דרוש מידע 3 מילים ביום - נספח

למה יש מילים רבות מנוקדות בצירה, למרות שבדיבור נשמעות בפתח?
(כמו task- הקשבתי שוב ושוב לgoogle translate)
זה מזכיר לי משהו שקלטתי פעם -
בבי"ס לימדו אותנו ש-A זה כמו פתח, ו-E זה כמו סגול, ו-O זה כמו חולם, ו-i זה כמו חיריק.
למעשה - באנגלית אין פתח, אין סגול, אין חולם ואין חיריק...
מה שיש זה תנועות אחרות ושונות שאין אותן בעברית וצריך ללמוד להגות אותן נכון.
לא יודעת למה לא מלמדים את זה.
 
  • תודה
Reactions: RU1
מכיוון שהיום יום חמישי, זה לא מוקדם מדי להציע את זה.
בשבוע הבא אני רוצה לעשות משהו שונה.
אחד העוקבים שרוצה לאתגר את עצמו יקח את יום ראשון להעלות 3 מילים ביום בנושא שיבחר.
כשכותבים את הפוסט זוכרים את המילים הרבה יותר טוב מאשר מלמידה.
לי לדוגמה המילה משמרת - Shift עמדה ב'בוידם' של המוח, שם מאחורה בגנזכים.
אומנם הייתי מזהה אותה באנגלית, אבל לא הייתי שולפת אותה בשיחה שותפת.
אז למי שמעוניין, אענה להודעה הראשונה שמתייגת אותי בצירוף המילים "אני רוצה"
בהצלחה!
 
אני מקווה שהתכוונת ברצינות כשכתבת פעם שאת רוצה תיקונים.
יש לי כמה.

I found a good job at a store

Write this meeting in the diary
Diary זה סוג אחר של יומן שיש בד"כ לילדות שכותבות מה עבר עליהן באותו יום, כמו היומן של אן פרנק.
פגישה חשובה כותבים בcalendar או בplan book.
I wish there was a stationaery store in the area
Stationary זה משהו שעומד במקום ולא זז כמו stationary bike.
Stationery זה נייר מכתבים.
I go out am going out with my friends today

You should have turned left, now we are lost

Hold on tight, we are taking off.

שוב, אם את רוצה שאני אפסיק רק תגידי.
 
בס"ד

I found a good job at a store
You should have turned left, now we are lost
תודה!
חוסר שימת לב.
Diary זה סוג אחר של יומן שיש בד"כ לילדות שכותבות מה עבר עליהן באותו יום, כמו היומן של אן פרנק.
פגישה חשובה כותבים בcalendar או בplan book.
לא בדיוק.
calender זה לוח שנה.
Plan book - זה לוח תכנון כללי.
diary - זה השילוב בין שניהם.
נכון שבארה"ב היומנים לא כמו בארץ והם משתמשים יותר בלוח שנה או בבולט בוק, אבל זה לא אומר שהמושג שגוי.
I go out am going out with my friends today
לא נכון, הווה ממושך בא לתאר פעולה מתמשכת, היציאה מבטאת אירוע קצר שמוביל לארוע מתמשך.
אם ארצה לתאר את היציאה מהבית או מהכיתה, אם אשתמש בהווה ממושך - I am going out, או I am exiting, זה יהיה לא במקום כי הפעולה היא קצרה, גם היא היא מתרחשת ממש עכשיו.
- בכל מקרה, זה נתון לפרשנות, ודאי שלא שגיאה.
וגם Today משמש להווה הרגלי, לא למתמשך.
אם התכוונת לצורת העתיד הקרוב - זו אפשרות נוספת. לא תיקון שגיאה.
Hold on tight, we are taking off.
לגבי הon - זה שוב אפשרות נוספת ולא צורה מקובעת.
הHold on - הוא יותר ביטויי או משמש למקרי מצוקה. כמו בשיר של ברוך לוין.
לגבי הtaking off - זכור לי שרשמתי ככה, אם לא - טעות הקלדה.
שוב, אם את רוצה שאני אפסיק רק תגידי.
ממש לא.
תודה רבה!
זה עוזר לי להפוך את האשכול לאיכותי יותר.
 
אני לא מסכימה עם התיקונים שלך לתיקונים שלי, אבל נשאר חברות. :)
עם זה במיוחד חייבת לציין שאת טועה וזו שגיאה ממש.
I go out am going out with my friends today
לא נכון, הווה ממושך בא לתאר פעולה מתמשכת, היציאה מבטאת אירוע קצר שמוביל לארוע מתמשך.
אם ארצה לתאר את היציאה מהבית או מהכיתה, אם אשתמש בהווה ממושך - I am going out, או I am exiting, זה יהיה לא במקום כי הפעולה היא קצרה, גם היא היא מתרחשת ממש עכשיו.
- בכל מקרה, זה נתון לפרשנות, ודאי שלא שגיאה.
וגם Today משמש להווה הרגלי, לא למתמשך.
לא בשביל להיות המנצחת, אבל אנגלית זו שפת האם שלי ואני מדברת אותה הרבה יותר טוב מעברית (גדלתי בארה"ב עד שהתחנתי) אז כשיש טעות זה מיד קופץ לי ואני לא צריכה לחשוב על כללים וכו'. אני פשוט יודעת שלא מדברים ככה. אבל כמו שכתבתי, נשאר חברות. רק לא בטוח שאני אמשיך לכתוב תיקונים כי אין טעם אם לא מקבלים אותם. ;)
 
אני לא מסכימה עם התיקונים שלך לתיקונים שלי, אבל נשאר חברות. :)
עם זה במיוחד חייבת לציין שאת טועה וזו שגיאה ממש.

לא בשביל להיות המנצחת, אבל אנגלית זו שפת האם שלי ואני מדברת אותה הרבה יותר טוב מעברית (גדלתי בארה"ב עד שהתחנתי) אז כשיש טעות זה מיד קופץ לי ואני לא צריכה לחשוב על כללים וכו'. אני פשוט יודעת שלא מדברים ככה. אבל כמו שכתבתי, נשאר חברות. רק לא בטוח שאני אמשיך לכתוב תיקונים כי אין טעם אם לא מקבלים אותם. ;)
אין ספק שנמשיך להישאר חברות.
אבל אני מספיק בטוחה באנגלית שלי ובמה שאני כותבת.
גם אל תשכחי שאילו משפטי תרגול לזכירת אוצר מילים ולא חלק משפה דבורה.
אם הייתי שואלת
Tell me something you do regularly on Rosh Chodesh
יכולתי לענות בכיף
Every Rosh Chodesh I go out with my friends

ודווקא בגלל שגם אני לא עובדת בצורה של כללים כשאני מדברת, כן חשוב לי לחשוב פעמיים על כל משפט.

ובבקשה, אני שמחה לתיקונים שלך ואוהבת להשתפר תמיד.
אבל יש דברים שנויים במחלוקת.
 
אם הייתי שואלת
Tell me something you do regularly on Rosh Chodesh
יכולתי לענות בכיף
Every Rosh Chodesh I go out with my friends
נכון
אבל עם המילה today זה לא עובד
אבל יש דברים שנויים במחלוקת.
נכון
אבל יש גם דברים שלא ;)
סליחה אם אני קצת קשוחה הערב
היה לנו חג קשה עם כמה אזעקות והילדים בטראומה ופוחדים ללכת לישון
אז אני מגיבה בהתאם
 
אבל עם המילה today זה לא עובד
צודקת
סליחה אם אני קצת קשוחה הערב
אם זה הקשוח, את בטח בן אדם נחמד מאוד ( :
באופן אישי, אני אוהבת כנות!
אגב, אני ממש שמחה שיש כאן דוברי אנגלית שפת אם!
מה דעתך לפתוח אשכול רק להתכתבות ותרגול באנגלית ?
 
צודקת

אם זה הקשוח, את בטח בן אדם נחמד מאוד ( :
באופן אישי, אני אוהבת כנות!
אגב, אני ממש שמחה שיש כאן דוברי אנגלית שפת אם!
מה דעתך לפתוח אשכול רק להתכתבות ותרגול באנגלית ?
אם את אוהבת כנות, אני אגיד לך שגם שאר הדברים שכתבת לא מדויקים :)
אבל פחות נוראים ממה שציטטתי :)
יש פורום לדוברי אנגלית וכותבים שם רק באנגלית
לא נכנסתי לשם תקופה ארוכה מאוד ואני לא יודעת כמה הוא פעיל אבל את מוזמנת להיכנס לשם ולעורר אותו
 
  • תודה
Reactions: RU1
אם את אוהבת כנות, אני אגיד לך שגם שאר הדברים שכתבת לא מדויקים :)
אבל פחות נוראים ממה שציטטתי :)
יש פורום לדוברי אנגלית וכותבים שם רק באנגלית
לא נכנסתי לשם תקופה ארוכה מאוד ואני לא יודעת כמה הוא פעיל אבל את מוזמנת להיכנס לשם ולעורר אותו
כן, אבל שם זה פרום ענייני.
אני מעוניינת לדבר לשם הדיבור והתרגול.
 
כן, אבל שם זה פרום ענייני.
אני מעוניינת לדבר לשם הדיבור והתרגול.
אולי אני טועה אבל נראה לי שיש גם את זה שם
בכל מקרה, אני כמעט ולא נמצאת בפרוג בתקופה האחרונה אז אם תפתחי אשכול כזה, תצטרכי עוד אנשים כדי שלא תדברי עם עצמך :)
 
  • חחח
Reactions: RU1
אני ממש אשמח, אם בפעמים שאת כן נמצאת, אם תוכלי להעלות לאשכול 3 מילים מאתגרות באנגלית.
 
סתם מילים? או על נושא מסוים?
מילים ברמה גבוהה שיהפכו את השפה לעשירה ואיכותית יותר.
זה לא צריך להיות משהו עקבי, אשמח למילים כאילו מדוברי אנגלית
 
מילים ברמה גבוהה שיהפכו את השפה לעשירה ואיכותית יותר.
זה לא צריך להיות משהו עקבי, אשמח למילים כאילו מדוברי אנגלית
בל"נ
אם אני אזכור
כי זה כנראה לא יהיה בשבועות הקרובים
אולי אחרי סוכות
 
@RU1 תודה ענקית על היוזמה הזאת!!!
אשמח אם תוכלי להוסיף לתרגול (פעם בשבוע או פעם בתקופה) גם את המילים שנלמדו בהתחלה.. כדי שהמטיריאל לא יישקע:)
 
  • תודה
Reactions: RU1
@RU1 תודה ענקית על היוזמה הזאת!!!
אשמח אם תוכלי להוסיף לתרגול (פעם בשבוע או פעם בתקופה) גם את המילים שנלמדו בהתחלה.. כדי שהמטיריאל לא יישקע:)
בשמחה!
אשתדל מאוד בלי נדר
אהבתי את המטיריאל ( :
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לאחר מאמר שכתבתי על חודו של עב כרס בקהילת כתיבה,
החלטתי לפתוח נספח לנושא לדיון לקהל הרחב בעד או נגד,
אז קדימה יש לכם שאלות בנושא אז אפשר להיכנס כאן או כאן,
ואם עדיין יש לכם שאלות אז פשוט תשאלו
בהצלחה!.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה