התייעצות 4 שקלים לבורקס?! כך נראית קריסת השפיות הכלכלית שלנו

מצב
הנושא נעול.
בליי של מוצרים
חשמל
מע"מ
מיסים
רואה חשבון
פרסום
מוכרים (כולל הפרשות וכו')
פנסיה
זמני שפל
שכירות

פעם גבינת שמנת היתה עולה 8 ש"ח והיום 15 ש"ח
פעם ביצים היו עולים 23 והיום 32
פעם מוכר קיבל בשחור ובפחות כסף והיום יותר
פעם שכירות היתה עולה 5000 והיום 10000
פעם הרואה חשבון היה לוקח 1000 ש"ח והיום 1700 ש"ח
פעם חשמל היה עולה ......
אולי לא ביחס של עליית המחיר
אבל יש להוסיף גם שיכול להיות שבסה"כ קונים פחות
והוא הרי צריך להגיע בסוף למשכורת שתצדיק את המאמץ שלו (שבדר"כ זה 'כל היום', הוא לא שכיר ....)
אז עליית המחיר משמשת גם לזה
לא בטוח בכלל שבסוף נשאר לו יותר ממה שהיה נשאר לו לפני 5 שנים
זה טעון בדיקה


(וגם עולה השאלה הגדולה
אם זה היה כזה כסף גדול
אז מדוע לא נפתחים יותר מקומות כאלה
ולמה אין תחורת מספקת שתוריד את המחירים .....)
לא מעניין אם המוכר צודק.
המשוגע הוא מי שלא עוצר רגע ומכין בבית ב 5 דקות ברבע מחיר
 
זה ממש נכון
באופן כללי אני הרבה במחשבה מודעת בשנים האחרונות על כך שקניות וצריכה זה משהו הרבה יותר רגשי מאשר נצרך.
זה עושה הרגשה טובה להסתובב, לקנות, לפתוח את השקיות בבית.
וההרגשה מהר מאד מתפוגגת ואז הולכים ל'התמלאות' שוב.
שמתי לב לזה אחרי שהמון דברים שקניתי התבררו כלא יעילים / מיותרים.
אז בידיוק כמו דיאטה שבה אני מנסה להמנע מלאכול כי עכשיו בא לי ריגוש, כך בקניות - מנסה לפני הקניה לעצור ולחשוב - מה יתן לי הקנייה הזו ?
שמחה/ סיפוק/ הרגשה של יש / ריגוש/ שובע
ולא שיש בעייה להגיע לרגשות הנ"ל - השאלה האם באמת המוצר הזה ייתן לי את המענה או שזה רגעי לחלוטין.
יש לזה שם מוכר לתסמונת הזאת
 
עצוב לראות שיש כאן כמות עצומה של אנשים שלא מבינים את הסכנה בסטגפלציה.
ולכן קיים חשש רציני שנגיע לשם השם ירחם
 
הסניף במרכז עלית היה שם בעבר מאפית יעלה מכרו שם עוגות ב 25 ש"ח והשטח היה שלו, הוא טען שהרווח שלו נטו הוא 50,000 ש"ח בחודש. הוא החליט לסגור ולהשכיר לאותה רשת ב 50,0000 ש"ח לחודש אותו רווח מבלי לקום מהכסא.
איך כתב כאן מישהו? הכל נגרר אחרי מחירי הנדל"ן....
 
ואותה רשת קונה את המאפים בערך ב 10 ש"ח לקילו.
אני מזמן קונה מאפים קפואים ב 16.5 לקילו
קונה ארגז של 7 ק"ג מחלק בבית לשקיות וכל שבוע אופה קילו.
בהרבה יותר טעים.
איפה קונים? ובאיזו כמות?
 
ואותה רשת קונה את המאפים בערך ב 10 ש"ח לקילו.
אני מזמן קונה מאפים קפואים ב 16.5 לקילו
קונה ארגז של 7 ק"ג מחלק בבית לשקיות וכל שבוע אופה קילו.
בהרבה יותר טעים.
סתם מסקרנות, מה המשקל של ק"ג קפוא אחרי האפיה?
 
במודיעין עילית למשל יש רשת מאפיות בפריסה רחבה מאוד שבכל פעם כשאני עובר שם אני בהלם מהמחירים ההזויים שלהם, ואני עוד יותר בהלם מהאנשים שקונים שם.
אכן, מחירים מזעזעים בלי קשר למציאות
שונאת לקנות שם {פעם ב....}
 
בלת"ק
יש כיום אפשרות לקנות את המאפים שהחנויות מביאות
כולם מביאים מאותו מפעל
מפשירים ל40 דק'
אופים 40 דק'
ומרטיבים ב מים עם סוכר
ויוצא מצוין
בק"ס יש 2 מכירות
אחת זולה מאד ואחת יקרה מאד
כדאי לשים לב
 
מ
איך קוראים לזה?
ואיזה מאפים זה?
משפחת סילבר שד"ח 12
0548524448
מאפים של רוחלה 7 ק"ג בארגז יש מבחר מאפים לבחירה
מזמינים עד מוצאי שבת ומגיע בשני בבוקר
צריך לבוא בבוקר לקחת
המכיר הנ"ל לש"ש.
 
בלת"ק
אושר עד בורקס גבינה ובורקס תפו"א 7.90 לשמונה מאות גרם דהיינו קילו בעשרה שקלים
מותג הבית "בון בייקרי" מיוצר ע"י מאפית "אריאל" שהיא מאפיה ברמה גבוהה
אני סבור שאושר עד ואריאל לא עובדים בחינם
 
בלת"ק
אושר עד בורקס גבינה ובורקס תפו"א 7.90 לשמונה מאות גרם דהיינו קילו בעשרה שקלים
מותג הבית "בון בייקרי" מיוצר ע"י מאפית "אריאל" שהיא מאפיה ברמה גבוהה
אני סבור שאושר עד ואריאל לא עובדים בחינם
אגב הבורקסים של זוגלובק זה אריאל.
ואנשים משלמים על המותג הזה הרבה כסף.
 
עצוב לראות שיש כאן כמות עצומה של אנשים שלא מבינים את הסכנה בסטגפלציה.
ולכן קיים חשש רציני שנגיע לשם השם ירחם
שיעור האבטלה נמוך מאוד, והצמיחה סבירה יחסית לזמן מלחמה, ככה שבינתיים זו אינפלציה ולא סטגפלציה.
 
שיעור האבטלה נמוך מאוד, והצמיחה סבירה יחסית לזמן מלחמה, ככה שבינתיים זו אינפלציה ולא סטגפלציה.
אבל בכל רגע זה יכול להשתנות בקצב מואץ.
מחיר, הוא גלגל שאין לו סוף...
 
אבל בכל רגע זה יכול להשתנות בקצב מואץ.
מחיר, הוא גלגל שאין לו סוף...
ברור שהכל יכול להשתנות, אבל כרגע זה לא סטגפלציה.
ולפי הנתונים במאה פלוס השנים האחרונות, אם וכאשר יהיה שינוי, יש סיכוי גדול יותר שהוא יהיה שהאינפלציה תתייצב מאשר שתיווצר סטגפלציה.
 
אגב עליית המחירים, בכל פעם שיש התייקרות מסוימת כל המאפיות רצות לבקש לעלות את מחיר הלחם האחיד,אבל מאז העלייה האחרונה מחיר הקמח ירד דרמטית וגם עלויות התובלה אבל אין אף אחד שעומד ותובע את הורדת מחיר הלחם האחיד אף לא חבר כנסת חרדי אחד
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה