התייעצות רוצים לבנות לנו 4 יחידות על גג הבניין

אין לכם שם בית דין איפה שאתם גרים? באים, יושבים, חותכים וחותמים, וזהו - מרגע זה שכנים הכי טובים. מ נ י ס י ו ן
ויש שכנים שאחרי שחתמו בוררות
וראו שהפסידו
לא בא להם לשמוע לפסק והם עושים מה שבא להם.
מניסיון!!!
 
אני יודע במדויק את ההגדרה, רק מה שכתבתי זו המציאות הכואבת...

עד שביה"ד נותן התיר כזה ... אם בכלל...
יום שלישי לפרשת שופטים:

הכותב לא מכיר את בתי המשפט וחושב ששם היכל הצדק, מאחל לו שלעולם לא יטעם את האמת שם.

מי שכתב את זה לא מכיר את בתי הדין היום, הם מתירים מייד במקרים כאלו וגם בתי המשפט מחמירים מאוד עם מי שמצפצף על הרבנים שהוא בחר.
 
יום שלישי לפרשת שופטים:

הכותב לא מכיר את בתי המשפט וחושב ששם היכל הצדק, מאחל לו שלעולם לא יטעם את האמת שם.

מי שכתב את זה לא מכיר את בתי הדין היום, הם מתירים מייד במקרים כאלו וגם בתי המשפט מחמירים מאוד עם מי שמצפצף על הרבנים שהוא בחר.
מכיר את בתי המשפט גם מהצד הפחות יפה שבהם - (מניסיון).
רק מה שכתבתי הוא שגם אצלינו לצערי המציאות מדברת בעד עצמה, וכשאין לך סמכות חוקית (הוצל"פ) המצב נמרח...
ובכל המקרים שאני מכיר עד שניתן ההתיר ללכת לביהמ"ש - בהרבה מהמקרים כבר לא היה רלוונטי...
ואני עד בימים אלו ממש למקרה של סכסוכי שכנים שכבר ניתן פס"ד ע"י ביה"ד לפני כשנתיים ועדיין לא ניתן ההתיר לפנות אל ביהמ"ש...
 
מכיר את בתי המשפט גם מהצד הפחות יפה שבהם - (מניסיון).
רק מה שכתבתי הוא שגם אצלינו לצערי המציאות מדברת בעד עצמה, וכשאין לך סמכות חוקית (הוצל"פ) המצב נמרח...
ובכל המקרים שאני מכיר עד שניתן ההתיר ללכת לביהמ"ש - בהרבה מהמקרים כבר לא היה רלוונטי...
ואני עד בימים אלו ממש למקרה של סכסוכי שכנים שכבר ניתן פס"ד ע"י ביה"ד לפני כשנתיים ועדיין לא ניתן ההתיר לפנות אל ביהמ"ש...
לא מכחיש אירועים כאלו אבל:

א) הם בשוליים, בד"כ בתי הדין מזהים במהירות מי מורח ומוציאים היתר.

ב) בשיקלול של כל הגורמים בי"ד עושה צדק הרבה יותר מבימש.
 
לא מכחיש אירועים כאלו אבל:

א) הם בשוליים, בד"כ בתי הדין מזהים במהירות מי מורח ומוציאים היתר.

ב) בשיקלול של כל הגורמים בי"ד עושה צדק הרבה יותר מבימש.
ישנם גם בעיות בבתי דין...
כמעט ולא ניתן לבטל בוררות שנחתמה והיא מאושרת כמעט אוטומטית בבית משפט.
לפעמים הבוררות על נושא קטן והיא בסוף מתרחבת ויכולים להיגרם נזקים גדולים.
מפני כבודם של הדיינים, אין רצוני לפרט את הבעיות שישנם בבתי דין.
לפעמים נגרמות עוולות גדולות בבית דין.
הדיינים יכולים לא לשים לב לכל מיני פרטים ולפסוק בטעות פסק לא הגיוני, ואחר כך אי אפשר לשנותו.
אנשים מגיעים לבית דין בלי להבין את משמעות הדברים לעומקם.
כדאי מאוד להגיע עם טוען רבני, זה שווה את הכסף!
 
שכן אישר לנו להכנס לדירה שלנו דרך שטח ששייך לו, הבטחה בע"פ שהוא לא מתכחש לה, ואחר כך אחרי שכבר השקענו ובנינו את היחידה הוא החליט לבטל את ההסכמה שלו ונשארנו עם יחידה שאין איך להיכנס אליה...

תבענו אותו בלית ברירה לבית דין והוא יצא חייב שצריך לתת לנו לעבור שם (מדובר על שטח שהוא צריך לתת לנו של מטר וחצי מרובע),
הוא רצה לערער לבית דין אחר אבל הם אמרו שהפסק של הביד הראשון סופי
ואף על פי כן לא קרה כלום
אחרי שנה נמאס לנו ופתחנו מעבר ליחידה על חשבון הדירה שלנו וקילקלנו את התכנון ואת הדירה שלנו וגם עלה לנו 30 אל"ש, כי העדפנו לוותר ולא לריב

אבל חבל שלבית דין אין שיניים
 
שכן אישר לנו להכנס לדירה שלנו דרך שטח ששייך לו, הבטחה בע"פ שהוא לא מתכחש לה, ואחר כך אחרי שכבר השקענו ובנינו את היחידה הוא החליט לבטל את ההסכמה שלו ונשארנו עם יחידה שאין איך להיכנס אליה...

תבענו אותו בלית ברירה לבית דין והוא יצא חייב שצריך לתת לנו לעבור שם (מדובר על שטח שהוא צריך לתת לנו של מטר וחצי מרובע),
הוא רצה לערער לבית דין אחר אבל הם אמרו שהפסק של הביד הראשון סופי
ואף על פי כן לא קרה כלום
אחרי שנה נמאס לנו ופתחנו מעבר ליחידה על חשבון הדירה שלנו וקילקלנו את התכנון ואת הדירה שלנו וגם עלה לנו 30 אל"ש, כי העדפנו לוותר ולא לריב

אבל חבל שלבית דין אין שיניים
בוודאי שיש שיניים לבית דין, רק אם עושים הסכם בוררות של הצדדים.
 
קראתי לעומק את כל התגובות להודעה ודעתי היא כזו:

הייתי מחלק בין משפחה ברוכת ילדים שנצרכת להרחבת דירתה בשל הצפיפות שהייתי חותם ומברך על כך שזכיתי לעשות מצוה של "ואהבת לרעך כמוך" לבין ביזנסמן שהחליט לבנות יחידות דיור שהייתי מסכים לחתום לו, אך ורק שגם אני ישתתף ברווחים. אם השכן הוא ביזנסמן, אז זה ביזנס של כל הדיירים.

בכל מקרה, אין חולק שהוספת יחידות ירידות מובילה לירידת ערך הדירה, כי שאדם קונה דירה בבניין עם 10 דירות או 40 דירות זה משנה את המחיר וזה גם מעמיס על מערכות הבניין, כמו הביוב, צנרת המים, המעלית.


בקיצור, צרות עין יכולה להיות גם למי שבונה שהוא "צר עין" ולא מתחשב בסבלם של אחרים.

ואני לא אחלוק על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל גדול ישראל, שאמר שלא מצא מוותר מפסיד, אבל לעניות דעתי, מדובר על ויתור מהסוג של המשפחה ברוכת הילדים שחיה בצפיפות ולא לויתור מהסוג של הביזנסמן.
 
ואני לא אחלוק על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל גדול ישראל, שאמר שלא מצא מוותר מפסיד, אבל לעניות דעתי, מדובר על ויתור מהסוג של המשפחה ברוכת הילדים שחיה בצפיפות ולא לויתור מהסוג של הביזנסמן.
לא רק שאני מסכים עם כל מילה שכתבת
אלא זה נראה לי אפילו מן הצדק והיושר
של לא לבנות לכתחילה -לעשות ביזנעס על חשבון השכנים
וייתכן שיש בזה אפילו ריעותא לתת היתר למישהו לעשות ביזנעס
כי בסוף זה פוגע לא רק בדיירי הבניין(שזכותם לפגוע באיכות חיים שלהם)

אלא זה פוגע גם בתושבי השכונה שמסביב(מצוקת חניות למשל ועוד ועוד)

מה שאין כן כאשר אחד בונה ומגדיל קצת את הדירה שלו
זה לא פוגע בשאר דיירי השכונה
 
מה ההבדל בין משפחה שבונה כדי להכניס עוד מיטה לילד, ובין משפחה שבונה כדי לעשות 3 יחידות דיור ולהשכיר אותן ובכסף הזה להאכיל את הילדים שלהם?
 
שכן אישר לנו להכנס לדירה שלנו דרך שטח ששייך לו, הבטחה בע"פ שהוא לא מתכחש לה, ואחר כך אחרי שכבר השקענו ובנינו את היחידה הוא החליט לבטל את ההסכמה שלו ונשארנו עם יחידה שאין איך להיכנס אליה...

תבענו אותו בלית ברירה לבית דין והוא יצא חייב שצריך לתת לנו לעבור שם (מדובר על שטח שהוא צריך לתת לנו של מטר וחצי מרובע),
הוא רצה לערער לבית דין אחר אבל הם אמרו שהפסק של הביד הראשון סופי
ואף על פי כן לא קרה כלום
אחרי שנה נמאס לנו ופתחנו מעבר ליחידה על חשבון הדירה שלנו וקילקלנו את התכנון ואת הדירה שלנו וגם עלה לנו 30 אל"ש, כי העדפנו לוותר ולא לריב

אבל חבל שלבית דין אין שיניים
השכן חייב לכם משהו?
 
ברור.
השכן שהבטיח ועל סמך המילה שלו
אנשים השקיעו מאות אלפי שקלים
ברור שהוא חייב

זה כמו שאני עושה לך טראמפ בין עירוני
ובאמצע הדרך אני אחליט להוריד אותך באמצע שום מקום...
מסכימה לחלוטין,

אבל שאלה, כמה הגיוני לבא לשכן ולבקש ממנו תן לי מטר וחצי מרובע מהשטח שלך? (אם זה היה בתשלום החרשתי...)
(לאחר מעשה רואים שהבונה והמרויח מכל המהלך, הצליח בחוסר נוחות לותר על השטח שלו לטובת העסקים שלו.. גם אם זה עלה יותר כסף וחוסר נוחות....)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה