2 שאלות למומחיות נקיון וכביסה

  • הוסף לסימניות
  • #1
1. כל הסירים שלי לאחר הבישול חוטפים שכבה צהובה ושומנית בתחתית הסיר, (בחלק שנוגע באש), כשפתחתי את הכיריים, ראיתי "בריכה" שומנית כזו בבסיס הכיריים.
א. איך מנקים את בסיס הכיריים מהבירכה?
ב. איך מונעים מבריכה זו להווצר?
ג. איך מונעים מהסירים לקבל את השכבה ולהפריש הלאה לבסיס הכיריים?
ד. איך מורידים מהסירים את השכבה הקיימת?

2. כיבסתי שמיכת תינוק פרוותית, השמיכה ממש השתנתה, היא נהייתה פחות נעימה והרבה יותר דקה (כאילו שאבו ממנה את הנפח)
יש איך להחזיר אותה למצב הראשוני?

תודה לעונים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בקשר לשמיכה.
תנסי לכבס אותה עם מרכך. ואחר כך לשים במייבש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לסירים ולבסיס הכיריים - סנטמוריץ. (זהירות!!! לעבוד רק עם כפפות, חומר חריף מאוד!!)
אפשר לפרוש נייר כסף בפנים - בבסיס הכיריים, נייר כסף ואז כל פעם שפותחים, רק מורידים ושמים חדש.

את השמיכה מייבשים רק במייבש. עדיף לשים גם מרכך בכביסה, אבל לא חייבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני משתמשת בברזלית, זה מדהים, טיפת מאמץ, והכל נקי, תענוג אישי שלי...
אגב, ניתן להתיז סנו פורטה ועם כפפות וברזלית השכבה מוסרת ללא מאמץ.

אגב כדאי לעשות לעיתים קרובות כדי למנוע קושי כשמתיישן.

לגבי השמיכה, אחרי כביסה עם מרכך תנסי לייבש מול מאורר, או מייבש שיתפיחו אותה קצת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י bracha;1498385:
בקשר לשמיכה.
תנסי לכבס אותה עם מרכך. ואחר כך לשים במייבש.

בדיוק בגלל זה היא נהייתה סמרטוט.
נראה לי המרכך ריכך אותה מאד.
יש איך לנפח? להחזיר את המרקם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י פיקצר פרפקט;1498429:
לסירים ולבסיס הכיריים - סנטמוריץ. (זהירות!!! לעבוד רק עם כפפות, חומר חריף מאוד!!)
אפשר לפרוש נייר כסף בפנים - בבסיס הכיריים, נייר כסף ואז כל פעם שפותחים, רק מורידים ושמים חדש.

את השמיכה מייבשים רק במייבש. עדיף לשים גם מרכך בכביסה, אבל לא חייבים.

את מתכוונת לבסיס שרואים מבחוץ ואני התכוונתי לבסיס של הכיריים הפנימי, אחרי שאני מורידה את כל הראשים + משטח זכוכית, אני רואה מלא חוטי גז וחשמל, וכל זה מלא בשומן, יש איך לשאוב את זה משם בעדינות?

לגבי השמיכה- אכן ייבשתי את השמיכה במייבש ושמתי מרכך כביסה- והיא יצאה סמרטוט...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
קחי סמרטוטים ישנים שילכו אח"כ לפח ופשוט תספיגי הכל
כדי למנוע בעתיד צריך להקפיד לנקות את הסיר בברזלית/צמר פלדה בכל שטיפה מבפנים ומבחוץ.
ולהזהר ממצב שהסיר גולש.
גם תחזוקה נכונה של הכיריים נקיות אמורה למנוע את זה שהלכלוך/ שומן מחלחל למטה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י זה אני;1498474:
את יכולה להראות לי תמונה, האתר חסום לי...

מברשת בעלת סיבים שקופים:
 

קבצים מצורפים

  • מברשות לסירים.png
    KB 501.9 · צפיות: 18
  • הוסף לסימניות
  • #11
טוב,אין הרבה מה להוסיף.
הברזלית/צמר פלדה- לשפשף ולא להתעצל[ החומרים טובים אבל למה לעבוד עם אדים רעילים]
אני מחדירה סכין חדה בין הגוף לשפת הסיר בחלק החיצוני.הסכין שולפת את כל מה שנמצא שם.
וגם בחלק התחתי של הסיר[ כיום התחתית מחוברת לגוף הסיר ולא יחידה אחת]
בסיר בפנים פעם בשבוע מרתיחה מים עם מעט חומץ.

כיריים- נייר הכסף פתרון טוב.
והכי חשוב, לא לחכות להצטברות. הסבל שלנו אח"כ גדול פי כמה.
לפחות כשנשפך מיד לספוג עם נייר מגבת.
אני אישית נמנעת מהחומרים ,ומעדיפה להניח על הכיריים מעט מים חמים.
מחכה עשר ד' - רבע שעה סופגת עם משהו ואז צ'יק צ'אק זה יורד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
הכיריים חיצונית- לא צוברות כלום.
יש לי זכוכית ואני עוברת עם סמרטוט מייד לאחר הבישול.
הבעייה שלי זה בתוך הכיריים- איפה שכל החוטים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י זה אני;1498471:
את מתכוונת לבסיס שרואים מבחוץ ואני התכוונתי לבסיס של הכיריים הפנימי, אחרי שאני מורידה את כל הראשים + משטח זכוכית, אני רואה מלא חוטי גז וחשמל, וכל זה מלא בשומן, יש איך לשאוב את זה משם בעדינות?

לגבי השמיכה- אכן ייבשתי את השמיכה במייבש ושמתי מרכך כביסה- והיא יצאה סמרטוט...
כן, הבנתי שהתכוונת לחלק הפנימי, בעיקר שם הכי טוב לשים נייר כסף, (בחוץ אני לא אוהבת....)
אם יש שם הרבה חוטים, אכן בעייתי יותר לנקות את זה עכשיו, אבל בשביל למנוע הנייר כסף מצוין.

לגבי השמיכה, נשמע מוזר. בדרך כלל זה לא אמור לקרות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה