מידע שימושי זקוקה לעזרתכם-סדר יום שבועי לילדים שנחשב שכיח?

  • הוסף לסימניות
  • #41
כן
'מחנה' זה מבנה מעצים/ קרטונים או כל דבר שעולה בדמיון הילדים.
אני גרה קרוב לחיידר אז בקיץ -כשמתאים מבחינת המזג האויר- ערב קודם הילדים מתאמים בינם לבין עצמם וכמה חברים 'מנחיתים' אצלי את התיקים שלהם ויוצאים למבנה המדובר.
הם מכניסים שם שולחנות, כסאות ועוד כיד הדמיון.
אצלי זה הגדולים יותר (10) אבל הקטנים 5 ו-7 מצטרפים לפעמים (כשאני מרשה ואז אני יוצאת עם הקטנטנים לגינה יותר קרובה לפקוח עין)

בגדול כשהם מסתובבים ככה אני מאד לחוצה אבל מבינה שזה חלק מההתפתחות שלהם (מי שעקב אחרי אשכולות אחרים חלקם עם בעיות קשב. ככה שההתפרקות הזו קריטית בשבילם).
אבל ממש דורשת שכל חצי שעה יבואו הביתה להגיד שלום ולשתות.
זוכרת מהילדות שלי את המושג מחנה. לא הייתי בטוחה שהתכוונת לאותו מושג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
  • הוסף לסימניות
  • #43
תודה.
אכן בעלת תשובה וותיקה.
בנוגע למה שכתבת מאוד יכול לעזור לי "לאמץ" משפחה חרדית אבל באזור שלנו ממש קשה למצוא דבר כזה.
בקשר לאינטואיצה - מאוד קשה לי.
הבעיה שאין לי בכלל משפחה או מכרים כמונו. אין עם מי להתייעץ. הכל לבד לבד.
לדוגמא לאחרונה שקלנו לחפש מקום מגורים אחר. אין לי את מי לשאול
אולי רב שאיתו אתם מתיעצים יוכל להכיר לכם משפחה\ משפחות עם קוים דומים לשלכם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אלעד זו עיר גדולה
עיר גדולה, לא מאוד, מכילה הרבה מאוד גוונים,תבררי שם,
יש הרבה קונפליקטים.
איזה כיוונים עוד רלוונטים עבורכם? יש מקומות נפלאים עם קהילות מדהימות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
מותר לשאול, מה באמת הסיבה שאתם לא גרים בעיר חרדית?
דוקא למי שחסר את ה'גירסא דינקותא', חשוב יותר הסביבה, כדי לדעת להנחיל אוירה טובה.
סליחה על החפירה... אני מוכן למחוק, רק תסמנו פרצוף כועס או משהו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
עיר גדולה, לא מאוד, מכילה הרבה מאוד גוונים,תבררי שם,
יש הרבה קונפליקטים.
איזה כיוונים עוד רלוונטים עבורכם? יש מקומות נפלאים עם קהילות מדהימות.
מה הם הערים החרדיות בארץ? האם בכל עיר קיימת קהילה מגובשת? איך אפשר לברר את זה?
איך משפחה חרדית מחליטה לאן לעבור אם בכלל. הרי הבנת ישיש כמה ערים בני ברק אלעד ועוד
מה ההבדלים בינהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
מותר לשאול, מה באמת הסיבה שאתם לא גרים בעיר חרדית?
דוקא למי שחסר את ה'גירסא דינקותא', חשוב יותר הסביבה, כדי לדעת להנחיל אוירה טובה.
סליחה על החפירה... אני מוכן למחוק, רק תסמנו פרצוף כועס או משהו...
דווקא שאלה טובה.
אנחנו כבר הרבה זמן מתלבטים בעניין.
קשה לנו להחליט. המשפחה גרה בעיר שלנו אז זה קצת משחק תפקיד ויש את הפחד ממקום חדש שאולי זה לא יצליח ויהיה כישלון. ואז איך נחזור בחזרה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
בנוסף לא מבינים את הדקויות בין הערים. לדוגמא אלעד לעומת מודיעי עילית לעומת בני ברק.
האם כדאי לחפש עיר או קהילה בתוך עיר?
אצלנו זה לא קהילה. זה מפוזר כזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
העיקר לתת אמון בילדים
שידעו להתעסק ולשחק ולהעביר את הזמן בנתונים שה' קבע להם
ברגע שאמא לא נסחפת ומרחמת יותר מדי.
באופן מופלא הילדים מבינים שאין להם סיבה היות מסכנים. ומתחילים להינות מהחיים.
אני גרתי בבנין שלא היה לבת שלי שום חברה וגם האחים שמעליה היו חוזרים מאוחר
והיתה משחקת מקסים לבד שעות.
עכשיו אני גר בבנין שיש לה חברה בדלת ליד.
והיא פשוט לא מצליחה להיות עם עצמה רגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
א. ניתן להתנסות בשכירות, לא חייבים למכור ולקנות. ואז מה הבעיה לחזור בחזרה?
ב. לא בכל מצב, אבל ברוב הפעמים כדי להצליח בגידול טהור, צריך מעט להתרחק מהמשפה אם היא אינה כזו, למרות הקושי שבדבר.
ג. יש קושי לקהילות החזקותיותר, לקבל מי שאינו לגמרי עם כל הכלים והכללים, ולכן אולי עדיף לא עיר עוצמתית ודורסת ודורשת כמו בני ברק, או מודיעין עלית, אלא יותר פריפריה, או אלעד וכדומה.
אבל צריך להתייעץ עם רב גדול, יש בכל פרט ופרט שאלות, והבדלים דקים, וקשה לפרט הכל.
גם אני מתנסח בזהיורת, מפני שזה פורום ציבורי, ויש סטיגמות, ומקובלויות, וכעס, ואיני רוצה לפתוח דיון פומבי בעניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
תודה רבה. חשבתי על זה אבל כזכור אני בשכונה מעורבת וספציפית לאותו ילד החבר היחיד שמתאים לעשות כזה דבר גר במרחק מאד גדול.
תנסי להשמיע לו "קלטות" של סיפורי ילדים
אצל הגדולים כל הזמן היה דלוק סיפורים
ועכשיו נזכרתי בזה שוב ובן ה 4.5 שלי מאד אוהב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
מה הם הערים החרדיות בארץ?
מיהם החרדים בארץ?
יש מגוון.
איך משפחה חרדית מחליטה לאן לעבור אם בכלל.
אולי זו התשובה
אצלנו זה לא קהילה. זה מפוזר כזה
חרדים גרים בדר"כ לפי ההשתיכות הקהילתית. במקום שיש בית כנסת תואם לנוסח/ישיבה/ חסידות.
ואולי זהו גם הפתרון
למצוא קהילה כזו. יש היום הרבה קהילות לבעלי תשובה עם הכוונת רבנים חשובים, או קהילות מקרבות, גם בציבור החסידי. קהילה כזו, כמובן כשיש בראשה מנהיג מקובל .... מספקת גיבוי משפחתי, חברה, מוסדות לימוד, עזרה הדדית וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
יש פה מישהי שגרה בעיר חרדית ויכולה לספר איך אצלה?
האם כל אחה"צ נפגשים עם השכנים מהבתים הסמוכים כי זה משפחות חרדיות?
אנחנו עברנו מעיר חרדית עם קהילה לעיר מעורבת מאד ובניין מעורב
ממש מרגישים את ההבדל לגבי תעסוקה לילדים ממש לעיתים קרובות
עכשיו כל הזמן צריך לדאוג לתעסוקה הולמת א"א לשלוח סתם לבד למטה איפלו לסיבוב קטן באופניים
צריך לרדת איתם, חברים זה רק להסיע אותם, אין חנויות קרובות של הכל בשקל שזה גם תעסוקה...
זה מאד מאד מאתגר, ממש מרגישים הבדל בחינוך הילידם יש הרבה יותר קונפליקטים מכל הבחינות.
גם שבתות זה אתגר בפני עצמו - בערים חרדיות הבנים עסוקים שעות סביב הבית כנסת
אצלנו אין הרבה ילדים וגם סגנונות מגוונים מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
בני ברק מודיעין עלית וכד זה עיר , בד"כ אין שם קהילה מגובשת , תוכלי ליפול על בנין מתאים עם חברים או שכונה מזדקנת ,
וגם למחיר יש מה לדבר , שכירות דירה נורמלית בבני ברק עולה הון,
אני חושבת שיותר יתאם לכם ערים מעורבות - עם קהילה מתפתחת כג' עפולה, צפת או כרמיאל וכד,
ממליצה מאוד ליסוע לשבת לעיר שרוצים להכיר ולנסות למשש את הדופק, בעלך יוכל להתרשם מסגנון המתפללים בביה"כ ,את תוכלי ללכת לגינה ולהכיר אימהות ,
גם האכלוסיה שם בד"כ יותר פתוחה לסגנון אחר, נניח אם לא ממש מתלבשת לפי הקודים המקובלים או בעלך לא מקפיד לחבוש מגבעת בערים הגדולות יכולים לקטלג אותכם כשוניםו.... ,
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
תודה לתגובה.
הם טוענים שמשעמם להם. אצלנו לא נהוג הרה להפגש

תודה
אנחנו כמו שכתבתי פה בעבר גרים בעיר חילונית. אין שכנים חרדיים בכלל.
מרגישה שזה חסר לי ולילדים.
מרגישה שגם בגלל זה הילדים משתעממים.
האם לעבור לעיר חרדית יהווה פתרון?
חשוב לי עיר שיש בה קהילה מגובשת. השאלה אם קיים דבר כזה במגזר החרדי? ואם יש קהילה מה זה אומר? שהילדים יהיו עסוקים אחה"צ? יותר? חשבנו על העיר אלעד למשל אבל לא מכירים לגמרי את העיר.
בנוסף מחפשים במקביל עיר לעבור אליה אבל לא לגמרי יודעים לאן ואם.
גם לגבי חריש התעניינו בעבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
בני ברק מודיעין עלית וכד זה עיר , בד"כ אין שם קהילה מגובשת , תוכלי ליפול על בנין מתאים עם חברים או שכונה מזדקנת ,
וגם למחיר יש מה לדבר , שכירות דירה נורמלית בבני ברק עולה הון,
אני חושבת שיותר יתאם לכם ערים מעורבות - עם קהילה מתפתחת כג' עפולה, צפת או כרמיאל וכד,
ממליצה מאוד ליסוע לשבת לעיר שרוצים להכיר ולנסות למשש את הדופק, בעלך יוכל להתרשם מסגנון המתפללים בביה"כ ,את תוכלי ללכת לגינה ולהכיר אימהות ,
גם האכלוסיה שם בד"כ יותר פתוחה לסגנון אחר, נניח אם לא ממש מתלבשת לפי הקודים המקובלים או בעלך לא מקפיד לחבוש מגבעת בערים הגדולות יכולים לקטלג אותכם כשוניםו.... ,
תודה על העזרה.
גם חושבים על כיוון של ערים מעורות. ממש מבולבלים. בעיקר בגלל שאין לנו קרובי משפחה חרדים שאפשר להתייעץ איתם אז זה מאוד קשה.
בעלי לא הולך עם מגבעת. הוא לא אברך.
במודיעין עילית כולם אברכים?
מה שהכי חשוב לנו שזה תהיה קהילה מגובשת.
חריש למשל גם שקלנו. אלעד
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אנחנו עברנו מעיר חרדית עם קהילה לעיר מעורבת מאד ובניין מעורב
ממש מרגישים את ההבדל לגבי תעסוקה לילדים ממש לעיתים קרובות
עכשיו כל הזמן צריך לדאוג לתעסוקה הולמת א"א לשלוח סתם לבד למטה איפלו לסיבוב קטן באופניים
צריך לרדת איתם, חברים זה רק להסיע אותם, אין חנויות קרובות של הכל בשקל שזה גם תעסוקה...
זה מאד מאד מאתגר, ממש מרגישים הבדל בחינוך הילידם יש הרבה יותר קונפליקטים מכל הבחינות.
גם שבתות זה אתגר בפני עצמו - בערים חרדיות הבנים עסוקים שעות סביב הבית כנסת
אצלנו אין הרבה ילדים וגם סגנונות מגוונים מאד.
גם אצלנו סגנונות מגוונים.
השאלה אם יש קהילה מגובשת זה לא בעצם עוזר קצת?
יש כל מיני ערים חרדיות אם מישהו פה מתמצא ויכול לעשות סדר מאוד יעזור.
אולי משהו שהיה גר בכל מיני מקומות ויש לו מידע.
לדוגמא חריש גם שקלנו אבל לא הבנו בדיוק מה קורה שם היום
הילדים שם מסתדרים אחה"צ? מה קורה שם היום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
בני ברק מודיעין עלית וכד זה עיר , בד"כ אין שם קהילה מגובשת , תוכלי ליפול על בנין מתאים עם חברים או שכונה מזדקנת ,
וגם למחיר יש מה לדבר , שכירות דירה נורמלית בבני ברק עולה הון,
אני חושבת שיותר יתאם לכם ערים מעורבות - עם קהילה מתפתחת כג' עפולה, צפת או כרמיאל וכד,
ממליצה מאוד ליסוע לשבת לעיר שרוצים להכיר ולנסות למשש את הדופק, בעלך יוכל להתרשם מסגנון המתפללים בביה"כ ,את תוכלי ללכת לגינה ולהכיר אימהות ,
גם האכלוסיה שם בד"כ יותר פתוחה לסגנון אחר, נניח אם לא ממש מתלבשת לפי הקודים המקובלים או בעלך לא מקפיד לחבוש מגבעת בערים הגדולות יכולים לקטלג אותכם כשוניםו.... ,
במודיעין עילית אין בכלל קהילה מגובשת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
עיר גדולה, לא מאוד, מכילה הרבה מאוד גוונים,תבררי שם,
יש הרבה קונפליקטים.
איזה כיוונים עוד רלוונטים עבורכם? יש מקומות נפלאים עם קהילות מדהימות.
אשמח להמלצות.
איזה ערים קיימות? קהילות?
האם בערים מסויימות כולם אברכים? לדוגמא מודיעין עילית
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
א. ניתן להתנסות בשכירות, לא חייבים למכור ולקנות. ואז מה הבעיה לחזור בחזרה?
ב. לא בכל מצב, אבל ברוב הפעמים כדי להצליח בגידול טהור, צריך מעט להתרחק מהמשפה אם היא אינה כזו, למרות הקושי שבדבר.
ג. יש קושי לקהילות החזקותיותר, לקבל מי שאינו לגמרי עם כל הכלים והכללים, ולכן אולי עדיף לא עיר עוצמתית ודורסת ודורשת כמו בני ברק, או מודיעין עלית, אלא יותר פריפריה, או אלעד וכדומה.
אבל צריך להתייעץ עם רב גדול, יש בכל פרט ופרט שאלות, והבדלים דקים, וקשה לפרט הכל.
גם אני מתנסח בזהיורת, מפני שזה פורום ציבורי, ויש סטיגמות, ומקובלויות, וכעס, ואיני רוצה לפתוח דיון פומבי בעניין.
תודה.
האם אם הבנתי נכון מודיעין עילית ובני ברק זה יותר חרדי חזק. לא כולו אבל רובו.
זה מבחינת חוזק זה הראשון?
אני מנסה להבין פשוט את ההבדלים.
אכן אנחנו לא מחפשים אזור הכי חרדי שיש.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה