11 חודשים מתוקים... מתוקים...

  • הוסף לסימניות
  • #1
האם אמהות לתינוק/ת בן/ת 11 חודשים יכולות לכתוב כאן מה ילדם כבר עושה?
עומד, הולך, יושב, מדבר.. וכו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נעמד בכל חור, מסתובב סביב חפצים ועם חפצים, מוציא דברים מהארונות, בקיצור- עושה המון בלאגן!
מברבר, יושב, צוחק, אוכל.... זהו נראה לי
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
10 חודשים :עומד, הולך עם אחיזה קצת, מקשקש המון, אוכל הכל (ורעב כל הזמן לעוד...)
משחק הרבה, מתוקי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
11 חודשים: זוחלת, עומדת, יושבת, הולכת עם להחזיק, וכשנמאס לה רצה על הברכיים) נהנית וצוחקת מכל שובבות של האח הגדול, כל שיגעון מתקבל בברכה, מטפסת על מה שניתן. רצה לכל ארון שנשאר פתוח ומרוקנת. ו...מדי פעם ניגשת לפח ומנסה להוציא אוצרות :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
11 חודש
לא זוחלת,לא עומדת, גוחנת, יושבת, קוראת:אבא אמא היטה(עם הבנה)
ואומרת כל מילה שאומרים לה(בלי הבנה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
גם לי יש בת בת 11 חדשים בדיוק!
היא נעמדת והתחילה ללכת עם להחזיק, זוחלת, פותחת ארונות, הופכת את התכולה...
רצה לדלת כל פעם שמשהו נכנס ועושה שלום ואומרת "אלום"
וכמובן "אבא" ואמא" וכן נותנת חיבוק ונשיקה.
בקיצור לאכול אותה..........
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
טעות גמורה להשוות תינוקות על החודש המדויק
אפשר ללכת החל מגיל 9 חודשים ועד 20 חודש זה בטווח הנורמה, מה תשוי?
סתם מלחיץ אמהות לילדים עצלולים טיפה, והעצלנים יכולים להיות הכי מדהימים/מוכשרים/טובים
אין טעם. ובשביל זה יש טיפת חלב שיעירו את תשומת ליבך אם יש בעיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י צילומנציה;1476916:
טעות גמורה להשוות תינוקות על החודש המדויק
אפשר ללכת החל מגיל 9 חודשים ועד 20 חודש זה בטווח הנורמה, מה תשוי?
סתם מלחיץ אמהות לילדים עצלולים טיפה, והעצלנים יכולים להיות הכי מדהימים/מוכשרים/טובים
אין טעם. ובשביל זה יש טיפת חלב שיעירו את תשומת ליבך אם יש בעיה

לכן שאלתי גם מה המטרה...
כל מילה שכתבת פה נכונה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא יודעת מה מטרת פותחת האשכול, אבל אם לשם השוואה, אז כולי תקווה שדו-השיח הבא לא יישמע היום בבתי ישראל...:

אמא: יודלה, שב כבר. אתה בן אחד עשר חודשים! כל התינוקים בגילך אמורים כבר להתיישב לבד.
יודל'ה: בה-בה-בה-בה...

אמא(מעמידה את יודל'ה המתוק ומשעינה את ידיו על הספה): הו!! איזה יופי שאתה עומד! בפרוג כתוב שזה כבר הגיל לעמוד. מקסים!! אוי! נפלת?? לא נורא חמוד. העיקר שאתה עומד.
יודל'ה: ווואאאההההההה וווואאאאההההה :(

אפשר להמשיך הלאה...

הכל בהומור, כן? (לפני שיסקלוני... :))
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
בן 11 חודשים: זוחל על הגחון בלבד, עוד לא נעמד, עוד לא מתנדנד על הברכיים, עוד לא אומר אבא או אמא.
מבין כשאומרים לו "בא", או "תשתה", או "קח" או "תן לי".
מברבר הרבה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
גם שלי בדיוק בן 11 חודשים.
זוחל על הברכיים,מברבר,התחיל לחזור על מילים שאני אומרת כמו תוכי.
הולך עם להחזיק מרוקן ארונות לא מפסיק לחפש תעסוקות..
מפריע לאחים שמשחקים..
נראה לי שעושים הכול חוץ מללכת.
גיל מתוק ושובב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הלחצתם אותי פתאום לענין הדיבור....
שלי בן 13 חודש ולא חוזר על מילים רק מברבר כל הזמן.
אבל מבין מילים שאני אומרת כמו איפה, בקבוק, מוצץ, אבא, אמא ועוד כמה
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י dafdefet;1477249:
הלחצתם אותי פתאום לענין הדיבור....
שלי בן 13 חודש ולא חוזר על מילים רק מברבר כל הזמן.
אבל מבין מילים שאני אומרת כמו איפה, בקבוק, מוצץ, אבא, אמא ועוד כמה

זה בסדר מוחלט.

אם זה אשכול השוואות זה קצת מוגזם מה שקורה כאן :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
זה בכלל לא שייך להשוות מילד לילד.
אפילו אצל התאומים (!) שלי היה כך בגיל 11 חודש:
הבת כבר הלכה כמעט רצה ישתבח שמו, בלע"ר, אמרה "מאמי" ו"טאטי" ו"באבי" וידעה למי היא מתכוונת כשהיא אומרת את זה... ועוד הברות משמעותיות מאד
לעומת זה הבן החמוד רק אז התחיל ללכת עם לאחוז בדברים... ורק אתמול (15 חודש) הוא אמר פעם ראשונה "מאמי"! סוף כל סוף נזכר שיש לו אמא...:)
ובכלל בכל ההתפתחות שלהם הם שונים. מוטוריקה עדינה הוא הרבה יותר חזק ממנה, ובהבנת הוראות היא הרבה יותר קולטת וכו'...
העיקר הרבה נחת, ולתת לילד להתפתח בקצב שלו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י dafdefet;1477249:
הלחצתם אותי פתאום לענין הדיבור....
שלי בן 13 חודש ולא חוזר על מילים רק מברבר כל הזמן.
אבל מבין מילים שאני אומרת כמו איפה, בקבוק, מוצץ, אבא, אמא ועוד כמה

תרגעי, הבן שלי בן 15 חודש רק אתמול התחיל לומר "מאמי" ועד היום הוא רק קשקש, ברבר, נאם ושוחח בשפה הידועה רק לו... ואמר "האו האו" על כל דבר שזז. ו"אן אן" על כל דבר שהוא הזיז...
לפני חודש בערך הוא התחיל לומר "פיכיה" (פריכיה... המאכל הכי נפוץ אצלם ולא יכולתי לא לתת לו כל פעם שביקש מרוב שזה היה חמוד:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
הבן שלי בן שנה וחמישה חודשים, רק עכשיו התחיל לקשקש ולחזור על הברות.
בגיל שנה הוא כבר הלך אבל שתק לגמרי, ממש בקושי קישקש! וזה בהחלט הטריד אותי, אבל אחכ נזכרתי שגם הבת השניה שלי היתה כזו- התחילה לדבר די מאוחר והיום ב"ה היא מדברת יותר מידי :)

לכל ילד קצב משלו וטיפשי ביותר להשוות (למרות שזה קשה שלא..)
אבל- אמא שמרגישה שמשהו לא כשורה אני כן חושבת שצריכה לגשת ליעוץ/טיפול
יש מושג כזה של אינטואיציה אימהית, ואם את חוששת למשהו- אפילו בשביל השקט הנפשי שלך הייתי הולכת לשמוע חו"ד מקצועית
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
את יכולה להיות רגועה!
הבת שלך עוד תעשה הכל בע"ה, רק לא לדאוג!
ובנתיים- תהני ממה שהיא עושה כבר (כפיים, זוחלת בכל הבית, יושבת, קצת נעמדת, צוחקת בקולי קולות, אוכלת ב"ה הכל... ועוד ועוד. סליחה שגיליתי ;)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לא אני כתבתי... שלחו לי,
מאד נכון ואמיתי...
שווה קריאה עד הסוף.


”אם הסבב הזה לא יסתיים בהפלת משטר
האייתולות, לא עשינו כלום“ – אומר הפוליטקאי
המעונב במבט קודר, ומיטיב את משקפי הקריאה
על קצה אפו.
”אם הסבב הזה ייגמר, וחיזבאללה עומד על
רגליו, פספסנו את ההזדמנות אולי האחרונה“
– מחרה מחזיק אחריו, העיתונאי הצבאי בעל
החשיבה האסטרטגית.
ריבונו של עולם, בבקשה, אל תקשיב להם.
בבקשה.
כל פעם שמתרחש איזה אירוע גדול מהחיים,
משהו עמוק בתוך הלב שלנו מתחיל לפרפר
בתקווה.
זיק ישן שנקבר תחת הררי ספקנות, ציניות
וייאוש, מראה אותות חיים.
הייתכן שהחלום הזה, שאנחנו כבר נבוכים
מלהצהיר עליו בביטחון, הולך להתגשם?!
ריבונו של עולם, אנחנו לא רוצים שהסבב
הזה ייגמר בהפלת משטר האייתולות והכרעת
חיזבאללה וחמאס.
כי מה אז?
נשב לבטח בארץ הקודש. בלי
שום אויב ומתנכל. איש תחת גפנו,
הֵ ייטֶ קֹו ונדל“נו.
ו...
זהו?
כך יסתיים הסיפור הגדול הזה?
נכון, שקט שלווה וביטחון, זה
נפלא.
אבל האם לא הגיע הזמן לַ משהו
הזה שאנחנו מתפללים עליו שלוש
פעמים ביום, אך בלב שלנו הוא
כבר מתחיל להתעמעם.
ריבונו של עולם, האם לא הגיע
הזמן לַ משהו הזה שקוראים לו
גאולה.
כשפרצה הקורונה והשביתה את
העולם. אמרנו הנה זה בא.
חודשי אדר-ניסן. בין גאולה
לגאולה. מה יכול להיות מתאים
יותר?
כשהתמוטטו מוסדות ארץ בשמחת

תורה תשפ“ה, קיוונו: זהו, זה
מוכרח להסתיים בגאולה.
ועכשיו אבא, אם גם הסבב הזה
יסתיים בניצחון כזה או אחר,
מוחלט או חל“ת, מה יהיה
איתנו?
צדיקים כבר התחננו לפניך על
גאולה לפני שנים רבות, בטענה
שעוד מעט כבר לא יהיה לך את
מי לגאול.
ריבונו של עולם, זה אנחנו.
האחרונים שבעם.
תגאל אותנו אבא, מהר, כי בא
מועד.
כבר כמעט שכחנו עד כמה אנחנו
רוצים.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה