דרוש מידע ממלכה במבחן - שאלה לחובבי הסדרה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #81
@מתכנתת+ @המלמד מבני ברק
מה כל כך עצוב שיש כאלה שלא מתחברים לסדרה הזו?
כמו כל ספר, יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שלא.

כנ"ל מהללאל, יש כאלה שמתחברים לדמות אחת, ויש כאלה שאחרת.
כי אני התחברתייייי לסדרה הזאת
ואני לא אחת שמתחברת לספרים...
וקשה לי להבין איך אפשר לא להתחבר לסדרה גאונית מלאת רגש עם מסרים מטורפים
ומעל לכול כתיבה אלופה שלא ראיתי באף ספר שקראתי בחיי...
אולי למשל פשוט קראת רק פעם אחת את מההלאל ?
כי בפעם אחת קשה לאחוז ראש ובודאי שלא להתחבר...
מה שמיוחד בספר מהללאל שיש שם משפטים עוצמתיים שאפשר להבין אותם רק בפעם השלישית והלאה שקוראים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
אולי למשל פשוט קראת רק פעם אחת את מההלאל ?
דווקא לא.
מהללאל זה הספר היחיד שיש לי בבית מהסדרה הזו. והוא בהחלט יפה.
רק שאישית פחות התחברתי לסדרה הזו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
דווקא לא.
מהללאל זה הספר היחיד שיש לי בבית מהסדרה הזו. והוא בהחלט יפה.
רק שאישית פחות התחברתי לסדרה הזו...
זכותך :)
אבל אל תתפלאי שאנשים קופצים כשאת אומרת את זה
כי מי שהתחבר אז זה עד הסוף...
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
מי הילד שהונח בבית של אלרון באמצע הלילה?
זה ילד שניסה לכייס את המלך באחת מהיציאות שלו מחוץ לארמון והקצין שליווה אותו פחד שהוא רוצה להתנקש במלך ולכן פצע אותו. כשהבין שלילד לא היו עוד כוונות חוץ מלהרוויח כמה שקלים, חבש אותו ושם אותו בבית של אלרון כדי שידאג קצת לחנך את הפרחח
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
  • הוסף לסימניות
  • #92
כן גם אני...
בניהו במקום ברכיהו
דווקא לזה לא שמתי לב.

למה שלשוואן ישאר התואר נסיך של כבוד?! ובכלל, בפדהאל יש לו כבר תינוק, נראה כאילו היא התעלמה ממנו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
נ.ב. למה איסתרק עצמו לא חשב על הרעיון הגאוני להפיל את יוסף ללמטה...?
וגם, היאך ייתכן שטורנאל אישר את מהימנותו של אב הבית, ואמר שאין בו מחשבות בגידה?
איסתרק היה למטה ביחד עם יוסף, רק פדהאל, והמתנקש של הסולטן, שאול, ויוזבד, היו בחלק העליון כך אני הבנתי על כל פנים,
ולכן רק פדאהל יכל לקפוץ כי למתנקש יצא היד מהמקום,
ולגבי טורנאל גם אני חשבתי על זה אבל שימו לב שאיסתרק אמר לאלרון על טורנאל שיש לו אפשרות להרגיש רגשות של אנשים אך אין לו אפשרות לקרוא מחשבות, ולכן יתכן שאב הבית היה מאוד מחוכם עם רגשותיו,
1. עד היום ממלכה במבחן הייתה סדרה הגיונית שכלית (שלא כמו ספרים אחרים של מיה) ופתאום בפדהאל יש שני דברים לא 'אמיתיים': הציפור שרדפה כל הזמן אחרי פדהאל וכאילו יש בה מסר משמים וכו' זה כבר נהפך לדמיונות, והנער (לא זוכרת את שמו) שיודע לקרוא מחשבות, שוב דבר דמיוני. זה קצת הורס את הטעם השכלי וההגיוני וקר הרוח של הסדרה.
לגבי זה אני מסכים בכל מילה שהציפור זה דמיוני וזה גם הפריע לי,
והיה עוד דבר דמיוני זה עם הקטע של הסבא של פדהאל שהתגלה בחלום ונתן לו כויה זה גם לא נשמע אמין,
אבל לגבי טורנאל זה דווקא נשמע לי הרבה יותר טוב ולא כל כך דמיוני,
אנשים עם רגש מפותח מאוד יש להם יכולת להרגיש בני אדם נוספים,
זה לא בדיוק תפיסת מחשבה שזה מיסטיקה אלא מי שמפתח את רגשותיו יכול ל]פעמים להבין או לנחש על כל פנים לפי סימנים או תחושות רגשות של אנשים אחרים וזה לדעתי לא כלכך דמיוני.
ועוד ענין מישהו יכול להסביר לי -
מה היה הקטע של הסבא של פדהאל?
ואיזה עול הוא עשה?
ולמה הוא עזב את החרב?
והאם זה קשור להורדת אביו של פדהאל מהאבירות?
ולמה בכלל אבא שלו ירד האם הוא באמת היה בעייתי או שזה היה עול למשפחה?
ומה הקשר שפדהאל מים?
זה כמה סימני שאלה שנשארו לי מהסיפור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #96

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה