ולא פירטו כמה הביטוח,

מישהו יודע כמה המקסימום שעולה ביטוח?
אחרי התרגילים שהם עושים לנו אני רוצה לשלם רק מה שהחוק מחייב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י תרצונת;2228691:
תקראי טוב שאסור לרשת לגבות יותר מ342 שח עבור שירותים בשעות של הגן! לא משנה מה רוצים לעשות.
אסור להסכים לזה וזה לא חוקי!
נראה רשת או גננת שלא תביא ריתמיקאית. מישהו כבר ירוץ לפתוח גן מתחרה

אני חושבת שזו ירידה לקטנות- הרי זו לא אשמת הגננת, ואם אין אופציה של גן אחר באיזור. בסופו של דבר הילדות לא תקבלנה ריתמיקה.
ויותר מזה- הגננת ספרה שהיא רוצה להשתמש בכוסות ח"פ עבור הילדיות וכן במגבונים לחים לניקוי הפנים, אך היות שאין לזה תיקצוב בכל שבוע האמא של שבת תביא 2 חבילות----
הוראות משרד החינוך הן יפות מאד- אבל מתוך הכרות עם השטח, התקצוב לפעמים לא מספיק לדברים בסיסיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תרצונת, מישהו עשה לך משהו רע?
את יודעת כמה עולים חומרי יצירה?
חומרים מתכלים?
ריתמיקאית?
450 ש"ח לשנה זה כלום!
תדעי שכדי שלבת שלך תהיה תעסוקה בגן הגננת מכתתת רגליים לאזורי תעשיה ומשיגה חומרים נפסדים כדי לעמוד בתשלום הקטן הזה!
45 ש"ח לחודש זה מעט מאוד, ולא ממש משנה כמה ילדות יש בגן.
קחי בחשבון שיש מסיבות, ויום הולדת ויצירות, והתארגנות לחגים. זה ממש לא הרבה
חבל שהורים עושים לגננות שעובדות עבודת קודש בתמורה זעומה הרגשה נוראה כאילו הם גונבות כסף או משהו כזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י כוכב103;2228769:
תרצונת, מישהו עשה לך משהו רע?
את יודעת כמה עולים חומרי יצירה?
חומרים מתכלים?
ריתמיקאית?
450 ש"ח לשנה זה כלום!
תדעי שכדי שלבת שלך תהיה תעסוקה בגן הגננת מכתתת רגליים לאזורי תעשיה ומשיגה חומרים נפסדים כדי לעמוד בתשלום הקטן הזה!
45 ש"ח לחודש זה מעט מאוד, ולא ממש משנה כמה ילדות יש בגן.
קחי בחשבון שיש מסיבות, ויום הולדת ויצירות, והתארגנות לחגים. זה ממש לא הרבה
חבל שהורים עושים לגננות שעובדות עבודת קודש בתמורה זעומה הרגשה נוראה כאילו הם גונבות כסף או משהו כזה.

לא בשביל זה משרד החינוך מעביר סכומים עצומים לגנים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יתכן שבשביל זה משרד החינוך מעביר סכומים עצומים לגנים, הבעיה ששקל מכל זה לא מגיע לגננות, והיא צריכה להסתדר עם הדמי שיכלול הזעומים לכל הוצאות הגן (לפעמים אפי' לצורך רכישת חומרי ניקוי ונייר טואלט!).
ולך תצפה מגננת שתדרוש מהמעסיק להעביר לה כספים לתחזוקת הגן, כשלא תמיד את המשכורת המכוסחת הוא משלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מה זה גני מוכש"ר?

נכתב ע"י כוכב103;2228769:
תרצונת, מישהו עשה לך משהו רע?
את יודעת כמה עולים חומרי יצירה?
חומרים מתכלים?
ריתמיקאית?
450 ש"ח לשנה זה כלום!
תדעי שכדי שלבת שלך תהיה תעסוקה בגן הגננת מכתתת רגליים לאזורי תעשיה ומשיגה חומרים נפסדים כדי לעמוד בתשלום הקטן הזה!
45 ש"ח לחודש זה מעט מאוד, ולא ממש משנה כמה ילדות יש בגן.
קחי בחשבון שיש מסיבות, ויום הולדת ויצירות, והתארגנות לחגים. זה ממש לא הרבה
חבל שהורים עושים לגננות שעובדות עבודת קודש בתמורה זעומה הרגשה נוראה כאילו הם גונבות כסף או משהו כזה.

מסכימה איתך אבל יחד עם זה הרבה פעמים אני רואה השקעות כספיות מיותרות לגמרי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה