עזרה תרגום ליונגערליך 3 צאן קדושים

  • הוסף לסימניות
  • #1
מישהו יודע את התרגום לשירים של יונגערליך 3?
במיוחד מיין זיידע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אשמח לקבל את מילות השיר ''מיין זיידע'' של יונגערלייך 3
זה ממש ממש דחוף!
אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי בהקדם!
תודה מראש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
  • הוסף לסימניות
  • #6
סבא שלי לי מספר,
זיכרון לזיכרון תופר,
ההרפתקאות שהוא עבר בחייו.
אני יושב שם בדממה,
בולע דבריו בצמא,
הוא מתאמץ עבורי במסירת דבריו.

על סבא שלו הוא משחזר,
שמהמלחמה אינו חוזר,
כשאני חושב עליו אני מזיל דמעה.
הליכותיו, החן והצורה,
החמימות, התמימות הטהורה,
איך כבר לא יהיה מה שפעם היה.

"סבאלה, סבא שלי,
אתה כה חסר עבורי,
בקשר אמיץ הייתי קשור עמך.
אז, כלל לא שיערתי,
שאהיה סבא בעצמי,
שיהיה לי נכד מקסים כמותך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בקשר שלא ניתן לניתוק.
כמה מאושר אני,
לשבת יחד עם נכדי,
ולספר את הזיכרון המתוק".

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.



כמה נתפסו בליבי,
סיפוריו של סבא שלי,
כמה אני גאה להיות ענף לשורש.
סבא אהוב, שלספר מוכן,
כשאני מבלה איתך כאן,
את כל העבר המפואר ממך אני יורש.

תן לי לאחוז בידך,
תן לי לאמץ הדרכתך,
לא ניתן לתאר את יוקר דבריך.
ביטויים מדבש מתוקים,
ווארטים כה מרעננים,
הלוואי שלנצח ישבתי בצילך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
ברית נצחית כאן כורתים.
וכעת כל רצונותיי,
שאזכה גם בילדיי,
להתגאות שהם לסבי צאצאים.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בחיבור שלא ניתן להפר.
ואני מקווה שיום אחד, הלוואי!
גם לילדיי ונכדיי,
אצליח זיכרונות לספר...

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.

סבא, סבא'לה, עטרת ראשנו.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #7
סבא שלי לי מספר,
זיכרון לזיכרון תופר,
ההרפתקאות שהוא עבר בחייו.
אני יושב שם בדממה,
בולע דבריו בצמא,
הוא מתאמץ עבורי במסירת דבריו.

על סבא שלו הוא משחזר,
שמהמלחמה אינו חוזר,
וכשאני חושב עליו אני מזיל דמעה.
הליכותיו, החן והצורה,
החמימות, התמימות הטהורה,
איך כבר לא יהיה מה שפעם היה.

"סבאלה, סבא שלי,
אתה כה חסר עבורי,
בקשר אמיץ הייתי קשור עמך.
אז, כלל לא שיערתי,
שאהיה סבא בעצמי,
שיהיה לך נכד מקסים כמותך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בקשר שלא ניתן לניתוק.
כמה שמח אני,
לשבת יחד עם נכדי,
ולספר את הזיכרון המתוק".

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, כתר ראשנו.



כמה נתפסו בליבי,
סיפוריו של סבא שלי,
כמה אני גאה להיות ענף לשורש.
סבא אהוב, שלספר מוכן,
כשאני מבלה איתך כאן,
את כל העבר המפואר ממך אני יורש.

תן לי לאחוז בידך,
תן לי לאמץ הדרכתך,
לא ניתן לתאר את יוקר דבריך.
ביטויים מדבש מתוקים,
ווארטים כה מרעננים,
הלוואי שלנצח ישבתי בצילך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
ברית נצחית כאן כורתים.
וכעת כל רצונותיי,
שאזכה גם בילדיי,
להתגאות שהם לסבי צאצאים.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בחיבור שלא ניתן להפר.
ואני מקווה שיום אחד, הלוואי!
גם לילדיי ונכדיי,
אצליח זיכרונות לספר...

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, כתר ראשנו.
מהמם!

נלקח ממקום מסויים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
סבא שלי לי מספר,
זיכרון לזיכרון תופר,
ההרפתקאות שהוא עבר בחייו.
אני יושב שם בדממה,
בולע דבריו בצמא,
הוא מתאמץ עבורי במסירת דבריו.

על סבא שלו הוא משחזר,
שמהמלחמה אינו חוזר,
כשאני חושב עליו אני מזיל דמעה.
הליכותיו, החן והצורה,
החמימות, התמימות הטהורה,
איך כבר לא יהיה מה שפעם היה.

"סבאלה, סבא שלי,
אתה כה חסר עבורי,
בקשר אמיץ הייתי קשור עמך.
אז, כלל לא שיערתי,
שאהיה סבא בעצמי,
שיהיה לי נכד מקסים כמותך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בקשר שלא ניתן לניתוק.
כמה מאושר אני,
לשבת יחד עם נכדי,
ולספר את הזיכרון המתוק".

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.



כמה נתפסו בליבי,
סיפוריו של סבא שלי,
כמה אני גאה להיות ענף לשורש.
סבא אהוב, שלספר מוכן,
כשאני מבלה איתך כאן,
את כל העבר המפואר ממך אני יורש.

תן לי לאחוז בידך,
תן לי לאמץ הדרכתך,
לא ניתן לתאר את יוקר דבריך.
ביטויים מדבש מתוקים,
ווארטים כה מרעננים,
הלוואי שלנצח ישבתי בצילך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
ברית נצחית כאן כורתים.
וכעת כל רצונותיי,
שאזכה גם בילדיי,
להתגאות שהם לסבי צאצאים.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בחיבור שלא ניתן להפר.
ואני מקווה שיום אחד, הלוואי!
גם לילדיי ונכדיי,
אצליח זיכרונות לספר...

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.

סבא, סבא'לה, עטרת ראשנו.
מרגש, ברוח הימים.
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
סבא שלי לי מספר,
זיכרון לזיכרון תופר,
ההרפתקאות שהוא עבר בחייו.
אני יושב שם בדממה,
בולע דבריו בצמא,
הוא מתאמץ עבורי במסירת דבריו.

על סבא שלו הוא משחזר,
שמהמלחמה אינו חוזר,
כשאני חושב עליו אני מזיל דמעה.
הליכותיו, החן והצורה,
החמימות, התמימות הטהורה,
איך כבר לא יהיה מה שפעם היה.

"סבאלה, סבא שלי,
אתה כה חסר עבורי,
בקשר אמיץ הייתי קשור עמך.
אז, כלל לא שיערתי,
שאהיה סבא בעצמי,
שיהיה לי נכד מקסים כמותך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בקשר שלא ניתן לניתוק.
כמה מאושר אני,
לשבת יחד עם נכדי,
ולספר את הזיכרון המתוק".

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.



כמה נתפסו בליבי,
סיפוריו של סבא שלי,
כמה אני גאה להיות ענף לשורש.
סבא אהוב, שלספר מוכן,
כשאני מבלה איתך כאן,
את כל העבר המפואר ממך אני יורש.

תן לי לאחוז בידך,
תן לי לאמץ הדרכתך,
לא ניתן לתאר את יוקר דבריך.
ביטויים מדבש מתוקים,
ווארטים כה מרעננים,
הלוואי שלנצח ישבתי בצילך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
ברית נצחית כאן כורתים.
וכעת כל רצונותיי,
שאזכה גם בילדיי,
להתגאות שהם לסבי צאצאים.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בחיבור שלא ניתן להפר.
ואני מקווה שיום אחד, הלוואי!
גם לילדיי ונכדיי,
אצליח זיכרונות לספר...

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.

סבא, סבא'לה, עטרת ראשנו.

כל הכבוד
גם לתרגם וגם לחרוז......
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
וואו וואו וואו!!!!!!!!!!!!!!! איזו כתיבה!!!!!!!!!!! כמה זמן לקח לך לתרגם ולכתוב כ"כ יפה???? פשוט מדהים!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
קישור לשמיעת השיר.... בעקבות האשכול הלכתי לשמוע... ישבתי ובכיתי..... אין על אנשים מבוגרים... פורטים על כל נימי הנשמה.. וחוץ מזה שאין גן על שירים באידיש... ואיך שהוא שר יפה ומדיוק הילד הזה!!!! תודה לכם שפתחתם אשכול על זה וככה זכיתי לשמוע את השיר המיוחד במיוחד הזה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
סבא שלי לי מספר,
זיכרון לזיכרון תופר,
ההרפתקאות שהוא עבר בחייו.
אני יושב שם בדממה,
בולע דבריו בצמא,
הוא מתאמץ עבורי במסירת דבריו.

על סבא שלו הוא משחזר,
שמהמלחמה אינו חוזר,
כשאני חושב עליו אני מזיל דמעה.
הליכותיו, החן והצורה,
החמימות, התמימות הטהורה,
איך כבר לא יהיה מה שפעם היה.

"סבאלה, סבא שלי,
אתה כה חסר עבורי,
בקשר אמיץ הייתי קשור עמך.
אז, כלל לא שיערתי,
שאהיה סבא בעצמי,
שיהיה לי נכד מקסים כמותך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בקשר שלא ניתן לניתוק.
כמה מאושר אני,
לשבת יחד עם נכדי,
ולספר את הזיכרון המתוק".

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.



כמה נתפסו בליבי,
סיפוריו של סבא שלי,
כמה אני גאה להיות ענף לשורש.
סבא אהוב, שלספר מוכן,
כשאני מבלה איתך כאן,
את כל העבר המפואר ממך אני יורש.

תן לי לאחוז בידך,
תן לי לאמץ הדרכתך,
לא ניתן לתאר את יוקר דבריך.
ביטויים מדבש מתוקים,
ווארטים כה מרעננים,
הלוואי שלנצח ישבתי בצילך.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
ברית נצחית כאן כורתים.
וכעת כל רצונותיי,
שאזכה גם בילדיי,
להתגאות שהם לסבי צאצאים.

"סבאלה, סבא שלי,
ביחד אתה ואני,
בחיבור שלא ניתן להפר.
ואני מקווה שיום אחד, הלוואי!
גם לילדיי ונכדיי,
אצליח זיכרונות לספר...

למען יידעו דור אחרון,
גם דור אחרון יידעו.
למען יידעו דור אחרון,
שאתה, סבא, עטרת ראשנו.

סבא, סבא'לה, עטרת ראשנו.
תודה רבה רבה על כל ההשקעה!
ממש יפה ומרגש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מישהו יכול בבקשה להעלות את המילים של השיר מיין זיידע באידיש
תודה!

כתבתי כאן את המילים של השיר.
היו שתי מילים שלא הצלחתי לזהות סימנתי אותן כך ----
אם מישהו מצליח לזהות שיכתוב את המילה החסרה.
וכן אם יש לכם עוד תיקונים. תודה!

מיין זיידע/ יונגערליך 3

מיין זיידע האט מיר פארציילט
זכרונות מיטגעטיילט
וואס ער איז אלץ אדארך
אין לעבן

זיץ איך דארט שטילערהייט
מיט דארשט איך שלינג זיינע רייד
וואס ער טוהט פאר מיר זיין אייניקל
איבערגעבן

ער פארציילט מיר פון זיין אייגינע זיידע
אוועק איז ער ביים קריג ליידער
און ווען איך דערמאן זיך פון עם גייט מיר א טרער

זיין ---- זיין צורה זיין חן
זיין ווארעמקייט מיט תמימות גאר ריין
וואס איז אמאל געווען וועט שוין נישט זיין מער

זיידעניו מיין זיידע
געווען פאר מיר אן אבידה
געהאט אזא קשר
אן אייביגן בינד מיט מיר
איך האב נאך נישט געטראכט דאן
אז איין טאג א זיידע וועל איך זיין
און האבן אזא לעכטיג אייניקל ווי דיר



זיידעניו מיין זיידע
איך און דיר ביידע
געהאט א קשר
וואס מען קען נישט אפטיילן

ווי גליקלעך בין איך
אז איך זיץ מיט מיין אייניקל דיך
און קען זיסע זכרונות דערציילן



למען ידעו דור אחרון
דור, דור אחרון
למען ידעו דור אחרון
דו ביסט מיין זיידע
מיין קרוין

איבערגענומען איך בין
ווען מיין זיידע דערציילט מיר דערפון
ווי שטאלץ צו זיין פון די שורש
איך שפיר

ליבע זיידעניו
ווען איך פארברענג מיט דיר דא
דעם גאנצן לעכטיגע אמאל
זעה איך אין דיר

דיין האנט לאז מיך אנכאפן
דיין הדרכה גוט אנזאפן
די טייערקייט פון דיינע רייד
קען מען נישט פארשרייבן
בא'חנ'טע זיסע אויסדרוקן
מיט דיינע ווערטלעך זיך דערקוויקן
הלוואי קען איך מיט דיר אויף אייביג פארבלייבן

זיידעניו, אוי זיידע
איך און דיר ביידע
פארמאגן א קשר
אן אייביגן ------

און דאס איז אויך מיין רצון מיין וועלן
אייגינע דורות אויפשטעלן
שטאלצירן אז זיי זענען מיין זיידע'ס א קינד

זיידעניו מיין זיידע
איך און דיר ביידע
מיר פארמאגן א קשר
וואס מען קען נישט אפטיילן

און איך האף אז איין טאג הלוואי
מיינע אייניקלעך זיי
וועל איך אויך קענען זכרונות דערציילן

למען ידעו דור אחרון
דור, דור אחרון
למען ידעו דור אחרון
די ביסט מיין זיידע מיין קרוין

זיידע אוי זיידעניו מיין קרוין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17

קבצים מצורפים

  • מיין זיידע.pdf
    1.7 MB · צפיות: 125
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה